Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Klamavá reklama

Klamavá reklama

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Hajšmanová
Šetření:09. 01. 2013 - 16. 01. 2013
Počet respondentů:90
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.2
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení,


 

touto cestou bych Vás chtěla poprosit o vyplnění krátkého dotazníku pro mou bakalářskou práci s názvem „Klamavá reklama a její právní úprava“. Nezabere Vám to více než 5 minut. Dotazník je zcela anonymní.

 

Předem děkuji
 

Odpovědi respondentů

1. Jaký máte postoj obecně k reklamě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negati - vnímám ji jako tlak na zákazníky4448,89 %48,89 %  
spíše pozitivní - je pouze na mně, jestli se podle reklamy budu řídit či nikoliv3842,22 %42,22 %  
spíše negativní - leckdy se nechám oklamat reklamou a jsem zklamaný77,78 %7,78 %  
pozitivní - řídím se reklamou11,11 %1,11 %  

Graf

2. Domníváte se, že s Vámi dokáže reklama manipulovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3235,56 %35,56 %  
ne3134,44 %34,44 %  
spíše ano2022,22 %22,22 %  
ano77,78 %7,78 %  

Graf

3. Měli jste někdy po slednutí reklamy touhu zakoupit propagovaný produkt?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale pak jsem si nákup rozmyslel(a)4651,11 %51,11 %  
ne, nikdy2628,89 %28,89 %  
ano, produkt jsem si nakonec koupil(a)1820 %20 %  

Graf

4. Objevil(a) jste díky reklamě nový výrobek či službu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6977,53 %76,67 %  
ne2022,47 %22,22 %  

Graf

5. Důvěřujete informacím, které reklama sděluje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5662,92 %62,22 %  
rozhodně ne2123,6 %23,33 %  
spíše ano1213,48 %13,33 %  

Graf

6. Které reklamy Vás oslovují nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV reklama3943,82 %43,33 %  
reklama na internetu1719,1 %18,89 %  
reklamní letáky1415,73 %15,56 %  
reklama v tisku a v časopisech1011,24 %11,11 %  
reklama v rádiu22,25 %2,22 %  
žádná22,25 %2,22 %  
oslovují ve smyslu líbí? v tom případě v tv, zejména na alkohol11,12 %1,11 %  
zadna pri reklame jdu na zachod, nebo ji ignoruji( v pripde internetu)11,12 %1,11 %  
žádné11,12 %1,11 %  
pos materiál11,12 %1,11 %  
žádná. TV přepínám, na internetu blokuji.11,12 %1,11 %  

Graf

7. Byl(a) jste už někdy výrobkem v propagované reklamě zklamán(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4954,44 %54,44 %  
nekupuji výrobky propagované v reklamě3033,33 %33,33 %  
ne1112,22 %12,22 %  

Graf

8. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6370,79 %70 %  
ne2629,21 %28,89 %  

Graf

9. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výrobci drogerie a farmaceut2123,86 %23,33 %  
banky a pojišťovny2123,86 %23,33 %  
výrobci potravin1719,32 %18,89 %  
mobilní operátoři1415,91 %15,56 %  
cestovní kanceláře44,55 %4,44 %  
nevím, asi všichni11,14 %1,11 %  
všetci trocha zavádzajú a klamú11,14 %1,11 %  
výrobci pracích prášků11,14 %1,11 %  
všichni11,14 %1,11 %  
Prodejci oblečení11,14 %1,11 %  
nevím11,14 %1,11 %  
různí prodejci11,14 %1,11 %  
všechny11,14 %1,11 %  
částečně všechny společností11,14 %1,11 %  
domácí spotřebiče - Klaus11,14 %1,11 %  
elektronika11,14 %1,11 %  

Graf

10. Uveďte alespoň jednu konkrétní reklamu o které se domníváte, že je klamavá.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"slevy" xx %

activia

AirBank

bankovní subjekty - poplatky, nebo neřeknou důležitou informaci

bělení zubů pomocí pera

Běžný prášek. Copak dnes takový ještě existuje?

bleskmobil když trvdil že si nemusíte dobíjet.-napoprvé tam byla podmínka že si musíte nabít po každých 3 měsících. navíc se hlásá jako nový operátor a spadá od O2

cetelem -půjčky

domácí spotřebiče TV reklama

duchodova reforma

Home Credit

invia

jakéhokoliv mobiln. operátora - sdělí jenom polovinu pravdy

jar

kosmetika Anti Age

med

mobil za korunu, účtování po vteřinách, ...

nesmyslná propagace potravních doplňků a vitaminů - každý solidní doktor potvrdí, že je nepotřebujeme

nevím

nevím

Orange paušál

pedigree

prací prášky

prakticky vsechny zamerene na duchodce,teleshoppingove reklamy

provident

přípravky na hubnutí

reklama KB na hypotéku - není vše tak ve skutečnosti,jak uvádí reklama

Reklama na chipsy v obchodě, sáček je skoro prázdný

reklama na old spice, určitě po ní budu jen vonět, ale není to magnet na ženský :)

Reklama na řasenku. Umělé řasy na modelkách jsou nepřehlédnutelné.

