Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové nakupování

Internetové nakupování

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Linhartová
Šetření:24. 05. 2012 - 29. 05. 2012
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

tento průzkum provádím v rámci úkolu na sociologii. Dotazník se zabývá internetovým nakupováním a nakupováním obecně.

 

Za vyplňení dotazníku předem děkuji

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7572,12 %72,12 %  
Muž2927,88 %27,88 %  

Graf

2. Váš věk ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-256057,69 %57,69 %  
26-352322,12 %22,12 %  
36-45109,62 %9,62 %  
0-15 65,77 %5,77 %  
46 a více43,85 %3,85 %  
15-2510,96 %0,96 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou3735,58 %35,58 %  
Vysoká škola3230,77 %30,77 %  
Základní škola3028,85 %28,85 %  
SŠ bez maturity54,81 %4,81 %  

Graf

4. Jste ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5653,85 %53,85 %  
Pracující3028,85 %28,85 %  
Pracující student1110,58 %10,58 %  
Nezaměstnaný76,73 %6,73 %  

Graf

5. Kolik času trávíte na internetu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4 denně3937,5 %37,5 %  
1-2 denně3129,81 %29,81 %  
5-6 denně2120,19 %20,19 %  
7 a více1312,5 %12,5 %  

Graf

6. Nakupujete přes internet ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9490,38 %90,38 %  
ne109,62 %9,62 %  

Graf

7. Jak často nakupujete přes internet během 1 roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 krát a více5855,77 %55,77 %  
1-3 krát3230,77 %30,77 %  
maximalně jednou1211,54 %11,54 %  
3 krát a více10,96 %0,96 %  
1-2 krát10,96 %0,96 %  

Graf

8. Co většinou nakupujete přes internet ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika5250 %50 %  
Jiné5149,04 %49,04 %  
Oblečení4947,12 %47,12 %  
Knihy4745,19 %45,19 %  
Dovolená2625 %25 %  
Obuv2019,23 %19,23 %  
Hudba1817,31 %17,31 %  
Alkohol43,85 %3,85 %  
Nábytek32,88 %2,88 %  

Graf

9. Co byste neradi nakupovali přes internet ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny6057,69 %57,69 %  
Auto6057,69 %57,69 %  
Obuv4745,19 %45,19 %  
Oblečení2927,88 %27,88 %  
Elektroniku1514,42 %14,42 %  

Graf

10. Co je pro vás nejdůležitější při nákupu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita5653,85 %53,85 %  
Cena4846,15 %46,15 %  

Graf

11. Které stránky používáte při hledání nejlepší ceny ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
heureka.cz6764,42 %64,42 %  
Jiné4947,12 %47,12 %  
srovnanicen.cz1110,58 %10,58 %  
nejlepsiceny.cz109,62 %9,62 %  

Graf

12. Jaké jsou podle vás výhody nákupu přes internet ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákup z pohodlí domova8480,77 %80,77 %  
Lepší cena6764,42 %64,42 %  
Možnost doručení až domů5451,92 %51,92 %  

Graf

13. Ohodnoťte vaše zkušenosti s nakupováním přes internet ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný5250 %50 %  
výborný3129,81 %29,81 %  
dobrý1817,31 %17,31 %  
dostatečný32,88 %2,88 %  

Graf

14. Podle čeho volíte nákup v daném e-shopu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sortiment8177,88 %77,88 %  
cena6663,46 %63,46 %  
doporučení známých4139,42 %39,42 %  
doporučení kamenné prodejny1716,35 %16,35 %  
vliv reklamy98,65 %8,65 %  

Graf

15. Reklamovali jste někdy zboží přes internet ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7572,12 %72,12 %  
ano2927,88 %27,88 %  

Graf

16. Jakým způsobem nejčastěji platíte zboží ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bankovním převodem5250 %50 %  
Dobírkou4543,27 %43,27 %  
Jinak76,73 %6,73 %  

Graf

17. Jáké způsoby dopravy upřednostňujete ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta4442,31 %42,31 %  
PPL3735,58 %35,58 %  
Osobní odběr2322,12 %22,12 %  

Graf

18. Lepší nákup je ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenné prodejně7269,23 %69,23 %  
v e-shopu3230,77 %30,77 %  

