Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > životní prostředí
životní prostředí
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ivana Svatková |
---|---|
Šetření: | 08. 12. 2012 - 25. 12. 2012 |
Počet respondentů: | 111 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 16.19 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 56,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím o vyplnění dotázníku k diplomové práci - uplatnění environmentálních přístupu v obchodních podnicích.
Odpovědi respondentů
1. Zajímá Vás problematika ochrany životního prostředí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 96 | 86,49 % | 86,49 % |
ne | 15 | 13,51 % | 13,51 % |
2. Dáváte přednost při koupi výrobkům šetrným k životnímu prostředí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 72 | 64,86 % | 64,86 % |
ne | 39 | 35,14 % | 35,14 % |
3. Setkali jste se v obchodě, ve kterém nakupujete, že by zboží bylo označeno značkou EKOLOGICKY ŠETRNÝ VÝROBEK?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 79 | 71,17 % | 71,17 % |
nevím | 25 | 22,52 % | 22,52 % |
ne | 7 | 6,31 % | 6,31 % |
4. Sledujete informace o environmentálních aktivitách obchodu, ve kterém nakupujete?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 93 | 83,78 % | 83,78 % |
ano | 12 | 10,81 % | 10,81 % |
nevím | 6 | 5,41 % | 5,41 % |
5. Pokud ano, tak kde?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 12 | 57,14 % | 10,81 % |
jiný | 6 | 28,57 % | 5,41 % |
tisk | 2 | 9,52 % | 1,8 % |
TV | 1 | 4,76 % | 0,9 % |
6. Chcete, aby se obchod, ve kterém nejčastěji nakupujete, zapojil aktivně do ochrany žitovního prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale musí ponechat stávající ceny | 58 | 52,25 % | 52,25 % |
je mi to jedno | 36 | 32,43 % | 32,43 % |
ano, zvýšení cen nevadí | 12 | 10,81 % | 10,81 % |
ano, je již zapojen | 4 | 3,6 % | 3,6 % |
ne | 1 | 0,9 % | 0,9 % |
7. Co podle Vás dělá obchod, který používá environmentální politiku?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
???
a nešlo by to česky?
balí zboží tak, aby je mohlo převážet na co nejmenším prostoru
bez zbytečných velkocedulí a velkohubých a drahých reklam, nepřetápěné prostředí, bez hýření světly. Separuje odpady a vrací k recyklaci, odebírá zboží od dodavatelů, kteří šetří životní prostředí (české brambory dovážené zblízka místo z daleké ciziny), česká drůbež, maso, mléčné potraviny, zelenina. Používá optimální tepelné hospdářství s rekuperátory tepla, zavíráním dveří (dvojité dveře), atd. Nabízí tolik zboží s krátkodobou trvanlivostí, aby se prodalo a nemuselo se vyhazovat (pečivo, zelenina, mléčné výrobky) nebo předatumovávat (maso, uzeniny, atd.)
ekologická likvidace odpadu a veškeré aktivitiy provozuje tak, aby co nejméně zatěžoval životní prostředí
ekologické obaly, bio výrobky
ekologicky šetrné výrobky, výrobky z regionu od ověřených dodavatelů ( zemědělci atd.)
environmentální politikou se může zabívat každý obchod nezáleží na sortimentu.
finanční podpory, ekologické tašky, bio výrobky
chová se s ohledem na životní prostředí, neplýtvá, třídí odpad, chová se ekologicky
chrání životní prostředí
chrání životní prostředí
Chrání životní prostředí.
je ekoefektivní
je šetrný k živ. prostředí v nakládání s odpadem a nákupem od osvěč.dodavatelů
klade důraz na neznečištvání
Kvalitními výrobky přispívá k rozvinu ekologie a péči o životní prostředí.
lže
ma zejmena vyrobky ekologicky setrne, odbouravatelne bez zivocisnych prisad
nabízí ekologicky šetrné výrobky k životnímu prostředí (zboží, nákupní tašky),
nakupuje ekologicky šetrné výrobky, realizuje zpětný odběr (recyklace), v obchodě jsou energeticky málo náročné spotřebiče
nakupuje ekologicky šetrné výrobky, snaží se o úsporu energie, nabízí ekologické tašky apod.
nakupuje u fair dodavatelů, třídí odpad
např. ekologické balení potravin, fair trade výrobky,....
např. nahrazuje igelitové nákupní tašky ekologickým materiálem (papírové tašky, tzv. eko tašky atd.), třídí odpad..
nastoluje rovnováhu mezi lidskou činností a přírodou
Nemam poneti. :-)
neplýtvá, neobchoduje s toxickými látkami
netuším
netuším
netuším
netuším
netuším
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevim
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevim
nevím ..
Nevím.
