Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak komunikujeme prostřednictvím e-mailu?

Jak komunikujeme prostřednictvím e-mailu?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Partyková
Šetření:22. 04. 2009 - 17. 06. 2009
Počet respondentů:387
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.45
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj, zdravím všechny,

cílem tohoto průzkumu je potvrdit / vyvrátit hypotézy spojené s komunikací  prostřednictvím e-mailu. Výsledky průzkumu budou mj. využity pro moji diplomovou práci, týkající se komunikace.

Dotazník je určen široké veřejnosti bez rozdílu věku, pohlaví a vzdělání.

Odpovědi respondentů

1. Máte na Internetu založenou e-mailovou schránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám založeno více e-mailových adres 33085,27 %85,27 %  
Mám založenu jednu e-mailovou schránku5614,47 %14,47 %  
Nemám založenou e-mailovou schránku10,26 %0,26 %  

Graf

2. Jaká slova upřednostňujete v názvu své soukromé e-mailové adresy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Své jméno (např. jan.novak@......)23360,21 %60,21 %  
Svoji přezdívku 11830,49 %30,49 %  
Někde přezdívku, někde jméno10,26 %0,26 %  
kombinace jména a jiných věcí10,26 %0,26 %  
v jedné adrese mám přezdívku, v druhé název práce10,26 %0,26 %  
své jméno i svoji přezdívku10,26 %0,26 %  
přezdívku se jménem10,26 %0,26 %  
všechno10,26 %0,26 %  
někdy jméno, někdy přezdívku10,26 %0,26 %  
jak kdy10,26 %0,26 %  
náhodně vybrané slovo ze lsovníku10,26 %0,26 %  
vzdy neco jineho, proto mam vice adres10,26 %0,26 %  
pouzivam jak sve jmeno, tak prezdivku10,26 %0,26 %  
lehce pozměněné jméno10,26 %0,26 %  
email na vlastni domene10,26 %0,26 %  
kombinace10,26 %0,26 %  
1. moje jmeno, 2. přezdivku10,26 %0,26 %  
mám jméno.iniciály - např. alois.ax10,26 %0,26 %  
písmena a čísla10,26 %0,26 %  
Barun.Qa10,26 %0,26 %  
jméno i přezdívku10,26 %0,26 %  
jmeno i prezdivku10,26 %0,26 %  
zkratka jmen a prijmeni10,26 %0,26 %  
různé, jméno anebo téma, kterých se to týká10,26 %0,26 %  
u prvního přezdívku, u druhého název firmy10,26 %0,26 %  
mám jak e-mail s přezdívkou, tak se jménem10,26 %0,26 %  
něco originálního10,26 %0,26 %  
mám mailovku se jménem i přezdívkou10,26 %0,26 %  
jméno i přezdívku, záleží na účelu e-mailu10,26 %0,26 %  
zkratku jména10,26 %0,26 %  
vse vise uvedene10,26 %0,26 %  
jméno pro oficiální potřebu, přezdívku pro jiné ak10,26 %0,26 %  
krstni meno a cisla ktemu10,26 %0,26 %  
kombincia pismen a cisiel10,26 %0,26 %  
oboji10,26 %0,26 %  
jednu s prezdivkou, jednu s mym jmenem10,26 %0,26 %  
to, co me zrovna napadne10,26 %0,26 %  
jméno + iniciály10,26 %0,26 %  

Graf

3. Jak často kontrolujete svůj e-mail?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravidelně každý den31380,88 %80,88 %  
Pravidelně několikrát do týdne6316,28 %16,28 %  
Nepravidelně, pouze příležitostně112,84 %2,84 %  

Graf

4. Preferujete v e-mailové zprávě uvedení předmětu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano30679,07 %79,07 %  
ne8120,93 %20,93 %  

Graf

5. Považujete za důležité, aby e-mailové zprávy neobsahovaly gramatické chyby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravopisné chyby mi do jisté míry nevadí, ale snažím se je sám/sama nedělat21655,81 %55,81 %  
ano, považuji to za velmi důležité14637,73 %37,73 %  
gramatické a interpunkční chyby nepovažuji za důležité a dá se říci, že mi vůbec nevadí256,46 %6,46 %  

Graf

6. Používáte při psaní e-mailových zpráv emotikony (smajlíky)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano32283,2 %83,2 %  
ne6516,8 %16,8 %  

