Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zásady chování top managementu
Zásady chování top managementu
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Krausová |
---|---|
Šetření: | 08. 05. 2012 - 27. 05. 2012 |
Počet respondentů: | 90 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 14.86 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 58 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Moc prosím o pomoc a vyplnění dotazníku. Předem všem děkuji za ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 68 | 75,56 % | 75,56 % |
Muž | 22 | 24,44 % | 24,44 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 30 let | 54 | 60 % | 60 % |
31 - 40 let | 20 | 22,22 % | 22,22 % |
51 let a více | 8 | 8,89 % | 8,89 % |
41 - 50 let | 8 | 8,89 % | 8,89 % |
3. Na jaké pozici pracujete nebo jste pracovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řadový zaměstnanec | 60 | 66,67 % | 66,67 % |
Na žádné - jsem OSVČ | 16 | 17,78 % | 17,78 % |
Manažer | 13 | 14,44 % | 14,44 % |
Na žádné - jsem vlastník společnosti | 1 | 1,11 % | 1,11 % |
4. Myslíte si, že je rozdíl mezi manažerem a vlastníkem společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 79 | 87,78 % | 87,78 % |
Ne | 11 | 12,22 % | 12,22 % |
5. Prosím uveďte jaký je mezi nimi podle Vás rozdíl:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
jiný vztah k firmě
Každý hájí jiné zájmy
každý má jiné zájmy a preference v podniku
každý má jiný pohled
Majitel se vždy snaží udržet morálku a firmu nad vodou. Manažer jen podle toho jakou má výplatní pásku.
majitel společnosti je citlivější na majetek společnosti, nejde mu až tak o vlastní zviditelnění.manažer pracuje více na své osobní kariéře a svém renomé, podle toho činí rozhodnutí
manager má v mnoha případech více znalostí o daném oboru,vlastníka zajímá jen zisk
manager má víc práce
manazer bere prachy vlastnika, vlastnik dre jak mourovaty
manazer skutecne neco ridi, vlastnik do spolecnosti nemusi vubec vkrocit
Manažer vysává, vlastník buduje a chce prosperovat
Manažer a vlastník společnosti mají ze zásady jiné cíle. Manažer touží po co nejvyšším finančním ohodnocení, tzn. po mzdě, benefitech, odměnách. Cílem vlastníka společnosti je zvyšování tržní hodnoty společnosti a celková prosperita na trhu a její udržitelnost. Jde pak o vhodné nastavení systému ohodnocování a motivace managementu společnosti tak, aby pracoval v zájmu vlastníků.
Manažer by měl být především odborník, což u majitele není bezpodmínečně nutné
Manažer hrabe za sebe, ne za společnost.
manažer je jen zaměstnanec a vlastník celou firmu vede a rozvíjí
manažér je pracovník
Manažer je tvůrcem a nositelem strategie a vize, vlastníka zajímá zejména to, jestli firma vydělává. Manažer je najatý vlastníkem.
manažer je už mistr na dílně...vlastník společnosti je ten, co je na samotném vrcholu..
Manažer je v podstatě zaměstnanec najatý na řízení společnosti. Vlastník je osobně zainteresován na chodu a výsledcích firmy.
Manažer je zaměstnanec a vlastním společnosti je majitel, jednatel, vlastník
manažer má menší averzi k riziku, neboť případná ztráta pro něj není tak velkou hrozbou jako pro vlastníka.
manažer musí mít vlastnosti a schopnosti vést firmu
manažer musí společnost reprezentovat, vlastník si může stát v pozadí a společnost jen řídit
manažer může a nemusí být vlastníkem společnosti a naopak...manažer společnost spravuje a stará se o ni, vlastník ji jednoduše vlastní
manažer může být v roli "vedoucího" (např. výroby, logistiky, personalního odd.), ale nemusí být vlastníkem společnosti
Manažer může, ale nemusí být vlastníkem společnosti a naopak.
manažer nemá takový zájem na blahu firmy
Manažer nemusí být nutně vlastníkem společnosti.
Manažer nemusí být vlastník společnosti. Vlastník společnosti si muže být jen investor a celou společnost(firmu) muze vést někdo jiny. Vlastník společnosti si muze managera najmout.
