Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost podniku
Společenská odpovědnost podniku
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Petrášková |
---|---|
Šetření: | 13. 04. 2012 - 20. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 514 |
Počet otázek (max/průměr): | 27 / 16.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
v rámci diplomové práce na téma Společenská odpovědnost podniku provádím výzkum, který je zaměřen
na obecné povědomí a postoj respondentů ke společenské odpovědnosti firem. Výzkum se zároveň soustředí na konkrétní potravinářskou společnost působící na českém trhu.
Při té příležitosti Vás prosím o vyplnění anonymního dotazníku zabývajícího se problematikou společenské odpovědnosti podniku.
Děkuji za Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Je Vám známý pojem „společenská odpovědnost podniku"? V případě záporné odpovědi se s tímto pojmem seznamte: jde o koncept, kterým se firmy dobrovolně zavazují k odpovědnému chování vůči společnosti a okolnímu prostředí. K takovému odpovědnému chování patří např. odmítání korupce, dobré vztahy se zákazníky, striktní dodržování lidských práv a pracovních standardů, ochrana využívání přírodních zdrojů a šetrná produkce.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 330 | 64,2 % | 64,2 % |
ne | 184 | 35,8 % | 35,8 % |
2. Ovlivnil by Vás při nákupním chování fakt, že společnost se chová dle zásad společenské odpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 384 | 74,71 % | 74,71 % |
ne | 130 | 25,29 % | 25,29 % |
3. Jaké jsou pro Vás rozhodující faktory při nákupu potravinářských výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita produktu | 217 | 42,22 % | 42,22 % |
složení produktu | 102 | 19,84 % | 19,84 % |
cena produktu | 92 | 17,9 % | 17,9 % |
znalost produktu | 63 | 12,26 % | 12,26 % |
odpovědné chování společnosti- šetrná výroba apod. | 9 | 1,75 % | 1,75 % |
doporučení od jiné osoby | 8 | 1,56 % | 1,56 % |
povědomí o společnosti vyrábějící daný produkt | 6 | 1,17 % | 1,17 % |
poměr cena/kvalita | 2 | 0,39 % | 0,39 % |
kombinace kvality produktu a ceny | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
poměr cena/kvalita. Bonus - odpovědnoé chování | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
složení, kvalita, původ ČR | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
složení a cena produktu | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
když se ptáš na rozhodující faktorY je trochu blbý, že může člověk vybrat jen jednu variantu, ne? Kvalita a cena | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
složení produktu i jeho kvalita | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
je jich více - cena, kvalita, znalost produktu, doporučení | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
vše výše zmíněné | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
vice z moznosti, slozeni produktu, kvalita produktu i chovani spolecnosti. Ne u vsech produktu toto ale zkoumam podrobne. Ale snazim se. | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
Země původu, resp. povědomí o společnosti... | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
chutnost | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
VŽDY KOMBINACE VŠECH VÝŠE ZMÍNĚNÝCH | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
Země původu | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
poměr kvalita cena | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
preferuji výrobky z ČR | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
4. Zajímáte se o chování společnosti, od které nakupujete Vaše produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 356 | 69,26 % | 69,26 % |
ano | 158 | 30,74 % | 30,74 % |
5. Jakým způsobem se o chování společnosti informujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1.Osobně 2.Reference od ostatních
Čtu články a mluvím o tématu s lidmi, kteří o tom vědí víc - mám je naštěstí ve svém okolí.
čtu články v novinách, na internetu, apod.
Chování společnosti vyplyne na trhu a v médiích.
internet
Internet
internet
internet
internet
internet
internet
internet,
internet, a informace od stávajících zákazníků, noviny a jiný tisk
internet, jina firemni propagace
internet, média (televize, noviny, časopisy)
internet, noviny
internet, noviny, tv
internet, televize
Internet, tiskoviny, obaly
Internet, TV, přímý nákup
internet, zprávy v TV
média
média
média
média
media - internet, TV
média - televize, tisk
média-internet,tisk,televize
média, eventy
média, internet
média, internet, jejich web. stránky
Média, internetové diskuze
media,internet
media,obaly produktů,
na internetu
na internetu
na internetu
na internetu
Na internetu.
