Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mobilní marketing

Mobilní marketing

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Sládek
Šetření:25. 03. 2012 - 30. 03. 2012
Počet respondentů:167
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vyplněním tohoto dotazníku přispějete k vypracování bakalářské práce na téma mobilní marketing. Hlavním smyslem tohoto dotazníku, je generalizovat postoj společnosti k reklamním sdělením přijímaným prostřednictvím mobilních telefonů. Předem děkuji za Váš čas.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 mobilní_marketing

Odpovědi respondentů

1. Využíváte internet v mobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano pravidelněotázka č. 2, Ano občasotázka č. 2, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6941,32 %41,32 %  
Ano občas4929,34 %29,34 %  
Ano pravidelně4929,34 %29,34 %  

Graf

2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, prostřednictvím bannerů v prohlížeči (reklamní odkazy)7677,55 %45,51 %  
Ano, v jiné podobě2626,53 %15,57 %  
Ne1212,24 %7,19 %  

Graf

3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Navigace- jízdní řády, směnný kurz, mapy7746,11 %46,11 %  
Sociální sítě- Facebook, Twitter, MySpace7142,51 %42,51 %  
Vzdělávací- světové mapy, slovníky, knihy, periodické tabulky6740,12 %40,12 %  
Multimédia- nástroje pro úpravu fotografií, poslech muziky, rádia6740,12 %40,12 %  
Zprávy a zábava- zpravodajství, sport, hvězdné drby6237,13 %37,13 %  
Počasí- předpověď, fáze měsíce, aktuální stav počasí5935,33 %35,33 %  
Vylepšení telefonu- funkce baterka, vodováha, statistika používání telefonu, správce hesel5734,13 %34,13 %  
Nepoužívám ani jednu z výše uvedených3118,56 %18,56 %  
Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka116,59 %6,59 %  
Životní styl- nutriční tabulky, virtuální barman, počitadlo kalorií74,19 %4,19 %  
Finanční- počítadla půjček, zobrazování vývoje akcií, bankovnictví74,19 %4,19 %  
Rozšířená realita42,4 %2,4 %  

Graf

4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9053,89 %53,89 %  
Ne7746,11 %46,11 %  

Graf

5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8752,1 %52,1 %  
Ne, přehlížím je8047,9 %47,9 %  

Graf

6. Reagujete na tato reklamní sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14586,83 %86,83 %  
Ano, občas se na odkaz podívám2213,17 %13,17 %  

Graf

7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10160,48 %60,48 %  
Ano, méněkrát než 5x za měsíc6237,13 %37,13 %  
Ano, vícekrát než 5x za měsíc42,4 %2,4 %  

Graf

8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, prostřednictvím klasické reklamní sms (přijatá sms obsahující pouze reklamní sdělení)10562,87 %62,87 %  
Ano, prostřednictvím sponzorované sms (přijatá sms z internetových portálů s připojeným reklamním sdělením-sms-zdarma.cz, poslatsms.cz, atd.)6438,32 %38,32 %  
Ne3118,56 %18,56 %  
Ano, prostřednictvím placeného příjmu sms (dal/a jsem svolení zasílat na své číslo reklamní sms, kde za každou přečtenou dostávám např. 10 haléřů)63,59 %3,59 %  

Graf

9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10059,88 %59,88 %  
Ne, přehlížím je6740,12 %40,12 %  

Graf

10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, přehlížím je14486,23 %86,23 %  
Ano, někdy se o sdělení zajímám2213,17 %13,17 %  
Ano, téměř vždy se o sdělení zajímám10,6 %0,6 %  

Graf

11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12474,25 %74,25 %  
Ano4325,75 %25,75 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8550,9 %50,9 %  
Muž8249,1 %49,1 %  

Graf

13. Vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-25 let11770,06 %70,06 %  
26-35 let2514,97 %14,97 %  
14-18 let84,79 %4,79 %  
36-45 let74,19 %4,19 %  
Nad 55 let52,99 %2,99 %  
46-55 let52,99 %2,99 %  

Graf

14. Velikost místa bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001-25 000 obyvatel4325,75 %25,75 %  
Nad 100 000 obyvatel3520,96 %20,96 %  
501-5 000 obyvatel3219,16 %19,16 %  
25 001-100 000 obyvatel2917,37 %17,37 %  
Do 500 obyvatel2615,57 %15,57 %  
5 001-25 000              5 001-25 000      end_of_the_skype_highlighting obyvatel21,2 %1,2 %  

Graf

15. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou9456,29 %56,29 %  
Vysokoškolské4325,75 %25,75 %  
Základní137,78 %7,78 %  
Středoškolské bez maturity127,19 %7,19 %  
Vyšší odborné52,99 %2,99 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Využíváte internet v mobilu?

  • odpověď Ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám ani jednu z výše uvedených na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)

  • odpověď Ano, prostřednictvím bannerů v prohlížeči (reklamní odkazy):
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

  • odpověď Multimédia- nástroje pro úpravu fotografií, poslech muziky, rádia:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)
  • odpověď Počasí- předpověď, fáze měsíce, aktuální stav počasí:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování- eBay, Amazon, Heuréka na otázku 3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte internet v mobilu?

2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)

3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?

5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?

6. Reagujete na tato reklamní sdělení?

7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)

8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)

9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?

10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?

11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Vaše věková kategorie?

14. Velikost místa bydliště?

15. Nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte internet v mobilu?

2. Setkal/a jste se s reklamou v mobilním internetu? (více možností)

3. Které z následujících mobilních aplikací používáte? (více možností)

4. Obsahují tyto aplikace reklamní sdělení, obsah, logo atd.?

5. Obtěžuje Vás výše zmíněná reklama na internetu a v mobilních aplikacích?

6. Reagujete na tato reklamní sdělení?

7. Využíváte službu SMS platby? (placení parkovného, MHD, dárcovské SMS, stáhnutí her, či aplikací prostřednictvím Premium SMS) (více možností)

8. Setkal/a jste se s reklamou prostřednictvím SMS? (více možností)

9. Obtěžují Vás tyto reklamní sms ?

10. Využíváte infomací, na které Vás tyto reklamní sms upozorňují?

11. Účastníte se sms soutěží, hlasování, anket, zasílání výherních kódů?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Vaše věková kategorie?

14. Velikost místa bydliště?

15. Nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sládek, T.Mobilní marketing (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://21867.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.