Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy na mládež

Působení reklamy na mládež

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikola Viternová
Šetření:05. 01. 2013 - 14. 01. 2013
Počet respondentů:160
Počet otázek (max/průměr):21 / 17.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, jsme studentky Ekonomického lycea a rády bychom Vás požádaly o vyplnění našeho dotazníku, týkající se působení reklamy na mládež. Díky němu tak zjistíme, jak dnešní mládež vnímá reklamu a jak moc na ně působí. Prosíme, abyste vždy vybrali jednu z možností. Vyplnění našeho dotazníku Vám nezabere více než 10 minut. Děkujeme Vám za Vaši pomoc a čas.


Nikola Viternová a Vendula Jabůrková

Odpovědi respondentů

1. Které reklamy si nejvíce všímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televizní12276,25 %76,25 %  
internetové6037,5 %37,5 %  
tiskové159,38 %9,38 %  
jiné74,38 %4,38 %  
rádiové74,38 %4,38 %  

Graf

2. Začali jste si všímat internetové reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, často si jí v poslední době všímám10163,13 %63,13 %  
Ne, této reklamy si vůbec nevšímám5936,88 %36,88 %  

Graf

3. Donutí vás reklama na internetu (např.: běžící reklamní spot před spuštěním videa) k tomu, abyste se na ni díval/a do konce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, tyto druhy reklamy nevnímám nebo je ihned vypínám8955,63 %55,63 %  
Občas, když mě reklama opravdu zaujme6641,25 %41,25 %  
Ano, většinou reklamu sleduji až do konce53,13 %3,13 %  

Graf

4. Máte v televizi nějakou oblíbenou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, některé se mi líbí (v následující otázce uveďte prosím, jaké to jsou)otázka č. 5, Ano, ale jen jednu, max. 2 (v následující otázce uveďte prosím, jaká/é to jsou)otázka č. 5, Ne, reklamám nevěnuji pozornostotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklamám nevěnuji pozornost6842,5 %42,5 %  
Ano, některé se mi líbí (v následující otázce uveďte prosím, jaké to jsou)4729,38 %29,38 %  
Ano, ale jen jednu, max. 2 (v následující otázce uveďte prosím, jaká/é to jsou)4528,13 %28,13 %  

Graf

5. Pokud jste odpověděli v předchozí otázce kladně, uveďte prosím příklad/y

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

"já nemusim, já už ho vidim!", líbí se mi sportovní reklamy a pak je řada reklam, jejichž charakteristický znak si teď nevybavím, ale rozesmály mě, proto se mi líbily.

Bóbika, Nene nemusim já už ho vidim apod.

coca cola holcicka s tatinkem kradou stromecek, reklamy particky na duchod

Coca cola, Kofola, T-mobile, Vodafone, Mitsubishi

Coca Cola, Nivea 100 výročí, Parfémy - Lancome La Vie Est Belle, Gucci Premiere, Lancome Magnifique, Kofola vánoční prasátko, Vodafone kecky,

Guerilla, interaktivní reklamy

Kofola

kofola

kofola

Kofola - divočák, zahnuté zuby nahoru.

Kofola (Zlatý prasátko) T- mobile (Zadar)

Kofola a T-Mobile

Kofola, coca cola, fernet

Kofola, coca cola, vodafone, t- mobile

Kofola, já nemusím....

kofola, t-mobile,...

Kofola, tmobile, vodafone

Líbí se mi reklamy pro T-Mobile a každoroční reklama na Kofolu :)

Loreal Paris . hedvábné oleje

Mám ráda ty na vodafone a t-mobile.

