Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Virální marketing

Virální marketing

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Horáčková
Šetření:16. 04. 2012 - 23. 04. 2012
Počet respondentů:131
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

jsem studentkou vysoké školy, obor Marketing a ráda bych Vás požádala o vyplnění kratičkého dotazníku na téma Virální marketing, který bude součástí mé Bakalářské práce. 

 

Cílem je zjistit povědomí o relativně novém pojmu Virální marketing.

 

Upozornění: Dotazník je anonymní a při jeho vyplňování není nutné mít potřebné znalosti k danému tématu. 

 

Předem děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Sledujete na internetu reklamní videa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně často6751,15 %51,15 %  
alespoň 1xtýdně3526,72 %26,72 %  
nikdy1511,45 %11,45 %  
každý den1410,69 %10,69 %  

Graf

2. Jaká reklamní videa Vás na internetu nejčastěji zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipná10177,1 %77,1 %  
už jsem říkal/a, že je nesleduji129,16 %9,16 %  
šokující118,4 %8,4 %  
jiná53,82 %3,82 %  
dojemná21,53 %1,53 %  

Graf

3. Znáte pojem Virální marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8061,07 %61,07 %  
ano5138,93 %38,93 %  

Graf

4. Co Vás napadne jako první, když se řekne pojem Virální marketing?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic1612,21 %12,21 %  
reklama53,82 %3,82 %  
sociální sítě32,29 %2,29 %  
internet32,29 %2,29 %  
Nevim32,29 %2,29 %  
šíření reklamy21,53 %1,53 %  
reklama na internetu21,53 %1,53 %  
Sdělení (komerční, aktivistické - Kony) šíření po internetu, motivující svou povahou k dalšímu sdílení.10,76 %0,76 %  
reklamní spot10,76 %0,76 %  
šíření komerčního sdělení10,76 %0,76 %  
ostatní odpovědi Forma propagace
logicky nějaký druh marketingu, ale vážně nevím :)
Obtěžující marketing na internetu
Účinnost, široké zacílení
nemám páru
marketing pomocí internetu
neobvyklí
soft porno
reklamy vsude, kam se podivam
internetová reklama
Něco spojené s marketingem.
reklamy na sociálních sítí
Cílené použití reklam na internetu (sociálních sítí).
moderní způsob propagace
internetová video reklama
Nejaky prasecinky :)
obtěžující reklama
nakažlivý marketing :D... distribuce šířící se do rychlostí viru chřipky
nic mě nenapadá
Upoutání zákazníku jinak než reklamními letáčky.
Originalita
reklamní videa šířená internetem
těžko říct
reklama přírozenou cestou
masovost
podivat se na wikipedii
Netušim :)
Marketing rozšířený na širokou veřejnost
propagace produktu na internetu
rychlé šíření reklamy
vážně vůbec netuším
Netuším
letáky, bilboardy, atd...něco co je vidět
šíří se se jako virus
doporučení od známého
internetová forma propagace
Sdílení videí a odkazů např. přes sociální sítě
internetový marketing
Reklama na internetu, obchod přes internet
nějakej obchod
šokující
Video reklama na internetu
Podle všech otázek nejspíš něco ohledně marketingu skrz internet a sociální sítě.
reklamy na sociálních sítích
reklama samovolně šířená lidmi díky její atraktivitě.
zaujmutí zákazníka
Neco jako vnucena reklama? Opravdu nevim.
přeposílání reklam
Nevyžádané reklamy na výrobky na internetu.
reklama, která všechny nakazí - rychle se šíří?
reklama, která je např. na fb postraně nebo tak. nebo někde na chatu, kde se nás snaží zaujmout na dovolenou třeba
Levnej marketing zasahující velkou část populace
angína
vůbec nic
Lákání lidí pohybujících se na internetu na reklamu v podobě banerů, vyskakujících a blikajících okýnek :-)
neumím si nic představit
Nový druh marketingu, o kterém jsem ještě neslyšela
marketing naruby, pohanit výrobek za účelem jeho zviditelnění
Věci co se propagují přes internet a specielně Facebook
Samovolné šíření reklamy na internetu například pomocí vtipných videí.
Téměř nic
nedovedu si pod tímto pojmem nic představit
co to je?
zneužití
Netusim
šíření zajímavé reklamy prostřednictvím "šeptandy"
Bohužel nic
spousta shlédnutí
aktivity, jejichž marketingový cíl není odpočátku zcela jasný, ale jsou zajímavé
pojem neznám
masové šíření
obchod po internetu
no idea
přeposlaný odkaz na nějaký produkt, službu
reklamy
oslovení velkého množství lidí za nízké náklady
virtuální
viralni= vir, virtualni
něco nového
peníze
facebook
zábavná videa
vtipná virální videa
debilní kecy pražáků( video)
Videa 'Debilní kecy' od Meldíka a Stýbla
šíří se sama prostřednictvím přeposílání (kamarádi, známí) - zaujme
Video
marketingova technika využívající k reklamě především sociálních sítí
reklama přes média - nejlépe přes internet
Sdělení, které se šíří samo, bez možné kontroly a regulace toho, kdo jej vytvořil
reklamní odvětví
způsob reklamy
sdílení
.
9471,76 %71,76 % 

