Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
cílem tohoto dotazníku je zjistit vliv reklamy. Výsledky budou použity do maturitní práce "Prostředky reklamy".
K vyplnění dotazníku je potřeba shlédnout dvě krátká videa s celkovou délkou asi jedné minuty.
První video: http://www.youtube.com/watch?v=soJs3ZUYtLI
Druhé video: http://www.youtube.com/watch?v=-QYbOQGgqEA
Předem děkuji za spolupráci, v případě zájmu o výsledky mě prosím kontaktujte:)
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
70
60,87 %
60,87 %
muž
45
39,13 %
39,13 %
2. Vaše věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-29
69
60 %
60 %
18 a méně
33
28,7 %
28,7 %
30-39
6
5,22 %
5,22 %
50+
5
4,35 %
4,35 %
40-49
2
1,74 %
1,74 %
3. Jak na Vás působí první reklama? (Audi)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobře
5
4,39 %
4,35 %
pozitivně
3
2,63 %
2,61 %
nudně
3
2,63 %
2,61 %
Nijak
2
1,75 %
1,74 %
příjemně
2
1,75 %
1,74 %
Super
2
1,75 %
1,74 %
klidně
2
1,75 %
1,74 %
rodinně
2
1,75 %
1,74 %
Zvetsuje mi penis
1
0,88 %
0,87 %
pohoda, příjemně
1
0,88 %
0,87 %
ostatní odpovědi
V rámci možností pohodově, pěkně, ale nic jsem se z ní nedozvěděl. mile až něžně pozitivně, být sám sebou, být jedinečný a "k tomu mi dopomůže Audi" trochu nudně... Reklama zaměřená pro rodinu Pohodově, trochu líně. jako stepfordská panička Reklama spíše pro rodinu, dítě bude v bezpečí, přesvědčivá na ženu či muže, kteří chtějí auto do města. Velmi příjemně reklama na Audi na mě působí velice klidně, ale místy i nudně. cecky Nudná reklama zakládající si na "neoriginalitě" a rodiných hodnotách, o autě je málo informací. zajímavě a poutavě Rodinné auto, pohodové, pro "ideální" život. Avšak reklama pěkná, s určitým nápadem, leč nic moc neříkající. dost zkresleně, nereálně velmi pozitivně spolehlivé, dostupné rodinné auto, líbí se mi Příliš scén s tím prckem. Chci víc obrazů na auto! chce zaujmout především ženy. je ve srovnání s druhou reklamou méně výrazná.má myšlenku přeslazeně Zajímavá pointa, dobře zpracováno, určitě to lepší, co se dá mezi reklamami vidět. klidně, rodinným dojmem Tož takové rodinné auto ... :D ale na základě této reklamy bych asi nesáhl po katalogu se zrovna tímto autem klidně, ukazuje typický život na předměstí naivně super reklama poklidně jako zdůraznění, že audi Q5 je rodinné auto, které se nepodobá tem nudným ostatním. Díky citátu působivě Nezaujala mě přijde mi kičovitá, splněný americký sen. Propagující sociální rovnost. Málo kdo si koupí něco, aby měl to, co mají ostatní. Každý chce mít něco extra. Je zajimava ale zaroven nicim originalni. pohodička, klídek, lehárko pěkná reklama na rodinné auto celkem se mi líbí trapná Toto auto se hodí pro rodinu. supa Moc solidně ne. Snaží se "házet špínu" na jiný model automobilu, kde jde zřetelně poznat, že se jedná o Lexus RX Je dokonale vidět, že je to rodinný vůz, také podsouvá, že ho mají všichni a vlastně automobil samotný moc neukáže... Prijemne vtipne Nuda pozitivně, rozhodně sympatičtější než druhá, fajn nápad (v oblasti reklam na auto) Je zajímavá a vtipná. Auto na mě tak působí jako pohodlné a rodinné :) na prvni pohled nezaujme, je komplikovane pochopit hlavni myslenku, citat dodava vahu Docela pozitivně, rodinně, ale zároveň moc stejnorodě, jako