Graf

7. V e-mailové komunikaci upřednostňujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stručnost a výstižnost zprávy24763,82 %63,82 %  
Více oceníte obsáhlejší zprávy8321,45 %21,45 %  
jak kdy41,03 %1,03 %  
je mi to jedno30,78 %0,78 %  
záleží na tom, s kým si e-mail píšu a o čem10,26 %0,26 %  
u osobní komunikace obsáhlejší zprávy10,26 %0,26 %  
soukromé maily obsáhlejší, pracovní stručné10,26 %0,26 %  
v soukromé korespondenci delší zprávy10,26 %0,26 %  
osobní e-maily obsáhlejší10,26 %0,26 %  
záleží na charakteru zprávy - předmětu10,26 %0,26 %  
dle situace a dané problematiky řešené v e-mailu10,26 %0,26 %  
jak kdy, záleží na tom, kdo a co píše10,26 %0,26 %  
oboje je důležité, záleží komu píšu10,26 %0,26 %  
záleží, od koho e-mail je (pracovní, soukromý)10,26 %0,26 %  
s kamarády atp obsáhlejší, jinak stručné a výstižn10,26 %0,26 %  
záleží na obsahu a důležitosti sdělení10,26 %0,26 %  
podle toho oč se jedná10,26 %0,26 %  
zalezi na typu mailu10,26 %0,26 %  
zalezi na typu zpravy10,26 %0,26 %  
je m to jedno podle ucelu10,26 %0,26 %  
jak u čeho, osobní dlouhé, praocvní a studijní krá10,26 %0,26 %  
délka se podřizuje výstižnosti a srozumitelnosti10,26 %0,26 %  
email jako dopis klidně obsáhlejší10,26 %0,26 %  
podle důležitosti obsahu10,26 %0,26 %  
jak s kým10,26 %0,26 %  
záleží na typu10,26 %0,26 %  
Podle toho kdo mi píše a za jakým účelem10,26 %0,26 %  
podle toho, komu píšu a kvůli čemu píšu10,26 %0,26 %  
Nevím10,26 %0,26 %  
v praci strucne, sukromne spravy obsiahlejsie10,26 %0,26 %  
podle zprávy, spíše stručné10,26 %0,26 %  
záleží, zda je to oficiální mail nebo soukromý...10,26 %0,26 %  
Rozlišuji podle adresáta.10,26 %0,26 %  
jak kdy a jak s kým:-)10,26 %0,26 %  
soukromé maily - obsáhlejší, nesoukromé - stručně10,26 %0,26 %  
kombinace, prostě jak je potřeba10,26 %0,26 %  
podle toho , čeho se to týká10,26 %0,26 %  
záleží na tom, komu a co se píše10,26 %0,26 %  
jak kdy, podle druhu zprávy10,26 %0,26 %  
zalezi na obsahu a charakteru (osobni vs obchodni)10,26 %0,26 %  
jak kdy a v čem10,26 %0,26 %  
záleží na tom, co mailem vyřizuji10,26 %0,26 %  
záleží na tom, komu píšu - tedy obe odpovedi 10,26 %0,26 %  
jak s kým...10,26 %0,26 %  
záleží na tom, co pisatel chce vystihnout10,26 %0,26 %  
kombinace obojí,zaleží na adresátovi10,26 %0,26 %  
záleží na typu obsahu10,26 %0,26 %  
Vše důležité, podrobnosti v soukromé korespondenci10,26 %0,26 %  
podle vztahu s komunikantem10,26 %0,26 %  
podle toho, o co se jedná, spíše ale víc obsáhlejš10,26 %0,26 %  
neosobní - sručné, od přátel obsáhlé10,26 %0,26 %  
je mi to celkem jedno10,26 %0,26 %  
jak kdy hlavně jak co10,26 %0,26 %  
zalezi na dane zprave10,26 %0,26 %  

Graf

8. Jak vám vyhovuje daný druh komunikace? (oznámkuj jako ve škole: 1 = vyhovuje mi nejvíce, 5 = vyhovuje mi nejméně)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Mobilní telefon1.860.962
ICQ2.4261.81
E-mail2.141.05
Chat3.8291.418
dopis3.5921.544
Osobní komunikace z očí do očí1.3130.577

Graf

9. Jak byste celkově shrnuli důležitost e-mailové komunikace ve vašem životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail pro mne nepředstavuje příliš vysokou důležitost, nicméně oceňuji možnost komunikace touto formou 19550,39 %50,39 %  
E-mail je pro mne nezbytnou součástí při komunikaci s ostatními lidmi18447,55 %47,55 %  
E-mail pro komunikaci s ostatními lidmi vůbec nepotřebuji82,07 %2,07 %  