Podílí se např. na recyklaci. Nabízí a propaguje produkty, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Snaží se o snížení spotřeb energie.
podporuje firmy, které vyrábí nebo pěstují s ohledem na životní prostředí
Pomáhá tím sobě i jeho okolí.
Popis firmy Vodafone: Naše síť je opravdu zelená. Při výrobě její energie totiž nevznikají skoro žádné emise – ať už oxidu uhličitého, oxidů síry, dusíku nebo polétavého prachu. Díky dodavateli E.ON je celých 70% energie sítě Vodafone napájeno z obnovitelných zdrojů. Za emise ze zbytku sítě sázíme ve spolupráci s Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR stromy. Ročně nějakých 20 000 kousků. Prostě a jednoduše máme První zelenou síť.
Pordává výrobky šetrné k životnému prostředí
používá papírové tašky
používa recyklovateľný obal, malé množstvo obalu, zo zisku podporuje envíromentálne projekty
PR
prevence i léčba již poškozeného prostředí
prodává ekologické potraviny?
prodává ekologické výrobky
prodává výrobky šetrné k životnímu prostředí
prodává výrobky šetrné k životnímu prostředí
přemýšlí
recyklace, podpora ekologických projektů, kontrola vlastního podílu na znečišťování a snaha o jeho omezení
Recyklovatelne obaly
recykluje
recykluje
recykluje
rwrwerdrtd
Snaží se aby jeho produkce co nejméně zatěžovala životní prostředí.
Snaží se ekologicky likvidovat odpady, snaží se šetrně zacházet s dostupnými zdroji, prodává výrobky pocházející z ekologických chovů apod., nenabízí igelitky zdarma a možná by mohl využívat ekologicky šetrné technologie (chlazení, mražení, úsporné zacházení s vodou, apod.)
snaží se mít vztah k životnímu prostředí a aktivně se zapojuje
snaží se nezatěžovat životní prostředí jak je to jde...
Snaží se o zachování či zlepšení životního prstředí, nezatěžovat planetu...
snaží se prodávat výrobky od místních výrobců, zemědělců
snaží se volit šetrné výrobky
Snaží se využívat místní dodavatele, podíli se na likvidaci odpadu ( třídění)
Snaží se využívat přírodní zdroje tak, aby nedocházelo ke zbytečnému poškozování životního prostředí.
snaží se, aby výrobky neohrožovaly ŽP
správně nakládá s odpady, používá energeticky nenáročné zdroje (vytápění, chlazení), upřednostňuje místní dodavatele
Svojí činností se snaží co nejméně poškozovat životní prostředí. (Třídí odpad, co nejmenší spotřeba energií …)
šetří vodu, energii, nepoužívá igelitové tašky
šetří životní prostředí
třídění odpadu, lokální dodavatelé, úsporné zářivky, zeleň v okolí
třídí odpad
třídí odpad
Třídí odpad
třídí odpad, používá recyklovatelné obaly, volí vhodnou logistiku výrobků. Záleží na typu obchodu
třídí odpad, používá suroviny i přípravu jídel, které jsou ohleduplné k životnímu prostředí
třídí odpad, používá úsporné spotřebiče, omezuje plýtvání energií, podporuje místní dodavatele, používá ekologické obalové materiály
třídí odpad, šetří energií
Třídí odpad, zbytečně nevyhazuje potraviny, tiskne na recyklovaný papír
třídí odpad?
vrací peníze do přírodní výroby produktů
vybírá lokální dodavatele
Vyrábí a distribuuje produkty s ohledem na životní prostředí.
Vytváří si lepší image u zákazníků... V souvislosti s tím se snaží dbát na šetrnější provoz, úsporu energií a dalších vstupů.
využívá ji jako reklamní trik
zabývá se o problematiku životního prostředí související s výrobky, které nabízí
zabývá se zbytečným neznečištováním životního prostředí
zajímá se o životní prostředí a tomu přizpůsobuje své aktivity
zapojuje do sve cinnosti a rozhodovani otazky ochrany zivotniho prostredi
zlepšení kvality životního prostředí
Zpracovává a vyváží obalové materiály na určená místa k dalšímu zpracování a ekologickému využití.
8. Ve kterém obchodě nejradši nakupujete? Vyberte jen jednu z možných odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Globus | 26 | 23,42 % | 23,42 % |
Tesco | 18 | 16,22 % | 16,22 % |
Albert | 15 | 13,51 % | 13,51 % |
jiný | 14 | 12,61 % | 12,61 % |
Kaufland | 13 | 11,71 % | 11,71 % |
Billa | 10 | 9,01 % | 9,01 % |
Terno | 7 | 6,31 % | 6,31 % |
Peny market | 4 | 3,6 % | 3,6 % |
Interspar | 4 | 3,6 % | 3,6 % |
9. Do jaké míry, pro výše zvolený obchod, platí podle Vás, následující tvrzení? 1-rozhodně ano, 5-rozhodně ne
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Vždy zde koupím, co potřebuji | 1.802 | 0.772 |
Otevírací doba je vyhovující | 1.36 | 0.465 |
Blízká docházková vzdálenost | 2.297 | 1.524 |
Nízké ceny | 2.667 | 0.961 |
Příjemný personál | 2.595 | 0.565 |
Chová se šetrně k životnímu prostředí | 2.802 | 0.645 |
Struktura obchodu mi vyhovuje | 1.91 | 0.641 |
10. Napadne Vás aktivita, v obcodě ve kterém nejradějí nakupujete, která je spjata s ochranou životního prostředí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Nevím
-
??