Manažer není vlastník společnosti, je to zaměstnanec, který provádí řídící činnost (+ plánování, rozhodování apod.), vlastník je majitelem a pokud není management tak vykonává jeho činnost sám.
manažer nevlastní společnost
Manažer nevlastní společnost, tudíž jeho záměry a činnost nejsou tímto stavem ovlivněny, což může být pro společnost přínosem nebo i naopak. Pokud manažer není dostatečně loajální k firmě může ji i poškozovat, což vlastník zřídka kdy.
manažér riadi, vlastník kontroluje
manažer různých oddělení má na starosti řadové zaměstnance, kdežto vlastník společnosti má na starosti právě manažery. Někdy ale může být manažer zároveň vlastníkem společnosti.
manažer řídí , vlastník vlastní
manažer řídí,vlastník rozhoduje
manažer se stará o chod podniků.Napriklas v manažer hotelu: stará se o to,aby vše bylo tak,jak má být.Aby hoste. byli spokojeni,kuchyň aby odpovídala přání zákazníka a jiné.Vlastník podniků je majitel podniků.
Manažer společnost řídí, vlastník ji vlastní
Manažer společnosti je sice manažer ale stále nemá takovou moc jako vlastník celé společnosti.
manažer vede společnost, vlastník ji vlastní...neznamená to však že vlastník může být zároveň manažerem
manažer vždy musí vést lidi a vlastník nemusí, dělá to za něj manažer
Manažer zaměstnanec - plní příkazy vedení společnosti a je nucen se jim podřídit. Manažer vlastník - tvoří příkazy a svým vedením, jednáním přímo ovliňuje ostatní.
manažer zařizuje chod firmy,vlastník rozhoduje
Manažer zodpovídá za chod organizace. Vybrán dle svých schopností.
Manažerská pozice především vyžaduje vzdělání a schopnosti. Vlastník společnosti může vykonávat kontrolní funkci a jeho inkompetenci lze prominout, naopak manažer by měl být v tom to ohledu schopný a zkušený.
Manažeři vlastníkům doporučují jak se rozhodnout, vlastníci činní konečné rozhodnutí
peníze
plat
podle mě v řízení, vlastník společnosti jedná s manažery a manažer dál vede zaměstnance
Pokud nejde o manažera a vlastníka v jedné osobě, připadá mi pozice manažera bližší postavení zaměstnancem, i když ne vždy jím zároveň být musí.
řízení činnosti a vedení lidí je profese manažera X vlastníkovi stačí společnost jen koupit
Spíš mě nenapadá, co by měli mít společného. Manažer je spíše na pozici správce majetku, který náleží někomu jinému.
Stačí se podívat na strukturu firmy. Vlastníkem může být akcionář, manažer může mít na starosti úsek firmy.
v zodpovědnosti a v přístupu
Vlastník je osoba, která většinou společnost založí a později vlastní, manažer je vedoucí pracovník (na různých úrovních), vlastník a manažer, ale může být tatáž osoba.
Vlastník ještě nemusí být manažer. Může to být člověk obchodně zdatný a na odborné práce mít manažery.
vlastnik ma posledne slovo
vlastnik ma vetsi motivaci pracovat, vetsi pracovitost, poctivost ale zase ma horsi komunikacni schopnosti
vlastník nemá nad sebou šéfa, který ho může odvolat, když se mu znelíbí
vlastník pouze vlastní, ale nemusí managerovat
Vlastník se lépe stará, když je to jeho.
Vlastník společnost vlastní a má rozhodovací práva. Manažer firmu řídí.
vlastník společnost vlastní a řídí a manažer je jen dosazený na svou pozici
Vlastník společnosti - vlastní společnost, ale může zastávat i funkci manažera. Manažer má pod sebou lidi, které řídí, ale nemusí být vlastníkem společnosti.
Vlastník společnosti = majitel, manažer = řídící pracovník zabezpečující funkční chod společnosti
vlastník společnosti ej prostě vlastník, může cokoliv, manažer je jakoby jeho zástupce
Vlastník společnosti je jejím majitelem, ale manažer ji vlastnit nemusí.