Momentálně jsou to reklamy na T-mobile

momentalne si nevzpomenu. jde o vtipne reklamy nebo originalni.

na auta, volání s twistem (t-mobile)

na Kofolu s divokým prasetem

Na kofolu, n T-mobile s V.Kotkem, na auta obecně, Vodafonový , na Capitana Morgana ( s těma chlapama jak za sebe dávaj figuríny domů)

Na kofolu. Na vodafone.

na nemecke pivo a druha na skittles

Na slevy a na elektroniku asi? Nebo nejaky festival (Rock for People)? Nebo v sobotu po ranu, reklamy na hracky :D

na Snickers

na T-mobile

Na Vodafone.

na zvířecí jídlo

Od T-mobile

Parfémy( Fame Lady gaga, Byoncé)

Pedigree- ...a dělá pevná hovínka... :D

Pojd mi hop :-) T-mobile

reklama na kofolu, reklamy vodafonu

Reklama na mrože(zmrzlinu):D

Reklama na Oreo, T-mobile s Vojtou Kotkem

reklama na T-mobile současná reklama na nový windows

reklama na T-mobile

Reklama na t-mobile...takže televizní

reklama na vodafone

Reklama na Whiskas, Coca colu, nebo některé na Euronics

Reklami na T-mobile

reklamy mobilních operátorů

Reklamy mobilních operátorů

Reklamy na Baumach, Old Spice apod.

reklamy na T - mobile

Reklamy na T-mobile

reklamy na T-mobile

reklamy na T-Mobile

reklamy na vodafon a o2

reklamy společnosti T-mobile a Vodafone, "Kofolácká prasátková" vánoční reklama, Bóbika

Reklamy T-mobile

S dobrou hudbou / vtipné

T-mobile Alza

T-mobile

T-mobile

t-mobile

T-Mobile

T-mobile

T-mobile - skokani

T-mobile - volání Zadara

T-Mobile :D

T-mobile (Kotek, Pavlásek)

T-mobile skokani kb

T-mobile Zadar volanič FTOčko

T-Mobile, English drink

T-mobile, Kofola

T-mobile, Kofola

T-mobile, Kofola

T-mobile, Kofola,

T-mobile, Vodafone

T-mobile, Vodafone, Vánoční reklama na Kofolu.

T-mobile,Kofola,Coca-cola

teta, kofola

třeba na T-mobile jak tam říkají pojd mi hop :D je to srandovní reklama

v poslední době od T-Mobile

Whiskas

Zadar

zadar (T-mobile)

Zadara

6. Vadí Vám neustálé reklamy v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je jich až příliš9358,13 %58,13 %  
Vadí mi jen ty, které jsou otravné a v televizi se objevují neustále6138,13 %38,13 %  
Nevadí mi, mám reklamy v televizi rád/a63,75 %3,75 %  

Graf

7. Vnímáte reklamu i v časopisech či novinách, čtete si ji spolu s časopisem/novinami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano (uveďte prosím jaký druh reklamy to je)otázka č. 8, Neotázka č. 9, Jen tu, kterou znám nebo tu, která mě zaujmeotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen tu, kterou znám nebo tu, která mě zaujme7949,38 %49,38 %  
Ne7345,63 %45,63 %  
Ano (uveďte prosím jaký druh reklamy to je)85 %5 %  

Graf

8. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli kladně, uveďte prosím příklad

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Cokoliv, vetsinou plati to, cim je to vetsi tim vice to zaujme asi.

PR články etc.

př: oblečení,kosmetické produkty...

Reklamy na drogistické produkty.

Všechny, vadí mi tam. Zbytečně zabírjaí místo ostatním článkům

9. Stane se Vám někdy, že si při nákupu na některou reklamu přímo vzpomenete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, už párkrát jsem si vzpomněl/a9760,63 %60,63 %  
Ne, to se mi nestává6339,38 %39,38 %  