Na jejích webových stránkácha na facebooku.
na základě vlastních zkušeností s danou populitou
Návštěvou webových stránek společnosti. Upřednostňuji menší firmy s možností osobního kontaktu.
nejdu cíleně po informacích, ale když je mám k dispozici, přečtu si je/poslechnu
noviny, televize, internet
od zaměstnanců společnosti
Podle zpráv,internetu
Pokud se společnost chová zodpovědně, ráda se tím pochlubí. Specielně u dětské výživy výrobci vydávají kvanta letáků. Tato informovanost mi u ostatních potravin chybí.
prostřednictvím webu, D-testy, roční zprávy
přes Internet
přes média, od známých
reakci meho okoli
recenze společnosti na internetu
Reference na internrtu
Reference,media
s medií
Sdělovací prostředky, stránky Greenpeace, dTest.
sidlo spolecnosti, misto vyroby produktu, sustainabile production.
sledování informací v médiích
sleduji dění kolem sebe a sleduji mediální obraz
Sleduji tisk a atd.
Snažím se nakupovat potraviny od firem, které znám, které se u nás nějak prezentují- nemám ráda no name firmy, popř. polské výrobky a označení jako vyrobeno v EU.
Spise pokud o spolecnosti slysim,ze se chova nekorektne tak se jejich produktum vyhybam. Snazim se kupovat produkty organicke.
tisk, internet, PR
tisk, internet, společnost
Tisk,televize.
Většinou si hledám informace přes internet.
Vlastni zkusenost a zkusenost znamych, v pripade velmi nevhodneho chovani informace z medii
web společnosti, internet
WEB, OD JINÝCH OSOB
web, odborné články v internetových médiích (např. testy kvality apod.)
web, tisk
webové stránky
webové stránky dané firmy
webové stránky konkrétní společnosti
webové stránky společnosti, média
webové stránky společnosti, tisk
webové stránky, reklama,
z internetu
Z medií
z médií
Z médií
Z medií - tv, internet, noviny atd.
z médií, na netu
z médií, reklam, tisku, ale také z etikety produktu
Z médií.
Z novin, internetu.
Z televize.z tisku.
z tisku
z tisku
z tisku, marketing, televize
zajímá mne zda-li podporují nějakou nadaci
6. Jakým způsobem se rád/a dozvídáte o skutečnosti, že společnost se dobrovolně angažuje v oblasti společenské odpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obaly produktů | 127 | 24,71 % | 24,71 % |
články v novinách, časopisech | 119 | 23,15 % | 23,15 % |
internetové stránky společnosti | 103 | 20,04 % | 20,04 % |
reklama v televizi | 77 | 14,98 % | 14,98 % |
promo akce spojené s ochutnávkou | 32 | 6,23 % | 6,23 % |
samostatné zprávy informující o konkrétních aktivitách-reporty | 17 | 3,31 % | 3,31 % |
reklama v tisku | 9 | 1,75 % | 1,75 % |
reklama v rádiu | 5 | 0,97 % | 0,97 % |
eventy | 4 | 0,78 % | 0,78 % |
nedozvídám | 3 | 0,58 % | 0,58 % |
informace jakou součást výroční zprávy | 2 | 0,39 % | 0,39 % |
nezajímám se | 2 | 0,39 % | 0,39 % |
Žádným. Jak jsem uvedla výše, o chování společností se nezajímám | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
ani ne tak ráda, jako se dozvídat - obaly produktů, reklamy v mediích, reporty o aktivitách | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nezajím mě zda se společnost chová společensky odpovědně, dle mého názoru se ve většině případů jedná pouze o PR | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
z medií, nikoliv ovšem formou reklamy | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
viz výše | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nikde | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
od známých | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
vlastní zkušeností | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nepřijde mi, že bych vůbec vnímala jak se která společnost angažuje v obl. spol. odpovědnosti | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
dtest | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nesleduji to | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nezajímám se :-( | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
nevěřím žádnému zdroji | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
promo akce,obaly produktů,webové stránky | 1 | 0,19 % | 0,19 % |