Graf

10. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena27972,09 %72,09 %  
muž10827,91 %27,91 %  

Graf

11. Označte, prosím, vaše dosažené, řádně dokončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola10627,39 %27,39 %  
Střední odborná škola8923 %23 %  
gymnázium8521,96 %21,96 %  
Základní vzdělání7719,9 %19,9 %  
Střední odborné učiliště143,62 %3,62 %  
Vyšší odborná škola41,03 %1,03 %  
vyšší odborné vzdělání10,26 %0,26 %  
studuji zakladni skolu 6. rocnik10,26 %0,26 %  
VOŠ10,26 %0,26 %  
zatím pouze žák10,26 %0,26 %  
BC10,26 %0,26 %  
Jsem studentka základní školy.10,26 %0,26 %  
stále studuji ... 10,26 %0,26 %  
studuju - končim základku10,26 %0,26 %  
Konzervatoř10,26 %0,26 %  
studuji gymnázium10,26 %0,26 %  
bakálřské studium na VŠ10,26 %0,26 %  
vysokoskolske bakalarske10,26 %0,26 %  

Graf

12. Nyní:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem studentem VŠ18447,55 %47,55 %  
Již nestuduji 9324,03 %24,03 %  
Jsem studentem gymnázia379,56 %9,56 %  
Jsem žákem ZŠ287,24 %7,24 %  
Jsem studentem SŠ246,2 %6,2 %  
jsem studentem VOŠ51,29 %1,29 %  
mateřská dovolená10,26 %0,26 %  
Jsem na MD a po té se chystám10,26 %0,26 %  
Student VOŠ10,26 %0,26 %  
Pracující student10,26 %0,26 %  
dalkove studium10,26 %0,26 %  
studuji VOŠ10,26 %0,26 %  
pracujem, no zaroven studujem na VŠ10,26 %0,26 %  
duchodkyne v pracovnim uvazku10,26 %0,26 %  
nezaměstnaný10,26 %0,26 %  
pracuji10,26 %0,26 %  
studuji při zaměstnání10,26 %0,26 %  
dokončující Ing. titul10,26 %0,26 %  
zaměstnaná a studentem VOŠ10,26 %0,26 %  
pracující, student10,26 %0,26 %  
voš10,26 %0,26 %  
student kombinované vš, pracuji10,26 %0,26 %  

Graf

13. Odpovídáte-li na nějaký e-mail,

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zanecháte ve zprávě i předešlý text, aby bylo zcela jasné, na co reagujete 28272,87 %72,87 %  
Napíšete naprosto novou zprávu, která neobsahuje žádný starý „přilepený“ text6917,83 %17,83 %  
jak kdy112,84 %2,84 %  
Zprávu, která vám přišla, zachováte tak, jak je a svoji odpověď různě vpisujete přímo do textu82,07 %2,07 %  
předešlý text zachovám dle nutnosti10,26 %0,26 %  
podle situace, někdy ponechám i původní text10,26 %0,26 %  
Umažu nepotřebné pasáže, pokud je dlouhý.10,26 %0,26 %  
jak kdy, v osobní mailech nezanechávám10,26 %0,26 %  
VětšinouNapíšiNaprostoNovouZprávu,Min.iSpřil.text.10,26 %0,26 %  
a i b, jak kdy 10,26 %0,26 %  
podle potřeby, bud text předešlý ponechám a nebo n10,26 %0,26 %  
Jak kdy...10,26 %0,26 %  
většinou 1. možnost, výjimečně 3. možnost 10,26 %0,26 %  
necham len najdolezitejsie uryvky na ktore ragujem10,26 %0,26 %  
předešlý text, ale jen to podstatné10,26 %0,26 %  
zanechám jen část, na kterou odpovídám10,26 %0,26 %  
odpovím do rychlé odpovědi10,26 %0,26 %  
dle subjektivního vnímaní vhodnosti v dané komun.10,26 %0,26 %  
zanechám předešlý text, je-li to nutné10,26 %0,26 %  
Zanechávám předmět, ale obsah potom smažu.10,26 %0,26 %  
podle okolností10,26 %0,26 %  