bych měla splývat s davem... Vcelku pozitivně, rohodně příznivěji než ta druhá :) trapárna :D hlavní postavou dítě, které hraje na city, nereálnost všech stejných aut.... Nudná Nepůsobí. milá reklama Působí příjemněji, než reklama 2. dobrý Dobrá pointa, ovšem manipulace skrz šťastnou rodinku v krásném velkém domě na předměstí s exkluzivním autem mi nic neřekne a ačkoli je krátká, to podstatné je pouze poslední záběr na Audi. zaměřená na ženy, rodinu, pohodu, radost Příjemně, pochopila jsem sdělení. dobré auto, nudná reklama, nic na ní nezaujme, auta bych si tam ani nevšimla Nudná, moc jsem ji napoprvé nepochopila. poklidná Zábavně. normálně luxusně pozitivně klidná Draze Nezaujala mne Nevzpominam si Fajn hudba, pěkně natočeno. Jaka? příjemně, impozatně sympatická, přijemná a zajímavá vnímám ji zajímavá, působí kladně ne moc zajímavě neutrálně, o auta se příliš nezajímám Reklama na rodinné auto. dinamicky Moc sladké je zaměřená na rodiny preferující velke rodinné suv, za které se nemusí stydět. Preferuje praktičnost spojenou se stylem. dobre Velmi klidně a mírně, nevnucuje se, chce dát divákovi pocit originality a jedinečnosti, vzhledem k grafickému obsahu dává důraz na spíše rodinné zázemí. nevšímám si ji Působí na mě příjemným dojmem jak hudbou tak zpracováním krasna upoutá dobře, originální prémiově, trochu chladně good nic moc Otřesně negativně
91
79,82 %
79,13 %
4. Jak na Vás působí druhá reklama? (BMW)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nijak
3
2,61 %
2,61 %
nudně
3
2,61 %
2,61 %
dynamicky
3
2,61 %
2,61 %
pozitivně
2
1,74 %
1,74 %
dobře
2
1,74 %
1,74 %
Nic moc
2
1,74 %
1,74 %
Zvetsuje mi ego
1
0,87 %
0,87 %
mástrovsky
1
0,87 %
0,87 %
Moc efektů, málo ukázky auta. Alespoň nějaké info.
1
0,87 %
0,87 %
dravě a rychle
1
0,87 %
0,87 %
ostatní odpovědi
rychlost, dravost ne tak příjemně jako první líp taková akční, mnohem lepší než ta první ;) Dokáže upoutat pozornost. Reklama, která má oslovit nadšence rychlé jízdy Akčně. jako závod formule 1 Sportovní reklama, která ve mně vzbudí závodní touhy. Zaujala více Agresivně reklama na BMW je živější než na Audi a dokáže ve mně vybudit i trochu adrenalinu, kdy si říkám:"m power...to chci." jako reklama Dynamická reklama plná energie, zajímavá.. první reklama je poutavější pro mne Auto pro agresivní řidiče. V Top Gearu řekli jednou že kdo má M3 jezdí jako prase a tahle reklama to jen potvrdila :) Je to klasická reklama auta "v akci", takových jsem viděl desítky, nic nového, nic mě nepřekvapilo, neupoutalo, stejně jako u Audi. dynamicky, ukazuje na sílu aut BMW dynamičtějším dojmem, trochu až agresivně Sportovní auto, agresivnější reklama. Osobně mne oslovila více první prezentace. Moc rychlé. Žádné detailní záběry na auto. Samé přeskoky! je velmi přímočará.sází na efekty, hudbu, adrenalin hmm není špatné to auto :D Jde to Standardní předváděčka železa, ničím originální, neosloví nikoho nového. dynamicky, sportovním dojmem sportovní auto ... taky nijak působivé, tedy alespoň pro mě Je to reklama na BMW, vystihuje to auto .. V člověku stoupá adrenalin, při shlédnutí reklamy profesionálněji lepší než audi akčně představení BMW a jejich "M" modelů přímo z první ruky, jejich dravost a rychlost Líp:) Dynamicky. Svobodně. Zaujala mě