Reklama Telefonici 02, v reklame uvadeji telefon za 1 Koruno, a potom zaplatite 2001 Korun a ty uz vam nikdy nevrati

reklamana na Lipoxal, reklama na Activii

reklamy na "výhoné" tarify

reklamy na pujcky

Různé půjčky

skoro všetky...

šampony PANTENE

těžko vybrat jednu :) typově teď mám čerstvě v paměti z předvánočního času několik reklam nabízejících zaručeně výhodnou půjčku, pochopitelně až v tom titěrném písmu na konci se člověk dozví, že na ty megapísmem hlásané výhody má nárok jen při splnění nesplnitelných podmínek :) a druhou velkou skupinou jsou reklamy na doplňky stravy, které budete-li Vy a veškeré Vaše příbuzenstvo užívat, zajistí Vám plné zdraví volnými dýchacími cestami počínaje a bezbolestným pohybem koleních kloubů konče :)

Vanish na koberce. Ariel mě fleky nevypral ani na 60stupňů né tak na 40. ,různé druhy šamponů bez kondicionéru bych se ani nerozčesala atd....

veškeré prací prášky (včetně aviváže a prostředků proti skvrnám), jogurty danone

veškerý teleshoping

Všechny, jedna vedle druhé

všelijaké mycí, prací a čistící prostředky

vyhřívaná škrabka na sklo (do automobilu)

11. Chrání podle Vás dostatečně česká legislativa spotřebitele před zneužíváním formou klamavé reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3642,35 %40 %  
ne3136,47 %34,44 %  
spíše ano1315,29 %14,44 %  
ano55,88 %5,56 %  

Graf

12. Co by podle Vás přimělo výrobce nevyužívat klamavou reklamu ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důkladná kontrola výrobků na trhu3035,29 %33,33 %  
vyšší sankce2225,88 %24,44 %  
zákaz prodeje1821,18 %20 %  
legislativa910,59 %10 %  
postih odpovídající zisku firmy11,18 %1,11 %  
zdravý rozum spotřebitelů11,18 %1,11 %  
vše uvedené11,18 %1,11 %  
chytřejší spotřebitelé11,18 %1,11 %  
osobně si výrobek prověřit,zda splňuje vše co o něm výrobce říká11,18 %1,11 %  
znatelný pokles poptávky11,18 %1,11 %  

Graf

13. Víte, na koho se obrátit pokud narazíte na klamavou reklamu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5159,3 %56,67 %  
ano3540,7 %38,89 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6573,86 %72,22 %  
muž2326,14 %25,56 %  

Graf

15. Kolik je Vám let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let4955,68 %54,44 %  
31-40 let1517,05 %16,67 %  
méně než 20 let1011,36 %11,11 %  
41-50 let89,09 %8,89 %  
více jak 51 let66,82 %6,67 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola4146,59 %45,56 %  
střední škola3742,05 %41,11 %  
základní škola89,09 %8,89 %  
vyučen22,27 %2,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký máte postoj obecně k reklamě?

2. Domníváte se, že s Vámi dokáže reklama manipulovat?

3. Měli jste někdy po slednutí reklamy touhu zakoupit propagovaný produkt?

4. Objevil(a) jste díky reklamě nový výrobek či službu?

5. Důvěřujete informacím, které reklama sděluje?

6. Které reklamy Vás oslovují nejčastěji?

7. Byl(a) jste už někdy výrobkem v propagované reklamě zklamán(a)?

8. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?

9. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?

11. Chrání podle Vás dostatečně česká legislativa spotřebitele před zneužíváním formou klamavé reklamy?

12. Co by podle Vás přimělo výrobce nevyužívat klamavou reklamu ?

13. Víte, na koho se obrátit pokud narazíte na klamavou reklamu?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Kolik je Vám let?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký máte postoj obecně k reklamě?

2. Domníváte se, že s Vámi dokáže reklama manipulovat?

3. Měli jste někdy po slednutí reklamy touhu zakoupit propagovaný produkt?

4. Objevil(a) jste díky reklamě nový výrobek či službu?

5. Důvěřujete informacím, které reklama sděluje?

6. Které reklamy Vás oslovují nejčastěji?

7. Byl(a) jste už někdy výrobkem v propagované reklamě zklamán(a)?

8. Máte osobní zkušenosti s klamavou reklamou?

9. Které společnosti podle Vás nejčastěji uvádějí klamavé informace?

11. Chrání podle Vás dostatečně česká legislativa spotřebitele před zneužíváním formou klamavé reklamy?

12. Co by podle Vás přimělo výrobce nevyužívat klamavou reklamu ?

13. Víte, na koho se obrátit pokud narazíte na klamavou reklamu?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Kolik je Vám let?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hajšmanová, P.Klamavá reklama (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27178.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.