7. Znáte společnost Hero Czech s.r.o.? Pokud si nejste odpovědí jistá/ý, společnost nabízí na českém trhu dětskou výživu, cereální produkty či džemy. Z produktů dětské výživy si můžete zakoupit příkrmy, rozpustné nápoje, sušené mléčné nápoje, výživu pro kojence, sušenky pro děti, to vše pod značkami Sunar, Sunárek, Gravimilk,Nutradefense, Sunarka a Hero Baby. Pod značkou Corny Big či Corny Linea si můžete zakoupit cereální tyčinky. Marmelády a prémiové džemy jsou na českém trhu prodávány pod značkou Schwartau.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 283 | 55,06 % | 55,06 % |
ano | 231 | 44,94 % | 44,94 % |
8. Jak jste se o společnosti či jejích produktech dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obchody | 149 | 64,5 % | 28,99 % |
přátelé, rodina | 76 | 32,9 % | 14,79 % |
média | 39 | 16,88 % | 7,59 % |
internet | 32 | 13,85 % | 6,23 % |
tisk | 24 | 10,39 % | 4,67 % |
trhy | 4 | 1,73 % | 0,78 % |
výstavy | 3 | 1,3 % | 0,58 % |
eventy | 3 | 1,3 % | 0,58 % |
při nakupování | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
pracovně | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
Sunar jem kupovala, protože synovi chutnal nekvíc. Pak jsme zkoušeli i další výrobky firmy. | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
nakupuji tuto znacku | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
po narození dítěte jsem se zajímala o dětskou stravu | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
šla jsem do lélárny koupit dětskou výživu | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
pracovala jsem v potravinářské společnosti | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
pohybuji se v oblasti potravinářství a nyní občas kupuji výrobky dětské výživy pro dítě | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
veletrhy | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
reklamní produkt zdarma | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
Nákupem produktu s tímto logem. | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
9. Jak hodnotíte produkty společnosti Hero Czech s.r.o.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi dobré | 124 | 53,68 % | 24,12 % |
dobré | 66 | 28,57 % | 12,84 % |
vynikající | 30 | 12,99 % | 5,84 % |
průměrné | 10 | 4,33 % | 1,95 % |
špatné | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
10. Jaké je opodstatnění Vašeho předchozího hodnocení?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
cereální tyčinky byly dobré
cereální tyčinky jsou moc dobré, s ostatními nemám zkušenost
Corny tyčinky jím a sunar se kupoval dětem mých známých a kamarádů :-)
často je kupuji
dětem chutnají :-)
dle mé chuti
dle složení a chuti
dobrá chuť
dobrá zkušenost
dobrá zkušenost s jejich produkty...
dobrá zkušenost, chutné výrobky, příznivá cena
Dzemy Schwartau jsou velmi chutne
chuť
Chuť a cena
Chuť BigCorny tyčinek.
Chuť vynikající, ale vadí mi existence cukru ve výrobcích pro děti.
chuť, složení
Chuť.
chutˇ a slpžení produktu
chutná mě
chutné, u dítěte oblíbené
Info z webu společnosti + široká síť možnosti zakoupit tyto výrobky + kvalita výrobků
jejich prodkukty jsou velmi kvalitni
Jejich výrobky jsem už zkusila.
již mám děti odrostlejší nemohu tak úplně posoudit výrobky pro kojence, pouze neteři jsem kupovala kojenecké sušenky, zdá se, že chutnaly, obal se mi zdá dobrý, džemy hodnotím jako velmi dobré, Corny jsou zbytečně sladké a mám ráda musli, ale ne s čokoládou, tuto značku nekupuji.
Jsem spokojená s kvalitou produktů i s cenou, proto hodnotím produkty firmy velmi kladně.
Jsem velmi spokojena s kojeneckým mlékem Sunar a s produkty Sunarka, zkusila jsem i jiná, dražší mléka, ale vrátili jsme se opět k Sunaru.
jsou chutné
Když je hlad, sníme vše
kojenecká mléčná výživa nesplňovala naše zdravotní potřeby, preferuji domáci výrobu dětských příkrmů/pokrmů
konzumace
kupuji je dlouho a nemám důvod měnit
kvalita vyrobku
kvalitní a chutné produkty
kvalitní produkty
kvalitní složení produktu
malá zkušennost s výrobky
málo zkušeností
mám 8 měsíční miminko a produkty kupuji a jsem spokojená
mám ráda cereální tyčinky Corny
mám s jejich výrobky jen kladné zkušenosti
Mám s produkty zkušenost a proto tak hodnotím.