i zpracováním. Akcni, drava a dynamicka. Ale typicka pro reklamy na auta. kup si to a bude z tebe závodník elegance, rychlost, kvalita - dobrá reklama na sportovní typ auta agresivněji než první reklama nudná a nezajímavá též trapná Dynamicky, profesionálně, seriózně Tato reklama mě zaujala více. eště víc supa Dobře. Má "grády" a vystihuje to, na co je auto zaměřeno - na rychlost a výkon, přitom nenabádá k porušování zákonů, protože jsou záběry točené na uzavřeném okruhu a na ostrově MAN, kde je neomezená povolená rychlost mimo obec. Ukazuje auto jako téměř závodní stroj, sází na požitek z jízdy, rychlost. Ukazuje, že to není obyčejné rodinné auto, nebo tak, ale BMW! Vůz je hezky vidět a celkový dojem je akčnější... Reklama se mi líbí mnohem více. reklama jako kazda jina Dynamicky, krásně, rychle a nevozí se po pověsti ostatních značek jako Audi. nezajímavě, nudně, ale to hlavně z důvodů, že autům nerozumím. mužům všech věkových kategorií se určitě může líbit. Auto vypadá rychle a dynamicky. Hned bych se v něm projela :) mnohem vice zamerena na produkt samotny, skvely zvuk i zabery Spíš sporotovně, že auto nabízí zážitek, adrenalin.. agresivně, asi spíš orientovná na muže lepší :) vidím jak to auto skvěle jede po silnici :D prostě si říkám, že bych se taky svezla :) sportovo a agresivne Energická Lepší než ta na Audi. rekmala pro vášnivé řidiče, ne pro rodinu Dynamicky až svůdně. nudná horší, ale pořád ujde Krátká, úderná, pestrá. Líbí se mi. Stále se zabývá pouze autem a jeho přednostmi v zajímavé formě, která vzbudí adrenalin. zaměřená na muže, technickou stránku auta, adrenalin, požitek z jízdy kvalitním autem Více rázně než předchozí reklama, není tak pohodová, přijde mi cílená spíš na muže .-) docela dobrá reklama, rychlá, výstižná, efektní ... řídí Stig? :D Hezká, hodila se ke stylu auta. dinamická Nudně. normálně povýšeně rychlost _auto pro chlapy Exkluzivně Lépe než Audi. Dynamičtejší energicky Auto se silnym motorem Zábava, adrenalin, sportovní auto. Jaka? luxusně Negativně všední, bez nápadu auto a co? Méně zajímavá dynamická akcne, ma naboj Líbí se mi Reklama pro mladé, agresivní. Sportovně a divoce zaměřená pro muže, nadšené řidiče s touhou po závodění ve stylu Stiga :) lepe nez audi Velmi dynamicky, impulzivně, až agresivně. Vyvolává pocit dominance, závodního jezdce, který nemůže být poražen. draze Moc mě nezaujala, nelíbila se mi hudba ani její provedení oskliva také upoutá zaměřená na určitou skupinu, preference u auta přátelsky dobřre trosku lepsi taktéž negativně solidně
96
83,48 %
83,48 %
5. Kdyby auta měla stejné parametry (vč. ceny) a Vaše rozhodnutí by záleželo na reklamě, jaká by byla vaše volba?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Druhá reklama (BMW)
64
55,65 %
55,65 %
První reklama (Audi)
51
44,35 %
44,35 %
6. Odůvodněte svoji předchozí odpověd. Proč právě tento kandidát, co na Vás zapůsobilo nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
2
1,74 %
1,74 %
je hezčí
2
1,74 %
1,74 %
rodinné auto
2
1,74 %
1,74 %
Vzhled
2
1,74 %
1,74 %
rychlost
1
0,87 %
0,87 %
Protoze delka penisu je dulezitejsi, nez velikost ega
1
0,87 %
0,87 %
Mám radši příjemné působící prostředí, než drsnárny
1
0,87 %
0,87 %
Protože jsem se o tom autě aspoň něco dozvěděl.
