Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská Odpovědnost Firem - pohled studentů
Společenská Odpovědnost Firem - pohled studentů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nina Rociakova |
---|---|
Šetření: | 29. 03. 2009 - 08. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 106 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 17.09 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 42,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:55 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník slouží k průzkumu o společenské odpovědnosti firem (SOF, nebo Corporate Social Reponsibility - CSR) v ČR zaměřené na expresní přepravce.
Průzkum je součástí Diplomové práce zaměřené na Spoločenskou odpovědnost firem.
Cílem je zjistit, zda studenti považují SOF za důležitou oblast při výběru zaměstnání popř. jaké konkrétní kroky by měli společnosti podniknout na podporu SOF.
Odpovědi respondentů
1. Univerzita
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
UTB | 49 | 46,23 % | 46,23 % |
VSE | 17 | 16,04 % | 16,04 % |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
VSB-TU | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
SLU | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
UTB Zlín | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
MU | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
CZU | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
ZCU | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
MUNI | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 16 | 15,09 % | 15,09 % |
2. Obor-Fakulta
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
FaME | 45 | 42,45 % | 42,45 % |
FMVMO | 7 | 6,6 % | 6,6 % |
Management a marketing | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
ESF | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
EKF | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
Marketing a Management | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
Filozofická | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
FF | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
FME | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
FP | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 35 | 33,02 % | 33,02 % |
3. Ročník
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 45 | 42,45 % | 42,45 % |
5 | 22 | 20,75 % | 20,75 % |
1 | 18 | 16,98 % | 16,98 % |
4 | 11 | 10,38 % | 10,38 % |
3 | 7 | 6,6 % | 6,6 % |
6 | 3 | 2,83 % | 2,83 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.79 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.94 |
Směrodatná odchylka: | 1.39 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
4. Město
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zlin | 55 | 51,89 % | 51,89 % |
Praha | 22 | 20,75 % | 20,75 % |
Brno | 11 | 10,38 % | 10,38 % |
Ostrava | 5 | 4,72 % | 4,72 % |
Karvina | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
uherské hradiště | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
Plzen | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
Blansko | 1 | 0,94 % | 0,94 % |
Neslovice | 1 | 0,94 % | 0,94 % |
Znojmo | 1 | 0,94 % | 0,94 % |
ostatní odpovědi | 2 | 1,89 % | 1,89 % |
5. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 | 33 | 31,13 % | 31,13 % |
20 | 25 | 23,58 % | 23,58 % |
24 | 17 | 16,04 % | 16,04 % |
23 | 11 | 10,38 % | 10,38 % |
25 | 6 | 5,66 % | 5,66 % |
26 | 5 | 4,72 % | 4,72 % |
22 | 5 | 4,72 % | 4,72 % |
19 | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 21.81 |
Minimum: | 20 |
Maximum: | 25 |
Variační rozpětí: | 5 |
Rozptyl: | 2.72 |
Směrodatná odchylka: | 1.65 |
Medián: | 21 |
Modus: | 21 |
6. Máte zkušenost se SOF (Společenskou Odpovědností Firem)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 66,98 % | 66,98 % |
ano | 35 | 33,02 % | 33,02 % |
7. Zajímáte se, zda jsou společnosti odpovědné – sociálně, ekonomicky a enviromentálně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 67 | 63,21 % | 63,21 % |
ne | 39 | 36,79 % | 36,79 % |
8. Děláte někdy průzkum o iniciativách SOF společnosti předtím než se rozhodnete od nich koupit produkty nebo služby?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 94 | 88,68 % | 88,68 % |
ano | 12 | 11,32 % | 11,32 % |
9. Na jaké oblasti by se společnosti měli nejvíce zaměřit v rámci SOF dle vašeho názoru? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poskytovat kvalitní produkty a služby | 55 | 51,89 % | 51,89 % |
Odpovědnost k životnímu prostředí | 48 | 45,28 % | 45,28 % |
Závazky vůči zaměstnancům | 40 | 37,74 % | 37,74 % |
Přispívat ke vzdělávání budoucích lídru (v současné době studentů) | 31 | 29,25 % | 29,25 % |