Graf

10. Obohacuje Vás reklama něčím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklama mi nic nedává, jen mě obtěžuje6440 %40 %  
Nevím, o reklamu se nezajímám5232,5 %32,5 %  
Ano, je pro mne velmi přínosná, pomáhá mi např. při nákupu2113,13 %13,13 %  
Občas mi pomáhá při nákupu, ale není pro mne velmi přínosná.10,63 %0,63 %  
neobohacuje mě ničím přínosným, ale ani se jí nenechávávám obtěžovat. Reklamní průmysl je taky odvětví, reklama tu prostě je.10,63 %0,63 %  
nesnáším reklamy10,63 %0,63 %  
Záleží na tom která reklama.10,63 %0,63 %  
Ne, reklama spíše degeneruje mozek než obohacuje..10,63 %0,63 %  
občas tip na produkt10,63 %0,63 %  
Trochu.10,63 %0,63 %  
Max. mě pobaví.10,63 %0,63 %  
Vytvářím si tak vlastní názory, když je komentuji.10,63 %0,63 %  
Jak která!10,63 %0,63 %  
čórkuje mi čas :P10,63 %0,63 %  
Jak kdy a taky podle toho, o jaký produkt jde10,63 %0,63 %  
Jak kdy, někdy je přínosná, a někdy naopak.10,63 %0,63 %  
Jak kdy10,63 %0,63 %  
Spíš ne, jen občas pobaví.10,63 %0,63 %  
dobra reklama je vlastne druh umeni.10,63 %0,63 %  
občas se zasměju :)10,63 %0,63 %  
nijak zvlášť10,63 %0,63 %  
Některé mě pobaví10,63 %0,63 %  
občas se podle ní rozhoduju10,63 %0,63 %  
beru to jako součást marketingu firem u kterých třeba i nakupuji10,63 %0,63 %  
ano studuji reklamu a design takže inspirace10,63 %0,63 %  
Jak kdy casto velka nadsazka10,63 %0,63 %  

Graf

11. Existují nějaké reklamy, které Vás výslovně obtěžují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, na některé reklamy jsem přímo alergický/á (uveďte prosím, jaké to jsou)otázka č. 12, Ne, žádné reklamy mě výslovně neobtěžujíotázka č. 13, Ne, protože reklamám příliš nevěnuji pozornostotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, na některé reklamy jsem přímo alergický/á (uveďte prosím, jaké to jsou)7647,5 %47,5 %  
Ne, protože reklamám příliš nevěnuji pozornost4628,75 %28,75 %  
Ne, žádné reklamy mě výslovně neobtěžují3823,75 %23,75 %  

Graf

12. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli kladně, uveďte prosím příklad

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

"Co dělá Ježíšek po Vánocích?...OU OU OU"

Air bank Okay-elektro spotřebiče

Alza a ten zelený zmrd... Chudák Bohdan Tůma, asi bych nesnesl svůj hlas a ještě tak otravný... :D

bez napadu, s prilis hlasitym zvukem, na veci, ktere reklamu vubec nepotrebuji

Bobika

Česká spořitelna, Komerční banka a další

era pojišťovna

Existují nějaké reklamy, které Vás výslovně obtěžují?

hloupé reklamy

hlučné reklamy, reklamy u kterých se mění rychle obraz

hovna

Jakékoli stále se opakujiící reklamy v TV Reklamy na léky nebo farmafirmy Reklamy na alkohol

jakékoliv reklamy v rádiu

Lídl

luxx, alza.cz, reklamy obchodních řetězců - albert, lidl (v televizi)

na obchody, přípravky na hubnutí, půjčky

na prací prášky, na vložky, na jar,...

na t mobile

na Vánoce

naprostá většina

nevybavuji si - je jich mnoho

o.b., always, intimky, kamzík atd...

občas alza

Okay

okay elektro

Okay elektrospotřebiče, reklama na Jar (Adámkovi)

Opakujici se a nemam tim na mysli to ze se opakuje prilis v televizi, ale ze se prilis opakuje slovama (XXXLutz).

Oreo sušenky; Česká spořitelna

oukej

Oukej elektro

Perwool (nevim,jak se to píše:D )

prací prostředky, hygienické vložky

prací prostředky, kvalita Henkel

Rádio Blaník

Ratatatatatatatatatata

reklama na Always, kde se zpívá

reklama na prací prášek

Reklama na prací prostředek Galgonit. Ta mě opravdu velice otravuje.

reklama společnosti XXLutz

reklama T-mobilu (Zadar)

Reklamy na prací prášky (REX :D)

reklamy na prací prostředky

Různé přípravky na vlasy atd.

televizní reklama- XXX Lutz :D

ty co jsou mezi filmem např na Programu Nova ........

