Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost firem

Společenská odpovědnost firem

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Záhorská
Šetření:23. 11. 2012 - 04. 12. 2012
Počet respondentů:413
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.1
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:65 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím STUDENTY vysokých škol o vyplnění dotazníku pro akademické účely. Vyplňování vám zabere 2 - 3 minuty. Díky! 

Odpovědi respondentů

1. Setkal/a jste se s pojmem "společenská odpovědnost firem"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22855,21 %55,21 %  
ne18444,55 %44,55 %  
нет10,24 %0,24 %  

Graf

2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
CSR13860,53 %33,41 %  
SRC6026,32 %14,53 %  
SRF167,02 %3,87 %  
CRM146,14 %3,39 %  

Graf

3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17476,32 %42,13 %  
ano5423,68 %13,08 %  

Graf

4. Kde jste se s pojmem setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v práci2240,74 %5,33 %  
ve škole2138,89 %5,08 %  
internet11,85 %0,24 %  
při hledání zaměstnání11,85 %0,24 %  
V práci i ve škole...poprvé ve škole11,85 %0,24 %  
všude, stačí koukat11,85 %0,24 %  
ve škole, práci, médiích11,85 %0,24 %  
při volnočasových aktivitách11,85 %0,24 %  
studentská organizace11,85 %0,24 %  
ve skautu11,85 %0,24 %  
ve škole i v práci11,85 %0,24 %  
neziskový projekt Think Big- prezentace při přijímačkach na UK FSV MKPR11,85 %0,24 %  
vedl jsem rozhovor pro EurActiv.cz s pánem, který účinné CSR v ČR prosazoval11,85 %0,24 %  

Graf

5. Hraje při vašem rozhodování o výběru zaměstnavatele roli jeho chování vůči společnosti a životnímu prostředí? Ohodnoťte jako ve škole (1 = chování je nejdůležitějším kritériem, 5 = chování nehraje roli)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
317341,99 %41,89 %  
28420,39 %20,34 %  
48019,42 %19,37 %  
55814,08 %14,04 %  
1174,13 %4,12 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.2
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.8
Směrodatná odchylka:0.9
Medián:3
Modus:3

Graf

6. Kde získáváte informace o chování firmy vůči společnosti a životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu - stránky firmy24960,44 %60,29 %  
na internetu - média a specializované portály22955,58 %55,45 %  
od známých, osobním doporučením15337,14 %37,05 %  
v novinách a odborných časopisech14334,71 %34,62 %  
v televizi a rádiu9422,82 %22,76 %  
nezískávám71,7 %1,69 %  
Nikde20,49 %0,48 %  
nezajímá mě to10,24 %0,24 %  
Ve škole10,24 %0,24 %  
zatim jsem nemela potrbu si neco aktivne zjistovat10,24 %0,24 %  
nezjišťuji10,24 %0,24 %  
na Aukro.cz10,24 %0,24 %  
o problematiku se nezajímám10,24 %0,24 %  
nezajímám se10,24 %0,24 %  
tyto info nevyhledávám10,24 %0,24 %  
většinou interními emailovými zprávami10,24 %0,24 %  
nezajímá se o to10,24 %0,24 %  
co to je za blbost10,24 %0,24 %  
nikde, nezáleží mi na tom10,24 %0,24 %  
firemní zpravodaje10,24 %0,24 %  
nezajímá mě10,24 %0,24 %  
ještě jsem je nehledala10,24 %0,24 %  
mám oči10,24 %0,24 %  
fgh10,24 %0,24 %  
nevyhledávám si tyto informace10,24 %0,24 %  
tyto informace nevyhledávám, setkala jsem se s nimi pravděpodobně ze všech zdrojů10,24 %0,24 %  
Nezajímá mě to - nehledám10,24 %0,24 %  
Nevyhledávám je10,24 %0,24 %  
nevim10,24 %0,24 %  
záleží mi na tom,jaké chování žádají po mně 10,24 %0,24 %  

