Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza použitelnosti webových stránek

Analýza použitelnosti webových stránek

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Pokorná
Šetření:20. 11. 2012 - 22. 11. 2012
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentka České zemědělské univerzity a ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku na téma Analýza použitelnosti webových stránek pro studijní účely, konkrétně vytvoření projektu v předmětu ICT pro manažery. Dotazník je určen pro všechny bez rozdílu. 

 

Zde je stránka k hodnocení: www.limal.cz

 

Martina Pokorná

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete často na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas5171,83 %71,83 %  
často1318,31 %18,31 %  
nikdy79,86 %9,86 %  

Graf

2. Pokud nakupujete přes internet, které zboží to bývá nejčastěji? (Pokud jste zaškrtl/a u první otázky nikdy, nevyplňujte)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika3757,81 %52,11 %  
oblečení2437,5 %33,8 %  
sportovní potřeby a volný čas2132,81 %29,58 %  
kosmetika a parfémy2031,25 %28,17 %  
bytové doplňky1320,31 %18,31 %  
šperky1218,75 %16,9 %  
nábytek57,81 %7,04 %  
erotické pomůcky46,25 %5,63 %  
léčiva46,25 %5,63 %  

Graf

3. Líbí se Vám grafické provedení stránek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4867,61 %67,61 %  
ne2332,39 %32,39 %  

Graf

4. Jsou stránky přehledné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5273,24 %73,24 %  
ne1926,76 %26,76 %  

Graf

5. Je z obsahu stránek jasné, čím se firma zabývá?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5273,24 %73,24 %  
ne1926,76 %26,76 %  

Graf

6. Orientujete se dobře v obsahu stránek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4766,2 %66,2 %  
ne2433,8 %33,8 %  

Graf

7. Doporučili byste návštěvu stránek Vašim známým?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4563,38 %63,38 %  
ne2636,62 %36,62 %  

Graf

8. Našli jste v obsahu stránek, co jste hledali?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4664,79 %64,79 %  
ne2535,21 %35,21 %  

Graf

9. Vyhovuje Vám velikost písma?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6185,92 %85,92 %  
ne1014,08 %14,08 %  

Graf

10. Objednali byste si něco v e-shopu po zhlédnutí těchto stránek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3853,52 %53,52 %  
ano3346,48 %46,48 %  

Graf

11. Zaujala Vás činnost firmy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3752,11 %52,11 %  
ne3447,89 %47,89 %  

Graf

12. Znáte tuto firmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám5374,65 %74,65 %  
ano, podle názvu1521,13 %21,13 %  
ano, nakupuji/nakupoval(a) jsem v ní34,23 %4,23 %  

Graf

13. Pokud byste jako majitel/ka firmy měla problém s velkým množstvím neprodejného zboží, kontaktoval/a byste firmu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4461,97 %61,97 %  
ne2738,03 %38,03 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5273,24 %73,24 %  
muž1926,76 %26,76 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 305983,1 %83,1 %  
31 - 4057,04 %7,04 %  
do 1845,63 %5,63 %  
41 - 5034,23 %4,23 %  

Graf

16. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou3245,07 %45,07 %  
vysokoškolské 1. stupně2433,8 %33,8 %  
středoškolské bez maturity79,86 %9,86 %  
vysokoškolské 2. stupně57,04 %7,04 %  
základní34,23 %4,23 %  

Graf

17. Kde se nachází místo Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hl. město Praha3346,48 %46,48 %  
středočeský kraj1318,31 %18,31 %  
olomoucký kraj1014,08 %14,08 %  
moravskoslezský kraj34,23 %4,23 %  
zlínský kraj34,23 %4,23 %  
jihomoravský kraj34,23 %4,23 %  
ústecký kraj34,23 %4,23 %  
liberecký kraj22,82 %2,82 %  
královehradecký kraj11,41 %1,41 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Objednali byste si něco v e-shopu po zhlédnutí těchto stránek?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Je z obsahu stránek jasné, čím se firma zabývá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Orientujete se dobře v obsahu stránek?

13. Pokud byste jako majitel/ka firmy měla problém s velkým množstvím neprodejného zboží, kontaktoval/a byste firmu?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, podle názvu na otázku 12. Znáte tuto firmu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete často na internetu?

2. Pokud nakupujete přes internet, které zboží to bývá nejčastěji? (Pokud jste zaškrtl/a u první otázky nikdy, nevyplňujte)

3. Líbí se Vám grafické provedení stránek?

4. Jsou stránky přehledné?

5. Je z obsahu stránek jasné, čím se firma zabývá?

6. Orientujete se dobře v obsahu stránek?

7. Doporučili byste návštěvu stránek Vašim známým?

8. Našli jste v obsahu stránek, co jste hledali?

9. Vyhovuje Vám velikost písma?

10. Objednali byste si něco v e-shopu po zhlédnutí těchto stránek?

11. Zaujala Vás činnost firmy?

12. Znáte tuto firmu?

13. Pokud byste jako majitel/ka firmy měla problém s velkým množstvím neprodejného zboží, kontaktoval/a byste firmu?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je Vaše vzdělání?

17. Kde se nachází místo Vašeho bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete často na internetu?

2. Pokud nakupujete přes internet, které zboží to bývá nejčastěji? (Pokud jste zaškrtl/a u první otázky nikdy, nevyplňujte)

3. Líbí se Vám grafické provedení stránek?

4. Jsou stránky přehledné?

5. Je z obsahu stránek jasné, čím se firma zabývá?

6. Orientujete se dobře v obsahu stránek?

7. Doporučili byste návštěvu stránek Vašim známým?

8. Našli jste v obsahu stránek, co jste hledali?

9. Vyhovuje Vám velikost písma?

10. Objednali byste si něco v e-shopu po zhlédnutí těchto stránek?

11. Zaujala Vás činnost firmy?

12. Znáte tuto firmu?

13. Pokud byste jako majitel/ka firmy měla problém s velkým množstvím neprodejného zboží, kontaktoval/a byste firmu?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je Vaše vzdělání?

17. Kde se nachází místo Vašeho bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pokorná, M.Analýza použitelnosti webových stránek (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://26162.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.