Vadí mi především reklamy na finanční poradenství a půjčování peněz (homecredit apod.)

XXX Lutz

XXX Lutz

XXX Lutz

XXX LUTZ

XXXLutz

XXXLutz

xxxlutz

XXXLutz, Alza(nepříjemný hlas mimozemšťana)

zrovna si žádnou konkrétní nevybavuji, právě proto že mne obtěžují, utíkám či přepínám tv, a nepamatuji si jaké produkty nabízí.

13. Byli byste pro, aby byla reklama jako celek omezena či úplně zrušena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, reklama má jen negativní vliv, zrušil/a bych jíotázka č. 15, Ne, reklama je zajímavá a důležitáotázka č. 15, Reklamu bych nezrušil/a, jen bych jí zkrátil/a (uveďte prosím jak)otázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamu bych nezrušil/a, jen bych jí zkrátil/a (uveďte prosím jak)7748,13 %48,13 %  
Ano, reklama má jen negativní vliv, zrušil/a bych jí6339,38 %39,38 %  
Ne, reklama je zajímavá a důležitá2012,5 %12,5 %  

Graf

14. Uveďte prosím jak

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

...

3 reklamni spoty

Aby jich bylo míň

Aby jich bylo o polovinu méně

aleaspoň o polovinu méňe reklam denně

dát jich mín,mezi filmem je moc reklam.

Jak chceš

Je jí hrozně moc, zákazníky navíc tahá za nos

Jen 1x během filmu např na 5min

max 2 min

Max doma 2,589 sekund .

Maximálně prostor 3. min pro propagaci, délka jednotlivých reklam je variabilní.

měli by být tak 20 vteřin a mezi filmem by byly povoleni maximálně 2-3.

méně reklam během pořadů v TV

mene reklam za jeden film ci serial

méně spotů v televizi

mezi filmy bych nedávala takové množství reklam jako je teď

Míň reklam mezi filmy, nebo o přestávkách při filmech.

Míně reklam

Název výrobku, k čemu se používá.

ne tak časté, ne mnoho za sebou

Necpala bych ji do filmu

Nějak rozumně, ale 15 minut reklam je už trochu moc

Některé reklamy by se daly zrušit.. Jinak zkrátit-nepotřebné věci dát pryč.

nezkrátil bych reklamu ale celkově reklamy - když člověk kouká na telku, je to spíš jak kdyby koukal na reklamy a najednou film :P

omezení maximální délky reklamního bloku v TV

omezil je např. na internetu aby na mě všude nevyskakovaly a v TV bych dal třeba jednu dvě a né 20 minut reklam.

omezila bych jí třeba na polovinu

omezit délku/frekvenci nějakou směrnicí

Pauza (např. při filmu) by byla kratší a tím by byly kratší i reklamy. V časopisech by nezabíraly tolik místa.

Snížení množství pauz při sledování tv, vymezených pro reklamy, zkrácení doby mezi jednotlivými pořady.

Takhle, reklama je hlavne dulezita pro firmy a spolecnosti. Bez reklam bysme ani nevedeli ze neco vyslo nebo nejaka cena sla dolu, kde jsou akce a jestli vubec uz zacalo to vanocni obdobi nebo ne... Reklamy jsou dulezite, ikdyz billboardy podel dalnic by se mohl snizit ten jejich pocet.

v televizi by jich nemuseli dávat tolik za sebou

vadí mi reklamy během filmu v TV

Všechny odpovědi jsou špatné, televize je soukromé podnikatelské médium a stát nemá právo do něj zasahovat. Klidně tam můžou běžet pouze reklamy

z 10 minut na 3. (2?)

zkrátil

Zkrátil bych délku reklamních přestávek.

zkrátil bych nejdelší možnou dobu reklamy a ještě bych zkratil dobu celeho reklamního bloku kterej by měl být o dost tižší než sledovaný pořad

zkrátila bych ji třeba na max. 10 vteřin

zrušila bych reklamu uprostřed filmů, seriálů,...ta obtěžuje.