Etický kodex | 30 | 28,3 % | 28,3 % |
Inovace a udržitelnost | 28 | 26,42 % | 26,42 % |
Zdraví a bezpečnost zamestnanců | 23 | 21,7 % | 21,7 % |
Ekologická výroba, výrobky a služby | 23 | 21,7 % | 21,7 % |
Marketingová a reklamní etika | 17 | 16,04 % | 16,04 % |
Rozvoj zaměstnanosti a místní infrastruktury | 15 | 14,15 % | 14,15 % |
Transparentnost | 9 | 8,49 % | 8,49 % |
Firemní dárcovství a dobrovolnictví | 4 | 3,77 % | 3,77 % |
10. Znáte některého z níže uvedených expresních přepravcu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
DHL | 84 | 79,25 % | 79,25 % |
PPL | 70 | 66,04 % | 66,04 % |
FedEx | 66 | 62,26 % | 62,26 % |
UPS | 63 | 59,43 % | 59,43 % |
TNT | 26 | 24,53 % | 24,53 % |
DPD | 16 | 15,09 % | 15,09 % |
Jiné | 8 | 7,55 % | 7,55 % |
11. Víte, že výše uvedené společnosti dělají nějaké SOF aktivity?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 66,98 % | 66,98 % |
ano | 35 | 33,02 % | 33,02 % |
12. Jmenujte prosím jaké aktivity a která společnost.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bezpecnost zamestnancu
DHL
DHL
DHL - rozvoj leaderů, zaměstnanců
DHL - rozvoj zamestnancu a pece o ne, snizovani emisi
DHL - služba GoGreen, zaplacením určitého procenta navíc k placené částce za přepravu přispíváme ke snižování emisí
DHL a AIESEC spoluprace
DHL- aktivne zapojovanie zamestnancov do dobrocinnych projektov, spolupraca so studentskymi organizaciami a univerzitami, diplomove prace studentov,
PPL - kvalita produktu, pece o zakazniky
Starostlivost o zamestnance - DHL
13. Co si myslíte, že jsou primární odpovědnosti firem? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Uspokojování potřeb zákazníků | 84 | 79,25 % | 79,25 % |
Produkovat užitečné a vysoko kvalitní služby/produkty | 70 | 66,04 % | 66,04 % |
Maximalizace hodnoty pro stakeholdery | 47 | 44,34 % | 44,34 % |
Vytváření hodnoty pro společnost/místní komunitu, ve které funguje | 44 | 41,51 % | 41,51 % |
Investování do růstu svých zaměstnanců | 44 | 41,51 % | 41,51 % |
Obohacování podmínek životního prostředí | 11 | 10,38 % | 10,38 % |
Nabízení rovnocenných možností pro zaměstnání | 10 | 9,43 % | 9,43 % |
14. Jaké faktory budou pro vás nejdůležitějších při výběru vašeho zaměstnání? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příležitosti pro růst a rozvoj | 86 | 81,13 % | 81,13 % |
Plat | 82 | 77,36 % | 77,36 % |
Vyzývavý a zajímavý popis práce | 52 | 49,06 % | 49,06 % |
Příležitosti zahraničního cestování/práce | 42 | 39,62 % | 39,62 % |
Jistota práce | 26 | 24,53 % | 24,53 % |
Potenciál přispívat společnosti/komunitě | 16 | 15,09 % | 15,09 % |
Vysoke etické standardy | 11 | 10,38 % | 10,38 % |
15. Které věci budou pro vás nejdůležitější, aby váš zaměstnavatel měl? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dobré, upřímné zaměstnanecké vztahy | 96 | 90,57 % | 90,57 % |
Bezpečné a vysoko kvalitní produkty/služby | 57 | 53,77 % | 53,77 % |
Transparentní obchodní praktiky | 50 | 47,17 % | 47,17 % |
Odpovědnost vůči životnímu prostředí | 35 | 33,02 % | 33,02 % |
Různorodost na pracovišti | 30 | 28,3 % | 28,3 % |
Transparentost a odpovědnost v obchodně-dodavatelském řetězci | 27 | 25,47 % | 25,47 % |
Otevřené a spravedlivé vztahy s místní komunitou | 21 | 19,81 % | 19,81 % |
16. Jaké mají společnosti výhody ze SOF, podle vašeho názoru? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Lepší veřejná image | 91 | 85,85 % | 85,85 % |
Spokojenější a produktivnější pracovní síla | 60 | 56,6 % | 56,6 % |
Větší loajalita zákazníků | 56 | 52,83 % | 52,83 % |
Dlouhodobější stabilita na trhu | 42 | 39,62 % | 39,62 % |
Silnější a zdravější komunita | 23 | 21,7 % | 21,7 % |
Snadnější vstup na zahraniční trhy | 21 | 19,81 % | 19,81 % |
Zvyšování zisku | 10 | 9,43 % | 9,43 % |
Snižování operativních nákladů | 9 | 8,49 % | 8,49 % |
17. Co považujete za největší problémy současného světa? (Vyberte 3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Znečistění životního přostředí a změna klimatu | 63 | 59,43 % | 59,43 % |
Transparentnost, korupce, kontrola a etika | 47 | 44,34 % | 44,34 % |
Negramotnost a vzdělání | 44 | 41,51 % | 41,51 % |
Zdroje energie a jejich využití | 44 | 41,51 % | 41,51 % |
Chudoba | 37 | 34,91 % | 34,91 % |
Civilizační choroby jako HIV/AIDS, tuberkulóza, atd | 35 | 33,02 % | 33,02 % |
Finanční krize | 27 | 25,47 % | 25,47 % |
Lidská práva | 21 | 19,81 % | 19,81 % |
18. Jaké aktivity firem byste rádi viděli v rámci jejich SOF iniciativ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- aby sa starali vice o zivotni prostredi
- castejsi prezentace pracovnich prilezitosti - etika k zamestnancum a zakaznikum