Graf

14. Existuje něco, čeho se snažíte při e-mailové komunikaci obzvláště vyvarovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

sdělování osobních údajů osobám, které osobně neznám

„dvojsmyslů“ - neurčitému vyjádření, které by mohlo být špatně pochopeno a pak by to mohlo vést k nedorozumění, u pracovních mailů - gramatickým chybám

Abych nenaletěla podvodníkům,a nepřeposílat kraviny,a zbytěčně nezaplňovat meil nedůležitými meily

ani ne

ano, užívání sprostých slov a příliš osobní komunikace s téměř neznámými lidmi. Také posílání hromadných mailů

asi ani ne

asi ne

asi ne

Asi ne

bezpředmětnost, gramatické chyby

blbostí

davam si pozor kde zadavam svou emailovou adresu aby mi nechodily same reklamy,strasne me to obtezuje,protoze pak prehlednu dulezite emaily

diakritika, sposobuje problemy a nezobrazuje sa korektne vsetkym.

Do očích bijích hrubek a nesrozumitelnosti (protože mě lidi nechápou :D)

dvojsmysly

dvojsmysly

emocím

Gramatické a stylistické chyby.

gramatické chyby

gramatické chyby

gramatické chyby

gramatické chyby, dlouhé zprávy, které postrádají věcnost

gramatické chyby, prípadne smajlíky v oficiálnej pošte

gramatické chyby, stylistické chyby

gramatické chyby, svědčí o úrovni pisatele

gramatických a interpunkčních chyb

gramatických chyb

gramatických chyb

gramatických chyb

gramatickych chyb

gramatických chyb

Gramatických chyb a degradování tohoto způsobu komunikace do obyčejného chatování.

Gramatických chyb a nejasných formulací.

Gramatických chyb a překlepů.

gramatických chyb a příliš osobních informací

Gramatických chyb a vynechané diakritiky

gramatických chyb, nesrozumitelných vět

gramatických chyb, rozesílání spamů, při přeposílání emailů ponechání kontaktů na osoby, od kterých tento email přeposílám (ve většině případů) a předchozí texty (pokud to není pro komunikaci nezbytné)

gramatických chyb, slohově jasně, věcně, stručně formulovat

gramatických chyb, zmatečnosti

Gramatických chyb.

Gramatických chyb.

Hlavně se držet tématu.

Hlavně se snažím vyvarovat mluvnické češtiny a dále nesmyslného zkracování slov, jak dnes můžeme sledovat na ICQ, CHATECH atd.

Hlídám si pravopis, vadí mi gramatické chyby.

hromadnym zpravam, sireni hoaxu,...

hrubé chyby

chyb

chyb

chyb

Chyb gramatických i překlepů.

chyb, nepřesností, v pracovních je i potřeba dodržovat určitou „etiketu“

chyby

Chyby a nejasnosti

chyby, polovičatost odpovědi, přílišná obsáhlost odpovědi

Chyby, zavádějící informace, špatné/nevhodné oslovení, pozdrav

ironie – nemusí být pochopena, obsáhlosti

Jednolitý text bez odstavců (snažím se členit text),

Když píšu e-mail snažím se rozepsat a popsat problém dopodrobna, jelikož nejde o online komunikaci jako např. icq, chat.

nadávkám

nadměrné použití smajlíků, hromada gram. chyb

Nadužívání smajlíků, max. jeden ve zprávě.

ne

NE

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne. Jsem zvyklý vyjadřovat se ohleduplně.

Ne. neexistuje.

nee

neexistuje.

Nejednoznačné věty, zbytečné rozepisování, vlezlost, emotikony (pokud se nejedná o reakce na e-mail emotikony obsahující), nevhodné výrazy.

nekonečné přeposílání "řetězových emailů"

nepíšu maily jen proto, že se třeba nudím, důležitý je pro mě obsah sdělení

neposílám řetězové zprávy a také je ihned mažu

neposlat zavirovanou zprávu

neprehledny text

nepřeposílám různé pochybné e-maily, i když např. vyhrožují různými nešťastnými událostmi v budoucnu, pokud e-mail nepřepošlu

nepsat adresátovi kritiku třetího člověka, nikdy není jisté, jestli se neznají přehánění s emotikony, zkratkami apod.

neslušným výrazům, pravopisným chybám

nesroumitelnosti, nevýstižnosti...

nesrozumitelnost (bez interpunkce), hodně emotikon, zdlouhavost

nevhodných výrazů, chyb

nevím

nezapomenout na přílohy

Nie.

