Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika reklamy

Etika reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lubomír Dostálek
Šetření:24. 01. 2013 - 12. 02. 2013
Počet respondentů:357
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, dotazníkové šetření je součástí mé diplomové práce na téma: Reklama a její etické a kulturní problémy.

Budu si velice vážit Vašeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17248,18 %48,18 %  
spíše ano12434,73 %34,73 %  
spíše ne5415,13 %15,13 %  
ne71,96 %1,96 %  

Graf

2. Kde nejvíce vnímáte reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi27877,87 %77,87 %  
internet16145,1 %45,1 %  
venkovní (billboardy, citylight. metro.)9125,49 %25,49 %  
periodickém tisku226,16 %6,16 %  
rozhlas174,76 %4,76 %  
direct mail ( spam, nevyžádaná pošta)143,92 %3,92 %  

Graf

3. Vadí vám reklama na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hygienické potřeby (vložky, plenky, kondomy)12133,89 %33,89 %  
alkohol5916,53 %16,53 %  
léky a doplňky stravy5916,53 %16,53 %  
nevadí143,92 %3,92 %  
ne51,4 %1,4 %  
prací prášky41,12 %1,12 %  
vadi mi hloupa reklama 20,56 %0,56 %  
téměř na všechno20,56 %0,56 %  
na vše20,56 %0,56 %  
nevadí mi reklama20,56 %0,56 %  
všechna - protože ji platí kupující; nevadí mi reklama sdělující novinky a zcela nové výrobky10,28 %0,28 %  
nevadí z morálního hlediska, jinak mi vadí jakákoliv reklama10,28 %0,28 %  
cokoliv neoriginálního10,28 %0,28 %  
Dětské hračky v době ranních pohádek10,28 %0,28 %  
pokud je reklama VKUSNĚ udělaná, nevadí mi na nic10,28 %0,28 %  
Banky, financni instituce10,28 %0,28 %  
reklamy které se objevují často. např po vánocích léky na hubnutí ,léto deodoranty, zima krémy na ruce. období zdržování plenky vložky10,28 %0,28 %  
Vicemene na vse10,28 %0,28 %  
reklama na hubnutí a spodní prádlo extra velikostí na Seznamu10,28 %0,28 %  
plivání krve do umyvadla, když má člověk paradontózu, tedy reklama na zubní pastu:)10,28 %0,28 %  
elektroniku,charitu10,28 %0,28 %  
na ALZU10,28 %0,28 %  
všechny stupidní, nevkusné, útočné10,28 %0,28 %  
nejedná se obecně o žádný produkt10,28 %0,28 %  
Čistící prostředky10,28 %0,28 %  
zavádějící reklamy na sex10,28 %0,28 %  
na úvěry (provident ...)10,28 %0,28 %  
téměř všechny reklamy10,28 %0,28 %  
cokoli10,28 %0,28 %  
cokoliv10,28 %0,28 %  
sexisticka reklama10,28 %0,28 %  
nevadí mě žádná10,28 %0,28 %  
lepidlo na protézy10,28 %0,28 %  
zaměřená na děti10,28 %0,28 %  
na drogeriu ktora robi akoze zazraky, na alkohol, lieky synteticke preparaty akoze doplnky stravy. a najviac mi vadi reklama zamerana na tych nazmanipulovatelnejsich reklama pre deti10,28 %0,28 %  
na všechno, krome reklam ktere maji napad nebo estetickou kvalitu10,28 %0,28 %  
cigarety10,28 %0,28 %  