Mám v oblibě Corny tyčinky
mému dítěti produkty chutnají
miluju tyčinky corny
nakupuji pro dceru dětskou výživu a jsme spokojeni
Nakupuji produkty této společnosti.
nakupuji tuto znacku
například dětské mléko mi svým složením přišlo nejlepší na trhu
naše dítě je spokojené
názory známých
některé jsem vyzkoušela
některé výrobky obsahují barviva a jiné produkty které by opravdu nemuseli mít
Nemám s produkty velkou zkušenost zatím.. mohu hodnotit jen cereální tyčinky, které zakupuji
Nemohu zodpovědět otázku č.9 neboť tyto výrobky nekupuji.
Nemyslím si, že by se produktu společnosti výrazně odlišovaly od své konkurence.
nerozumím otázce.
nevyzkousela jsem sirokou skalu produktu.
Nezabýval jsem se srovnavanim tohoto typu produktů (nekupuji je)
neznám tyto výrobky
Ochutnal jsem.
ochutnávka
osobní zkušenost
osobní zkušenost
osobní zkušenost
osobní zkušenost
osobní zkušenost
Podle tyčinek corny
Pravidelně kupuji Sunar a výživy Sunárek.
Pravidelně si kupuji tyčinky Corny.
produkty chutnají celé rodině, především dětem a podle informací uvedených na obalu jsou velmi zdravé
produkty mi chutnaly
prostě mi chutnají
příznivá cena a vynikající chuť
reference od známých, kteří tyto produkty užívají
Sama je úžívám, popř. čtu časopisy o výžive, kde se o firmě články zmiňují.
složení, tradice
Spokojenost s produktem Corny Big
Spokojenost s vybranymi produkty
společnost Hero Czech, s.r.o. znám, ale kupuji občas jen tyčinky Corny
SYN MÁ RÁD VÝROBKY
umím posoudit jen cerální tyčinky a přijdou mi průměrné dětskou výživu nekupuji, protože není momentálně důvod
v dětské výživě jsem dávala přednost jiné značce, tato moc nevyhovovala
V některých výrobcích užívá ztužený tuk a to mi vadí.
Velmi dobrá chuť.
vlastni zkusenost z kojeneckou vyzivou
vlastni konzumace
Vlastni zkusenost s produkty
vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
Vlastní zkušenost
vlastní zkušenost
Vlastní zkušenost s výrobky
Vlastní zkušenost.
Vlastní zkušenost.
vlastní zkušenosti
vlstni konzumace
Výběr v obchodě
Výrobky Corny Big jsou až moc sladké na cereální tyčinku.
využíváme příkrmy a kojenecké mléko sunar, ale osobně jsem neochutnal
Z produktů této firmy znám cereální tyčinky, které dle mého názoru na cereální tyčinky, které by měly respektovat pravidla zdravé výživy, obsahují příliš mnoho cukru.
zdravé a chutné produkty
zdravé produkty bohaté na vitamíny
Zkusenost
Zkusila jsem jen malé množství jejich výrobků.
zkušenost
zkušenost
Zkušenosti s produkty
Znám lidi, které si výrobky od této firmy chválí, můj syn však sunar odmítl pít. Ale stejně to skončilo i s výrobky Nutrilon a Beba.
11. Víte, že společnost Hero Czech s.r.o. se značně angažuje v oblasti společenské odpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 207 | 89,61 % | 40,27 % |
ano | 24 | 10,39 % | 4,67 % |
12. Pokud vnímáte společnost Hero Czech s.r.o. jako společensky odpovědnou, proč tomu tomu tak je?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
gendrová rovnost zaměstnání
image, pevné základy firmy, charakteristické hodnoty a určité způsoby práce. Společnost klade důraz na kvalitu svých výrobků, spokojenost spotřebitelů a zodpovědnost vůči svým zaměstnancům a okolnímu prostředí.
nabízí kvalitní výrobky
také zejména myslím, že tomu napovídá fakt, že např. Sunar je na našem trhu již několik let. Proto, společnost Hero musí být šetrný k životnímu prostředí atd.
