Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitele na trhu s automobily

Chování spotřebitele na trhu s automobily

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Šindelářová
Šetření:15. 10. 2012 - 10. 11. 2012
Počet respondentů:314
Počet otázek (max/průměr):28 / 26.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,
tento dotazník je součástí diplomové práce s názvem Kvantitativní analýza cenové strategie v odvětví automobilového průmyslu. Proto Vás prosím o jeho vyplnění, které je zcela anonymní.
Děkuji za Váš čas strávený vyplněním dotazníku,
Bc. Lenka Šindelářová

Odpovědi respondentů

1. Využíváte automobil jako dopravní prostředek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28089,17 %89,17 %  
ne3410,83 %10,83 %  

Graf

2. Jak často využíváte automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Téměř každý den10938,93 %34,71 %  
1-2 dny v týdnu7025 %22,29 %  
Výjimečně4114,64 %13,06 %  
3-4 dny v týdnu3713,21 %11,78 %  
5-6 dnů v týdnu238,21 %7,32 %  

Graf

3. Jste spokojeni s automobilem, který využíváte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23885 %75,8 %  
ne3612,86 %11,46 %  
nevím62,14 %1,91 %  

Graf

4. Uskutečnil/a jste někdy v minulosti koupi automobilu nebo o ní do budoucna uvažujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25781,85 %81,85 %  
ne4213,38 %13,38 %  
nevím154,78 %4,78 %  

Graf

5. Při nákupu automobilu byste dal/a přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ojetý automobil14446,15 %45,86 %  
Nový automobil13944,55 %44,27 %  
Je mi to jedno299,29 %9,24 %  

Graf

6. Jakému typu automobilu byste při koupi dal/a přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodinný19361,46 %61,46 %  
Sportovní4915,61 %15,61 %  
Užitkový3711,78 %11,78 %  
Terénní216,69 %6,69 %  
Nevím144,46 %4,46 %  

Graf

7. Jak velikému automobilu byste dal přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední22671,97 %71,97 %  
Velký5718,15 %18,15 %  
Malý288,92 %8,92 %  
Nevím30,96 %0,96 %  

Graf

8. Dal/a byste přednost nákupu automobilu v zahraničí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15047,77 %47,77 %  
nevím10734,08 %34,08 %  
ano5718,15 %18,15 %  

Graf

9. Považujete značky vyráběné v České republice za kvalitnější než zahraniční?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19160,83 %60,83 %  
nevím7222,93 %22,93 %  
ano5116,24 %16,24 %  