nevadi ani jedna z moznosti10,28 %0,28 %  
prací prášky a aviváže10,28 %0,28 %  
čistící prostředky na wc10,28 %0,28 %  
veškerá reklama10,28 %0,28 %  
na nic10,28 %0,28 %  
vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy10,28 %0,28 %  
Vadí mi lživé a hloupé (vyloženě debilní) reklamy, bez ohledu na typ propagovaného produktu.10,28 %0,28 %  
kosmetické přípravky a prostředky10,28 %0,28 %  
alkohol, cigarety, homeopatika10,28 %0,28 %  
jogurty10,28 %0,28 %  
špatně udělaná10,28 %0,28 %  
reklamu ignoruji bez ohledu na obsah10,28 %0,28 %  
žádná reklama mi nevadí10,28 %0,28 %  
různé ,,výhodné" půjčky - v TV, rádiu, poštovní schránce10,28 %0,28 %  
na nesmyslné půjčky10,28 %0,28 %  
reeklama se sexistickým zaměřením proti ženám10,28 %0,28 %  
vše krom neziskovek apod.10,28 %0,28 %  
Ne věci, které by neměly vidět malé děti (clavin strong... a různé hanlivé a sexistické reklamy)10,28 %0,28 %  
vitana, děti v reklamě10,28 %0,28 %  
Snesu reklamu na jakýkoliv produkt ,vadí mi jen její podání.10,28 %0,28 %  
nejsem vyhraněn vůči konkrétním druhům10,28 %0,28 %  
lepidla zubních protéz10,28 %0,28 %  
jakákoliv neetická nebo zbytečná10,28 %0,28 %  
prací prostředky10,28 %0,28 %  
nevadí mi10,28 %0,28 %  
téměř na vše10,28 %0,28 %  
jogurty, čokoládu, kávu10,28 %0,28 %  
na samozřejmé věci, které reklamu nepotřebují10,28 %0,28 %  
nevadí mi, na jaký produkt se reklama zaměří, ale jakým způsobem tento produkt propaguje10,28 %0,28 %  
BANKY10,28 %0,28 %  
je mi to jedno10,28 %0,28 %  
všechno10,28 %0,28 %  
neřeším, na jaký výrobek je reklama, štve mě všechna10,28 %0,28 %  
půjčky - především před Vánocemi10,28 %0,28 %  
nic10,28 %0,28 %  
Téměř veškerá reklama10,28 %0,28 %  
ty reklamy, které jsou nepravdivé10,28 %0,28 %  
hazard10,28 %0,28 %  
o ničem nevím10,28 %0,28 %  
Nezáleží mi na tom, na co reklama je. Vadí mi tehdy, pokud není zajímavá, vtipná či jinak poutavá.10,28 %0,28 %  
Tabákové výrobky 10,28 %0,28 %  
na pytloviny10,28 %0,28 %  
nevadí mi žádná reklama10,28 %0,28 %  
nevadí mi žádná10,28 %0,28 %  
Vadí mi vlezlé a nehezké reklamy. Vše jde udělat i esteticky. 10,28 %0,28 %  
Jakákoliv bez vtipu a inteligence 10,28 %0,28 %  
vadí mi nechutné reklamy, napr. Parodontax10,28 %0,28 %  
nevadí, nevnímám ji10,28 %0,28 %  
instituce, které půjčují peníze za nevýhodných podmínek10,28 %0,28 %  
nerozlišuji10,28 %0,28 %  
nevadí mi reklama na určitý druh zboží10,28 %0,28 %  
brumík a podobné hnusy snažící se nám nakecat, že jsou vlastně pro děti dobré10,28 %0,28 %  
hazard na internetu10,28 %0,28 %  
půjčky od nebankovních organizací10,28 %0,28 %  
živočišné produkty10,28 %0,28 %  
Nevadí mi žádný typ reklamy.10,28 %0,28 %  
předměty jako nože, vysavače apod...10,28 %0,28 %  
dětskou výživu10,28 %0,28 %  
půjčky10,28 %0,28 %  
na půjčky10,28 %0,28 %  

