Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie reklamy

Psychologie reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Bařinová
Šetření:15. 03. 2012 - 22. 03. 2012
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Zdravím,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku. Výsledek této "ankety" použiji v mé seminární práci s názvem Psychologie reklamy.

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že máte přehled o reklamách, které nás obklopují?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6156,48 %56,48 %  
ne4743,52 %43,52 %  

Graf

2. Reklamy Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
iritují5046,3 %46,3 %  
informují4945,37 %45,37 %  
nezajímají4945,37 %45,37 %  
baví3532,41 %32,41 %  
zajímají1110,19 %10,19 %  
vzdělávají10,93 %0,93 %  

Graf

3. Kde nejčastěji registrujete reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi5550,93 %50,93 %  
na internetu2825,93 %25,93 %  
kolem sebe (billboardy, nástěnky, informační tabule..)1412,96 %12,96 %  
v rádiu54,63 %4,63 %  
v tisku54,63 %4,63 %  
reklamní letáky10,93 %0,93 %  

Graf

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5954,63 %54,63 %  
ne4945,37 %45,37 %  

Graf

5. Pokud jste na otázku č. 4 odpověděli ANO: Výsledek přesvědčení byl:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní4162,12 %37,96 %  
negativní2537,88 %23,15 %  

Graf

6. Pokud jste na otázku č. 4 odpověděli ANO: Reklama na jaký výrobek to byla?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jídlo24,44 %1,85 %  
kosmetika24,44 %1,85 %  
potraviny24,44 %1,85 %  
BMW 312,22 %0,93 %  
Sušenky Oreo12,22 %0,93 %  
potravina12,22 %0,93 %  
Čokoláda Milka12,22 %0,93 %  
H2o mop12,22 %0,93 %  
Alza.12,22 %0,93 %  
neodpověděla jsem ano!12,22 %0,93 %  
ostatní odpovědi Sprchový gel Fa
sušenka oreo
mobilní telefon
Vanish
lano, lezecky, aj ine outdoorove vybavenie
šampon
kozmetika
nanuky Mrož
BB cream
nepamatuji si
rehabilitační pomůcka
Kofola
To nevím.. dost často nějaké potraviny
na dětské hodinky
jogurt
Garnier
už si nepamatuju
Dětské sladkosti a hračky, byl jsem malý...
Sprite
potraviny, drogerie
sampon
Activia
"mas divne polozenou otazku 5. respektive jen jedna moznost odpovedi je zavadejici, eklama me presvedcila vicekrat a ne pokazde to bylo jen pozitivni nebo negativni
Garnier - pleťový čistící gel
o.b. tampony
sportovní oblečení
potraviny/nápoje
jogurty
parní čistič
dietní tablety
nivea
Automobil
3271,11 %29,63 % 

Graf

7. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6055,56 %55,56 %  
ano4844,44 %44,44 %  

Graf

8. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9487,04 %87,04 %  
ne1412,96 %12,96 %  

Graf

9. Které reklamy na Vás v poslední době nejvíce zaujaly?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

6 x destilovaná vodka a ta-ble-ty

6x destilovná vodka Amundsen. Líbí se mi.

A tady jsem ti přinesl.. lahvinku :-) reklama na nějaké šťávy nebo co

AXE Old spice Shoot the bear Skittles

axe, google, t-mobile

Babiččina mouka, Cartier, Lóreál, Lidl, Adidas mýdlo pro ženy

Bilboardová reklama na tantrickou masáž.

Bobika

Coca Cola, Pepsi

Coca cola, t-mobile

česká spořitelna (hra na tatínka a na maminku), na kartu Visa s Usainem Boltem

Deli, Nespresso, Dolce gusto

Dior.

Dokud spí vaše dcera s medvídkem nechte ji očkovat proti rakovině děložního čípku

Elektro

Fio Banka

Google

google chrome - web je to, co z něj uděláte vy

hlavně virální reklamy na Internetu

Hyundai i30

ING, Astratex, Coca Cola, Hitrádio FM

Jaromír Jágr jako Pizza delivery

kávovar

Kofola - Vánoce s kancem (Tati bude mít i velké zahnuté zuby na horu...); Kinder Bueno; Becherovka

Kofola bylinková

kotek

magi

Matonni, Oreo, Raiffeisen - ale jen díky tomu, že si díky této reklamě děti pamatují jména vynálezců jako např. Prokop Diviš

mobilní operátoři mívají dobré reklamy, ale konkrétní si nevzpomenu

mobilní operátoři, opel (star wars)

na automobily

na chytre telefony od T-Mobile

na mobilní telefony

na mytí aut, na květinářství, na cukrárnu - ale jen proto, že je v práci slyším několikrát denně, jinak neposlouchám rádio a ani si většinou nepouštím televizi, kde bych s nimi byla ve větším kontaktu

na vodku

Například nějaké akce na nabytek

nesleduji reklamu, takže nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

nevybavuji si

Nevzpomínám si.