Graf

10. Kterou značku automobilu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepreferuji žádnou ze značek13743,63 %43,63 %  
Škoda319,87 %9,87 %  
BMW196,05 %6,05 %  
Ford82,55 %2,55 %  
audi61,91 %1,91 %  
mazda61,91 %1,91 %  
Hyundai41,27 %1,27 %  
Volkswagen41,27 %1,27 %  
Volvo41,27 %1,27 %  
VW41,27 %1,27 %  
Citroen30,96 %0,96 %  
Peugeot30,96 %0,96 %  
Fiat30,96 %0,96 %  
Renault30,96 %0,96 %  
Škoda, Hyundai30,96 %0,96 %  
mercedes20,64 %0,64 %  
Suzuki20,64 %0,64 %  
Chevrolet20,64 %0,64 %  
Skoda20,64 %0,64 %  
Toyota20,64 %0,64 %  
Mini Cooper20,64 %0,64 %  
VW, Škoda20,64 %0,64 %  
Škoda, Volkswagen20,64 %0,64 %  
Land Rover20,64 %0,64 %  
Škoda Auto20,64 %0,64 %  
kia20,64 %0,64 %  
Dacia10,32 %0,32 %  
WV10,32 %0,32 %  
Škoda, BMW10,32 %0,32 %  
VW, Toyota, Mazda10,32 %0,32 %  
Škoda, Mazda, Mercedes, Hyundai, Bentley10,32 %0,32 %  
škodovka10,32 %0,32 %  
Jaguar10,32 %0,32 %  
Evropské - západní10,32 %0,32 %  
Audi, Mercedes, BMW10,32 %0,32 %  
Porsche10,32 %0,32 %  
Škoda, VW, Audi10,32 %0,32 %  
volvo, škoda10,32 %0,32 %  
ford, škoda, citroën10,32 %0,32 %  
kia, ford10,32 %0,32 %  
Mercedes-Benz10,32 %0,32 %  
Volswagen, Škoda10,32 %0,32 %  
Je mi to vcelku jedno, ale toužím po Ford Mustangovi, jinak jsem ke značce Ford neutrální10,32 %0,32 %  
bentley10,32 %0,32 %  
VW. Škoda, Audi, BMW10,32 %0,32 %  
Opel, Volvo10,32 %0,32 %  
Škoda, Volswagen10,32 %0,32 %  
Mazda, Audi, BMW10,32 %0,32 %  
Wolskvagen10,32 %0,32 %  
japonské značky10,32 %0,32 %  
Dodge10,32 %0,32 %  
bmw,audi,vw-passat + passat cc10,32 %0,32 %  
audi, vw10,32 %0,32 %  
audi, vw10,32 %0,32 %  
Citroen, Mercedes-Benz10,32 %0,32 %  
audi, bmw, volfswagen, škoda, volvo10,32 %0,32 %  
Ford, Toyota, Huindai10,32 %0,32 %  
škoda, wolksvagen, opel, citroen, peugeout, audi10,32 %0,32 %  
Audi, Volskwagen10,32 %0,32 %  
Opel, Volvo, Mazda10,32 %0,32 %  
MB, Audi, Saab, Kia10,32 %0,32 %  
evropské, mimo VW10,32 %0,32 %  
Aston Martin10,32 %0,32 %  
Mini, Ford10,32 %0,32 %  
Subaru10,32 %0,32 %  
Alfa Romeo10,32 %0,32 %  
Wolksvagen10,32 %0,32 %  
koncern WV10,32 %0,32 %  
zaléží na typu automobilu. 10,32 %0,32 %  
škoda, wolsvagen10,32 %0,32 %  
japobske a nemecke vozy10,32 %0,32 %  
Koncernové vozy, německé včetně škody10,32 %0,32 %  
Chevrolet, Škoda10,32 %0,32 %  
Mercedes Benz10,32 %0,32 %  
koncernové značky VW10,32 %0,32 %  
nejakou, ktera nevykoristuje zamestnance, pokud ovsem takova existuje.10,32 %0,32 %  
Škoda, Alfa Romeo, VW10,32 %0,32 %  
jakýkoli, který není z USA a BRITÁNIE10,32 %0,32 %  
nissan10,32 %0,32 %  
peugeot,škoda10,32 %0,32 %  

Graf

11. Kde získáváte informace o automobilech:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet27788,22 %88,22 %  
Od přátel20765,92 %65,92 %  
Televize a rádio10433,12 %33,12 %  
Tisk9530,25 %30,25 %  
V prodejně6219,75 %19,75 %  
Jiné278,6 %8,6 %  

Graf

12. Co by nemělo chybět ve výbavě Vašeho automobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rádio27687,9 %87,9 %  
Airbag27487,26 %87,26 %  
Klimatizace24477,71 %77,71 %  
Parkovací asistent7423,57 %23,57 %  
Jiné7222,93 %22,93 %  
Kožené sedačky268,28 %8,28 %  

Graf

13. Kupujete (resp. hodláte kupovat) automobil vždy u stejného prodejce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22170,38 %70,38 %  
nevím8025,48 %25,48 %  
ano134,14 %4,14 %  

Graf

14. Jste spokojen s nabídkou automobilů u prodejce, kde obvykle automobil kupujete (resp. hodláte kupovat nebo jste někdy nakupoval)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím15750 %50 %  
ano11235,67 %35,67 %  
ne4514,33 %14,33 %  

Graf

15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.3760.508
Zkušenost1.8660.804
Doporučení personálu3.5031.097
Značka2.1621.06
Slevy a akce2.361.039
Spotřeba1.7740.857
Servis2.3281.138
Barva3.0731.495
Design2.2831.095
Kvalita1.4870.581
Doporučení známých2.4841.071
Reklama4.0060.911
Výkon2.290.996
Bezpečnost1.790.93
Velikost2.2550.769
Ekologie3.3341.197
Bezplatné testování3.5021.285
Předváděcí akce3.8111.103
Informační tiskoviny3.7951.174

Graf

16. Berete při nákupu automobilu ohled na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18157,64 %57,64 %  
ano7222,93 %22,93 %  
nevím6119,43 %19,43 %  

Graf

17. Jste ochotni si za značku připlatit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13342,36 %42,36 %  
ne11536,62 %36,62 %  
nevím6621,02 %21,02 %  