VÍ, ŽE MAJÍ PROGRAM ODPOVĚDNOSTI K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
vztah k zákazníkovi, přírodní produkty
13. Jak jste se o společensky odpovědném chování firmy Hero Czech s.r.o. dozvěděl/a ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 11 | 45,83 % | 2,14 % |
přátelé, rodina | 10 | 41,67 % | 1,95 % |
tisk | 8 | 33,33 % | 1,56 % |
média | 7 | 29,17 % | 1,36 % |
obchody | 2 | 8,33 % | 0,39 % |
výstavy | 1 | 4,17 % | 0,19 % |
14. Nakupujte produkty podobné portfoliu výrobků společnosti Hero Czech s.r.o. od konkurence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 150 | 64,94 % | 29,18 % |
nevím | 60 | 25,97 % | 11,67 % |
ne | 21 | 9,09 % | 4,09 % |
15. Následuje výčet společností nabízející produkty podobné portfoliu výrobků společnosti Hero Czech s.r.o. Označte společnosti, jejichž výrobky také nakupujete.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nestlé | 178 | 77,06 % | 34,63 % |
Hamé | 151 | 65,37 % | 29,38 % |
Nutricia | 42 | 18,18 % | 8,17 % |
Hipp | 35 | 15,15 % | 6,81 % |
žádné | 2 | 0,87 % | 0,39 % |
Humana | 2 | 0,87 % | 0,39 % |
Znám výrobky Hero pouze pro kojence. Je tomu jinak? Zde jsem označila Nestlé, protože jíme jejich sušenky. | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
nenakupuji | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
dříve Hipp, nyní už ne | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
tyto vyrobky nakupuji velice zridka | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
Semix | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
Racio | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
Nový Věk | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
dětská výživa u nás vždy byla jen Hero, od Nestlé kupujeme jiný druh výrobků | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
nemám děti,takže žádné | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
tyto výrobky nekupuji | 1 | 0,43 % | 0,19 % |
16. Kde jste se o těchto společnostech dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- tiskoviny
Balíček pro novorozence
časopisy, internet
časopisy, televize
doporučení od přátel
doporučení od rodiny
Internet
internet
Internet
internet
internet, lékař, obchody
internet, reklama, obchody
internet, sdělovací prostředky (televize...)
internet,média
internetové stránky společnosti
Jdu si tak regálem... A buch, ony tam jsou... :-D
jsou to firmy všeobecně známé
jsou všeobecně známé
koupila výrobky v obchodech
Kupuji jejich výrobky
lékárna
lékař, kamarádky maminky, supermarkety
média
media
média
Média
media
media
média
média
Média
media
média
média
média a známý
Media, dle doporuceni
média, internet, obchody, rodina
média, obecně jde o velice známou firmu
média, reklama, obchody, eventy
média, tisk, internet
Media.
na internetu
na internetu
na obalu výrobku při nákupu
Na trhu.
Na veletrzích dětského zboží, na doporučení od známých
Nákupem výrobků.
nakupujeme jejich výrobky
nemám už malé dítě
Net
o produktech těchto společností - v obchodech, reklamách v mediích
Obaly produktu, reklama
Obchod
obchod
Obchod
obchod
obchod
obchod
obchod
obchod
obchod
obchod
Obchod
obchod
obchod
Obchod
obchod
obchod
obchod
Obchod
obchod
obchod
obchod
obchod
Obchod, internet
obchod, internet, časopisy
obchod, internet, reklama v TV a tisku
obchod, internet, tisk
obchod, média
obchod, reklama
obchod, reklama v tv
obchod, tv
obchod, TV
obchod, známí, internet, média, škola-praxe
Obchod.
obchodní řetězce, s některými firmami při pracovní činnosti
obchody
Obchody
obchody
obchody
obchody
obchody
obchody
obchody
obchody
Obchody, doporučení známých
obchody, lékárny,media, přátelé
obchody, média, známí
Obchody, média.
obchody, reklama
obchody, reklama.
Obchody, televize
obchody, tv
obchody,lékárny
od přátel
od přátel
od známých
pohybuji se pracovně v potravinářské oblasti
pratele
Produkty v obchodech
přátelé, rodina, obchody, internet
PŘEVÁŽNĚ V OBCHODĚ
Při nakupování v obchodě.
při nakupování v obchodech
Při nákupu dětské výživy.
při narození dětí-lékárna,obchod
při zakoupení produktů
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama , media
Reklama v médiích
Reklama, obchod.
reklama, tisk
Reklama, zboží
ReklamaO
rodina
rodina
rodina
rodina
rodina
rodina
rodina
rodina
Rodina, příbuzní, kamarádi ...
Rodina.
televize
televize, internet, tisk, letáky
televize, promoakce
tisk
tisk
tisk ,media
tisk, internet,
Tisk, televize, přátelé.
tv
TV
TV reklama, obchody
v lékárně, pracuji jako lékárník
v médiích
v obchdě
v obchode
v obchodě
v obchodě
V obchodě
V obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
V obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
V obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě
v obchodě :o)
V obchodě a z internetu
v obchodě a z reklamy
V obchodě z nabídky potravin potravinářských společností.
