Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK?

Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mirka Fojtů
Šetření:30. 04. 2009 - 06. 05. 2009
Počet respondentů:151
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

vyplněním dotazníku mi pomůžete s mojí bakalářskou prací.

Dotazník je anonymní a nezabere vám víc jak tři minutky.

Díky moc

Mirka

Odpovědi respondentů

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13690,07 %90,07 %  
NE159,93 %9,93 %  

Graf

2. Které z uvedených sítí používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook 12088,24 %79,47 %  
Spoluzaci10174,26 %66,89 %  
YouTube8864,71 %58,28 %  
Lide.cz2417,65 %15,89 %  
Libimseti.cz2316,91 %15,23 %  
MySpace1712,5 %11,26 %  
Last.fm1511,03 %9,93 %  
jiná možnost128,82 %7,95 %  
Hi596,62 %5,96 %  
Flicker53,68 %3,31 %  
Hospitality Club42,94 %2,65 %  
Couchsurfing32,21 %1,99 %  
Twitter10,74 %0,66 %  
Orkut10,74 %0,66 %  

Graf

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně6547,79 %43,05 %  
1 x denně3626,47 %23,84 %  
3-4 x do týdne1913,97 %12,58 %  
1-3 x do měsíce64,41 %3,97 %  
1x týdně64,41 %3,97 %  
Méně42,94 %2,65 %  

Graf

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9469,12 %62,25 %  
nevím2921,32 %19,21 %  
ne139,56 %8,61 %  

Graf

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10577,21 %69,54 %  
ano2316,91 %15,23 %  
nevím85,88 %5,3 %  

Graf

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6648,53 %43,71 %  
ne5238,24 %34,44 %  
nevím1813,24 %11,92 %  

Graf

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát denně11576,16 %76,16 %  
1 x denně2315,23 %15,23 %  
3-4 x do týdne95,96 %5,96 %  
1x týdně31,99 %1,99 %  
1-3 x do měsíce10,66 %0,66 %  

Graf

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-4 h3623,84 %23,84 %  
2-3 h3321,85 %21,85 %  
5-6 h3019,87 %19,87 %  
6-72013,25 %13,25 %  
více 149,27 %9,27 %  
1h106,62 %6,62 %  
méně než hodinu85,3 %5,3 %  

Graf

9. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-249663,58 %63,58 %  
17-202113,91 %13,91 %  
30 a více1811,92 %11,92 %  
25-30149,27 %9,27 %  
10-1621,32 %1,32 %  

Graf

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13086,09 %86,09 %  
ne2113,91 %13,91 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

  • odpověď NE:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

  • odpověď Nemám profil na žádném komunitním webu.:
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 2. Které z uvedených sítí používáte?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?
    • zobrazit další souvislosti
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám profil na žádném komunitním webu. na otázku 5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

9. Kolik je vám let?

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte sociální sítě/komunitní weby typu Facebook, Myspace, Spolužáci nebo Líbím se ti?

2. Které z uvedených sítí používáte?

3. Jak často se v průměru přihlašujete k sociálním sítím?

4. Setkali jste se s nějakou propagační aktivitou firem v rámci sociální sítě?

5. Účastnili jste se nějaké akce (pořádané komerčním subjektem) na základě pozvánky z podobné sítě?

6. Vybavíte si, zdali jste někdy zavítali na stránky komerční firmy - skrz link na sociální síti?

7. Jak často v průměru otevíráte vaši e-mailovou schránku?

8. Kolik hodin strávíte v průměrný pracovní den online?

9. Kolik je vám let?

10. Jste student/ka, popř. máte dokončenou VŠ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Fojtů, M.Social networking a jejich uživatelé jako nové médium MK? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://2726.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.