Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama a její působení na mladou generaci v ČR

Internetová reklama a její působení na mladou generaci v ČR

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kůlová
Šetření:25. 11. 2012 - 30. 11. 2012
Počet respondentů:139
Počet otázek (max/průměr):22 / 20.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

moje jméno je Jana Kůlová a ráda bych Vás požádala o vyplnění mého dotazníku k bakalářské práci. Téma mé bakalářské práce je: Internetová reklama a její působení na mladou generaci v České Republice.

 

!!!Prosím o vyplnění věkovou skupinu 15-30let!!!

 

Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jak internetová reklama působí na mladou generaci, jestli mladá generace internetovou reklamu sleduje a jaké formy jsou pro ni nejpřijatelnější .

 

Děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát za den13597,12 %97,12 %  
jednou za den32,16 %2,16 %  
jednou za týden10,72 %0,72 %  

Graf

2. Používáte nějaký internetový vyhledávač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13899,28 %99,28 %  
ne10,72 %0,72 %  

Graf

3. Který internetový vyhledávač používáte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google10676,81 %76,26 %  
seznam3122,46 %22,3 %  
google i seznam10,72 %0,72 %  

Graf

4. Máte profil na nějaké sociální síti (např. Facebook)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13294,96 %94,96 %  
ne75,04 %5,04 %  

Graf

5. Vnímáte reklamu na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8161,36 %58,27 %  
ne5138,64 %36,69 %  

Graf

6. Sledujete reklamu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9769,78 %69,78 %  
ano4230,22 %30,22 %  

Graf

7. Jakou reklamu na internetu sledujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obrazovou reklamu (ve formě obrázku, zvuku, videa)3788,1 %26,62 %  
textovou reklamu (umístěná ve výsledcích vyhledávání na daná klíčová slova)511,9 %3,6 %  

Graf

8. Vadí Vám bannery, které Vám překryjí celou obrazovku? (Banner= reklamní proužek např. ve formě textu, obrázku, videa)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13798,56 %98,56 %  
ne21,44 %1,44 %  

Graf

9. Klikl už jste někdy na nějaký banner?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8359,71 %59,71 %  
ne5640,29 %40,29 %  

Graf

10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
omylem2428,92 %17,27 %  
líbil se mi obrázek reklamy1619,28 %11,51 %  
upoutal mě text reklamy1416,87 %10,07 %  
líbilo se mi video44,82 %2,88 %  
nechtěně22,41 %1,44 %  
Omyl22,41 %1,44 %  
tu společnost jsem dobře znal,chtěl jsem se podívat co mají nového11,2 %0,72 %  
Bylo to nedopatření11,2 %0,72 %  
omylem!11,2 %0,72 %  
omylem, když mi vyskočil přes obrazovku11,2 %0,72 %  
Omylem.11,2 %0,72 %  
náhodou-nehodou11,2 %0,72 %  
často omylem11,2 %0,72 %  
překlikla jsem se při snaze reklamu zavřít11,2 %0,72 %  
"Vlétl" mi pod ukazatel myši ve chvíli, kdy jsem chtěl kliknout na odkaz na stránce.11,2 %0,72 %  
omylem..11,2 %0,72 %  
Vyskočil když jsem chtěla kliknout na obsah stránky11,2 %0,72 %  
uklikkl jsem se, jelikkož byl baner v blízkosti odkazu11,2 %0,72 %  
nehodou11,2 %0,72 %  
spíše vždy omylem11,2 %0,72 %  
omylem, protože "vyběhl" v okamžiku, když jsem potvrzovala svoji volbu11,2 %0,72 %  
obvykle omylem, výjimečně mě zaujal produkt (hra s hezkou grafikou apod.)11,2 %0,72 %  
vyskocil mi pres celou obrazovku a omylem jsem klikla11,2 %0,72 %  
omylem, banner se vždy roztáhne takovým způsobem, že až po kliknutí na něj zmizí objevením se v jiném okně11,2 %0,72 %  
jinak to nešlo vypnout11,2 %0,72 %  
reklama mě upoutala, chtěl jsem se na "výrobek" podívat a zjistit víc11,2 %0,72 %  
Omylem/nemohl jsme se tomu vyhnout11,2 %0,72 %  

