Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie barev

Psychologie barev

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vanda Heppnerová
Šetření:17. 03. 2012 - 18. 03. 2012
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentka třetího ročníku Obchodní akademie a Hotelové školy v Havlíčkově Brodě a ráda bych Vás poprosila o vyplnění dotazníku, který bude využit pro účely seminární práce na téma psychologie barev. Dotazník je anonymní a je určen pro každého.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Jaká je Vaše nejoblíbenější barva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Modrá1526,79 %26,79 %  
Fialová814,29 %14,29 %  
Zelená814,29 %14,29 %  
Černá610,71 %10,71 %  
Červená58,93 %8,93 %  
Oranžová35,36 %5,36 %  
Žlutá35,36 %5,36 %  
Bílá23,57 %3,57 %  
Hnědá11,79 %1,79 %  
nemám nejoblíbenější barvu11,79 %1,79 %  
Růžová11,79 %1,79 %  
zeleno-modrá11,79 %1,79 %  
Bílá a červená11,79 %1,79 %  
Béžová11,79 %1,79 %  

Graf

2. Jaká je Vaše nejméně oblíbená barva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Není barva, kterou bych neměl/a rád/a1425 %25 %  
Růžová1119,64 %19,64 %  
Oranžová1017,86 %17,86 %  
Hnědá916,07 %16,07 %  
Červená58,93 %8,93 %  
Zelená35,36 %5,36 %  
Šedá23,57 %3,57 %  
Bílá11,79 %1,79 %  
Černá11,79 %1,79 %  

Graf

3. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ČERVENÉ barvy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vášeŇ1323,64 %23,21 %  
láska59,09 %8,93 %  
Agresivita23,64 %3,57 %  
sexy11,82 %1,79 %  
pocit klidu11,82 %1,79 %  
náruživost11,82 %1,79 %  
krev11,82 %1,79 %  
vášeň, láska11,82 %1,79 %  
smutek11,82 %1,79 %  
Bezmoc11,82 %1,79 %  
ostatní odpovědi agrese/vášeň
barva, která mi nesluší
váseň? ale určitě je to proto, že celý život slýchám spojitost červené a vášně/lásky
hřejivý
vztek
erotika
třešně
zlost
-
agresivitam vášeŇ
elegance
energie
živost
navodí mi myšlenky na léto, horko
tajemství
bolest
pohoda, dobra nalada, veselost
Podrážděnost
povzbuzující
Lásku, vášeň
Agrese
Násilí (krev)
adrenalin
uzkost
nesympatie
temperament
krv
neklid
2850,91 %50 % 

Graf

4. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě MODRÉ barvy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klid1120 %19,64 %  
chlad712,73 %12,5 %  
nebe610,91 %10,71 %  
volnost47,27 %7,14 %  
pohoda35,45 %5,36 %  
úzkost11,82 %1,79 %  
teplo11,82 %1,79 %  
klid/mír11,82 %1,79 %  
odpočinek11,82 %1,79 %  
svěžest11,82 %1,79 %  
ostatní odpovědi chladný
vzduch
-
jasná obloha, pohoda
pohoda, svoboda
harmonie
voda
relaxace
Svoboda
uklidňující
Oblohu, Nebo
lehkost
Chlad, moře
uklidnění
volnost, svěžest
odtažitost
priestor
nebo
ledový klid
1934,55 %33,93 % 

Graf

5. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ŽLUTÉ barvy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
teplo1425,45 %25 %  
radost59,09 %8,93 %  
veselost47,27 %7,14 %  
slunce35,45 %5,36 %  
energie23,64 %3,57 %  
hlad11,82 %1,79 %  
pampeliška11,82 %1,79 %  
nic11,82 %1,79 %  
Zkašenost11,82 %1,79 %  
světlo/teplo11,82 %1,79 %  
ostatní odpovědi radost ze sluníčka
energii
hřejivý
nadšení
-
slunce, hřejivo
něco co bije do očí
jasnost
slunečnice (pocit opravdu netuším, vybavují se mi spíš konkrétní věci, ke kterým mám vztah)
pocit něčeho mladého, nového
zivost
nevěra
jasnost, světlo, dobrá nálada
nepříjemný
zářivý, teplý
Hřejivé slunce
neklid
ostrost
tepla
energia
život
dobrá nálada
2240 %39,29 % 