1
0,87 %
0,87 %
BMW RULEZZ
1
0,87 %
0,87 %
Nic, já se těžko nechávám ovlivnovat reklamou, protože to nensáším!!! audi zní hezky, tak proto.
1
0,87 %
0,87 %
ostatní odpovědi
Protože nemám za potřebí s autem řezat zatáčky a snažit se z něho dostat maximální rychlost, auto mi stačí na klidné jízdy. mám z reklamy pocit, že je Auto bezpečné (dítě, matka, ...), oproti tomu BMW "je" spíš pro nějakého mlaďocha, aby se s ním proháněl po silnicích a trhal rekordy příjemná letní atmosféra, sladká písnička a sladký hlavní hrdina hezké a rychlé ... První reklama působí příliš tuctově, druhá mě oslovila svým sportovním provedením Více na mě reklama zapůsobila svým nápadem. síla auta Zavodnická touha, rychlost na volné silnice, řidičský duch Pozitivní, nenásilná reklama lepší reklama na Audi je nudná...připadá mi, že bych se v tom autě cítil jako mamka od rodiny, ale v reklamě na BMW cítím tu sílu toho auta CECKY BMW je kvalitní značka, a reklama je dravější a přesvědčivější. preferuji tuto značku před BMW, takže reklama tuto mou volbu jen potvrdí Audi má všeobecně nižší spotřebu než BMW. Je úspornější na provoz. Nicméně tento koráb bych si nikdy reálně nevybral. oblíbenost BMW myšlenka, že s tímto autem budu vybočovat, budu originální... Rodinné, elegantní auto, podle prezentace dostupné pro všechny. Chci ho... Auto prohánějící se po silnici působí více jako rychlé auto než klasický rodiný vůz pouze na odvoz dítěte do školy za působila na mne výraznější barevnost reklamy, hudba, nádech adrenalinu. jelikož jsem singl tak, první auto je více lákavější, žhavější, prostě wow, ale pokud bych měla rodinu nebo zakládala rodinu, tak vyberu auto číslo 1 První reklama je víc přátelštější a zábavnější Čistě v porovnání reklam je lepší Audi. dynamické záběry ukazující radost z jízdy protože reklama u Audi ukazovala naprosto rodinný život, kdežto já jsem student, proto (čistě na základě reklamy) bych volil BMW Jak už jsem zmínila, ukazuje to o tom autu.. Je více propracovanější ta reklama .. Vybrala bych si druhé auto. reklama působí profesionálněji jsem na BMW zatížený od mala Auto vypadalo, že zvládne i takového blázna, který v něm seděl. reklama Reklama Audi je spíše zaměřena na rodiny, reklama BMW je výtvarně silnější, silněji působí (jako např. akční scény ve filmu) kdyby nezáleželo na reklamě zvolil bych Audi, protože je mi blíž k srdci, ale vzhledem k reklamám mám lepší pocit z BMW...z těchto dvou videí to BMW udělalo líp Citát na konci; pointa Rychlý auta prostě zaujmou víc než bezpečný:D:) Volnost. Svoboda. Výjmečnost. Které z reklamy dýchají Asi jako zene,se mi poklidna reklama libi vice V reklamě na Audi má toto auto každý a působí na mě usedle, naopak BMW má živelný podtext, působí jediněčně čím víc koleček, tím víc auto (a chci být šťastný chlapec který je jedinečný a někdo ho vozí do školy..) auto se mi víc líbilo Dravý a přitom elegantní vzhled. Líbí se mi nabušená auta :D audi se mi víc líbí Protože šla reklama rovnou k věci a jednala férově Dynamika reklamy, vtáhnutí do děje, lepší záběry na automobil... Audi reklama, rodinny typ a to predsa nie som ja ... Bmw sportak dynamicky, balime holky, chlastame, kalíme a užívame život... zabavne udelana reklama Je to BMW ///M :D pěkné záběry na "řidičské" auto, ne jako Audi originalita (více méně), lidskost (je určena všem) a to, že můžu mít nejoriginálnější auto! Mám ráda rychlou jízdu v dynamickém autě. To nabízí druhá reklama. Skvele schopnosti i vzhled auta, vypada, ze jede plynule a perfektne, Audi je spise "rodinny pohodar" Požitek z jízdy, vyjímečnost Je to jen vnitřní pocit. máme-li mluvit o tom jestli se nechame ovlivnit reklamou, tk asi to, že první reklama nám ukazuje "poklidný