Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování ve výjezdovém cestovním ruchu

Spotřební chování ve výjezdovém cestovním ruchu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Šigutová
Šetření:05. 12. 2012 - 10. 12. 2012
Počet respondentů:80
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

dotazník se zabývá spotřebním chováním účastníka výjezdového cestovního ruchu, který poslouží k vypracování závěrečné seminární práce a vaše odpovědi k celkové analýze a zhodnocení tohoto témata.

 

Předem děkuji za Váš čas

 

 

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát ročně cestujete do zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 25872,5 %72,5 %  
3 - 41012,5 %12,5 %  
4 a více810 %10 %  
045 %5 %  

Graf

2. Cestujete do zahraničí organizovaně tzn. skrze cestovní kancelář či cestovní agenturu nebo neorganizovaně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neorganizovaně3240 %40 %  
organizovaně i neorganizovaně2531,25 %31,25 %  
organizovaně2328,75 %28,75 %  

Graf

3. V jakém roční období uskutečňujete nejvíce cest do zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Léto5366,25 %66,25 %  
Zima1113,75 %13,75 %  
Podzim911,25 %11,25 %  
Jaro78,75 %8,75 %  

Graf

4. Dle čeho nejčastěji vybíráte cíl svých cest?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet2936,25 %36,25 %  
doporučení od přátel2531,25 %31,25 %  
cestovní kancelář1620 %20 %  
nemám žádný cíl1012,5 %12,5 %  

Graf

5. Jaký dopravní prostředek upřednostňujete pro cestování do zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letadlo3746,25 %46,25 %  
osobní vůz2835 %35 %  
autobus1012,5 %12,5 %  
vlak56,25 %6,25 %  

Graf

6. Jaký způsob nákupu zahraničního zájezdu upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes internet4252,5 %52,5 %  
osobní nákup v cestovní kanceláři3847,5 %47,5 %  

Graf

7. Využíváte při nákupu zahraničních zájezdů akčních nabídek jako např. last minute a další?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3847,5 %47,5 %  
ano2936,25 %36,25 %  
nikdy1316,25 %16,25 %  

Graf

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zahraniční zájezd na základě shlédnutí či přečtení jisté reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5265 %65 %  
ano2835 %35 %  

Graf

9. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Źena6378,75 %78,75 %  
Muž1721,25 %21,25 %  

Graf

10. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let4961,25 %61,25 %  
26 - 40 let2531,25 %31,25 %  
41 - 55 let67,5 %7,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jaký způsob nákupu zahraničního zájezdu upřednostňujete?

  • odpověď osobní nákup v cestovní kanceláři:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi cestovní kancelář na otázku 4. Dle čeho nejčastěji vybíráte cíl svých cest?
  • odpověď přes internet:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 - 4 na otázku 1. Kolikrát ročně cestujete do zahraničí?

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zahraniční zájezd na základě shlédnutí či přečtení jisté reklamy?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám žádný cíl na otázku 4. Dle čeho nejčastěji vybíráte cíl svých cest?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát ročně cestujete do zahraničí?

2. Cestujete do zahraničí organizovaně tzn. skrze cestovní kancelář či cestovní agenturu nebo neorganizovaně?

3. V jakém roční období uskutečňujete nejvíce cest do zahraničí?

4. Dle čeho nejčastěji vybíráte cíl svých cest?

5. Jaký dopravní prostředek upřednostňujete pro cestování do zahraničí?

6. Jaký způsob nákupu zahraničního zájezdu upřednostňujete?

7. Využíváte při nákupu zahraničních zájezdů akčních nabídek jako např. last minute a další?

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zahraniční zájezd na základě shlédnutí či přečtení jisté reklamy?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát ročně cestujete do zahraničí?

2. Cestujete do zahraničí organizovaně tzn. skrze cestovní kancelář či cestovní agenturu nebo neorganizovaně?

3. V jakém roční období uskutečňujete nejvíce cest do zahraničí?

4. Dle čeho nejčastěji vybíráte cíl svých cest?

5. Jaký dopravní prostředek upřednostňujete pro cestování do zahraničí?

6. Jaký způsob nákupu zahraničního zájezdu upřednostňujete?

7. Využíváte při nákupu zahraničních zájezdů akčních nabídek jako např. last minute a další?

8. Rozhodli jste se někdy zakoupit zahraniční zájezd na základě shlédnutí či přečtení jisté reklamy?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šigutová, V.Spotřební chování ve výjezdovém cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://26597.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.