Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů

Nákupní chování spotřebitelů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Peroutková
Šetření:04. 01. 2013 - 02. 02. 2013
Počet respondentů:421
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

prosím o vyplnění mého dotazníku, jehož výsledky budou součástí mé bakalářské práce.

 

Děkuji,

s pozdravem

Monika Peroutková

 

Odpovědi respondentů

1. V jakém nákupním řetězci nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco8319,71 %19,71 %  
Albert7618,05 %18,05 %  
Kaufland6314,96 %14,96 %  
Billa6114,49 %14,49 %  
Lidl378,79 %8,79 %  
Penny market307,13 %7,13 %  
Globus245,7 %5,7 %  
Interspar245,7 %5,7 %  
v obchodních řetězcích nenakupuji61,43 %1,43 %  
Hruška30,71 %0,71 %  
Terno20,48 %0,48 %  
COOP20,48 %0,48 %  
chodím do více nákupních řetězců10,24 %0,24 %  
Albert, Lidl protože jsou po cestě domů, když mám čas zajedu si autem do Tesca, tam není tolik důchodců a cikánů a občas tam najdu i něco na sebe :)10,24 %0,24 %  
potraviny na plzeňském Náměstí Republiky10,24 %0,24 %  
Nakupuji jak v Penny, tak v soukromém obchodě10,24 %0,24 %  
penny, lidl, tesco10,24 %0,24 %  
Netto, Deutschland10,24 %0,24 %  
střídavě Albert, Billa10,24 %0,24 %  
ve všech10,24 %0,24 %  
COOP Jednota10,24 %0,24 %  
Jednota,10,24 %0,24 %  

Graf

2. Proč chodíte nakupovat právě do výše uvedeného obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Blízko domova23656,06 %56,06 %  
Poměr kvalita/cena7517,81 %17,81 %  
Nejkvalitnější zboží4610,93 %10,93 %  
Nejlevnější zboží276,41 %6,41 %  
velky vyber20,48 %0,48 %  
zvyk, znalost obchodu10,24 %0,24 %  
největší výběr10,24 %0,24 %  
Rychlý nákup10,24 %0,24 %  
hodně zboží10,24 %0,24 %  
Dostatek parkovacích míst10,24 %0,24 %  
Dobrá dostupnost10,24 %0,24 %  
Vždy po ruce . 10,24 %0,24 %  
nejširší výběr zboží10,24 %0,24 %  
už vím, kde co najdu10,24 %0,24 %  
blízkost + ceny + rozumná kvalita a šířka sortimentu10,24 %0,24 %  
mix uvedených odpovědí10,24 %0,24 %  
Berou stravenky, slušné ceny, ucházející kvalita, nemění umístění zboží10,24 %0,24 %  
všechny body10,24 %0,24 %  
je to při cestě z práce domů, mají široký výběr sortimentu a dobrý poměr kvalita/cena10,24 %0,24 %  
mám ho vedle práce10,24 %0,24 %  
věrnostní program10,24 %0,24 %  
Největší výběr zboží různého sortimentu10,24 %0,24 %  
Celkový dojem10,24 %0,24 %  
Široký sortiment na jednom místě10,24 %0,24 %  
nechodím10,24 %0,24 %  
Blízko školy a školky10,24 %0,24 %  
vyhovuje vzdáleností, parkováním, cenou a přijatelným sortimemntem10,24 %0,24 %  
velmi prehladny. vzdy kupim co potrebujem10,24 %0,24 %  
je poblíž, nabízí velkou měrou české zboží10,24 %0,24 %  
Je situován na nejvíce frekventovaných místech mého pohybu.10,24 %0,24 %  
široký výběr (napr.maso)10,24 %0,24 %  
nakupujem v malých obchodoch - špecializovaný sortiment, osobnejší prístup, a mám to bližšie domov.10,24 %0,24 %  
levné a blízko domova10,24 %0,24 %  
je blízko domova a vždy tam najdu to co potřebuji10,24 %0,24 %  
blízko+cena10,24 %0,24 %  
příjemné prostředí a levnější zboží10,24 %0,24 %  
je jediný, který spolu s Lidlem v našem městě je!10,24 %0,24 %  
mam ho rada10,24 %0,24 %  
Jsem tak prostě zvyklá.10,24 %0,24 %  
doprava až domu10,24 %0,24 %  

Graf

3. Jak často nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x týdně11527,32 %27,32 %  
1x týdně11326,84 %26,84 %  
3x týdně a více10925,89 %25,89 %  
Každý den399,26 %9,26 %  
1x za 14 dní296,89 %6,89 %  
1x za měsíc92,14 %2,14 %  
podle potřeby20,48 %0,48 %  
obden10,24 %0,24 %  
každý den kromě víkendu10,24 %0,24 %  
jak je potřeba10,24 %0,24 %  
jednou za rok10,24 %0,24 %  
jednou za 2 dny (kvůli pečivu)10,24 %0,24 %  