No ani ne

odeslání e-mailu nesprávnému adresátovi, gramatickým chybám

odeslani na spatnou adresu

omylu při udávání adresy

osobních údajů

osobním mailům ve svojí schránce v zaměstnání nejasnosti sdělení

Otvírání spamů a používám vždy skryté kopie

Pokud jde o obchodni zpravu dbam na gramaticky spravne vyrazy a snazim s vyhnout dvojsmyslnym vyrazum. Jde li o zpravu neformalni rada pridam neco vtipneho

posílání e-mailu omylem jiným osobán než adresátovi neposílat spamy a řetězové dopisy

poslat to někomu jinému:)

poslat zprávu někomu jinému (při vybírání adresáta se někdy nabízí více možností)

použití HTML

použití humoru bez smajlíků či vysvětlení

pravopisné chyby

Pravopisné chyby a "smailíky" při komunikaci s institucemi, organizacemi...

pravopisné chyby, nevhodné výrazy ve vztahu k danému adresátovi

pravopisné chyby, pomluvy

Pravopisnych a gramatickych chyb

pravopisných chyb

Pravopisných chyb

pravopisných chyb

pravopisných chyb a chyb v interpunkci - sama to nesnáším

pravopisných chyb, překlepů

pravopisných chyb, překlepů

překlepů v textu

překlepů, pravopisných chyb

Překlepy a špatně zadaný příjemce

přeposílání "přeposílaček"

přeposílání mailových prezentací

přeposílání nesmyslů

Přeposílání různých "přeposílacích Fwd" mailů

Přeposílání zbytečných zpráv, gramatických chyb ve psaní.

při posílání emailů více lidem si vždy dát pozor, aby další byli jako skrytá kopie

Při přeposílání e-mailu vždy smažu e-mailové adresy , na které byl e-mail zaslán. Neotvírám e-maiy od neznámých odesílatelů.

příliš dlouhý text

příliš dlouhým a složitým souvětím, která by nemusela být pochopena správně

příliš mnoho emotikonů, ale nedaří se mi to. pro vystižení nálady té které věty jsou vfelmi důležitté, ale je to zlozvyk hlavně z SMS. a gramatických chyb, nesnáším gramatické chyby!!!

Psaní dlouhých odstavců bez entrování.

Psaní hrubek či jiných chyb ... psaní dlouhého a nepřehledného textu ...

Psaní nejednoznačných nebo zbytečných zpráv.

psaní ve zkratkách

Rád posílám oddychové emaily, ale jen a) občas (max. 1x až 2x týdně) a b) přísně selektivně - jen pozitivní. Přijde-li mi hoax, odpovídám s upozorněním na rizika a vyruji před rozesíláním. Často je to o lidské hlouposti... Při české komunikaci se vyvaruji používání "esemeštiny", mateřský jazyk je hezký také díky znaménkům...

rozesílání osobních údajů, čísel bankovních účtů apod.

rozesílání řetězových dopisů

Řetězovým zprávám

Snažím se aby mi nechodily žádné reklamy, ale moc se mi to nedaří.

Snažím se nezapomenout připojit přílohu, na kterou v emailu odkazuji.

Snažím se předcházet nedorozuměním, která mohou vzniknout tím, že si druhá strana špatně vyloží, co bylo v e-mailu napsáno. Dále gramatickým a stylistickým chybám.

Snažím se vyvarovat pravopisných chyb.

snažím se vyvarovat svojsmyslů (zejména, pokud cítím, že by adresátem nebyly pochopeny) a věcí, které by mohly být pochopeny špatně

spam

spam

spam, nevyžádaná pošta

Spam.

spamu, hrubých chyb

spamu, virů, gramatických chyb, kompozičních chyb

spamy, viry, hoaxy...

splést adresáta, smajlíky, drzost v případě žádosti

sprostá slova, nejasné výrazy

sprostych slov

Šíření spamů, ale především hoaxů, nedorozuměním plynoucím z nedostatečné přítomnosti neverbální komunikace, obtěžování e-maily o kterých nejsem přesvědčena, že je adresát dostat chtěl.

