Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference spotřebitelů při nákupu spotřebního zboží

Preference spotřebitelů při nákupu spotřebního zboží

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matěj Surmař
Šetření:10. 04. 2012 - 18. 04. 2012
Počet respondentů:223
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,


Prosíme vás o vyplňení krátkého dotazníku ohledně preferencí spotřebitelů při nákupu spotřebního zboží.

Tento výzkum je veřejně přístupný, slouží ke zpracování semestrální práce studentů Ekonomické fakulty VŠB-TUO.

Samotné vyplnění by nemělo trvat déle než 5 minut.

Děkujeme.

Gomolová, Surmař, Šeliga

Odpovědi respondentů

1. K jakým výrobkům se přikláníte při nákupu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno11551,57 %51,57 %  
Tuzemské8739,01 %39,01 %  
Zahraniční219,42 %9,42 %  

Graf

2. Jste spokojeni s dostupností zboží ve vašem regionu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojen12756,95 %56,95 %  
nespokojen6227,8 %27,8 %  
Zcela spokojen2712,11 %12,11 %  
Zcela nespokojen73,14 %3,14 %  

Graf

3. Dávám přednost raději :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializovanému obchodu6026,91 %26,91 %  
Smíšenému obchodu5524,66 %24,66 %  
Značkovému obchodu5524,66 %24,66 %  
Internetovému obchodu2310,31 %10,31 %  
Levnému obchodu188,07 %8,07 %  
Jiné125,38 %5,38 %  

Graf

4. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvalita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá13560,54 %60,54 %  
Velmi důležitá7131,84 %31,84 %  
Nemám názor125,38 %5,38 %  
Nedůležitá52,24 %2,24 %  

Graf

5. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : cena

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá14364,13 %64,13 %  
Velmi důležitá6227,8 %27,8 %  
Nedůležitá94,04 %4,04 %  
Nemám názor73,14 %3,14 %  
Zcela nedůležitá20,9 %0,9 %  

Graf

6. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvantita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá8035,87 %35,87 %  
Nedůležitá6629,6 %29,6 %  
Nemám názor5926,46 %26,46 %  
Velmi důležitá135,83 %5,83 %  
Zcela nedůležitá52,24 %2,24 %  

Graf

7. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : složení

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité9743,5 %43,5 %  
Velmi důležité5625,11 %25,11 %  
Nedůležité3415,25 %15,25 %  
Nemám názor3314,8 %14,8 %  
Zcela nedůležité31,35 %1,35 %  

Graf

8. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : sleva

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá10245,74 %45,74 %  
Nedůležitá5323,77 %23,77 %  
Nemám názor3415,25 %15,25 %  
Velmi důležitá2812,56 %12,56 %  
Zcela nedůležitá62,69 %2,69 %  

Graf

9. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : značka

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá9843,95 %43,95 %  
Nedůležitá6227,8 %27,8 %  
Nemám názor2712,11 %12,11 %  
Velmi důležitá2712,11 %12,11 %  
Zcela nedůležitá94,04 %4,04 %  

Graf

10. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : ochota prodávajícího

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá9843,95 %43,95 %  
Velmi důležitá6730,04 %30,04 %  
Nemám názor2611,66 %11,66 %  
Nedůležitá2511,21 %11,21 %  
Zcela nedůležitá73,14 %3,14 %  

Graf

11. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : doporučení (známých, na internetu,..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité10647,53 %47,53 %  
Nedůležité4218,83 %18,83 %  
Nemám názor3515,7 %15,7 %  
Velmi důležité3013,45 %13,45 %  
Zcela nedůležité104,48 %4,48 %  

Graf

12. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : předchozí zkušenost

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležitá10547,09 %47,09 %  
Velmi důležitá10145,29 %45,29 %  
Nemám názor94,04 %4,04 %  
Nedůležitá73,14 %3,14 %  
Zcela nedůležitá10,45 %0,45 %  

Graf

13. Kolik času denně strávíte nakupováním spotřebního zboží? (v hodinách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
113359,64 %59,64 %  
0.52812,56 %12,56 %  
0177,62 %7,62 %  
2135,83 %5,83 %  
0.2562,69 %2,69 %  
0.162,69 %2,69 %  
0.231,35 %1,35 %  
331,35 %1,35 %  
1020,9 %0,9 %  
0.3020,9 %0,9 %  
ostatní odpovědi 24
0.4
0.10
0.15
0.3
0.6
0.01
5
15
104,48 %4,48 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:0.86
Minimum:0
Maximum:2
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.17
Směrodatná odchylka:0.42
Medián:1
Modus:1