Graf

4. Kolik průměrně peněz utratíte za jeden nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500 Kč23756,29 %56,29 %  
do 1000 Kč9823,28 %23,28 %  
do 1500 Kč6214,73 %14,73 %  
do 2000 Kč214,99 %4,99 %  
do 2500 Kč20,48 %0,48 %  
více než 2500 Kč10,24 %0,24 %  

Graf

5. Jak dlouho obvykle trvá Váš průměrný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 30 minut25961,52 %61,52 %  
30 minut - 1 hodina13331,59 %31,59 %  
1 - 1,5 hodiny276,41 %6,41 %  
1,5 - 2 hodiny10,24 %0,24 %  
2 hodiny a více10,24 %0,24 %  

Graf

6. Spojujete obvykle nákup potravin s nákupem něčeho jiného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne22453,21 %53,21 %  
Ano19746,79 %46,79 %  

Graf

7. Jaký typ dopravního prostředku obvykle využíváte k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Automobil22653,68 %53,68 %  
Pěší chůze13632,3 %32,3 %  
MHD4610,93 %10,93 %  
kolo40,95 %0,95 %  
Když není velká zima, chodím pěšky. Ráda chodím pěšky.10,24 %0,24 %  
manželka autobusem, spolu pak autem10,24 %0,24 %  
taxi10,24 %0,24 %  
vlak, kolo10,24 %0,24 %  
pěšky nebo automobil10,24 %0,24 %  
auto+mhd10,24 %0,24 %  
kombinace pěší a MHD10,24 %0,24 %  
pěšky když je to blízko, kde je krám dál, je nutné auto10,24 %0,24 %  
jejich dopravu10,24 %0,24 %  

Graf

8. Kdo z Vaší domácnosti chodí nejčastěji nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20147,74 %47,74 %  
Oba společně10625,18 %25,18 %  
Muž6615,68 %15,68 %  
Celá rodina266,18 %6,18 %  
20,48 %0,48 %  
Moji domácnost tvořím jen já.)))10,24 %0,24 %  
domácnost nemám 10,24 %0,24 %  
bydlím sama, nakupuji sama10,24 %0,24 %  
já, páč žiju prakticky sám, takže nikdo jinej by tam za mě nebyl ochotnej jít :)10,24 %0,24 %  
jaký muž? bydlím s matkou a nakupovat chodím s partnerkou10,24 %0,24 %  
já (dcera)10,24 %0,24 %  
rodiče10,24 %0,24 %  
máma10,24 %0,24 %  
jsem sama10,24 %0,24 %  
žiju SAMA, takže já10,24 %0,24 %  
jsem sám10,24 %0,24 %  
Dcera s mamkou10,24 %0,24 %  
Matka10,24 %0,24 %  
partner nebo já10,24 %0,24 %  
velké nákupy muž, malé žena s dětmi10,24 %0,24 %  
obaja, ale každý individuálne10,24 %0,24 %  
já sám10,24 %0,24 %  
žena, velké nákupy společně10,24 %0,24 %  
bydlim sama. takze zena :)10,24 %0,24 %  
Syn10,24 %0,24 %  

Graf

9. Jste věrni při zakoupení výrobku své oblíbené značce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30271,73 %71,73 %  
Ne11928,27 %28,27 %  

Graf

10. Upřednostňujete české nebo zahraniční značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neupřednostňuji21049,88 %49,88 %  
České19045,13 %45,13 %  
Zahraniční214,99 %4,99 %  

Graf

11. Nakupujete často ve slevách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano28868,41 %68,41 %  
Ne13331,59 %31,59 %  

Graf

12. Myslíte si, že čím je výrobek dražší, tím je kvalitnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne33479,33 %79,33 %  
Ano8720,67 %20,67 %  

Graf

13. Preferujete čerstvé zboží před vakuovaným?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano36386,22 %86,22 %  
Ne5813,78 %13,78 %  

Graf

14. Jste členem věrnostního programu nějakého obchodního řetězce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne21651,31 %51,31 %  
Ano20548,69 %48,69 %  

Graf

15. Nakupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 17, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne29269,36 %69,36 %  
Ano12930,64 %30,64 %  