špatných příjemců

Úchylného komolení jazyka a používání w

Uvádění osobních informací, pokud to tedy není nutné

velké přílohy

virům a zbytečných nedůležitých informací

viry a retezove emaily

Viry a spamy

viry, spam

vložení správné adresy v osobním mailu

vulgarismy, nespisovné výrazy a gramatické chyby

vulgarizmy, velmi osobné udaje

zadání špatné adresy

Záleží, o jakou komunikaci se jedná - oficiální pracovní / studijní vs. neoficiální soukromá.

zanechání kontaktů přeposlaných e-mailů, který přeposílám dál...tyto kontakty vždy mažu. Snažím se aby e-mail nezabral více než 1 A4 stránku (pro případ, že by si ho příjemce tiskl - ekologické důvody)

zasadne nepreposilam "retezove" a podobne e-maily

zasílání řetězových e-mailů

zbytečné obsáhlosti, gramatických chyb

zkratek

zpravy typu "re:re:re:" pripadne nevyplneny predmet me sere ;p

15. V případě, že byste neměli přístup ke své e-mailové schránce:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Má komunikace s ostatními by se sice znesnadnila, ale vyrovnal/a bych se s tím22558,14 %58,14 %  
Znamenalo by to pro mne veliké znevýhodnění s nepříjemnými důsledky9424,29 %24,29 %  
Žádné znevýhodnění či nepříjemné důsledky bych nepocítil/a6817,57 %17,57 %  

Graf

16. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
215213,47 %13,44 %  
234210,88 %10,85 %  
223910,1 %10,08 %  
24338,55 %8,53 %  
25235,96 %5,94 %  
15205,18 %5,17 %  
16174,4 %4,39 %  
26174,4 %4,39 %  
27164,15 %4,13 %  
18164,15 %4,13 %  
ostatní odpovědi 20
17
19
14
28
13
29
30
35
12
37
54
32
53
40
31
41
43
49
36
39
50
34
47
63
33
51
61
62
11
44
67
11128,76 %28,68 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.72
Minimum:15
Maximum:41
Variační rozpětí:26
Rozptyl:23.17
Směrodatná odchylka:4.81
Medián:22
Modus:21

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

16. Kolik je vám let?

  • odpověď < 11 - 18 >:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem žákem ZŠ na otázku 12. Nyní:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní vzdělání na otázku 11. Označte, prosím, vaše dosažené, řádně dokončené vzdělání:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem studentem gymnázia na otázku 12. Nyní:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte na Internetu založenou e-mailovou schránku?

2. Jaká slova upřednostňujete v názvu své soukromé e-mailové adresy?

3. Jak často kontrolujete svůj e-mail?

4. Preferujete v e-mailové zprávě uvedení předmětu?

5. Považujete za důležité, aby e-mailové zprávy neobsahovaly gramatické chyby?

6. Používáte při psaní e-mailových zpráv emotikony (smajlíky)?

7. V e-mailové komunikaci upřednostňujete:

8. Jak vám vyhovuje daný druh komunikace? (oznámkuj jako ve škole: 1 = vyhovuje mi nejvíce, 5 = vyhovuje mi nejméně)

9. Jak byste celkově shrnuli důležitost e-mailové komunikace ve vašem životě?

10. Jste:

11. Označte, prosím, vaše dosažené, řádně dokončené vzdělání:

12. Nyní:

13. Odpovídáte-li na nějaký e-mail,

14. Existuje něco, čeho se snažíte při e-mailové komunikaci obzvláště vyvarovat?

15. V případě, že byste neměli přístup ke své e-mailové schránce:

16. Kolik je vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte na Internetu založenou e-mailovou schránku?

2. Jaká slova upřednostňujete v názvu své soukromé e-mailové adresy?

3. Jak často kontrolujete svůj e-mail?

4. Preferujete v e-mailové zprávě uvedení předmětu?

5. Považujete za důležité, aby e-mailové zprávy neobsahovaly gramatické chyby?

6. Používáte při psaní e-mailových zpráv emotikony (smajlíky)?

7. V e-mailové komunikaci upřednostňujete:

8. Jak vám vyhovuje daný druh komunikace? (oznámkuj jako ve škole: 1 = vyhovuje mi nejvíce, 5 = vyhovuje mi nejméně)

9. Jak byste celkově shrnuli důležitost e-mailové komunikace ve vašem životě?

10. Jste:

11. Označte, prosím, vaše dosažené, řádně dokončené vzdělání:

12. Nyní:

13. Odpovídáte-li na nějaký e-mail,

14. Existuje něco, čeho se snažíte při e-mailové komunikaci obzvláště vyvarovat?

15. V případě, že byste neměli přístup ke své e-mailové schránce:

16. Kolik je vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Partyková, E.Jak komunikujeme prostřednictvím e-mailu? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://2579.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.