Vlastník společnosti je více pečlivý co se týče jeho společnosti. Manažer je nekdy ridi heslem: z ciziho krev neteče, bohužel.
vlastník společnosti má větší práva
Vlastník společnosti může buzerovat manažery.
vlastník společnosti vybudoval firmu většinou od píky. manažer nastoupil do jakési společnosti kterou se snaží vést podle jakýchsi moderních trendů které probírá se svými přáteli manažery na golfu
Vlastník společnosti zaměestnává manežery, sám být manažerem vůbec nemusí.
vlastník vnímá více aspektů - především celkové výsledky hospodaření firmy, což manažerovi zaměstnanci neleží vždy na srdci atd.
vo funkcii a v plate
Zajem manazera se muze rozchazet se zajmem vlatnika. Manazer muze videt vice svuj vlastni zajem.
záleží na velikosti podniku, pokud je to malý podnik majitel je zároveň manažer, ve velkém podniku bývá několik manažerů, kteří se starají o určitý úsek, vedou lidi v tomto úseku snaží se je motivovat k práci atd., majitel dohlíží na chodu dané organizece
zásadní :-)
Zjednodušeně řečeno, vlastník řídí a dohlíží, manažer koná a je pod větším stresem
6. Je podle Vás důležité, aby manažer disponoval odbornými znalostmi, praktickými dovednostmi a sociální zralostí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 98,89 % | 98,89 % |
ne | 1 | 1,11 % | 1,11 % |
7. Seřaďte dle Vašeho uvážení důležitost jednotlivých pojmů v souvislosti s manažerskou prací (1 je nejdůležitější)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Vrozená autorita | 3.267 | 5.862 |
Kreativita | 4.911 | 5.081 |
Sebeřízení | 5.033 | 3.632 |
Společenské chování | 4.511 | 4.161 |
Komunikace | 2.933 | 3.618 |
Vztah manažera k podřízeným | 3.989 | 3.5 |
Time-management | 5.4 | 4.018 |
Delegování | 5.956 | 4.509 |
8. Prosím seřaďte následující nedostatky od nejvýznamnějšího po méně významný (1 je nejvýznamnější)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Špatné zadávání úkolů | 4.522 | 8.116 |
Nesprávný výběr spolupracovníků a podřízených | 4.711 | 6.894 |
Nevhodná či špatná kontrola | 5.211 | 4.322 |
Obava delegovat | 5.856 | 5.301 |
Nedostatečná přesvědčivost | 5.7 | 3.499 |
Špatná motivace | 4.456 | 5.204 |
Neochota komunikovat | 3.467 | 6.316 |
Selhání v roli vůdce | 5.156 | 8.02 |
Podceňování týmové práce | 5.922 | 7.227 |
9. Napadají Vás nějaké další nedostatky manažerské práce? Prosím vyjmenujte jaké:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ne
...
Arogance
Arogance, neodbornost, nedůvěra
Arogance, neodbytnost, sebepodceňování
Arogantní a povýšené chování.
často chybí top managerům prosociálnost
direktivní přístup k zaměstnancům
dle mého názoru, všechny důležité byly jmenovány
hraní si na něco víc než jsou zaměstnanci, neocohota uznat svou chybu, snažení se podojení firmy pro svoje blaho ...
intimní kontakt s podřízeným,paranoia
Každý dobrý manažer se musí umět rozhodnout a správně řídit podřízené, aby společnost mohla růst
málo času na své podřízené, nedostatečná odbornost,
manažer by neměl být arogantní debil, ale možná takoví mají nakonec nejvíc úspěch
např. zpětná vazba
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE.
Nedostatečné odborné znalosti, nedůvěra k zaměstnancům (podřízeným)
nedostatek času, velký stres (liší se od druhu společnosti)
Nedostatek odbornych znalosti
nedostatek sebereflexe
Nekompetentnost
nekomunikacia s podriadenim
neloajálnost
nenapadají
nenapadají
nenapadají
Nenapadají mne další nedostatky.
Nenapadají myslím že autor to vystihl dokonale
Nenapadají.
neodbornost, nezkušenost
neschopnost uznat vlastní chybu, arogance, nedostatečné odborné znalosti, neschopnost se ovládat (např. při častém křiku na podřízené, zvýšení hlasu tedy ztrácí kýžený efekt), nespravedlivost, zaujatost...bylo by toho více.