Graf

5. Znáte reklamy Ministerstva dopravy - NEMYSLÍŠ, ZAPLATÍŠ? http://www.youtube.com/watch?v=otgH6sFECoM

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12897,71 %97,71 %  
ne32,29 %2,29 %  

Graf

6. Pokud ano, která Vás nejvíce zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autosedačka ( http://www.youtube.com/watch?v=jXVD6mKg-rE )8564,89 %64,89 %  
Nevěsta ( http://www.youtube.com/watch?v=uOhjzX6JaZI )2317,56 %17,56 %  
Hecování ( http://www.youtube.com/watch?v=X6raqY7XmCg )1511,45 %11,45 %  
Manažer ( http://www.youtube.com/watch?v=kOl5JCv91uA )86,11 %6,11 %  

Graf

7. Znáte reklamu na kávu Nescafé gold aroma? http://www.youtube.com/watch?v=1USjqgryj_0&feature=player_embedded

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10177,1 %77,1 %  
ne3022,9 %22,9 %  

Graf

8. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 (dobře)5441,22 %41,22 %  
2 (chvalitebně)3728,24 %28,24 %  
4 (dostatečně)2015,27 %15,27 %  
5 (nedostatečně)118,4 %8,4 %  
1 (výborně)96,87 %6,87 %  

Graf

9. Znáte reklamu na vodku Amundsen - Etter Destillere? http://www.youtube.com/watch?v=JrktJGRr6fA

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11587,79 %87,79 %  
ne1612,21 %12,21 %  

Graf

10. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 (výborně)3929,77 %29,77 %  
3 (dobře)3929,77 %29,77 %  
2 (chvalitebně)3627,48 %27,48 %  
4 (dostatečně)107,63 %7,63 %  
5 (nedostatečně)75,34 %5,34 %  

Graf

11. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8665,65 %65,65 %  
muž4534,35 %34,35 %  

Graf

12. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 3011083,97 %83,97 %  
méně než 2096,87 %6,87 %  
31 - 4064,58 %4,58 %  
41 a více43,05 %3,05 %  
25 - 3021,53 %1,53 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Sledujete na internetu reklamní videa?

  • odpověď nikdy:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi už jsem říkal/a, že je nesleduji na otázku 2. Jaká reklamní videa Vás na internetu nejčastěji zaujmou?

3. Znáte pojem Virální marketing?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 4. Co Vás napadne jako první, když se řekne pojem Virální marketing?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 1. Sledujete na internetu reklamní videa?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi už jsem říkal/a, že je nesleduji na otázku 2. Jaká reklamní videa Vás na internetu nejčastěji zaujmou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete na internetu reklamní videa?

2. Jaká reklamní videa Vás na internetu nejčastěji zaujmou?

3. Znáte pojem Virální marketing?

4. Co Vás napadne jako první, když se řekne pojem Virální marketing?

5. Znáte reklamy Ministerstva dopravy - NEMYSLÍŠ, ZAPLATÍŠ? http://www.youtube.com/watch?v=otgH6sFECoM

6. Pokud ano, která Vás nejvíce zaujala?

7. Znáte reklamu na kávu Nescafé gold aroma? http://www.youtube.com/watch?v=1USjqgryj_0&feature=player_embedded

8. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

9. Znáte reklamu na vodku Amundsen - Etter Destillere? http://www.youtube.com/watch?v=JrktJGRr6fA

10. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

11. Pohlaví:

12. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete na internetu reklamní videa?

2. Jaká reklamní videa Vás na internetu nejčastěji zaujmou?

3. Znáte pojem Virální marketing?

4. Co Vás napadne jako první, když se řekne pojem Virální marketing?

5. Znáte reklamy Ministerstva dopravy - NEMYSLÍŠ, ZAPLATÍŠ? http://www.youtube.com/watch?v=otgH6sFECoM

6. Pokud ano, která Vás nejvíce zaujala?

7. Znáte reklamu na kávu Nescafé gold aroma? http://www.youtube.com/watch?v=1USjqgryj_0&feature=player_embedded

8. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

9. Znáte reklamu na vodku Amundsen - Etter Destillere? http://www.youtube.com/watch?v=JrktJGRr6fA

10. Pokud ano, jakou známkou byste ji ohodnotili?

11. Pohlaví:

12. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Horáčková, E.Virální marketing (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://22999.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.