Graf

4. Setkal/a jste se s reklamou, která by byla bezohledná (diskriminační, urážející, nevhodná) k:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesetkal /a jsem se s bezohlednou reklamou15643,82 %43,7 %  
ženám9426,4 %26,33 %  
důchodcům8925 %24,93 %  
lidem s náboženským cítěním, vyznáním4512,64 %12,61 %  
dětem4512,64 %12,61 %  
lidem s rozdílnou sexuální orientací4011,24 %11,2 %  
lidem s fyzickým či psychickým handicapem3810,67 %10,64 %  
mužům318,71 %8,68 %  
lidem jiné rasy308,43 %8,4 %  

Graf

Např. pokud se setkáte s reklamou bezohlednou vůči ženám tak jí shledáváte za ?

5. Shledáváte označené výše:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bezohledné a dle mého názoru neetické14358,85 %40,06 %  
bezohledné ale dle mého názoru v rámci etiky10041,15 %28,01 %  

Graf

6. Vadí Vám i (nevhodná) lokace/umístění některých reklam např. v blízkosti škol, dětských hřišť, kostelů, nemocnic (erotika+porno; použití náboženských symbolů; reklama na pohřební služby)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13838,66 %38,66 %  
spíše ano11331,65 %31,65 %  
spíše ne7119,89 %19,89 %  
ne359,8 %9,8 %  

Graf

7. Je podle Vás vhodnější eroticky laděnou reklamu, nebo reklamu na alkohol vysílat až po 22., případně 23. hodině kvůli dětem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19755,18 %55,18 %  
spíše ano10128,29 %28,29 %  
spíše ne3910,92 %10,92 %  
ne205,6 %5,6 %  

Graf

8. Shledáváte tuto reklamu jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Eticky závadnou20858,26 %58,26 %  
Etickou4913,73 %13,73 %  
vtipnou71,96 %1,96 %  
trapnou61,68 %1,68 %  
sexistickou30,84 %0,84 %  
hloupou30,84 %0,84 %  
nevhodnou30,84 %0,84 %  
normalni20,56 %0,56 %  
trapna 20,56 %0,56 %  
nevkusnou20,56 %0,56 %  
péro20,56 %0,56 %  
blbou20,56 %0,56 %  
trestní čin - nabádání k zabití10,28 %0,28 %  
tupě česky humornou10,28 %0,28 %  
nevkusna10,28 %0,28 %  
vtipnou nozirstvi josef tupy10,28 %0,28 %  
tak na hraně10,28 %0,28 %  
pěkná prdelka, debilní reklama10,28 %0,28 %  
Příjde mi na rozhraní,ale to bylo určitě jejím smyslem10,28 %0,28 %  
pokud je etická závada, že využívá nahoty k reklamě na brusířství. když už ji teda bude "přeřezávat", tak doufám, že ne nožem10,28 %0,28 %  
nevhodnou k tematu10,28 %0,28 %  
vtipne kreativni10,28 %0,28 %  
zaujme10,28 %0,28 %  
vtipné, výstižné v rámci etiky...10,28 %0,28 %  
mě osobně to velmi pobavilo,ale chápu,že to někoho pobouří.10,28 %0,28 %  
uplne nevhodná.10,28 %0,28 %  
spíše nabádající k vraždě10,28 %0,28 %  
dvojzmyselná trápna reklama10,28 %0,28 %  
TUPOU10,28 %0,28 %  
nevkusnou a nevhodnou, byť trefnou10,28 %0,28 %  
nevhodna co ma spolocne naha sl.s nozmi?10,28 %0,28 %  
opravdu nevkusnou a nic neříkající10,28 %0,28 %  
nesmyslnou10,28 %0,28 %  
neskonale trapnou10,28 %0,28 %  
hloupou a tupou10,28 %0,28 %  
Nepříliš vkusnou10,28 %0,28 %  
Je to celkem trapné.10,28 %0,28 %  
nevadí mě ani nepohoršuje10,28 %0,28 %  