Neschopnost vést dialóg v případě různých názorů manazera a podrizenych.
Nespolupráce v kolektivu, přehnaně autoritativní jednání, nadřazenost, ponižování ...
neváží si práce svých podřízených...většinou
nevhodna komunikace, neochota naslouchat
Nevidí to v praxi, je teoreticky.
nevím
nevím už
nezajem o postoje podrizenych
nie
odpovědnost za rozhodnování
podceńování nápadů řadových zaměstnanců
Podceňování sebe samého, někteří manažeři nejsou přesvědčeni sami o sobě a řídit ostatní je pro ně o to těžší.
podrazy vuci podrizenym
pochopení vlastní role ve společnosti - schopnost odhalit podstatu věci, nepoutat se na detail, vidět globální celek, přímočarost, orientace na cíl.
práce pod tlakem
Přeceňování vlastní pozice, důležitosti
Příliš delegování, špatná image, nespolehlivost, namyšlenost, neschopnost naslouchat..
sebereflexe
sebestřednost
sebestšednost těchto pracovníků
Srovnávání znalostí pracovníků se znalostmi vlastními -> stres, ponižování,...
Strašlivý záběř na psychiku jedince, dále ještě jednou time-managment a komunikace mezi lidmi.
špatná komunikace s podřízenými
špatná komunikace s podřízenými
špatné předávání informací
ulpívání na maličkostech na úkor důležitých věcí
zbytečně vysoké sebevědomí a arogantní vystupování
znalost psychologie
žádné sociální cítění, orientace pouze na byznys a ne na lidi
10. Myslíte si, že manažeři vždy upřednostňují zájmy společnosti, ve které pracují před svými vlastními zájmy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 78,89 % | 78,89 % |
ano | 19 | 21,11 % | 21,11 % |
11. Domníváte se, že jsou manažeři při kontaktu se svými spolupracovníky a podřízenými hodně ovlivňování svými emocemi?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 55,56 % | 55,56 % |
ne | 40 | 44,44 % | 44,44 % |
12. Ocitli jste se někdy v situaci, kdy jste byli manažerem na vyšší pozici chybně obviněni, že jste něco neudělali správně nebo vůbec, i když to nebyla pravda?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 51 | 56,67 % | 56,67 % |
ne | 39 | 43,33 % | 43,33 % |
13. Jsou podle Vás manažeři objektivní a umí uznat svou chybu, pokud ji udělali?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 52 | 57,78 % | 57,78 % |
ano | 38 | 42,22 % | 42,22 % |
14. Dodržují podle Vás manažeři při své práci zásady společenské komunikace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 52,22 % | 52,22 % |
ne | 43 | 47,78 % | 47,78 % |
15. Co podle Vás manažerům při jejich práci chybí? Prosím vyjmenujte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
Bič.
čas
čas
často špatně komunikují a to je ten nejzákladnější problém
Delegování, dobrá organizace, kvalitní komunikace, uznat svoje chyby
Dlouhodobá prognóza, dochvilnost, jazykové vybavení
dostatečná motivace
dostatek času se věnovat nějakému problému
Dostatek času.
empatie
empatie
empatie
empatie
Chování k podřízeným,nadhled,skromnost,upřednostnění zájmů společnosti nad svými.
inteligence
Jak kterym. Dokonaly manazer neexistuje, kazdy ma jine prednosti a jine negativa. Jeden umi to, jiny neumi neco uplne jineho.
jejich vlastni neschopnost byt manazerem nebo male pravomoce
komunikace
komunikace, odbornost, vrozená autorita
Komunikace, schopnost řídit podřízené a motivovat je
komunikacia,vztah k praci, zodpovednost
Lepší komunikace v rámci úseku firmy.
lidskost
Lidskost, empatie, vůdčí vlastnosti, přirozená autorita
Lidskost, jiná než finanční motivace, čas
lidský přístup
loajalnost
moralni hodnoty
Mozek a uši.
možná některým znalost výrobních postupů, že mají spíše teoretické znalosti...
