Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vinařský cestovní ruch

Vinařský cestovní ruch

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alžběta Dufková
Šetření:08. 01. 2013 - 06. 02. 2013
Počet respondentů:136
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené dámy a pánové,


dovoluji si Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro tvorbu diplomové práce s názvem Vinařský cestovní ruch pro Vysokou školu obchodní v Praze, o.p.s.. Účelem dotazníkového šetření je analýza potencionálu vinařské turistiky a vinařských akcí. Proto Vás prosím o trochu času, který věnujete vyplněním dotazníku. Upozorňuji, že je toto šetření anonymní, proto Vás prosím o vyplnění podle svých poznatků a pocitů.
Předem Vám moc děkuji Bc. Alžběta Dufková
 

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se o vinařský cestovní ruch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4432,35 %32,35 %  
málo4130,15 %30,15 %  
ano, velmi2619,12 %19,12 %  
spíše ne1712,5 %12,5 %  
ne, vůbec85,88 %5,88 %  

Graf

2. Navštěvujete vinné sklepy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
málo6144,85 %44,85 %  
ano4533,09 %33,09 %  
spíše ne1913,97 %13,97 %  
ne, vůbec118,09 %8,09 %  

Graf

3. Využíváte služby vinařů určené pro turisty jako např. posezení ve sklepě s degustací, či prohlídky vinic?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, již jsem něco takového zkusil/a8260,29 %60,29 %  
ne, ale uvažuji o tom2820,59 %20,59 %  
ano, často1511,03 %11,03 %  
ne85,88 %5,88 %  
ne, něco podobného mě neláká32,21 %2,21 %  

Graf

4. Už jste navštívil/a nějakou vinařskou akci např. vinobraní, výstavy vín?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10375,74 %75,74 %  
ano, jezdím často1813,24 %13,24 %  
ne1511,03 %11,03 %  

Graf

5. Kolikrát jste navštívil/a vinařskou akci za poslední rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x – 5x4533,09 %33,09 %  
1x3022,06 %22,06 %  
jezdím pravidelně2820,59 %20,59 %  
5x – 10x1712,5 %12,5 %  
ještě nikdy1611,76 %11,76 %  

Graf

6. Z jakých medií se dozvídáte o vinařských akcí, či programech ve sklepích vinařů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z internetu6144,85 %44,85 %  
od příbuzných/známých5137,5 %37,5 %  
náhodou, třeba projíždím kolem107,35 %7,35 %  
z tisku53,68 %3,68 %  
z televize21,47 %1,47 %  
jelikož bydlím ve vinařském kraji, tak to prostě vím :)10,74 %0,74 %  
ode všeho část10,74 %0,74 %  
pozvání a z vinařského kalendáře10,74 %0,74 %  
všechny možnosti10,74 %0,74 %  
bydlím ve vinařské lokalitě10,74 %0,74 %  
různě10,74 %0,74 %  
bydlím ve vinařské oblasti10,74 %0,74 %  

Graf

7. Proč Vás laká navštěvovat vinařské akce, či vinaře ve sklepích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pobavit se s přáteli u sklenky vína9469,12 %69,12 %  
degustace vín8461,76 %61,76 %  
dozvědět se něco nového od vinařů4835,29 %35,29 %  
porovnávat konkurenci1712,5 %12,5 %  
nevím96,62 %6,62 %  

Graf

8. Do jaké vzdálenosti navštěvujete vinařské akce, či jezdíte za vinaři do sklepů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 a více km6346,32 %46,32 %  
50 – 100 km2417,65 %17,65 %  
30 – 50 km1712,5 %12,5 %  
jen v místě bydliště1511,03 %11,03 %  
10 – 30 km128,82 %8,82 %  
do 10 km53,68 %3,68 %  

Graf

9. Navštěvujete vinařské akce nebo vinaře v Čechách nebo na Moravě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze na Moravě7252,94 %52,94 %  
obě oblasti4835,29 %35,29 %  
pouze v Čechách1611,76 %11,76 %  

Graf

10. Jak byste zhodnotil/a poskytované služby vinařů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobré5943,38 %43,38 %  
velmi dobré3928,68 %28,68 %  
dostačující3626,47 %26,47 %  
spíše špatné10,74 %0,74 %  
velmi špatné10,74 %0,74 %  

Graf

11. Jak byste zhodnotil/a program vinařských akcí jako je vinobraní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobrý6749,26 %49,26 %  
dostačující3223,53 %23,53 %  
velmi dobrý3223,53 %23,53 %  
spíše špatný32,21 %2,21 %  
velmi špatný21,47 %1,47 %  