Asi bych ji nevyhledávala a snažila bych se ji vystihnout jiným způsobem, ale osobně se mě nedotýká.10,28 %0,28 %  
na hraně, neuráží mě10,28 %0,28 %  
humorna reklama, pretoze ludia s nadhladom sa zasmeju na napade a vtipe. deti tomu nerozumeju tak o nic nejde predsa10,28 %0,28 %  
Eticky závadná, ale vtipná10,28 %0,28 %  
vtipny, pro nekoho mozna urazejici10,28 %0,28 %  
neutrální10,28 %0,28 %  
Neetickou, ale vtipnou10,28 %0,28 %  
uznávám je to zvláštní, ale nijak mě to nepobuřuje10,28 %0,28 %  
vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy, takže i tato10,28 %0,28 %  
Nevkusné a hloupé je vidět, že pán je skutečně Tupý.Je to přeci nesmysl dávat takto do spojení nahou ženu a broušení nožů.10,28 %0,28 %  
Neetickou, pravděpodobně však v rámci zákona.10,28 %0,28 %  
...vytvorenou radoby vtipnym synem pana Josefa Tupeho.10,28 %0,28 %  
erotická, vtipná10,28 %0,28 %  
nevkusnou a hloupou10,28 %0,28 %  
Hnusně graficky zpracovanou.10,28 %0,28 %  
jen hloupou10,28 %0,28 %  
Na hraně10,28 %0,28 %  
vtipnou - pan TUPÝ něco nabrušuje10,28 %0,28 %  
celkem vtipnou10,28 %0,28 %  
Etický závadnou, ikdyž vtipnou. Každopádně by ji neměli vidět malé děti a děti školního věku!10,28 %0,28 %  
něco mezi tím10,28 %0,28 %  
kreativní a poutavé díky obsahu10,28 %0,28 %  
chlípnou, hloupou se skrytým podtextem násilí10,28 %0,28 %  
Pitomou10,28 %0,28 %  
sexistickou, urážející10,28 %0,28 %  
že se ptáte, je to náznak zjevného násilí a dvojsmyslné chlípnosti10,28 %0,28 %  
provokativní a kontroverzní, na hraně etiky10,28 %0,28 %  
Jako hlopou. Přece si nekoupím nůž, abych přeřízla člověka10,28 %0,28 %  
nevím, možná trochu ano10,28 %0,28 %  
debilni10,28 %0,28 %  
etická, zaujme mě10,28 %0,28 %  
Vtipnou, zvlast kvuli jmenu nozire10,28 %0,28 %  
Vtipnou :)10,28 %0,28 %  
vtipnou, ale lacinou10,28 %0,28 %  
naprosto nevhodnou!!!10,28 %0,28 %  
Tupá. Stupidní kombinace.10,28 %0,28 %  
Pro mě nezajímavou, jelikož nejsem muž ani lesba.10,28 %0,28 %  
Prvoplánovou10,28 %0,28 %  
ubohou a spíše nevhodnou10,28 %0,28 %  
vtipná10,28 %0,28 %  
vtipnou a povedenou10,28 %0,28 %  
je vtipná, ale sexistická10,28 %0,28 %  
velice vtipná, ale neměla by být na tomto nosiči. V tomto podtextu by měla být pouze v erotických časopisech a serverech, kde je věkové omezení.10,28 %0,28 %  
vtipnou, zapamatovatelnou10,28 %0,28 %  
spíše trapná. Na takové reklamy není radost se dívat.10,28 %0,28 %  
naprosto v pořádku, zábavnou, sex je součástí života a dvojsmysly jsou výborným kořením jazyka10,28 %0,28 %  
spíše nezávadnou (děti tomu stejně nerozumí, a ty co ano, tak už jim tahle reklama neublíži), vtipně promyšlenou10,28 %0,28 %  
především blbou, ale asi ne neetickou10,28 %0,28 %  
upíří efekt10,28 %0,28 %  
Nevhodnou a hloupou10,28 %0,28 %  
Nevkusnou až urážlivou10,28 %0,28 %  
na hranici10,28 %0,28 %  
nevím10,28 %0,28 %  
nevyjadřující přesně použití nabízeného zboží10,28 %0,28 %  
ujetou :-D10,28 %0,28 %  
etickou, ale trapnou10,28 %0,28 %  
nemám názor10,28 %0,28 %  