Graf

6. Je podle Vás důležité, jakou barvou je určitý pokoj vymalovaný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, myslím, že to může ovlivnit hodně5394,64 %94,64 %  
Nevím, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel/a35,36 %5,36 %  

Graf

7. Jaká barva se podle Vás hodí do kuchyně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žlutá1323,21 %23,21 %  
Bílá1119,64 %19,64 %  
Oranžová814,29 %14,29 %  
Červená610,71 %10,71 %  
Zelená35,36 %5,36 %  
Modrá35,36 %5,36 %  
Fialová35,36 %5,36 %  
Hnědá23,57 %3,57 %  
Růžová11,79 %1,79 %  
meruňková11,79 %1,79 %  
Černá11,79 %1,79 %  
béžová11,79 %1,79 %  
kombinace bílé s výraznou jinou barvou11,79 %1,79 %  
jakákoliv, jaká je osobě, která se tam vyskytuje nejčastěji, příjemná - osobně bych volila přírodní tlumené barvy11,79 %1,79 %  
Podle vkusu toho, kdo tam vaří a tráví hodně času.11,79 %1,79 %  

Graf

8. Jaká barva se podle Vás hodí do dětského pokoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zelená1425,45 %25 %  
Modrá1018,18 %17,86 %  
Oranžová712,73 %12,5 %  
Bílá610,91 %10,71 %  
Žlutá610,91 %10,71 %  
Růžová59,09 %8,93 %  
Fialová35,45 %5,36 %  
světle modrá pro kluka, světle fialová pro holku11,82 %1,79 %  
broskvová11,82 %1,79 %  
kombinace různých neagresivních (např. zelená, modrá, světle růžová, bílá, fialová...) - záleží i na odstínu a sytosti11,82 %1,79 %  
kombinace11,82 %1,79 %  

Graf

9. Myslíte, že barvy mohou ovlivnit účinnost reklamy na spotřebitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě, myslím, že barvy tvoří velkou část úspěšnosti reklamy3257,14 %57,14 %  
Možná, ale není to to nejpodstatnější2239,29 %39,29 %  
Ne, myslím, že to je o něčem jiném23,57 %3,57 %  

Graf

10. Jak moc Vás ovlivňuje barva při výběru oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Docela dost, ale zajímají mě i jiné věci2748,21 %48,21 %  
Hodně2748,21 %48,21 %  
Vůbec ne, více mě zajímá pohodlnost, střih ...23,57 %3,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká je Vaše nejoblíbenější barva?

2. Jaká je Vaše nejméně oblíbená barva?

3. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ČERVENÉ barvy?

4. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě MODRÉ barvy?

5. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ŽLUTÉ barvy?

6. Je podle Vás důležité, jakou barvou je určitý pokoj vymalovaný?

7. Jaká barva se podle Vás hodí do kuchyně?

8. Jaká barva se podle Vás hodí do dětského pokoje?

9. Myslíte, že barvy mohou ovlivnit účinnost reklamy na spotřebitele?

10. Jak moc Vás ovlivňuje barva při výběru oblečení?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká je Vaše nejoblíbenější barva?

2. Jaká je Vaše nejméně oblíbená barva?

3. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ČERVENÉ barvy?

4. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě MODRÉ barvy?

5. Jaký pocit si vybavíte jako první při představě ŽLUTÉ barvy?

6. Je podle Vás důležité, jakou barvou je určitý pokoj vymalovaný?

7. Jaká barva se podle Vás hodí do kuchyně?

8. Jaká barva se podle Vás hodí do dětského pokoje?

9. Myslíte, že barvy mohou ovlivnit účinnost reklamy na spotřebitele?

10. Jak moc Vás ovlivňuje barva při výběru oblečení?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Heppnerová, V.Psychologie barev (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21409.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.