Graf

18. Kolik peněz jste ochotni utratit za automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
250 001-300 0004614,65 %14,65 %  
50 001-100 0004514,33 %14,33 %  
150 001-200 0003912,42 %12,42 %  
100 001-150 0003812,1 %12,1 %  
200 001-250 000309,55 %9,55 %  
300 001-350 000206,37 %6,37 %  
950 001 a více196,05 %6,05 %  
50 000 a méně175,41 %5,41 %  
350 001-400 000113,5 %3,5 %  
400 001-450 000103,18 %3,18 %  
500 001-550 00092,87 %2,87 %  
450 001-500 00082,55 %2,55 %  
550 001-600 00082,55 %2,55 %  
800 001-850 00041,27 %1,27 %  
750 001-800 00030,96 %0,96 %  
650 001-700 00020,64 %0,64 %  
600 001-650 00020,64 %0,64 %  
850 001-900 00020,64 %0,64 %  
700 001-750 00010,32 %0,32 %  

Graf

19. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena18257,96 %57,96 %  
Muž13242,04 %42,04 %  

Graf

20. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
256420,38 %20,38 %  
244213,38 %13,38 %  
233511,15 %11,15 %  
22288,92 %8,92 %  
21227,01 %7,01 %  
26185,73 %5,73 %  
27144,46 %4,46 %  
20144,46 %4,46 %  
28103,18 %3,18 %  
3492,87 %2,87 %  
ostatní odpovědi 38
35
19
30
33
29
42
40
41
32
50
36
18
125
60
37
47
57
56
62
39
43
17
31
32.77
5818,47 %18,47 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25.48
Minimum:20
Maximum:39
Variační rozpětí:19
Rozptyl:17.19
Směrodatná odchylka:4.15
Medián:25
Modus:25

Graf

21. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání - titul Bc.12038,22 %38,22 %  
Střední vzdělání s maturitní zkouškou10834,39 %34,39 %  
Vyšší vysokoškolské vzdělání než titul Bc.6019,11 %19,11 %  
Střední vzdělání s výučním listem103,18 %3,18 %  
Vyšší odborné vzdělání92,87 %2,87 %  
Základní72,23 %2,23 %  

Graf

22. Do které z následujících skupin byste se zařadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student15047,77 %47,77 %  
Zaměstnanec11536,62 %36,62 %  
Podnikatel237,32 %7,32 %  
Nezaměstnaný134,14 %4,14 %  
student i zaměstnanec20,64 %0,64 %  
pracující student20,64 %0,64 %  
zaměstnanec - budoucí podnikatel10,32 %0,32 %  
důchodce10,32 %0,32 %  
rentiér10,32 %0,32 %  
cestovani v zahranici10,32 %0,32 %  
Student podnikatel10,32 %0,32 %  
OSVČ10,32 %0,32 %  
mateřská dovolená10,32 %0,32 %  
student, zaměstnanec10,32 %0,32 %  
obet kapitalismu10,32 %0,32 %  

Graf

23. Máte v rámci svého povolání k dispozici firemní automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 24, Neotázka č. 25].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne26383,76 %83,76 %  
Ano5116,24 %16,24 %  

Graf

24. Využíváte firemní automobil i pro soukromé účely?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2650,98 %8,28 %  
ano2549,02 %7,96 %  

Graf

25. V jakém oboru pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Služby13743,63 %43,63 %  
Nepracuji13141,72 %41,72 %  
Průmysl4313,69 %13,69 %  
Zemědělství30,96 %0,96 %  

Graf

26. Kolik automobilů máte v domácnosti k dispozici?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
112238,85 %38,85 %  
29229,3 %29,3 %  
35116,24 %16,24 %  
0196,05 %6,05 %  
4144,46 %4,46 %  
5123,82 %3,82 %  
620,64 %0,64 %  
5810,32 %0,32 %  
810,32 %0,32 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.83
Minimum:0
Maximum:5
Variační rozpětí:5
Rozptyl:0.87
Směrodatná odchylka:0.93
Medián:2
Modus:1

Graf

27. Kolik členů má Vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
411536,62 %36,62 %  
28326,43 %26,43 %  
35617,83 %17,83 %  
5309,55 %9,55 %  
1154,78 %4,78 %  
692,87 %2,87 %  
Více61,91 %1,91 %  

Graf

28. Do které z následujících skupin rozmezí byste zařadil/a svůj průměrný čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 000 a méně9028,66 %28,66 %  
5 001-10 0005517,52 %17,52 %  
10 001-15 0004414,01 %14,01 %  
15 001-20 0004414,01 %14,01 %  
20 001-25 000257,96 %7,96 %  
25 001-30 000227,01 %7,01 %  
50 001-více185,73 %5,73 %  
30 001-35 00082,55 %2,55 %  
35 001-40 00072,23 %2,23 %  
45 001-50 00010,32 %0,32 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Považujete značky vyráběné v České republice za kvalitnější než zahraniční?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezpečnost=4 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

  • odpověď Předváděcí akce=5:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezplatné testování=5 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

16. Berete při nákupu automobilu ohled na životní prostředí?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Servis=5 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 350 001-400 000 na otázku 18. Kolik peněz jste ochotni utratit za automobil?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ekologie=5 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezpečnost=4 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spotřeba=4 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

17. Jste ochotni si za značku připlatit?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi BMW na otázku 10. Kterou značku automobilu preferujete?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 950 001 a více na otázku 18. Kolik peněz jste ochotni utratit za automobil?