život" upřímně se mi nelíbila ani jedna reklama, ale líbila se mi ta příroda ve spojení s tím autem, ten pocit že jste na silnici sám a můžete si to hezky tím autem smýknout do zatáčky. V té první tam prostě matka domů veze nějakého fakana agresivnost Reklama se věnuje více samotnému autu, ne ulici plné stejných aut ... více mi auto popsala Těžko říct. Reklama na Audi byla prostě nevýrazná. jsem žena, zájem o rodinu a děti dynamika, akce, barva "Odlišnost od druhých", bezpečí, prostor víc mě zaujala mám raději bmw Více než rodinná idylka je pro mně přijatelnější duch závodníka. 30 sec. se v druhé reklamě vystřídalo spoustu záběrů - ovšem hezky propracovaných efektů, zatímco v první po 28 sec. byla reklama o rodině a ne autě. protože druhá reklama je více zaměřená přímo na zboží, na první vidíme spoustu usměvavých obličejů a šťastných rodinek, ale to nám o autu moc neřekne Reklama na mě působila příjemněji, dle mého názoru je cílená na ženy. líbí se mi auto jak celkovým designem, stylem, vzhledem, i když ho vidím jenom v reklamě, reklama je navíc mnohem lepší Auto bylo hezčí, provedení reklamy nápaditější. Použitelnější auto Poutavější reklama raději budu jezdit rychle naž vozit děti do školy Vychvalovanější Předpokládám, že stejná cena by byla vysoká a když utratit hodně peněz za auto, tak jedině za sportovní vůz. přehlednější reklama, více zaměřeno na auto BMW Je dynamičtější BMW Těžko říct. Obecně oblibenejsi působí na mě lépe a jsem asi i ovlivněna značkou auto Reklama sice nebyla nijak zvlášť originální, ale byla k věci. První reklama byla jako podle kopíráku se stovkami jiných reklam - roztomilá písnička, sympatická hlavní postava, nesmyslný slogan, žádná informace o produktu..Takové reklamy mi lezou na nervy. nápad a zpracování automobil barevnost aut @drive, pusobi akcne, dynamicky, ne jako rodinne auto BMW je má oblíbenější značka Příjemné prostředí reklamy, uvolněnost. zpracování BMW je prostě BMW a na tom nemůže žádná reklama nic změnit. nasrat Jako žena od auta neočekávám rychlost jízdy a maximální výkon auta, ale spíše bezpečnost a prostornost vozidla. bmw reklama je zajimavejsi, ale audi verim ve vsech ohledech vice Dravost a impulzivnost reklamy podkreslená vhodnou hudbou jsou ideálním stimulem pro mužskou tendenci být dominantní, o to více na silnici. mám tu značku radši obama audi je lepší spíše splňuje, co od auta očekávám určitá "nedosažitelnost" hezky řečeno renome Musela jsem si vybrat nemám rád koncern pro mě je ta reklama zajímavější
101
87,83 %
87,83 %
7. Pro koho je podle Vás určena první reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena 26-40let
65
56,52 %
56,52 %
rodina
52
45,22 %
45,22 %
žena 41-50 let
42
36,52 %
36,52 %
muž 26-40 let
36
31,3 %
31,3 %
muž 41-50 let
36
31,3 %
31,3 %
muž 51+ let
17
14,78 %
14,78 %
žena 51+ let
15
13,04 %
13,04 %
muž do 25 let
12
10,43 %
10,43 %
žena do 25 let
11
9,57 %
9,57 %
8. Pro koho je podle Vás určena druhá reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž 26-40 let
93
80,87 %
80,87 %
muž do 25 let
72
62,61 %
62,61 %
muž 41-50 let
42
36,52 %
36,52 %
žena do 25 let
23
20 %
20 %
žena 26-40let
19
16,52 %
16,52 %
muž 51+ let
17
14,78 %
14,78 %
žena 41-50 let
10
8,7 %
8,7 %
žena 51+ let
4
3,48 %
3,48 %
9. Co na Vás působí v reklamě nejvíce a co nejméně? (Např. u uvedených případů)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
2
2,27 %
1,74 %
vzhled
2
2,27 %
1,74 %
nejvíce rychlost, nejméně pomalé záběry
1
1,14 %
0,87 %
Vliv na delku penisu
1
1,14 %
0,87 %
atmosféra
1
1,14 %
0,87 %
Volba zvuku, efekty, náležitý střih a nápad reklamy k volbě produktu, informace o produktu
1
1,14 %
0,87 %
Nejvíce na mě působí rozverná koťátka na růžovém polštářku.