V obchodě, díky produktům
v obchodě, internet, přátelé
v obchodě, inzerci
v obchodě, reklama
V obchodě, televizní reklamě.
v obchodě, TV reklama
V obchodě.
V obchodě.
v obchodech
v obchodech
V obchodech
v obchodech
V obchodech
v obchodech
v obchodech
v obchodech
v obchodech
v obchodech
v obchodech
v obchodech (z etikety)
v obchodech, letácích, od známých
v obchodech, od přátel...
V obchodech.
V obchodech.
V obchodech.
v obchodním domě
v obchodu
v obchodu nebo z televize
v porodnici, na internetu, lékárny
v regálu v krámě
v reklamách
V sortimentu hyper/supermarketů.
v televizi
veltrh
z etikety na výrobku
Z internetových zdrojů.
Z internetu a od přátel.
z internetu a v obchodě.
z internetu, z reklam v časopisech a televizi
z letáků, reklam a od dětského pediatra
Z nabidky koncovych dodavatelu
z obalu a tisku
z obchodu
z obchodů
z obchodu
z obchodů s potravinami
Z reklam.
Z reklamy v médiích
Z tisku a v prodejnách.
z TV, od detskeho lekare, od znamych
z výrobků
znami
17. Pokud preferujete produkty od konkurence, co je důvodem Vašeho nákupního chování?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Akce
Akční nabídka.
APETIT SYNA, ZVYK
cena
cena
Cena
cena
cena
cena
cena
cena
cena
cena
cena
cena
Cena, dostupnost
cena, chuť produktu
cena, lepší složení, absence výrobku
Cena, slevové akce, ....
cena,kvalita,doporučení dětského lékaře
cena,složení,kvalita
cenová akce na výrobek
čistější složení, příkrmy neobsahují modifikované škroby a celer, sušenky např. Bebe obsahují mnohem méně cukru
Děti už vyrostly z kojeneckého věku. Cereálie pro školáky asi nevyrábíte(?)
Detske vyzivy momentalne neporizuji, primarni pro me by v tomto pripade byla rada lekaru a take reakce ditete na dany typ vyzivy, co se tyce cerealii, kupuji okrajove, Corny mam rada :-)
dobrá zkušenost, dobrý poměr kvality/ceny
dostupnost
dostupnost
Humana z Německa je kvalitnější a chutnější než výrobky prodávané v Česku
chut
Chuť a složení výrobků.
jde především o cenu
konkrétnmí výrobky nepreferuji, spíš jde o střídání různých druhů výrobků
Kvalita
Kvalita
kvalita a přijatelná cena
Kvalita a složení
kvalita produktu
kvalita výrobků
kvalita výrobků
Kvalita, nesnášenlivost sunaru
lepší kavlita či složení
lepší snášenlivost náhrady mateřského mléka pro mé dítě
mají antirefluxní výživu
media
nabídka produktů jiného druhu
nabídka v obchodech kde nakupuji
nákupní možnosti
nakupuji nejvíce od společnosti Hero
nálada, cena
Např.lepší chuť.
ne
nekupuji produkty dle výrobce, ale dle jejich složení, kvality a dostupnosti
nemám vyhrazené preference
nepreferuji konkurenci
nepreferuji konkurenci ani společnost Hero Czech s.r.o. - jde o to na co mám zrovna při nákupu chuť
nepreferuji konkurenci, příliš nad tím nepřemýšlím, zatím, jelikož jsem dětskou výživu nemusela kupovat.. až budu muset zvolím produkt, který zkonzultuji (složení) také se svým pediatrem a záleží i zda mé dítě tento produkt přijme či budeme muset zvolit jiný..
Nepreferuji produkty od konkurence.