Graf

7. Které aktivity firmy vás přesvědčí, že je firma společensky odpovědná? Vyberte prosím 3 odpovědi.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
používání ekologicky šetrných technologií20950,73 %50,61 %  
dárcovství, charita16038,83 %38,74 %  
etický kodex12430,1 %30,02 %  
spolupráce s neziskovými organizacemi11928,88 %28,81 %  
spolupráce s vysokými školami9723,54 %23,49 %  
program vzdělávání zaměstnanců8019,42 %19,37 %  
sponzoring7117,23 %17,19 %  
založení nadačního fondu6716,26 %16,22 %  
poskytování bezplatných služeb potřebným4911,89 %11,86 %  
dobrovolnictví zaměstnanců4811,65 %11,62 %  
firma deklaruje boj proti korupci358,5 %8,47 %  
flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova338,01 %7,99 %  
umístění v některém z žebříčků top firem297,04 %7,02 %  
pořádání kulturních a sportovních akcí pro zaměstnance286,8 %6,78 %  
vydávání výročních zpráv256,07 %6,05 %  
stejné množství mužů a žen na vedoucích postech184,37 %4,36 %  
vysoké zisky174,13 %4,12 %  
z principu považuji firmy za neodpovědné163,88 %3,87 %  
z principúu považuji "společenskou zodpovědnost" za propagandu10,24 %0,24 %  
péče o okolní prostředí, např. výsadba zeleně10,24 %0,24 %  
nestarám se10,24 %0,24 %  
media10,24 %0,24 %  
nic dalšího10,24 %0,24 %  
DOBA NA TRHU10,24 %0,24 %  
tunelování firmy10,24 %0,24 %  
ghu10,24 %0,24 %  
chcem zvolit iba moznost "z principu povazuji firmy za neodpovedne". neviem preco musim zaskrtnut aspon 3 moznosti.10,24 %0,24 %  
moje pozorování 10,24 %0,24 %  
nic mě nepřesvědčí10,24 %0,24 %  

Graf

8. Představte si, že jste významným manažerem firmy. Budete prosazovat, aby se firma chovala odpovědně vůči společnosti a životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano36388,11 %87,89 %  
ne4911,89 %11,86 %  

Graf

9. Co je vaší motivací? Vyberte prosím 2 nejdůležitější motivy.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý pocit, čisté svědomí19353,17 %46,73 %  
snaha získat lepší reputaci u veřejnosti13637,47 %32,93 %  
udržitelnost podnikání8623,69 %20,82 %  
zvýšení spokojenosti zaměstnanců7119,56 %17,19 %  
získání konkurenční výhody6919,01 %16,71 %  
zvýšení loajality zákazníků6417,63 %15,5 %  
podpora PR, marketingových aktivit5013,77 %12,11 %  
snaha vyhovět požadavkům veřejnosti a médií267,16 %6,3 %  
snaha být dobrým sousedem246,61 %5,81 %  
nechápu otázku10,28 %0,24 %  
Pohled do budoucna.10,28 %0,24 %  
skutečná pomoc konkrétním lidem, projektům, atd10,28 %0,24 %  
dělat správnou věc10,28 %0,24 %  
pracovat pro dobro všech lidí10,28 %0,24 %  
motivaciou k comu???10,28 %0,24 %  
vysoke odmeny10,28 %0,24 %  
podpora obnovitelných zdrojů10,28 %0,24 %  

Graf

10. Co by vás od prosazování odpovědného chování mohlo odradit? Vyberte prosím 2 důvody.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obavy ze zvýšení nákladů18450,69 %44,55 %  
obavy z byrokracie při zavádění nového přístupu15542,7 %37,53 %  
nedostatečná podpora ze strany veřejné správy13035,81 %31,48 %  
nedostatečné kapacity - časové, personální11932,78 %28,81 %  
odpovědný přístup nikdo neocení6217,08 %15,01 %  
odpovědnost je konkurenční nevýhodou4111,29 %9,93 %  
nesnadný přístup k informacím226,06 %5,33 %  
nevidím žádné přínosy odpovědného chování82,2 %1,94 %  
nevim10,28 %0,24 %  
Nic.10,28 %0,24 %  
Neochota spolupracovníků10,28 %0,24 %  
nedostatečná podpora ze strany zaměstnavatele/zaměstnanců10,28 %0,24 %  
.10,28 %0,24 %  

Graf

11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevidím žádné přínosy odpovědného chování1938,78 %4,6 %  
obavy ze zvýšení nákladů1938,78 %4,6 %  
nedostatečné kapacity - časové, personální1428,57 %3,39 %  
obavy z byrokracie při zavádění nového přístupu1122,45 %2,66 %  
odpovědný přístup nikdo neocení1020,41 %2,42 %  
nedostatečná podpora ze strany veřejné správy1020,41 %2,42 %  
odpovědnost je konkurenční nevýhodou918,37 %2,18 %  
nesnadný přístup k informacím24,08 %0,48 %  
hlavně prachy12,04 %0,24 %  
nezájem12,04 %0,24 %  
Chování firem nepovažuji za neodpovědné. V kapitalismu se od firmy očekává dodržování zákonů a maximalizace zisku. Odpovedné je neporušovat právní normy. Dobrovolné aktivity jsou věcí jedinců.12,04 %0,24 %  
spojujete 2 zcela rozdílné odpovědnosti (společnost x živ. prostředí)12,04 %0,24 %  