1
1,14 %
0,87 %
Nic, nevnímám to, ale obecně asi vzhled a cena.
1
1,14 %
0,87 %
Působí na mě propracovanost, elegance, jedinečnost a zároveň jakýsi prožitek.
1
1,14 %
0,87 %
rodina, bezpečí, kreativita vs. dravost, mládí, rychlost
1
1,14 %
0,87 %
ostatní odpovědi
nejvíce: akčnost, změna barev .... Nejvíce nápad, nejméně dostupnost. ruší mne uniformita a dokonalost v prvním případě, líbí se mi dynamika ve druhém případě Rychlost, zaostření na aerodynamické prvky Hudba, barvy nejvíce je pěkná záběr, střih, hudba, obsah nejméně auta a nejvíce cesty :O Nejméně na mě působí americký stereotyp v první reklamě, nejvíce na mě působí akce a dynamičnost druhé reklamy. design auta, a okolí nejvíce nejvíce - hudba, nápad, vtip nejméně - bohužel samotné auto, protože si auto nikdy nevyberu podle reklamy ale podle zkušenosti majitelů a ohlasů. nejvíce hudba Nejvíce : Spolehlivost, serióznost, věrohodnost, "objektivita" Nejméně: Emoce, fráze, nelogičnost Rychlost vozu, vzhled vozu hudba, provedení, střih, kamera. pozadí nejvíce asi hudba, nejméně samotný produkt :) Hudba, vizuální přehlednost, příběh. prostřihy, hudba to nedovedu rozhodnout ... U té první na mě působí, že to auto je pohodové, pro domácnost. Ukazuje stereotypický život. U té druhé se mi líbí celkové propracování a jak je výstižná ta reklama ohledně toho auta. nejvíce hudba, nejméně nějaké doplňující mluvené informace Nejvíc rychlé střídání záběrů a nejméně rozloučení se matky s dítětem, když jde do školy. pokud se jedná o reklamy na auta tak o to, zda je v reklamě zdůrazněno vše podstatné, jako design, interier, exterier a celkový pohled na auto jako takové Hudba. Dramatičnost. Vhodný střih hudba musí zaujmout a nesmí být nudná... hudba povzbuzuje k dalšímu sledování reklamy (č. 2); reklama č.1 připomíná uvodní scény weeds nejvíce na mě působí pointa, vtip a zpracování, co nejméně to nevím nic Nejvíce-scenérie, detaily a nasvícení vozu; nejméně-formování aut při výjezdu, pohledy herců originalita dokáže zaujmout a hodně zapůsobit značka a logo působí na mě vtip, pointa a když je reklama promyšlená naproti tomu na mě nepůsobí nudné hlučné postavičky hlásící slevy (např Alza) Nejvíce: parametry, akční záběry, wow efekt, Nejméně: dojetí plné záběry na rodinnou idylku v nudném autě nejvíce právě originalita, nápad, vyčnívání z davu (v tomto případe z řady ostatních reklam na stejný prostředek). pak také provedení, záběry kamery, hlas komentátora,.. nejméně asi lidé, co hrají v reklamách. Působivé scény, například pěkná krajina okolo a spád reklamy. Hodně barev. v prvni reklame