Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK?

Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mirka Fojtů
Šetření:30. 04. 2009 - 06. 05. 2009
Počet respondentů:151
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

vyplněním dotazníku mi pomůžete s mojí bakalářskou prací.

Dotazník je anonymní a nezabere vám víc jak tři minutky.

Díky moc

Mirka

Odpovědi respondentů

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13690,07 %90,07 %  
NE159,93 %9,93 %  

Graf

2. Které z uvedených sítí používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook 12088,24 %79,47 %  
Spoluzaci10174,26 %66,89 %  
YouTube8864,71 %58,28 %  
Lide.cz2417,65 %15,89 %  
Libimseti.cz2316,91 %15,23 %  
MySpace1712,5 %11,26 %  
Last.fm1511,03 %9,93 %  
jiná možnost128,82 %7,95 %  
Hi596,62 %5,96 %  
Flicker53,68 %3,31 %  
Hospitality Club42,94 %2,65 %  
Couchsurfing32,21 %1,99 %  
Twitter10,74 %0,66 %  
Orkut10,74 %0,66 %  

Graf

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně6547,79 %43,05 %  
1 x denně3626,47 %23,84 %  
3-4 x do týdne1913,97 %12,58 %  
1-3 x do měsíce64,41 %3,97 %  
1x týdně64,41 %3,97 %  
Méně42,94 %2,65 %  

Graf

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9469,12 %62,25 %  
nevím2921,32 %19,21 %  
ne139,56 %8,61 %  

Graf

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10577,21 %69,54 %  
ano2316,91 %15,23 %  
nevím85,88 %5,3 %  

Graf

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6648,53 %43,71 %  
ne5238,24 %34,44 %  
nevím1813,24 %11,92 %  

Graf

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát denně11576,16 %76,16 %  
1 x denně2315,23 %15,23 %  
3-4 x do týdne95,96 %5,96 %  
1x týdně31,99 %1,99 %  
1-3 x do měsíce10,66 %0,66 %  

Graf

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4 h3623,84 %23,84 %  
2-3 h3321,85 %21,85 %  
5-6 h3019,87 %19,87 %  
6-72013,25 %13,25 %  
více 149,27 %9,27 %  
1h106,62 %6,62 %  
méně než hodinu85,3 %5,3 %  

Graf

9. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-249663,58 %63,58 %  
17-202113,91 %13,91 %  
30 a více1811,92 %11,92 %  
25-30149,27 %9,27 %  
10-1621,32 %1,32 %  

Graf

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13086,09 %86,09 %  
ne2113,91 %13,91 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

  • odpověď NE:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

9. Kolik je vám let?

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

9. Kolik je vám let?

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fojtů, M.Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://2726.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.