Graf

12. Pohlaví respondenta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž20650 %49,88 %  
žena20650 %49,88 %  

Graf

13. Jaký obor studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
technický20249,03 %48,91 %  
ekonomický14936,17 %36,08 %  
humanitní4510,92 %10,9 %  
nestuduji71,7 %1,69 %  
přírodovědný, zemědělský20,49 %0,48 %  
mezinárodní vztahy na VŠE10,24 %0,24 %  
společenskovědný10,24 %0,24 %  
sociální vědy10,24 %0,24 %  
technický, ekonomický10,24 %0,24 %  
dopravní10,24 %0,24 %  
studujem SOCIALNE VEDY, neviem preco tu taka moznost nie je. a vlastne cely tento dotaznik je totalne nepouzitelny a otrasne urobeny.10,24 %0,24 %  
společenskovědní10,24 %0,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Setkal/a jste se s pojmem "společenská odpovědnost firem"?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi CRM na otázku 2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi CSR na otázku 2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi SRC na otázku 2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi SRF na otázku 2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi v práci na otázku 4. Kde jste se s pojmem setkal/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve škole na otázku 4. Kde jste se s pojmem setkal/a?

3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?

  • odpověď ano:
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi v práci na otázku 4. Kde jste se s pojmem setkal/a?
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve škole na otázku 4. Kde jste se s pojmem setkal/a?
  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SRC na otázku 2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:

8. Představte si, že jste významným manažerem firmy. Budete prosazovat, aby se firma chovala odpovědně vůči společnosti a životnímu prostředí?

  • odpověď ne:
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatečná podpora ze strany veřejné správy na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedostatečné kapacity - časové, personální na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevidím žádné přínosy odpovědného chování na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.
    • zobrazit další souvislosti
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi obavy z byrokracie při zavádění nového přístupu na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi obavy ze zvýšení nákladů na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.
    • 8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi odpovědný přístup nikdo neocení na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.

12. Pohlaví respondenta:

  • odpověď muž:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi obavy z byrokracie při zavádění nového přístupu na otázku 11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkal/a jste se s pojmem "společenská odpovědnost firem"?

2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:

3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?

4. Kde jste se s pojmem setkal/a?

5. Hraje při vašem rozhodování o výběru zaměstnavatele roli jeho chování vůči společnosti a životnímu prostředí? Ohodnoťte jako ve škole (1 = chování je nejdůležitějším kritériem, 5 = chování nehraje roli)

6. Kde získáváte informace o chování firmy vůči společnosti a životnímu prostředí?

7. Které aktivity firmy vás přesvědčí, že je firma společensky odpovědná? Vyberte prosím 3 odpovědi.

8. Představte si, že jste významným manažerem firmy. Budete prosazovat, aby se firma chovala odpovědně vůči společnosti a životnímu prostředí?

9. Co je vaší motivací? Vyberte prosím 2 nejdůležitější motivy.

10. Co by vás od prosazování odpovědného chování mohlo odradit? Vyberte prosím 2 důvody.

11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.

12. Pohlaví respondenta:

13. Jaký obor studujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkal/a jste se s pojmem "společenská odpovědnost firem"?

2. Pojem "společenská odpovědnost firem" je mezinárodně známý pod zkratkou:

3. Máte se společenskou odpovědností firem osobní zkušenost?

4. Kde jste se s pojmem setkal/a?

5. Hraje při vašem rozhodování o výběru zaměstnavatele roli jeho chování vůči společnosti a životnímu prostředí? Ohodnoťte jako ve škole (1 = chování je nejdůležitějším kritériem, 5 = chování nehraje roli)

6. Kde získáváte informace o chování firmy vůči společnosti a životnímu prostředí?

7. Které aktivity firmy vás přesvědčí, že je firma společensky odpovědná? Vyberte prosím 3 odpovědi.

8. Představte si, že jste významným manažerem firmy. Budete prosazovat, aby se firma chovala odpovědně vůči společnosti a životnímu prostředí?

9. Co je vaší motivací? Vyberte prosím 2 nejdůležitější motivy.

10. Co by vás od prosazování odpovědného chování mohlo odradit? Vyberte prosím 2 důvody.

11. Z jakého důvodu byste odpovědné chování firmy neprosazoval? Vyberte prosím 2 důvody.

12. Pohlaví respondenta:

13. Jaký obor studujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Záhorská, L.Společenská odpovědnost firem (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://26292.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.