19. Pohlaví:

  • odpověď Muž:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spotřeba=4 na otázku 15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

23. Máte v rámci svého povolání k dispozici firemní automobil?

  • odpověď Ano:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 24. Využíváte firemní automobil i pro soukromé účely?
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 24. Využíváte firemní automobil i pro soukromé účely?

25. V jakém oboru pracujete?

  • odpověď Služby:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podnikatel na otázku 22. Do které z následujících skupin byste se zařadili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte automobil jako dopravní prostředek?

2. Jak často využíváte automobil?

3. Jste spokojeni s automobilem, který využíváte?

4. Uskutečnil/a jste někdy v minulosti koupi automobilu nebo o ní do budoucna uvažujete?

5. Při nákupu automobilu byste dal/a přednost:

6. Jakému typu automobilu byste při koupi dal/a přednost?

7. Jak velikému automobilu byste dal přednost?

8. Dal/a byste přednost nákupu automobilu v zahraničí?

9. Považujete značky vyráběné v České republice za kvalitnější než zahraniční?

10. Kterou značku automobilu preferujete?

11. Kde získáváte informace o automobilech:

12. Co by nemělo chybět ve výbavě Vašeho automobilu?

13. Kupujete (resp. hodláte kupovat) automobil vždy u stejného prodejce?

14. Jste spokojen s nabídkou automobilů u prodejce, kde obvykle automobil kupujete (resp. hodláte kupovat nebo jste někdy nakupoval)?

15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

16. Berete při nákupu automobilu ohled na životní prostředí?

17. Jste ochotni si za značku připlatit?

18. Kolik peněz jste ochotni utratit za automobil?

19. Pohlaví:

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaké je Vaše vzdělání?

22. Do které z následujících skupin byste se zařadili?

23. Máte v rámci svého povolání k dispozici firemní automobil?

24. Využíváte firemní automobil i pro soukromé účely?

25. V jakém oboru pracujete?

26. Kolik automobilů máte v domácnosti k dispozici?

27. Kolik členů má Vaše domácnost?

28. Do které z následujících skupin rozmezí byste zařadil/a svůj průměrný čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte automobil jako dopravní prostředek?

2. Jak často využíváte automobil?

3. Jste spokojeni s automobilem, který využíváte?

4. Uskutečnil/a jste někdy v minulosti koupi automobilu nebo o ní do budoucna uvažujete?

5. Při nákupu automobilu byste dal/a přednost:

6. Jakému typu automobilu byste při koupi dal/a přednost?

7. Jak velikému automobilu byste dal přednost?

8. Dal/a byste přednost nákupu automobilu v zahraničí?

9. Považujete značky vyráběné v České republice za kvalitnější než zahraniční?

10. Kterou značku automobilu preferujete?

11. Kde získáváte informace o automobilech:

12. Co by nemělo chybět ve výbavě Vašeho automobilu?

13. Kupujete (resp. hodláte kupovat) automobil vždy u stejného prodejce?

14. Jste spokojen s nabídkou automobilů u prodejce, kde obvykle automobil kupujete (resp. hodláte kupovat nebo jste někdy nakupoval)?

15. Co by Vás při nákupu automobilu ovlivnilo? (1-ovlivňuje mě hodně, 2-spíše mě ovlivňuje, 3-nevím, 4-spíše mě neovlivňuje, 5-vůbec mě neovlivňuje)

16. Berete při nákupu automobilu ohled na životní prostředí?

17. Jste ochotni si za značku připlatit?

18. Kolik peněz jste ochotni utratit za automobil?

19. Pohlaví:

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaké je Vaše vzdělání?

22. Do které z následujících skupin byste se zařadili?

23. Máte v rámci svého povolání k dispozici firemní automobil?

24. Využíváte firemní automobil i pro soukromé účely?

25. V jakém oboru pracujete?

26. Kolik automobilů máte v domácnosti k dispozici?

27. Kolik členů má Vaše domácnost?

28. Do které z následujících skupin rozmezí byste zařadil/a svůj průměrný čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šindelářová, L.Chování spotřebitele na trhu s automobily (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://25182.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.