???
asi ne
Bohůžel mně nic nenapada
Bohužel.
Eko tašky šetrné k životnímu prostředí - xxx využití.
eko trvanlive tasky...
Ekologicke igelitove tasky. :-)
ekologické nákupní tašky, sběr tužkových baterií
ekologicke tasky
ekologické tašky
finanční podpora
krom třídění ani snad ne
kromě mírné nabídky bioproduktů vůbec nic.
místo igelitek používání papírových tašek, sáčků či zbylých krabic, nabídka českých výrobků (ovoce, zelenina, sýry)
momentálně ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Nedává igelitky zdarma...
Nejspíše recycklace obalů - ať už vratných (zálohové obaly) či nevratných (kartonové a plastové obaly).
nenapadá
nenapadne
netuším
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
Nevím o tom.
nevím vůbec
Nic mě nenapadá
o žádné nevím
odběr baterií
oddělení bio produktů
odpadové hospodářství
papírové krabice místo igelitových tašek
papírové tašky
papírové tašky
papírové tašky
papírové tašky namísto igelitových
podporuje značku Klasa a mistní dodavatele.
pochybuju, že něco takovýho dělaj
používání recyklovatelných materiálů
prodává lokální produkty
prodej pečiva ve večerních hodinách za poloviční cenu (co zbyde se jinak všude vyhazuje)
Propagace bio potravin.
přírodou rozložitelné tašky, sběr vybitých baterií, výkup lahví,...
recyklace
recyklace přepravních obalů, energeticky nenáročné vybavení obchodu, zpětný odběr (např. použitých baterií)
RECYKLACE, REDUKCE OSVĚTLENÍ
recyklované tašky
recyklovatelné tašky
recyklovatelné tašky
recyklovatelné tašky, kontejnery na tříděný odpad v okolí obchodu
řešení odpadů
samozřejmě, ale nemohu jim radit.
třídění odpadu,
Třídění odpadu.
vubec
vytápění, logistika
11. Preferujete recyklovatelné obaly, popř. tašky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 83,78 % | 83,78 % |
ne | 18 | 16,22 % | 16,22 % |
12. Poskytuje obchod, ve kterém nejraději nakupujete, recyklovatelné tašky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 80 | 72,07 % | 72,07 % |
ne | 31 | 27,93 % | 27,93 % |
13. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 85 | 76,58 % | 76,58 % |
muž | 26 | 23,42 % | 23,42 % |
14. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 let | 68 | 61,26 % | 61,26 % |
26-35 let | 27 | 24,32 % | 24,32 % |
36-45 let | 10 | 9,01 % | 9,01 % |
46-55 let | 4 | 3,6 % | 3,6 % |
56-65 let | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
15. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 54 | 48,65 % | 48,65 % |
střední s maturitou | 43 | 38,74 % | 38,74 % |
základní | 9 | 8,11 % | 8,11 % |
vyšší odborné | 3 | 2,7 % | 2,7 % |
střední bez maturity | 2 | 1,8 % | 1,8 % |
16. Hrubý příjem Vaší domácnosti se pohybuje v intervalu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 000- 20 000 Kč | 24 | 21,62 % | 21,62 % |
40 000 Kč a více | 23 | 20,72 % | 20,72 % |
30 000- 40 000 Kč | 20 | 18,02 % | 18,02 % |
25 000- 30 000 Kč | 13 | 11,71 % | 11,71 % |
do 10 000 Kč | 12 | 10,81 % | 10,81 % |
20 000- 25 000 Kč | 11 | 9,91 % | 9,91 % |
10 000-15 000 Kč | 8 | 7,21 % | 7,21 % |
17. Bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obec od 100 001- 900 000 obyvatel | 40 | 36,04 % | 36,04 % |
obec do 1 000 obyvatel | 23 | 20,72 % | 20,72 % |
obec od 50 001- 100 000 obyvatel | 14 | 12,61 % | 12,61 % |
obec od 10 001- 50 000 obyvatel | 12 | 10,81 % | 10,81 % |
obec od 3 001- 10 000 obyvatel | 12 | 10,81 % | 10,81 % |
obec od 1 001-3 000 obyvatel | 10 | 9,01 % | 9,01 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.