- etika na pracovisti a k zakaznikum
- investice do obnovitelnych zdroju
- kvalitnejsi produkty
- kvalitni produkty odpovedne vuci ZP
- max. rozvoj osobnosti zamestnancu - uprimna starost o ZP nejen kvuli image - starost o vlastni dobro zamestnancu i celeho trhu
- minimalizace negativnich vlivu na ZP - uprimna charitativni cinnost, aktivni pristup k social responsiblity - rozvoj zamestnancu a vetsi moznosti pro ne
- moznost pracovniho rustu - kvalitni vyrobky a ich komunikace
- odpovedny vztah k ZP - vzdelavani studentu - podpora rozvoje regionu
- ochrana zivotniho prostredi - ekonomicka stabilita - rozvoj uzemi ve kterem pusobi
- ochrana ZP - profesionalni rust pracovniku - prispivani ke vzdelavani budoucich lidru
- ochrana ZP - reklami etika - pravdive reklamy
- pece a rozvoj zamestnancu, okoli firmy - transparentnost - vnitrni i vnejsi
- podpora lokalnych projektov pre lokalnu komunitu - vyhody pre zamestnancov - environmentaly-friendly vyrobky
- podpora neziskovych organizaci - rozvoj zamestnanosti a etiky vuci zamestnancum
- podpora NGOs a studentu
- podpora studentu - treningy a vzdelavani - podpora bezdomovcu - revitalizacni projekty - rozvoj infrastruktury ve svem okoli
- recyklace, setrna vyroba
- rozvoj sutdentu
- sharing zkusenosti z praxe
- verejne vzdelavani
- vice charitativnich akci, prispevku atd. - vice se starat o sve zamestnance (vyhody) a snaha o jejich dobre vztahy
- vyjazdy do prirody - boj proti znecisteniu
- vzdelani - budovani loajality
- vzdelavani pro zamestnance
-motivacni programy pro zamestnance a vzdelavani - odpovednost k ZP - odpovednost k socialnim organizacim
-pece o zivotni prostredi -eticky kodex -pece o zamestnance
-zvysovani zamestnanosti -ekologicke vyrobky -zamestnavani lidi bez praxe
1. ruznorodost prace 2. zamestnanecke vyhody 3. moznosti pro absolventy
1. smysl pro inovace 2. zajem o vychovavani lidru (team players)
1. Stakeholders - zamestnanci: podpora pracujucich matiek s malymi detmi, volnejsi a flexibilnejsi pracovny uvazok, 2. Stakeholders - verejnost a komunita - transparentna reklama a eticky marketing - zakladanie na hodnotach ako pravda, otvorenost a uprimnost
1. vzdelavani zamestnancu 2. career growth opportunities 3. ruznorodost pracovnich ukolu
1.zamestnanecke vyhody 2. kulturni rozvoj v miste sidla firmy - kvuli zamestnancum
Byli již jmenovány, jiné mě v tuto chvíli nenapadají.
CSR reporty Duraz na kvalitu sluzeb Dny otevrenych dveri Vetsi moznosti ve Stinovani manazeru - vetsi pocet a casteji Vzdelavani - na univerzitach, komunita, zamestnanci Zapojeni zamestnancu do ruznych akci a aktivit
ČEZ, automobilky, velké koncerny
Delat business tak, aby poskytovala firma lidem aspon nejake zamestnani. A pak by bylo fajn se venovat dalsim rozvojovym aktivitam, ktere souvisi s businessem. Napr. DHL - podpora skol, ktere se venuji logistice (alespon tam vidim logiku pro firmy cosi investovat)
dobročinné akce
Etické chování vůči společnosti, odpovědnost za životní prostředí a produkování odpadu, životu bezpečné produkty.
hledani talentu na VS - prednasky, nabidka prace, atd.
kvalitní zázemí pro zaměstnance a etiku na pracovišti, dbát na ochranu životního prostředí, chovat se eticky vůči okolnímu prostředí
leadership forums community involvement (coperation with NGOs) education support (grants for students)
nepremyslela jsem nad tim
nevim
nevim
Nevím
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
ochrana životního prostředí
ochrana životního prostředí, ekologické výrobky, kladný přístup k zákazníkům
ochrana ŽP, charitativní činnosti, odpovědnost a transparentnost
péče o životní prostředí
podpora sportovců, dětských domovů, neziskovek atd. Vic investicí do sociální reklamy.
podpora sportovnich aktivit praxe pro studenty
podpora zaměstnanců pro community involvement
rozvoj komunit treningy nejen pro zamestnance
rozvoj zamestnancov, životné prostredie, prispievanie k dobru spoločnosti
spolupraca so studentami aj mimo Prahu, podpora Fair Trade, vacsie zapojovanie svojich zamestnancov do dobrocinnych projektov, odmietanie uplatkov,
SPONZORSTVÍ
spravedlnost, etické jednání, vytváření nových pracovních míst, spolupráce s vysokými školami ohledně praxe studentů
větší ohled na vyčerpatelné zdroje energie a jejich využití
Vytváření CSR zpráv, jež by byly veřejné, případně dary, ale nikoliv viditelnou cestou, jakou to provádějí v televizi...
zamestnavani studentu na ruzne akce/projekty
zivotni prostredi, vztah k zamestnacum a lokalite, transparentnost
žádné
životné prostredie, ľudské práva
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.