Nevzppmenu si,je jich mnoho

nna krémy

nwm

Old Spice

oreo

Ovocná šťáva Jupí, jogurty od mullera...

poskytovanie financnych sluzieb

reklama (test) lana Unicore

reklama na Air Bank

reklama na bylinkovou Kofolu, reklama na t-mobile s keckami...

Reklama na Jupí - lahvinka

reklama na Komerčí bánku

reklama na Lidl kde prejdu s kosikom cez viacero krajin

reklama na pivo

Reklama na T-mobile

reklamy mobilních operátorů, výrobců alkoholu

Reklamy na dobré zdravé potraviny

Reklamy na telefony

reklamy se snažím nesledovat a když, tak v nich hledám "klamy" protože jen zvyšují životní náklady

reklamy T-mobile

Rexona, Dove, Hyundai, Muller

s humorem

sirupy - přinesl jsem ti lahvinku

Spíš než zaujaly, tam mne spíše pobavily zahraniční reklamy, konkrétně reklamy na jedno holandské pivo

sprchový gel Old Spice,akce v obchodech-Peny market,Kaufland

Sprite, Dr. Pepper, Redbull, sazka

šťáva Jupí

T-mobil "máš tablety"

T-mobile

T-Mobile - tablety

T-mobile (s Kotkem), Hornbach

T-mobile s Kotkem

T-Mobile s Kotkem

T-mobile s Kotkem, reklama na pojištění Wüstenrot, reklama na Citroen s potápěčem

T-Mobile, Magnesia

t-mobile, pojištění

T-mobile, Vodafone

tablety

tmobile

Tmobile - s Vojtou Kotkem

ty, co byly nejvíc stupidní, nevím, na co byly, je mi to jedno

ui

V poslední době snad žádná. Trochu mě pobavil internetový banner: bylo tam napsáno něco ve smyslu "Nevěste hlavu, pověste si světlo" a vedle toho byla čárami nakreslená upletená smyčka, ale vlastně to vypadalo i jako žárovka. Nic moc, ale v poslední době asi nejlepší...

vianocne na mobilnych operatorov

visa card

vodafon

Vodafone

vodafone

Vodafone, Coca-cola

všechny od Oskara, vánoční Kofola

VŠEM

vtipná na tmobile, tablety

VUB banka

zábavné

žádná

žádná

žádná

Žádná

žádná

žádné

žádné

žádné

Žádné

10. Které naopak řadíte mezi méně povedené?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

99% českých reklam a také reklamy na prací prášky a podbné věci ...

Activia

Airbank

Alza

Alza.

Asi ty, které si vůbec nepamatuju... je jich většina.

auta

Banky, Spořitelny, Mycí prostředky, laky na vlasy...

billboardy - jsou prilis velke, neprehlednutelne, radio/tv v restauracich, kavarnach - nedaji se "vypnout" vsechno ostatni dokazu vypnout.:)

Cokoliv na dámské hygienické potřeby

Česká pojišťovna

čisticí prostředky Savo

čsob, O2

fio banka - dva bankéři jak se "hádají"

Fio banka.

Head and sholders - ten chlap je škaredý a nemá to nápad a další nevím, co je nepovedené nepamatuju si

hyundai

jakákoliv od Danone (speciálně na Activii a Actimel), Paula - nějaký ten blivajz v kelímku, Brumík, Bebe a vůbec všechno co se mi snaží namluvit, že je to zdravý, když je to ve skutečnosti plný tuků a cukrů

kaufland

Kinder Bueno (s upírem).

kofola

Kofola

kofola, svádění svého žáka

Komerční banka

Lidl

miler mix

mléčné výrobky, ženské hygienické potřeby

mobilnych operatorov

Morávková aneb akce Activia

mountfield Reklamy na vložky

MULLER

Muller mix

muller mix

mycí prostředek, Jar myslim nebo neco podobneho

na alkohol, některé stupidní dělající z lidí blbce, reklamy působící na děti (největší svinstvo)

na jar

na mýdla dove, vložky

na praci prasky, na ruzne tycinky atd.