me vice zaujala detska tvar nez auto samotne, v druhe jde o souhru zvuku a obrazu Nápaditost, vyjímečnost produktu nejméně asi děti, protože už to je pro mě profláklý kýč, potom moc nemusím když je tam nějaká věc milionkrát (jako ty auta v první reklamě), nejvíce asi hudba, pak nějaký dobrý slogan a třeba hezká příroda najviac-dynamika,originalita, najmenej-velke napisy dynamika nejvíce spokojenost dítěte, nejméně rychlost auta u druhé reklamy spád a poselství nápad, efekty dítě písnička, detailní záběry na auto, originalita Vizuální zpracování a hudba. Vždy přemýšlím u reklam, jakým způsobem mě chtějí získat - pokud jde o to jak vypadá, jak rychle jezdí, je to pro mne adekvátní, ale pokud jde o rodinku či prostě úplně jiné téma, příjde mi reklama nesmyslná a znechutí se mi. Na mě konkrétně příběh a jasné sdělení reklamy, to na mě působí nejvíce. Nejméně na mě působí technické a odborné reklamy s neurčitým sdělením + nebo zároveň reklamy po jejichž skončení si možná pamatuji obsah, ale ne název klienta. téma a celkový dojem, hlavně nesmí být nudná a protivná Celkový dojem, téma, nápad. nejvíce působí pěkné auto. Nejméně, není nutné to spojovat s rodinou Nejvíce u AUDI: rodina; nejméně: rychlost auta, nejvíce u BMW: rychlost; nejméně: bezpečí vtipnost, originalita škola a rychlosts Nové myšlenky, nápady a postoje. nepředvídatelnost sila motoru a dizain ... design a krása aut V reklamě na mně nejvíce působí originalita a kvalita zpracování věrohodnost nejméně dítě, které se kouká z okénka, nejvíce krajina v které auta jedou nejvic - dobry napad, nejmin- obnazene tela samotný automobil Vždy a jen vlastní předmět reklamy (auto) v tomto případě z něho tam nebylo nic. sem ji neviděl audi-líbí se mi jak se reklama soustředí na to, že suv by měl být rodinný vůz, nelíbí se mi citové působení na ženy rolí chlapce. BMW-líbí se mi technika zpracování, na druhou stranu je reklama nudná a bez nápadu neumim nic zduraznit, hodnotim jako celek Osobně silně vnímám podkreslení obrazu hudbou a rychlé, u durhé pak pomalé a plynulé, střídání obrazu. Samotné informace o automobilech jdou spíše stranou. myslivec vše působí stejně originalita, vtip slogan cena, uspora design - cena
76
86,36 %
66,09 %
10. Co Vás napadne, když se řekne reklama?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
otrava
4
3,88 %
3,48 %
marketing
2
1,94 %
1,74 %
peníze
2
1,94 %
1,74 %
lež
2
1,94 %
1,74 %
televize
2
1,94 %
1,74 %
reklama
2
1,94 %
1,74 %
manipulace
2
1,94 %
1,74 %
Penis
1
0,97 %
0,87 %
Pokud to nemusí souviset, bude to sex. Pokud ano, bude to pivo.