Nepreferuji, jsou to alternativy
Nepreferuji, rozhodovala bych se mezi produkty na bazi slozeni.
nizsi cena a slozeni
nižší cena, srovnatelná kvalita, doporučení k vyzkoušení
Obaly,reklama
Od Nestlé preferuji kaše - mě samotné chutnají, což se o ostatních říct nedá. Navíc jsou poměrně často v akci. Od Hamé příkrmy od 8 měs. hovězí a vepřové - to samé jako u Nestlé, mě samotné chutnají. Takže schnrnuto - chuť a možnost nakoupit zboží v akci.
při nákupu nerozhoduje značka, koupím výrobek, na který mám právě chuť a hlavně mi chutná, logo firmy na obalu nerozhoduje
Příkrmy Hami mají větší výběr a lepší konzistenci.
rada lékáře
Ráda nakupuji produkty společnosti Nestlé, neboť vím, že pomáhá dětem v dětských domovech, je ohleduplná k lidem.
různé vjemy
slevové akce
Složení (např. Nestlé či Hipp mají výrobky pro malé děti bez obsahu cukru), původ (Hipp má biovýrobky)
složení výrobku
Společnost Nestlé má velmi pěkné webové stránky, které informují o společenské odpovědnosti a konkrétních aktivitách uskutečňovaných v této oblasti. Vím, že pokud si kupuji produkty od této společnosti, přispívám k ziskům společnosti, která se zajímá o životní prostředí a život lidí kolem.
to co chutná dětem
vetsinou akcni ceny presnidavek, ale sunar kupujeme jen od hero
větší výber produktů
Většinou cena.
více mi chutnají
vlastní chutě
vyhovující produkty
vyzkoušet podobné výrobky za nižší cenu
záleží na manželce
Zkoušení nových produktů
Zkouším občas různé produkty.
Zkušenost s kvalitou
Změna
znám tyto produkty lépe, vím jak chutnají
Známější značka, větší publicita, pravděpodobně delší historie ap.
zvědavost, porovnání, různorodost,pestrost
že koupím, neznamená že preferuji.
18. Bylo by pro Vás společensky odpovědné chování motivem k přechodu od konkurence (za předpokladu, že by se cena, složení a kvalita nakupovaných produktů zásadním způsobem nelišila)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 267 | 51,95 % | 51,95 % |
nevím | 176 | 34,24 % | 34,24 % |
ne | 71 | 13,81 % | 13,81 % |
19. Navštěvujete webové stránky či facebook společnosti, od které nakupujete potravinářské výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, navštěvuji facebook společnosti → otázka č. 20, ano, navštěvuji webové stránky společnosti → otázka č. 20, ano, využívám facebook i webové stránky společnosti → otázka č. 20, ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 411 | 79,96 % | 79,96 % |
ano, navštěvuji webové stránky společnosti | 69 | 13,42 % | 13,42 % |
ano, využívám facebook i webové stránky společnosti | 20 | 3,89 % | 3,89 % |
ano, navštěvuji facebook společnosti | 14 | 2,72 % | 2,72 % |
20. Webové stránky společnosti či její profil na sociální síti facebook využíváte za účelem získání informací o:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výrobcích | 41 | 43,16 % | 7,98 % |
promo akcích | 16 | 16,84 % | 3,11 % |
zdravé výživě | 14 | 14,74 % | 2,72 % |
společnosti | 11 | 11,58 % | 2,14 % |
soutěžích | 9 | 9,47 % | 1,75 % |
chování podniku k okolí, nabídce produktů, soutěže | 1 | 1,05 % | 0,19 % |
Zda-li daná firma netestuje na zvířatech - v případě kosmetiky. | 1 | 1,05 % | 0,19 % |
společnosti i výrobcích | 1 | 1,05 % | 0,19 % |
společnosti a výrobcích | 1 | 1,05 % | 0,19 % |
21. Znáte společnost z potravinářského odvětví, která se podle Vašeho názoru nechová společensky odpovědně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 22, ne → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 437 | 85,02 % | 85,02 % |
ano | 77 | 14,98 % | 14,98 % |
22. Pokud ano, uveďte jméno společnosti a konkrétní příklad takového jednání.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Agrofert, Babiš - svévolné zvyšování cen a manipulace s penězi státu.
Albert
albert - aféra se zkaženými masnými produkty
Albert - již několikrát jsem se z médií dočetla, že přelepují datum spotřeby na výrobcích
clever
Danone, nelíbí se mi, že prezentují své výrobky jako zdravé, když neodpovídají zásadám zdravé výživy (jogurty dobrá máma, táta atd.)
drží si kvalitu, neřeší cenové války. Když si za něco vezme peníze, tak za kvalitu odvedenou.