na prací prášky

na prací prášky

na prací prášky

na půjčky

na půjčky od bank

na vložky

na zubní pastu jak paají zuby do umyvadla

nedokážu rozlišit

nesleduji

neviem, nesledujem reklamy

nevím

nevím

nevím

nevím

nevm

nevybavuji si

nevybavuju si

nudne

nwm

o cestovních agenturách atd

obecně nemám ráda reklamy na čistící prostředky a předměty denní spotřeby - většinou bývají hloupé a cílené na nenáročného zákazníka

Old Spice

old spice

Oreo- sušenky mlékem milované

Partners

Persil

poslední reklama na Kofolu ( s paní učitelkou )

prace

reklama na 4eskou spořitelnu

Reklama na fio banku

reklama na snickers

reklama na vložky kde banda krav zpívá, že je život pódium. Tam opravdu netuším na koho to může být cíleno

reklamy Hornbachu

Reklamy které jsou na stupidní produkty, nebo stále se opakující

reklamy na jogurty

reklamy na prací prášky

reklamy na prací pršky, jary, čističe

shauma

skoro všechny

Slevomat

spořitelny

T-mobile s Kotkem

takové ty na auta :D

těch by bylo hodně - konkrétně si teď nemůžu vzpomenout vlastně možná - nějaké to ubrečené mimčo, co má "prdíky" - to je děs

Televizní reklama Vodafone se zajíčkama.

teraz si na ziadnu nespomeniem

Ty rychle zapomínám, ani si nepamatuji.

ty, které si nepamatuji

Ty,které nedávají smysl a které jsou otravne

většinu

viz výš - mytí aut atd.

vložky, tampony, psí žrádlo apod., ale to je velice nevděčné téma, nevím jestli na ně jde udělat nějaká zajímavá, dobrá reklama

Vodafone

všechny

všechny

všechny

všechny

Všechny co se týkají Bank, půček a pod...

všechny na prací prášky, aviváže atd.

všechny na praci prostredky, tampony

všechny ostatní

Všechny reklamy ma mycí prostředky

všechny s harantama a blbejma písničkama

Všechny televizní a především ty, kde vezmou známou píseň a naprosto úchylně ji přetextují. Celkově zpívané reklamy jsou k zbláznění...

všechny úvěry a půjčky, aquaplace,

XXX - lutz

xxx lutz

xxx lutz,

XXXLutz

žádné

11. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8176,42 %75 %  
muž2523,58 %23,15 %  

Graf

12. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
221211,11 %11,11 %  
231110,19 %10,19 %  
2198,33 %8,33 %  
1898,33 %8,33 %  
1987,41 %7,41 %  
2487,41 %7,41 %  
2576,48 %6,48 %  
2065,56 %5,56 %  
3065,56 %5,56 %  
2654,63 %4,63 %  
ostatní odpovědi 16
17
40
50
27
36
33
31
43
34
39
41
42
45
46
28
2725 %25 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.17
Minimum:17
Maximum:42
Variační rozpětí:25
Rozptyl:32.27
Směrodatná odchylka:5.68
Medián:23
Modus:22

Graf

13. Vaše nejvýše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou5550,93 %50,93 %  
vysokoškolské3027,78 %27,78 %  
základní1110,19 %10,19 %  
vyučen (+maturita)43,7 %3,7 %  
vyučen32,78 %2,78 %  
vyšší odborné21,85 %1,85 %  
nedokončená střední10,93 %0,93 %  
VOŠ10,93 %0,93 %  
vyšší odborná škola10,93 %0,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Myslíte si, že máte přehled o reklamách, které nás obklopují?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 24 - 28 > na otázku 12. Váš věk:

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozitivní na otázku 5. Pokud jste na otázku č. 4 odpověděli ANO: Výsledek přesvědčení byl:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

7. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

12. Váš věk:

  • odpověď < 16 - 19 >:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 13. Vaše nejvýše dosažené vzdělání:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že máte přehled o reklamách, které nás obklopují?

2. Reklamy Vás:

3. Kde nejčastěji registrujete reklamy?

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

5. Pokud jste na otázku č. 4 odpověděli ANO: Výsledek přesvědčení byl:

7. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

8. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

11. Jste:

12. Váš věk:

13. Vaše nejvýše dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že máte přehled o reklamách, které nás obklopují?

2. Reklamy Vás:

3. Kde nejčastěji registrujete reklamy?

4. Přesvědčila Vás někdy reklama?

5. Pokud jste na otázku č. 4 odpověděli ANO: Výsledek přesvědčení byl:

7. Dokáže Vás dnes reklama přesvědčit?

8. Rozlišujete dobrou a špatnou reklamu?

11. Jste:

12. Váš věk:

13. Vaše nejvýše dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bařinová, E.Psychologie reklamy (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21319.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.