15. Jste spíše věrní značkám, se kterými jste spokojen/a, nebo rádi zkoušíte nové?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Některým značkám zůstávám věrný/á, ale občas zkouším i nové7748,13 %48,13 %  
Zůstávám věrný/á značkám, které mi vyhovují4930,63 %30,63 %  
Rád/a zkouším i jiné značky3421,25 %21,25 %  

Graf

16. Ovlivňuje Vás reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, myslím si, že reklama mě ovlivňuje (uveďte prosím, jak /např. při nákupu, v chování…/)otázka č. 17, Ne, reklamou se nenechávám ovlivňovatotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklamou se nenechávám ovlivňovat12779,38 %79,38 %  
Ano, myslím si, že reklama mě ovlivňuje (uveďte prosím, jak /např. při nákupu, v chování…/)3320,63 %20,63 %  

Graf

17. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli kladně, uveďte prosím jak vás reklama ovlivňuje

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Člověk spíš sáhne po věceh co jsou mu povědomé (z reklamy)

hodlám vyzkoušet něco nového ale zvážím možnosti

chování, nákupy, co vyhledávám na internetu

když jí vidím v televizi tak mě ovlivní př.: sleva na oblečení

koupím si daný výrobek a vyzkouším ho, zda je tak dobrý,

Myslím, že každý je reklamou ovlivňován, i když si to nepřizná (nebo to nepociťuje). Takže sice nemohu odpovědět na to, čím mě ovlivňuje, ale ani že mě vůbec neovlivňuje.

nákup, chování

Nákupní chování - akční ceny v letácích, cestovní agentury - prospekty a brožury nejen na jejich pobočkách, tv reklamy - parfémy a jiné drogistické zboží, filmy, radio reklamy ohledně obchodů a kulturních akcí (...)

Nekdy ano a nekdy ne, zalezi na situaci, pokud je to v oblasti v cem se totalne nevyznam, napr. kosmetika tak se budu ridit podle toho co je zrovna nalepeno za reklamu ve... (nevim to slovo, ale proste window shopping) a pokud prijde na napriklad sluchatka, tak mne muze reklama zaujmout, ale tezce pochybuji ze by me dokazala ovlivnit.

Nevím přesně

občas mě až odradí si tu věc pořídit.

orientace na slevy

Ovlivňuje mě tím, že si o daném produktu něco zjistím (i o celkové nabídce) a teprve po tom se rozhodnu.

podvedomi urcite funguje

Pokud je v reklamě nějaký pro mne poutavý výrobek, jsem díky reklamě ochotná si ho jít vyzkoušet.

především při výběru sortimentu, který je pro mě nový a nemám zde ještě oblíbené výrobky

Pří lyžování nebo při výlovu kaprů

Při nakupování

Při výběru značky se nechám ovlivnit tím, jestli už sem o ní slyšela nebo ne. Některé vtipné hlášky z reklam mi zůstávají v hlavě, stejně tak písničky.

Reklamu studuji, tak mě ovlivňůje co se týče kreativity i lidské psychiky

Určitě ovlivňuje podvědomě. Kdo říká, že na něj reklama nemá žádný vliv, nemluví pravdu nebo si to jen neuvědomuje.

už jim moc nevěřím, protože mi příjde, že s námi jen manipulují, abychom si to šli koupit, a tak už je ani nesleduji a nezajímám se o ty výrobky.

18. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10867,5 %67,5 %  
muž5232,5 %32,5 %  

Graf

19. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-189559,38 %59,38 %  
20 a více4930,63 %30,63 %  
11-141610 %10 %  

Graf

20. Jakou školu navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední odborná škola5534,38 %34,38 %  
gymnázium4226,25 %26,25 %  
vysoká škola3320,63 %20,63 %  
základní škola95,63 %5,63 %  
odborné učiliště31,88 %1,88 %  
ekonomické lyceum21,25 %1,25 %  
nestuduji21,25 %1,25 %  
Základní21,25 %1,25 %  
Konzervatoř10,63 %0,63 %  
zaměstnanec10,63 %0,63 %  
oa10,63 %0,63 %  
pracuji10,63 %0,63 %  
nenavštěvuji10,63 %0,63 %  
střední průmyslová škola10,63 %0,63 %  
Základní školu10,63 %0,63 %  
nástavbové studium10,63 %0,63 %  
10,63 %0,63 %  
Základka10,63 %0,63 %  
umelecka skola10,63 %0,63 %  
již nestuduji, jsem zaměstnaná10,63 %0,63 %  

Graf

21. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě14590,63 %90,63 %  
na venkově159,38 %9,38 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Začali jste si všímat internetové reklamy?

  • odpověď Ano, často si jí v poslední době všímám:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, je pro mne velmi přínosná, pomáhá mi např. při nákupu na otázku 10. Obohacuje Vás reklama něčím?

9. Stane se Vám někdy, že si při nákupu na některou reklamu přímo vzpomenete?

  • odpověď Ano, už párkrát jsem si vzpomněl/a:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, je pro mne velmi přínosná, pomáhá mi např. při nákupu na otázku 10. Obohacuje Vás reklama něčím?

19. Váš věk

  • odpověď 15-18:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi střední odborná škola na otázku 20. Jakou školu navštěvujete?
  • odpověď 20 a více:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysoká škola na otázku 20. Jakou školu navštěvujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které reklamy si nejvíce všímáte?

2. Začali jste si všímat internetové reklamy?

3. Donutí vás reklama na internetu (např.: běžící reklamní spot před spuštěním videa) k tomu, abyste se na ni díval/a do konce?

4. Máte v televizi nějakou oblíbenou reklamu?

6. Vadí Vám neustálé reklamy v televizi?

7. Vnímáte reklamu i v časopisech či novinách, čtete si ji spolu s časopisem/novinami?

9. Stane se Vám někdy, že si při nákupu na některou reklamu přímo vzpomenete?

10. Obohacuje Vás reklama něčím?

11. Existují nějaké reklamy, které Vás výslovně obtěžují?

13. Byli byste pro, aby byla reklama jako celek omezena či úplně zrušena?

15. Jste spíše věrní značkám, se kterými jste spokojen/a, nebo rádi zkoušíte nové?

16. Ovlivňuje Vás reklama?

18. Vaše pohlaví

19. Váš věk

20. Jakou školu navštěvujete?

21. Kde bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které reklamy si nejvíce všímáte?

2. Začali jste si všímat internetové reklamy?

3. Donutí vás reklama na internetu (např.: běžící reklamní spot před spuštěním videa) k tomu, abyste se na ni díval/a do konce?

4. Máte v televizi nějakou oblíbenou reklamu?

6. Vadí Vám neustálé reklamy v televizi?

7. Vnímáte reklamu i v časopisech či novinách, čtete si ji spolu s časopisem/novinami?

9. Stane se Vám někdy, že si při nákupu na některou reklamu přímo vzpomenete?

10. Obohacuje Vás reklama něčím?

11. Existují nějaké reklamy, které Vás výslovně obtěžují?

13. Byli byste pro, aby byla reklama jako celek omezena či úplně zrušena?

15. Jste spíše věrní značkám, se kterými jste spokojen/a, nebo rádi zkoušíte nové?

16. Ovlivňuje Vás reklama?

18. Vaše pohlaví

19. Váš věk

20. Jakou školu navštěvujete?

21. Kde bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Viternová, N.Působení reklamy na mládež (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27054.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.