Graf

14. Kolik denně průměrně utratíte za spotřební zboží? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1005725,56 %25,56 %  
2004118,39 %18,39 %  
1502611,66 %11,66 %  
502511,21 %11,21 %  
300156,73 %6,73 %  
500114,93 %4,93 %  
062,69 %2,69 %  
3052,24 %2,24 %  
7041,79 %1,79 %  
8041,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi 250
1000
60
400
20
77
1
160
15
120
10
2000000
11
350
5
2
40
10000000000000000
700
25
3000
2913 %13 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:152.17
Minimum:15
Maximum:500
Variační rozpětí:485
Rozptyl:10523.64
Směrodatná odchylka:102.58
Medián:100
Modus:100

Graf

15. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
36227,8 %27,8 %  
23716,59 %16,59 %  
43415,25 %15,25 %  
53314,8 %14,8 %  
12611,66 %11,66 %  
7156,73 %6,73 %  
694,04 %4,04 %  
020,9 %0,9 %  
1420,9 %0,9 %  
1010,45 %0,45 %  
ostatní odpovědi 0.2
168
20,9 %0,9 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.43
Minimum:1
Maximum:7
Variační rozpětí:6
Rozptyl:2.24
Směrodatná odchylka:1.5
Medián:3
Modus:3

Graf

16. Jsem :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13660,99 %60,99 %  
Muž8739,01 %39,01 %  

Graf

17. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
223515,7 %15,7 %  
203415,25 %15,25 %  
213314,8 %14,8 %  
232410,76 %10,76 %  
18188,07 %8,07 %  
24177,62 %7,62 %  
19125,38 %5,38 %  
2573,14 %3,14 %  
1762,69 %2,69 %  
2752,24 %2,24 %  
ostatní odpovědi 16
26
42
29
32
31
40
41
51
37
38
33
86
36
50
47
43
3214,35 %14,35 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.29
Minimum:18
Maximum:40
Variační rozpětí:22
Rozptyl:13.04
Směrodatná odchylka:3.61
Medián:22
Modus:22

Graf

18. Jsem :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student14866,37 %66,37 %  
Zaměstnanec5323,77 %23,77 %  
Podnikatel146,28 %6,28 %  
Nezaměstnaný52,24 %2,24 %  
Na mateřské dovolené31,35 %1,35 %  

Graf

19. Jaký je vás čistý měsíční příjem ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 4999Kč12053,81 %53,81 %  
10000 - 19999Kč4620,63 %20,63 %  
5000 - 9999Kč3716,59 %16,59 %  
20000 - 49999Kč156,73 %6,73 %  
50000Kč a více52,24 %2,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. K jakým výrobkům se přikláníte při nákupu:

2. Jste spokojeni s dostupností zboží ve vašem regionu ?

3. Dávám přednost raději :

4. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvalita

5. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : cena

6. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvantita

7. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : složení

8. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : sleva

9. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : značka

10. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : ochota prodávajícího

11. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : doporučení (známých, na internetu,..)

12. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : předchozí zkušenost

13. Kolik času denně strávíte nakupováním spotřebního zboží? (v hodinách)

14. Kolik denně průměrně utratíte za spotřební zboží? (v Kč)

15. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

16. Jsem :

17. Kolik je Vám let?

18. Jsem :

19. Jaký je vás čistý měsíční příjem ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. K jakým výrobkům se přikláníte při nákupu:

2. Jste spokojeni s dostupností zboží ve vašem regionu ?

3. Dávám přednost raději :

4. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvalita

5. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : cena

6. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : kvantita

7. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : složení

8. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : sleva

9. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : značka

10. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : ochota prodávajícího

11. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : doporučení (známých, na internetu,..)

12. Při nákupu spotřebního zboží je pro mne : předchozí zkušenost

13. Kolik času denně strávíte nakupováním spotřebního zboží? (v hodinách)

14. Kolik denně průměrně utratíte za spotřební zboží? (v Kč)

15. Kolikrát týdně chodíte nakupovat?

16. Jsem :

17. Kolik je Vám let?

18. Jsem :

19. Jaký je vás čistý měsíční příjem ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Surmař, M.Preference spotřebitelů při nákupu spotřebního zboží (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://22713.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.