1
0,97 %
0,87 %
Vyhozené peníze
1
0,97 %
0,87 %
ostatní odpovědi
Ovlivňování lidí!!! prodej, peníze peníze, zisk, média klam, nalákání lidí na něco, co pro ně nemusí být výhodné Propagace určitého výrobku Propagace výrobku za účelem zisku. (Třeba Kofola nebo kondomy durex - ha, něco pro tebe :D) snaha přesvědčit lidi prodejce hrnců ztráta času, biznis pro televize atd propagace produktu cecky prysky, cecky Prostředek pro propagaci produktu a možnost manipulace se zákazníkem způsob propagace daného výrobku nebo služby Business. to, co beží v TV, vidíme na billboardech, v tisku, a taky letáky prostředek propagace nějakého produktu nebo služby Snaha zviditelnit a pozitivně prezentovat službu nebo zboží Otravný element líbivé, originální slogany že jsou moc dlouhé a serou mě když se koukám na film televizní reklama Otrava, buzerace, vnucování. podpora prodeje a budování značky Odpad ... nemám je rád Prosazování svého výrobku do televize, ukázka nejlepších vlastností. A taky mě napadá zdržování času. Volej Zadara... přesvědčování TV Nova nechtěné a nevědomé ovlivňování Otravný spoty na youtube Podmiňovaní lidského vědomí skrze předem vybraný obraz. Snaha přesvědčit o výjmečnosti produktu. Zpusob jak co nejvice kladu nabizeneho statku prezentovat zakaznikovi a to co nejrychleji,nejsrozumitelneji prinejlepsim originalne ovlivňování vánoce jsou tady, vánoce jsou tady.. coca colu si vychutneeeeeej blbiny Pětiminutový blok TV NOVA devalvující hodnotu filmu již po 25 minutách sledování... propagace výrobku hlučné a nepříjemné odtržení od sledovaného pořadu Přesvědčování, vykládání/ukazování pozitivních prvků nějakého produktu (věci,..), nejčastěji se mi vybaví televizní, nebo na internetu... Prodej, marketing Kontakt se zákazníkem, reklamní strategie, jak proniknout k zákazníkovi kreativita, získat zájem lidí Prací prášek, pořípadě prášek do myčky. teror a nepreberne mnozstvi v dnešním světě upřímně "sračka" na prací prášek kreativita blbost, někdy vtipná kratochvíle nabídka Propagace někoho, něčeho nudáá Často nekvalitní a předražené výrobky, nebezpečné billboardy, prasklé bubínky při sledování televize. zviditelňování zboží za účelem zvýšení konkurenceschopnosti a prodeje prostřednictvím médií Obrovské médium, které ovlivňuje každodenní život každého jedince. nástroj komunikačního mixu v marketingu Předvedení výrobku, upoutání na něj. propagace dlouhá pauza ve filmech a seriálech nuda nabídka zboží grafika prezentace vyrobku. Někdo mi Čep něco co nechci a nepotrebuji velmi důležitá součást jedné z části marketingového mixu, tj. propagace; která nejvíce působí a ovlivňuje potenciální zákazníky produktu. Popravdě se mi vybaví 5 minut mezi filmy:D Ale je to jen můj subjektivní názor:) klamavá ztráta času spousta vyhozenych penez a prerusovani filmu propagace, zisk Prostředek, jak donutit člověka pro koupení zboží. nátlak Ztráta času a vyhozené peníze navíc zasraný globální systém vymývání mozků navoněná zdechlina chci prodat a musim reklamou zaujmout sve kupce! Vymývání mozků. komerční dostávat lidem do podvědomí svoje produkty porno marketingový tah komerce sdělení, značka, image klam zabytí času obtěžuje
84
81,55 %
73,04 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žena 26-40let na otázku 8. Pro koho je podle Vás určena druhá reklama?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Vaše věková kategorie:
5. Kdyby auta měla stejné parametry (vč. ceny) a Vaše rozhodnutí by záleželo na reklamě, jaká by byla vaše volba?
7. Pro koho je podle Vás určena první reklama?
8. Pro koho je podle Vás určena druhá reklama?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Vaše věková kategorie:
5. Kdyby auta měla stejné parametry (vč. ceny) a Vaše rozhodnutí by záleželo na reklamě, jaká by byla vaše volba?
7. Pro koho je podle Vás určena první reklama?
8. Pro koho je podle Vás určena druhá reklama?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Sotolář, M. – Vliv reklamy (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27265.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Luboš: Ot.č. 5 : Nikdy nejsou a nemůžou být dvě auta různých značek stejná, takže Co by kdyby prostě neplatí, tady platí pouze kdo jakou značku preferuje.