Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování na internetu

Nakupování na internetu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vojtěch Hertík
Šetření:15. 04. 2012 - 19. 04. 2012
Počet respondentů:131
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník bude využit k seminární práci na téma Ochrana spotřebitele - Nakupování na internetu.

Prosím Vás touto cestou o vyplňení dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8161,83 %61,83 %  
muž5038,17 %38,17 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-26 let9471,76 %71,76 %  
26 - 40 let1813,74 %13,74 %  
16-18 let1410,69 %10,69 %  
41-59 let53,82 %3,82 %  

Graf

3. Využíváte nákupů přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12696,18 %96,18 %  
ne53,82 %3,82 %  

Graf

4. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x - 2x měsíčně4635,11 %35,11 %  
1x za 3 měsíce4332,82 %32,82 %  
1x - 2x za rok3425,95 %25,95 %  
na internetu nenakupuji43,05 %3,05 %  
více než jednou týdně21,53 %1,53 %  
1x týdně21,53 %1,53 %  

Graf

5. Uveďte důvody, proč byste volili nákup zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízká cena8766,41 %66,41 %  
široká nabídka sortimentu8262,6 %62,6 %  
úspora času7254,96 %54,96 %  
porovnatelnost produktů, reference ostatních uživatelů6952,67 %52,67 %  
snadné vyhledání produktů6751,15 %51,15 %  
mohu nakupovat 24 hodin denně5138,93 %38,93 %  
doručení zboží domů3929,77 %29,77 %  

Graf

6. Jaké druhy zboží nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika7456,49 %56,49 %  
oděvy5340,46 %40,46 %  
služby3022,9 %22,9 %  
hudba, film, knihy2922,14 %22,14 %  
drogerie2720,61 %20,61 %  
jiné2720,61 %20,61 %  
sportovní potřeby2519,08 %19,08 %  
bydlení (výbava)96,87 %6,87 %  
hračky64,58 %4,58 %  
jídlo43,05 %3,05 %  
zahrada32,29 %2,29 %  

Graf

7. Jaký způsob platby nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka5239,69 %39,69 %  
bankovní převod4332,82 %32,82 %  
platba on-line2619,85 %19,85 %  
při osobním odběru na pobočce107,63 %7,63 %  

Graf

8. Obdržel(a) jste někdy poškozené, nekompletní nebo jiné zboží než jste si objednal?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9370,99 %70,99 %  
ano3829,01 %29,01 %  

Graf

9. Kolikrát jste reklamoval zboží zakoupené na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy jsem zboží nereklamoval8665,65 %65,65 %  
1x-3x4433,59 %33,59 %  
4x a více10,76 %0,76 %  

Graf

10. Využil(a) jste někdy právo spotřebitele vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, ale vím o něm9874,81 %74,81 %  
ano2216,79 %16,79 %  
ne, nevím o něm118,4 %8,4 %  

Graf

11. Čtete při nákupu přes internet obchodní podmínky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyjímečně4030,53 %30,53 %  
někdy ano3425,95 %25,95 %  
ano3325,19 %25,19 %  
ne2418,32 %18,32 %  

Graf

12. Znáte certifikaci APEK (Asociace pro elektronickou komerci)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11890,08 %90,08 %  
ano139,92 %9,92 %  

Graf

13. Jste spokojen(a) s nákupem zboží na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12696,18 %96,18 %  
ne53,82 %3,82 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Využíváte nákupů přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Uveďte důvody, proč byste volili nákup zboží přes internet?

6. Jaké druhy zboží nejčastěji nakupujete?

7. Jaký způsob platby nejčastěji využíváte?

8. Obdržel(a) jste někdy poškozené, nekompletní nebo jiné zboží než jste si objednal?

9. Kolikrát jste reklamoval zboží zakoupené na internetu?

10. Využil(a) jste někdy právo spotřebitele vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů?

11. Čtete při nákupu přes internet obchodní podmínky?

12. Znáte certifikaci APEK (Asociace pro elektronickou komerci)?

13. Jste spokojen(a) s nákupem zboží na internetu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Využíváte nákupů přes internet?

4. Jak často nakupujete přes internet?

5. Uveďte důvody, proč byste volili nákup zboží přes internet?

6. Jaké druhy zboží nejčastěji nakupujete?

7. Jaký způsob platby nejčastěji využíváte?

8. Obdržel(a) jste někdy poškozené, nekompletní nebo jiné zboží než jste si objednal?

9. Kolikrát jste reklamoval zboží zakoupené na internetu?

10. Využil(a) jste někdy právo spotřebitele vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodů?

11. Čtete při nákupu přes internet obchodní podmínky?

12. Znáte certifikaci APEK (Asociace pro elektronickou komerci)?

13. Jste spokojen(a) s nákupem zboží na internetu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hertík, V.Nakupování na internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://22975.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.