Graf

11. Necháváte si na e-mail posílat newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7050,36 %50,36 %  
ne6949,64 %49,64 %  

Graf

12. Obtěžuje Vás, pokud Vám někdo neoprávněně zasílá newslettery?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13798,56 %98,56 %  
ne21,44 %1,44 %  

Graf

13. Cítíte se být obecně reklamou přesycen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12892,09 %92,09 %  
ne117,91 %7,91 %  

Graf

14. Jakou reklamou se cítíte být přesycen nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize5946,09 %42,45 %  
internet4132,03 %29,5 %  
venkovní reklamy118,59 %7,91 %  
letáky97,03 %6,47 %  
rádio86,25 %5,76 %  

Graf

15. Které médium je pro Vás z hlediska reklamy nejpřijatelnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet4028,78 %28,78 %  
letáky3323,74 %23,74 %  
tisk2618,71 %18,71 %  
venkovní reklamy2618,71 %18,71 %  
televize117,91 %7,91 %  
rádio32,16 %2,16 %  

Graf

16. Necháváte se reklamou inspirovat ke koupi věci, služby apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7654,68 %54,68 %  
ano6345,32 %45,32 %  

Graf

17. Koupil/a jste si v poslední době něco na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10575,54 %75,54 %  
ano3424,46 %24,46 %  

Graf

18. Co to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
drogerie1338,24 %9,35 %  
potraviny823,53 %5,76 %  
oblečení617,65 %4,32 %  
elektronika411,76 %2,88 %  
postel12,94 %0,72 %  
kniha12,94 %0,72 %  
hračka 12,94 %0,72 %  

Graf

19. Vaše nákupní rozhodnutí nejvíce ovlivňují:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarádi/známí6143,88 %43,88 %  
rodinní příslušníci2920,86 %20,86 %  
reklama96,47 %6,47 %  
cena21,44 %1,44 %  
ja21,44 %1,44 %  
intuice při hodnocení zboží10,72 %0,72 %  
odborníci10,72 %0,72 %  
Kladné a negativní ohlasy jiných uživatelů10,72 %0,72 %  
můj styl :D10,72 %0,72 %  
co potřebuju a líbí se mi10,72 %0,72 %  
Dám na svůj názor.10,72 %0,72 %  
celebrita10,72 %0,72 %  
nikdo10,72 %0,72 %  
charakteristiky výrobku10,72 %0,72 %  
momentální potřeby10,72 %0,72 %  
vlastní úsudek, poměr kvalita/cena10,72 %0,72 %  
Vlastní úsudek či informace z internetu a jiných zdrojů.10,72 %0,72 %  
vlastní potřeba10,72 %0,72 %  
nic:D10,72 %0,72 %  
recenze nakupujících10,72 %0,72 %  
co třeba vlastní racionální rozhodování?10,72 %0,72 %  
Já sám10,72 %0,72 %  
osobní potřeba a preference dle zkušeností10,72 %0,72 %  
osobní zkušenost někoho z okolí10,72 %0,72 %  
cena!!10,72 %0,72 %  
samotný produkt10,72 %0,72 %  
parametry výrobku10,72 %0,72 %  
kvalita, parametry, cena10,72 %0,72 %  
sama10,72 %0,72 %  
vlastnosti daného produktu10,72 %0,72 %  
potřeby, zkušenosti10,72 %0,72 %  
důsledný průzkum možností a recenze/zkušenosti s výrobkem ostatních10,72 %0,72 %  
potřeba kupovaného výrobku10,72 %0,72 %  
to co potřebuji to koupím10,72 %0,72 %  
nikdo, koupím si to, co se mi líbí10,72 %0,72 %  
osobní potřeba10,72 %0,72 %  
reference10,72 %0,72 %  
příliš obecné - s potravinami manželka, s technikou kamarád, s knihami recenze (řekl bych, že tohle není zrovna šťastně naformulovaná otázka)10,72 %0,72 %  
potreba10,72 %0,72 %  
cena a kvalita10,72 %0,72 %  
můj názor10,72 %0,72 %  