Myslím, že je to velmi individuální a dotazník je dle mého názoru špatně koncipován - resp. formulace otázek je nevhodná a volba možných odpovědí je velmi omezená.
nadhled, odbornost
např. objektivní realita
ne
někdy vcítit se do svých zaměstnanců víc
Některým slušné vychování, jiným manažerské schopnosti ad.
nevím
nevím
nevím
nevim
nevim
nevim
nevim
nevim
Nevím.
Nic
nic
nvm
občas vřelé chování s podřízenýma
objektivita, schopnosť komunikovať s podriadenými na úrovni (bez nadávok a urážok)
obklopit se správnými lidmi
ohleduplnost, pochopení, odbornost
Ochota
otázky 13, 14 a 15 jsou nesmyslně generalizující, někteří manažeři jsou arogantní paka, některý normální lidé, a každému chybí něco jiného.
Otevrenost,popripade pratelske jednani,
Podmínky chování, etické kodexy
podpora vedení firmy, prostředky k ohodnocení
Pokud manažer není vlastníkem firmy, je nezbytné, aby manažer a vedení bylo v dokonalém souladu a požadavky obou stran byly jasně formulované a transparentní. Taktéž by pro obě strany měla být jasná filosofie práce v neposlední řadě celé organizace. Jasně vymezené hranice a kompetence jednotlivých pracovních rolí. Je nezbytné, aby manažer uměl komunikovat jak po horizontální úrovni (myšleno s vedením) tak vertikálně (to jest se svými spolupracovníky/podřízenými). Transparenstnost v dílčích krocích manažera pro všechnyzúčastněné je podstatou fungovnání komunikace následně efektivity práce jednotlivých pracovníků.
Povětšinou: - sebekritika - úcta k podřízeným pracovníkům
Prac.zkušenost z pozic podřízených,lépe by pak mohli znát možnosti všech úseků podniku a mohli by zajistit jejich lepší spolupráci a produktivitu.Lidskost(ikdyž je těžké pro ni najít místo mezi zájmy společnosti a manag. pozice)
především sebekázeň...nedokáží si odpustit dokazování si své moci na podřízených, většinou bývají pořádní egoisti
rozumět pracovníkům a tolerovat je, jednat s různými typy lidí..
řekl bych, že to je hrozně o tom jaký je daný manažer člověk...nejde to říct všeobecně, ale obecně jim většinou chybí úcta k práci svých podřízených...to je častý jev u manažerů
řízení lidi, dost často nejsou schopné řídit a kontrolovat lidi.
sebekritika, taktika, slušnost
sebereflexe
sebereflexe - reálná zpětná vazba
sex
schopnost efektivní komunikace s podřízenými
skromnost
slušné chování, komunikace, informovanost
Slušné chování, větší respekt k podřízeným a vděčnost.
slušnost, zdravý rozum, společenské cohvání, skromnost, ochota naslouchat
smysl pro priority, přiměřená demokratičnost, zdravá míra důvěry k podřízeným, schopnost konstruktivní kritiky, schopnost uznat svou vlastní chybu
takt, schopnost vcítit se do druhého, odolnost vůči stresu-často práci manažera vykonávají lidé, kteří na to psychicky nemají, ale nehodlají si to připustit.
Tato otázka je subjektivní.
tolerance
toto se pochopitelne ruzni, ve sve praxi jsem se setkala s nedostatkem odbornych znalosti a neschopnosti prijmout jiny nazor
Trpělivost a schopnost, uznat své vlastní nedostatky
Umění komunikovat se zaměstnanci, uznat chybu, nedokáží upřednostnit cíle firmy před svými vlastními cíli.
vcítění se do role druhých
vstřícnost a ochota
vstřícnost,ochota,porozumění
zábava
Záleží na člověku. Některému nechybí nic, některým toho naopak chybí spoustu. Přesněji nemohu definovat.
zdravý "selský" rozum
ze zkušenosti ze zaměstnání, kde máme dobré manažery, tak mě nic jiného nenapadá ... ale základní je správná komunikace, pokud ta není, nemůže firma postupovat
Zkušenosti řadového zaměstnance,aby pak měli přehled o tom jak náročnou práci musí dělat jejich podřízení.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.