Hamé- v nedávné době se ukázalo, že společnost obelhávala své zákazníky tím, že informace na obalech produktů nesouhlasili se složenim produktu.
Hamé-lživé informace na obalech produktů, prokázalo se, že některé produkty neobsahovaly garantované složení, které bylo na obalech
je více společností které kvalitu výrobku nahrazují levnyma chemickýy složky
Kaufland - udajne nabere zamestnance z UP a po par mesicich je zase propusti a z UP vezme nove i s dotacemi
KAufland, Ahold - tlak na nízké ceny od dodavatelů
Lidl - nesetrne zachazeni s prirodou v mistech kde se stavi nove prodejny
Lidl. Klamavá reklama.
Mc Donald
McDonalds - její působení má celospolečensky negativní dopady a v mnoha zemích neplatí vůbec daně.
McDonalds, KFC, Tesco holding
Minerální vody Mattoni - přístup společnosti k nabytému kulturnímu dědictví (Lázně Kyselka)
Ministerstvo zemědělství
mlékárna Kunín, deklarují jiné složení potravin - samozřejmě to lepší, než je skutečnost, např, 33% smetana měla v testu téměř poloviční obsah tuku
Mlékárny, pekárny, masný průmysl, výroba džusů, zeleninových konzerv, kečupů... Všechny výrobky jsou ředěny. Zbytečně se přidávají dochucovadla, mouka do masa. Známé je mleté maso z Alberta s 25 procenty masa... O zodpovědnosti k životnímu prostředí raději nemluvím. K otázce 23: Kdybych tyto výrobky nekupovala, asi bych umřela hladem nebo bych nechala celou výplatu ve zdravé výživě.
nákupní střediska Billa, Kaufland a další, špatné chování bylo například přelepování doby trvanlivosti u masných výrobků
např.potravin.společnosti z Polska a k nám dovážené produkty
některé obchodní společnosti, teď bylo publikováno, že přelepují datumy spotřeby apod.
nestle
obchodní řetězce Kaufland, Tesco a Lidl, výroba baget Crocodille
polské výrobky, konkrétní výrobky si nevybavím
prodavaji nezdravou vyzivu
řetězce jako Penny Market, Tesco...
Společnosti testující kosmetické výrobky na zvířatech - Avon, Dove, COTY - Ariel, vůně Victorie Backham, Celine Dion, ad.
Tesco - nejedná se jenom o potravinový řetězec ale potraviny zde bohužel prodávají. Dozvěděla jsem se od zaměstnanců, že saláty, které mají plíseň promíchají a dál prodávají..bohžel to není jediná věc.
Tesco - podpora zdravého životního stylu, pomoc lidem se zdravotními problémy a mentálně a tělesně postiženým dětem (Běh pro život),...
Tesco.....vydirání dodavatelů, nekalé praktiky vůči zákazníkům
většina
23. Ovlivnil/a Vás tato skutečnost ve Vašem nákupním chování tak, že byste už např. žadný další produkt od společnosti nezakoupil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 74,14 % | 8,37 % |
ne | 15 | 25,86 % | 2,92 % |
24. Uveďte prosím Vaše pohlaví.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 377 | 73,35 % | 73,35 % |
muž | 137 | 26,65 % | 26,65 % |
25. Do jaké věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-35 let | 373 | 72,57 % | 72,57 % |
36-45 let | 57 | 11,09 % | 11,09 % |
46-55 let | 37 | 7,2 % | 7,2 % |
do 20 let | 27 | 5,25 % | 5,25 % |
56 let a více | 20 | 3,89 % | 3,89 % |
26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
maturita | 217 | 42,22 % | 42,22 % |
vysokoškolské | 211 | 41,05 % | 41,05 % |
vyučen/a | 38 | 7,39 % | 7,39 % |
vyšší odborné | 30 | 5,84 % | 5,84 % |
základní | 18 | 3,5 % | 3,5 % |
27. Váš současný ekonomický status je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 230 | 44,75 % | 44,75 % |
student | 178 | 34,63 % | 34,63 % |
osoba na mateřské dovolené | 36 | 7 % | 7 % |
živnostník | 25 | 4,86 % | 4,86 % |
podnikatel | 17 | 3,31 % | 3,31 % |
nezaměstnaný | 15 | 2,92 % | 2,92 % |
důchodce | 9 | 1,75 % | 1,75 % |
pracující důchodce | 4 | 0,78 % | 0,78 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.