Graf

19. Znáte podmínky a vaše práva při internetovém nakupování ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně6966,35 %66,35 %  
Ano3230,77 %30,77 %  
Ne 32,88 %2,88 %  

Graf

20. Nakupujete přes internetové aukční portály ? (Aukro, eBay atd. )

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5350,96 %50,96 %  
ano5149,04 %49,04 %  

Graf

21. Máte nějaké připomínky k tomuto dotazníku ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- ot. 12 - výhodou kupování přes internet je hlavně široký sortiment + možnost si v klidu ověřit parametry výrobku, než ho koupím

ani náhodou

Bod 18 je nepřesný, nevím, v čem přesně lepší. V kamenném obchodě si zboží prohlédnu a osahám, případně vyzkouším. V e-shopu je výhodou dostupnost (někdy již vykoupené zboží v kamenném obchodě lze najít v e-shopu), v případě větší hmotnosti přivítám dovoz až domů, atd.

ne

ne

ne

ne

ne

ne :-)

Některé otázky mají neúplné možnosti - viz. podnětné připomínky v diskuzi od už. xyz

Otázka č. 5: - asi tam má být kolik hodin denně, ne?

Pokud odpovím, že nenakupuji přes internet, musím vyplnit i otázky, které předpokládají, že přes internet nakupuji = výsledky budou zcela zkreslené!

U otázky deset bych raději odpověděla, že důležitý je právě poměr mezi kvalitou a cenou, takže chci kvalitní zboží za dobrou cenu... jinak OK

v otázce č.4 chybí lepší výběr, nevyhovuje mi ani jedna možnost

v otázce kolik času trávíte na internetu cvhybí údaj 1-2 ČEHO? hodin? nebo 1-2 návštěvy denně?


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jste ?

  • odpověď Student:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola na otázku 3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

8. Co většinou nakupujete přes internet ?

  • odpověď Oblečení:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obuv na otázku 8. Co většinou nakupujete přes internet ?

20. Nakupujete přes internetové aukční portály ? (Aukro, eBay atd. )

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi maximalně jednou na otázku 7. Jak často nakupujete přes internet během 1 roku?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví ?

2. Váš věk ?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

4. Jste ?

5. Kolik času trávíte na internetu ?

6. Nakupujete přes internet ?

7. Jak často nakupujete přes internet během 1 roku?

8. Co většinou nakupujete přes internet ?

9. Co byste neradi nakupovali přes internet ?

10. Co je pro vás nejdůležitější při nákupu ?

11. Které stránky používáte při hledání nejlepší ceny ?

12. Jaké jsou podle vás výhody nákupu přes internet ?

13. Ohodnoťte vaše zkušenosti s nakupováním přes internet ?

14. Podle čeho volíte nákup v daném e-shopu ?

15. Reklamovali jste někdy zboží přes internet ?

16. Jakým způsobem nejčastěji platíte zboží ?

17. Jáké způsoby dopravy upřednostňujete ?

18. Lepší nákup je ?

19. Znáte podmínky a vaše práva při internetovém nakupování ?

20. Nakupujete přes internetové aukční portály ? (Aukro, eBay atd. )

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví ?

2. Váš věk ?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

4. Jste ?

5. Kolik času trávíte na internetu ?

6. Nakupujete přes internet ?

7. Jak často nakupujete přes internet během 1 roku?

8. Co většinou nakupujete přes internet ?

9. Co byste neradi nakupovali přes internet ?

10. Co je pro vás nejdůležitější při nákupu ?

11. Které stránky používáte při hledání nejlepší ceny ?

12. Jaké jsou podle vás výhody nákupu přes internet ?

13. Ohodnoťte vaše zkušenosti s nakupováním přes internet ?

14. Podle čeho volíte nákup v daném e-shopu ?

15. Reklamovali jste někdy zboží přes internet ?

16. Jakým způsobem nejčastěji platíte zboží ?

17. Jáké způsoby dopravy upřednostňujete ?

18. Lepší nákup je ?

19. Znáte podmínky a vaše práva při internetovém nakupování ?

20. Nakupujete přes internetové aukční portály ? (Aukro, eBay atd. )

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Linhartová, T.Internetové nakupování (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://23922.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.