Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vyplněním tohoto dotazníku přispějete k vypracování bakalářské práce na téma mobilní marketing. Hlavním smyslem tohoto dotazníku, je generalizovat postoj společnosti k reklamním sdělením přijímaným prostřednictvím mobilních telefonů. Předem děkuji za Váš čas.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
mobilní_marketing
Odpovědi respondentů
1. Využíváte internet v mobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano pravidelně → otázka č. 2, Ano občas → otázka č. 2, Ne → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
69
41,32 %
41,32 %
Ano občas
49
29,34 %
29,34 %
Ano pravidelně
49
29,34 %
29,34 %
2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, prostřednictvím bannerů v prohlížeči (reklamní odkazy)
76
77,55 %
45,51 %
Ano, v jiné podobě
26
26,53 %
15,57 %
Ne
12
12,24 %
7,19 %
3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Navigace- jízdní řády, směnný kurz, mapy
77
46,11 %
46,11 %
Sociální sítě- Facebook, Twitter, MySpace
71
42,51 %
42,51 %
Vzdělávací- světové mapy, slovníky, knihy, periodické tabulky
67
40,12 %
40,12 %
Multimédia- nástroje pro úpravu fotografií, poslech muziky, rádia
67
40,12 %
40,12 %
Zprávy a zábava- zpravodajství, sport, hvězdné drby
62
37,13 %
37,13 %
Počasí- předpověď, fáze měsíce, aktuální stav počasí
59
35,33 %
35,33 %
Vylepšení telefonu- funkce baterka, vodováha, statistika používání telefonu, správce hesel
57
34,13 %
34,13 %
Nepoužívám ani jednu z výše uvedených
31
18,56 %
18,56 %
Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka
11
6,59 %
6,59 %
Životní styl- nutriční tabulky, virtuální barman, počitadlo kalorií
7
4,19 %
4,19 %
Finanční- počítadla půjček, zobrazování vývoje akcií, bankovnictví
7
4,19 %
4,19 %
Rozšířená realita
4
2,4 %
2,4 %
4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
90
53,89 %
53,89 %
Ne
77
46,11 %
46,11 %
5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
87
52,1 %
52,1 %
Ne, přehlížím je
80
47,9 %
47,9 %
6. Reagujete na tato reklamní sdělení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
145
86,83 %
86,83 %
Ano, občas se na odkaz podívám
22
13,17 %
13,17 %
7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
101
60,48 %
60,48 %
Ano, méněkrát než 5x za měsíc
62
37,13 %
37,13 %
Ano, vícekrát než 5x za měsíc
4
2,4 %
2,4 %
8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, prostřednictvím klasické reklamní sms (přijatá sms obsahující pouze reklamní sdělení)
105
62,87 %
62,87 %
Ano, prostřednictvím sponzorované sms (přijatá sms z internetových portálů s připojeným reklamním sdělením-sms-zdarma.cz, poslatsms.cz, atd.)
64
38,32 %
38,32 %
Ne
31
18,56 %
18,56 %
Ano, prostřednictvím placeného příjmu sms (dal/a jsem svolení zasílat na své číslo reklamní sms, kde za každou přečtenou dostávám např. 10 haléřů)
6
3,59 %
3,59 %
9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
100
59,88 %
59,88 %
Ne, přehlížím je
67
40,12 %
40,12 %
10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, přehlížím je
144
86,23 %
86,23 %
Ano, někdy se o sdělení zajímám
22
13,17 %
13,17 %
Ano, téměř vždy se o sdělení zajímám
1
0,6 %
0,6 %
11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
124
74,25 %
74,25 %
Ano
43
25,75 %
25,75 %
12. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
85
50,9 %
50,9 %
Muž
82
49,1 %
49,1 %
13. Vaše věková kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-25 let
117
70,06 %
70,06 %
26-35 let
25
14,97 %
14,97 %
14-18 let
8
4,79 %
4,79 %
36-45 let
7
4,19 %
4,19 %
Nad 55 let
5
2,99 %
2,99 %
46-55 let
5
2,99 %
2,99 %
14. Velikost místa bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 001-25 000 obyvatel
43
25,75 %
25,75 %
Nad 100 000 obyvatel
35
20,96 %
20,96 %
501-5 000 obyvatel
32
19,16 %
19,16 %
25 001-100 000 obyvatel
29
17,37 %
17,37 %
Do 500 obyvatel
26
15,57 %
15,57 %
5 001-25 000 5 001-25 000end_of_the_skype_highlighting obyvatel
2
1,2 %
1,2 %
15. Nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
94
56,29 %
56,29 %
Vysokoškolské
43
25,75 %
25,75 %
Základní
13
7,78 %
7,78 %
Středoškolské bez maturity
12
7,19 %
7,19 %
Vyšší odborné
5
2,99 %
2,99 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám ani jednu z výše uvedených na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)
odpověď Ano, prostřednictvím bannerů v prohlížeči (reklamní odkazy):
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
odpověď Multimédia- nástroje pro úpravu fotografií, poslech muziky, rádia:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
odpověď Počasí- předpověď, fáze měsíce, aktuální stav počasí:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Využíváte internet v mobilu?
2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)
3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?
5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?
6. Reagujete na tato reklamní sdělení?
7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)
8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)
9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?
10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?
11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Vaše věková kategorie?
14. Velikost místa bydliště?
15. Nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Využíváte internet v mobilu?
2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)
3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?
5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?
6. Reagujete na tato reklamní sdělení?
7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)
8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)
9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?
10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?
11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Vaše věková kategorie?
14. Velikost místa bydliště?
15. Nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Sládek, T. – Mobilní marketing (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21867.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.