Graf

20. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9568,35 %68,35 %  
muž4431,65 %31,65 %  

Graf

21. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 259669,06 %69,06 %  
15 - 202316,55 %16,55 %  
26 - 302014,39 %14,39 %  

Graf

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské vzdělání s maturitou7352,52 %52,52 %  
vysokoškolské vzdělání – titul Bc.3525,18 %25,18 %  
vyšší odborné vzdělání107,19 %7,19 %  
vysokoškolské vzdělání – titul Ing, Mgr107,19 %7,19 %  
základní vzdělání107,19 %7,19 %  
středoškolské vzdělání bez maturity10,72 %0,72 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Vnímáte reklamu na sociálních sítích?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Cítíte se být obecně reklamou přesycen?

6. Sledujete reklamu na internetu?

  • odpověď ano:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi obrazovou reklamu (ve formě obrázku, zvuku, videa) na otázku 7. Jakou reklamu na internetu sledujete nejvíce?

9. Klikl už jste někdy na nějaký banner?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi líbil se mi obrázek reklamy na otázku 10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi omylem na otázku 10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi upoutal mě text reklamy na otázku 10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?

16. Necháváte se reklamou inspirovat ke koupi věci, služby apod.?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi drogerie na otázku 18. Co to bylo?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 17. Koupil/a jste si v poslední době něco na základě reklamy?

17. Koupil/a jste si v poslední době něco na základě reklamy?

  • odpověď ano:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi drogerie na otázku 18. Co to bylo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte internet?

2. Používáte nějaký internetový vyhledávač?

3. Který internetový vyhledávač používáte nejčastěji?

4. Máte profil na nějaké sociální síti (např. Facebook)?

5. Vnímáte reklamu na sociálních sítích?

6. Sledujete reklamu na internetu?

7. Jakou reklamu na internetu sledujete nejvíce?

8. Vadí Vám bannery, které Vám překryjí celou obrazovku? (Banner= reklamní proužek např. ve formě textu, obrázku, videa)

9. Klikl už jste někdy na nějaký banner?

10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?

11. Necháváte si na e-mail posílat newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

12. Obtěžuje Vás, pokud Vám někdo neoprávněně zasílá newslettery?

13. Cítíte se být obecně reklamou přesycen?

14. Jakou reklamou se cítíte být přesycen nejvíce?

15. Které médium je pro Vás z hlediska reklamy nejpřijatelnější?

16. Necháváte se reklamou inspirovat ke koupi věci, služby apod.?

17. Koupil/a jste si v poslední době něco na základě reklamy?

18. Co to bylo?

19. Vaše nákupní rozhodnutí nejvíce ovlivňují:

20. Pohlaví

21. Věk

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte internet?

2. Používáte nějaký internetový vyhledávač?

3. Který internetový vyhledávač používáte nejčastěji?

4. Máte profil na nějaké sociální síti (např. Facebook)?

5. Vnímáte reklamu na sociálních sítích?

6. Sledujete reklamu na internetu?

7. Jakou reklamu na internetu sledujete nejvíce?

8. Vadí Vám bannery, které Vám překryjí celou obrazovku? (Banner= reklamní proužek např. ve formě textu, obrázku, videa)

9. Klikl už jste někdy na nějaký banner?

10. Z jakého důvodu jste na banner klikl?

11. Necháváte si na e-mail posílat newslettery (autorizované reklamní e-maily)?

12. Obtěžuje Vás, pokud Vám někdo neoprávněně zasílá newslettery?

13. Cítíte se být obecně reklamou přesycen?

14. Jakou reklamou se cítíte být přesycen nejvíce?

15. Které médium je pro Vás z hlediska reklamy nejpřijatelnější?

16. Necháváte se reklamou inspirovat ke koupi věci, služby apod.?

17. Koupil/a jste si v poslední době něco na základě reklamy?

18. Co to bylo?

19. Vaše nákupní rozhodnutí nejvíce ovlivňují:

20. Pohlaví

21. Věk

22. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kůlová, J.Internetová reklama a její působení na mladou generaci v ČR (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://26293.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.