Graf

16. Proč nenakupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemyslím si, že jsou kvalitnější15151,71 %35,87 %  
Vysoká cena10234,93 %24,23 %  
Malá dostupnost165,48 %3,8 %  
nevyhledávám biopotraviny10,34 %0,24 %  
Neveřím, že jsou opravdu BIO10,34 %0,24 %  
občas něco koupím, ale vyjímečně, párkrát do roka, jsou šíleně drahý a taková sláva to taky není...10,34 %0,24 %  
všechny tři možnosti jsou pravda10,34 %0,24 %  
vysoká cena a část mám vlastně vypěstované10,34 %0,24 %  
Nemám potřebu10,34 %0,24 %  
nejsem z cukru abych jedl "zdrave"10,34 %0,24 %  
vysoká cena, a třeba vajíčka jsou na tom stejně..10,34 %0,24 %  
pestuju si je sama 10,34 %0,24 %  
Nenakupuji je v řetězcích, jsou drahé, občas si koupím něco u soukromníka10,34 %0,24 %  
je to reklamní trik a pračka na peníze10,34 %0,24 %  
vysoká cena a né příliš vyšší obsah živin, vytamínů atd. oproti klasickým potravinám10,34 %0,24 %  
Ne vysoká cena => extrémně přemrštěná cena; na biopotraviny má podle mého názoru jen nadprůměrně ohodnocený zaměstnanec nebo úspěšný podnikatel10,34 %0,24 %  
všechny tři důvody dohromady - cena, dostupnost, kvalita10,34 %0,24 %  
Hrozná kvalita10,34 %0,24 %  
mnoho produktů má BIO jen v názvu, bohužel10,34 %0,24 %  
V globálně znečištěné zemi se nemohou vyrábět BIO potraviny10,34 %0,24 %  
je to podvod10,34 %0,24 %  
mám domácí10,34 %0,24 %  
chci kvalitní potraviny jakékoliv a "bio" je spíš pro pocit vyjímečné kvality10,34 %0,24 %  
vysoka cena, spatna dostupnost10,34 %0,24 %  
neodpovídá poměr výkon/cena10,34 %0,24 %  
cena u nas neodpovida kvalite10,34 %0,24 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena30171,5 %71,5 %  
Muž12028,5 %28,5 %  

Graf

18. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 24 let18343,47 %43,47 %  
24 - 30 let11326,84 %26,84 %  
30 - 40 let6715,91 %15,91 %  
40 - 50 let276,41 %6,41 %  
50 let a více184,28 %4,28 %  
méně než 18133,09 %3,09 %  

Graf

19. Kolik členů tvoří Vaši domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
212930,64 %30,64 %  
412329,22 %29,22 %  
39522,57 %22,57 %  
14510,69 %10,69 %  
5225,23 %5,23 %  
6 a více71,66 %1,66 %  

Graf

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské19045,13 %45,13 %  
Vysokoškolské15236,1 %36,1 %  
Základní317,36 %7,36 %  
Vyšší odborné266,18 %6,18 %  
Vyučen(a)225,23 %5,23 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaký typ dopravního prostředku obvykle využíváte k nákupu?

  • odpověď Automobil:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 - 1,5 hodiny na otázku 5. Jak dlouho obvykle trvá Váš průměrný?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 2000 Kč na otázku 4. Kolik průměrně peněz utratíte za jeden nákup?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 1500 Kč na otázku 4. Kolik průměrně peněz utratíte za jeden nákup?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakém nákupním řetězci nejčastěji nakupujete?

2. Proč chodíte nakupovat právě do výše uvedeného obchodu?

3. Jak často nakupujete?

4. Kolik průměrně peněz utratíte za jeden nákup?

5. Jak dlouho obvykle trvá Váš průměrný?

6. Spojujete obvykle nákup potravin s nákupem něčeho jiného?

7. Jaký typ dopravního prostředku obvykle využíváte k nákupu?

8. Kdo z Vaší domácnosti chodí nejčastěji nakupovat?

9. Jste věrni při zakoupení výrobku své oblíbené značce?

10. Upřednostňujete české nebo zahraniční značky?

11. Nakupujete často ve slevách?

12. Myslíte si, že čím je výrobek dražší, tím je kvalitnější?

13. Preferujete čerstvé zboží před vakuovaným?

14. Jste členem věrnostního programu nějakého obchodního řetězce?

15. Nakupujete biopotraviny?

16. Proč nenakupujete biopotraviny?

17. Pohlaví

18. Váš věk

19. Kolik členů tvoří Vaši domácnost?

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakém nákupním řetězci nejčastěji nakupujete?

2. Proč chodíte nakupovat právě do výše uvedeného obchodu?

3. Jak často nakupujete?

4. Kolik průměrně peněz utratíte za jeden nákup?

5. Jak dlouho obvykle trvá Váš průměrný?

6. Spojujete obvykle nákup potravin s nákupem něčeho jiného?

7. Jaký typ dopravního prostředku obvykle využíváte k nákupu?

8. Kdo z Vaší domácnosti chodí nejčastěji nakupovat?

9. Jste věrni při zakoupení výrobku své oblíbené značce?

10. Upřednostňujete české nebo zahraniční značky?

11. Nakupujete často ve slevách?

12. Myslíte si, že čím je výrobek dražší, tím je kvalitnější?

13. Preferujete čerstvé zboží před vakuovaným?

14. Jste členem věrnostního programu nějakého obchodního řetězce?

15. Nakupujete biopotraviny?

16. Proč nenakupujete biopotraviny?

17. Pohlaví

18. Váš věk

19. Kolik členů tvoří Vaši domácnost?

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Peroutková, M.Nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27008.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.