Graf

12. Jáká je propagace vinařských akcí, či vinařů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobrá4633,82 %33,82 %  
dostačující4533,09 %33,09 %  
spíše špatná2820,59 %20,59 %  
velmi dobrá1611,76 %11,76 %  
velmi špatná10,74 %0,74 %  

Graf

13. Co je třeba zlepšit při vinařských akcí, či u vinařů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
větší informovanost6245,59 %45,59 %  
větší spolupráce města/obce3827,94 %27,94 %  
kvalita poskytovaných služeb1712,5 %12,5 %  
snížit ceny128,82 %8,82 %  
nevím21,47 %1,47 %  
asi nic10,74 %0,74 %  
nevím, jsem spokojená10,74 %0,74 %  
kromě snížení cen vše10,74 %0,74 %  
malá propagace drobných vinařů10,74 %0,74 %  
nic mi nechybí10,74 %0,74 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9066,18 %66,18 %  
muž4633,82 %33,82 %  

Graf

15. Váš aktuální stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný7655,88 %55,88 %  
student5238,24 %38,24 %  
nezaměstnaný53,68 %3,68 %  
penzionista32,21 %2,21 %  

Graf

16. Do jaké věkové hranice spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 25 let6245,59 %45,59 %  
26 – 35 let3425 %25 %  
36 – 45 let2619,12 %19,12 %  
46 – 55 let128,82 %8,82 %  
více jak 56 let21,47 %1,47 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Navštěvujete vinné sklepy?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, často na otázku 3. Využíváte služby vinařů určené pro turisty jako např. posezení ve sklepě s degustací, či prohlídky vinic?

15. Váš aktuální stav?

  • odpověď zaměstnaný:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36 – 45 let na otázku 16. Do jaké věkové hranice spadáte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi porovnávat konkurenci na otázku 7. Proč Vás laká navštěvovat vinařské akce, či vinaře ve sklepích?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46 – 55 let na otázku 16. Do jaké věkové hranice spadáte?

16. Do jaké věkové hranice spadáte?

  • odpověď 18 – 25 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 15. Váš aktuální stav?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se o vinařský cestovní ruch?

2. Navštěvujete vinné sklepy?

3. Využíváte služby vinařů určené pro turisty jako např. posezení ve sklepě s degustací, či prohlídky vinic?

4. Už jste navštívil/a nějakou vinařskou akci např. vinobraní, výstavy vín?

5. Kolikrát jste navštívil/a vinařskou akci za poslední rok?

6. Z jakých medií se dozvídáte o vinařských akcí, či programech ve sklepích vinařů?

7. Proč Vás laká navštěvovat vinařské akce, či vinaře ve sklepích?

8. Do jaké vzdálenosti navštěvujete vinařské akce, či jezdíte za vinaři do sklepů?

9. Navštěvujete vinařské akce nebo vinaře v Čechách nebo na Moravě?

10. Jak byste zhodnotil/a poskytované služby vinařů?

11. Jak byste zhodnotil/a program vinařských akcí jako je vinobraní?

12. Jáká je propagace vinařských akcí, či vinařů?

13. Co je třeba zlepšit při vinařských akcí, či u vinařů?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Váš aktuální stav?

16. Do jaké věkové hranice spadáte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se o vinařský cestovní ruch?

2. Navštěvujete vinné sklepy?

3. Využíváte služby vinařů určené pro turisty jako např. posezení ve sklepě s degustací, či prohlídky vinic?

4. Už jste navštívil/a nějakou vinařskou akci např. vinobraní, výstavy vín?

5. Kolikrát jste navštívil/a vinařskou akci za poslední rok?

6. Z jakých medií se dozvídáte o vinařských akcí, či programech ve sklepích vinařů?

7. Proč Vás laká navštěvovat vinařské akce, či vinaře ve sklepích?

8. Do jaké vzdálenosti navštěvujete vinařské akce, či jezdíte za vinaři do sklepů?

9. Navštěvujete vinařské akce nebo vinaře v Čechách nebo na Moravě?

10. Jak byste zhodnotil/a poskytované služby vinařů?

11. Jak byste zhodnotil/a program vinařských akcí jako je vinobraní?

12. Jáká je propagace vinařských akcí, či vinařů?

13. Co je třeba zlepšit při vinařských akcí, či u vinařů?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Váš aktuální stav?

16. Do jaké věkové hranice spadáte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dufková, A.Vinařský cestovní ruch (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27142.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.