Graf

9. Pokud jste reklamu shledal jako eticky závadnou, tak proč ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-nahá žena nekoresponduje s broušením nožů -sexuální podtext -navíc to ještě zavání fyzickým násilím

..vzbudzuje prerezanie krku ako normálnu vec

1.Když kouká malé dítě, vidí, že řezat do lidí je v pořádku. 2.Myslím, že se to dotkne většiny žen a jejich cti.

Afektivní, působící na nejnižší pudy.

bezohledná k ženám, využívá erotického nádechu, nabádá k násilí

Dítě v předškolním věku sice nerozumí textu, ale obrázek vypovídá sám o sobě. Nahota je lidská, samozřejmě v jistém měřítku, ale použít nůž a zadek? Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to dítě zkusilo doma..

Dost mě obtěžuje vzrůstající počet reklam, upoutávek, klipů atd s odhalenými muži/ženami. Podle mého názoru posouvají tyto obsahy všeobecné vnímání erotiky a sexuality za hranice vkusu. Štve mě když se mi někdo snaží něco prodat tím, že mi ukáže nahý zadek nebo prsa a spolehlivě mě to dokáže odradit.

dvojsmysl

dvojsmysl

Dvojsmysl

dvojsmyslný titilek ve spojení s nahým ženským tělem

dvousmyslná

eroticky laděná reklama, která je viditelná volně na ulici

erotický motiv, děti ji mohou vidět kdykoliv

erotický podtext, žena jako oběť

Eroticky zamerena

Eticky ani tak ne, jako spíš je to hloupé

Fotografie by mi snad ani tak nevadila, jde spíš o harmonizaci fotky s nápisem

Hloupý hospodský vtip

Je nevhodné dávat na reklamu nahou ženu s polečně s nožem. Budí to násilnický dojem.

je dvousmyslná

Je eroticky dvojsmyslná a proto nevhodně umístěná vzhledem k možným procházejícím dětem

Je na hranici vkusu. Erotika nepohoršuje, jen nesmí být samoúčelná.

Je na viditelném místě pro děti atd., přeříznutím je přímo naráženo na sex nevhodným způsobem.

je nevhodné, aby tohle viděli děti a nepříjde mi to jako normální reklama, jako kdyby nemohli vymyslet lidé něco lepšího než dát do reklamy nahou ženu

je prasácká!!!!!!!!!!!!!!!

Je spíše erotická, než aby vystihovala podstatu reklamované služby. Pro někoho může být urážející.

Je to imbecilní

je to nechutné

Je to nechutné využití ženského těla k propagaci zcela nesouvisejícího výrobku. Slogan je trapný a může přijít vtipný možná tak pubertální mládeži.

Je to nevhodné vůči ženám a dětem v rámci "násilnosti".

je to trapné

Je volně přístupná, děti nechápou dvousmyslnou poznámku, evokuje násilí

Je vtipná a nepohoršuje mě, ale není vhodné ji vystavit takhle uprostřed města.

Je vulgární.

Jednoduše, styděl bych se, kdybych ji měl vytvořit či s ní být spojován.

Jelikož se nehodí pro společnost s ohledem na děti, které se toho hned chytnou. Je to nevhodné, ikdyž musím uznat, že vtipné. Ale na veřejná místa nepatří, stačí internetová forma...

Kombinace sloganu a obrázku mi přijde nevhodná vůči ženám. Nahota žen (i mužů) mi v reklamě nevadí, měla by však odpovídat propagovanému výrobku (např. kosmetice)

kombinace textu a obrázku

Kvůli metafoře, a že děti mohou denně vidět nahou ženu. Pro někoho může být reklama nepochopitelná.

kvůli sloganu: "u nás nabroušené...přeřízne vše" a u toho obrázek nahaté dívky

Kvůli umístění, nevadila by mi v TV po 22. hodině.

laciný dvojsmysl, neukazuje kvalitu firmy, nevhodná nahotina na veřejné místo navíc vypadá jako by té paní chtěl ukrojit hlavu... reklama mimo mísu

latentní agresivita

lebo je tam žena..

Leží tam nahá žena, "přeřízne vše" - to svádí k tomu, že to dokáže zabít člověka

má erotický podtext - je závadná z hlediska výchovy dětí.

má to být reklama na broušení nožů ne na to jak se dají přeříznout ženy

Míří na pudovost - laciná idea, dá se to udělat elegantně, jinak, a přesto účinně !

mládež ve školách je čím dál sprostější, neohleduplnější, chybí jim autorita a to díky tomu, že jsou vystavováni těmto reklamním šotům, nevhodnými filmy ač přístupné v pozdějším věku,ale už nijak nechráněné, čeština je dvousmyslná a je toho velmi zneužíváno

Možné podvědomé spojení nože jakožto násilného symbolu a erotiky (sexu, nahoty).

Může to podněcovat agresivitu v dětech. Neustále mají na očích erotiku a zbraně. Po sléze to mohou považovat za zcela přirozenou věc, což se může odrazit v krizových situacích jedince.

Myslím si, že uráží některé ženy a posouvá je do role sexuálnío objektu.

Nabádá člověka k názorům takovým způsobem, že pokud se s ní neztotožňuje, uvažuje o tom, jestli není jeho názor špatný a neměl by ho přehodnotit.

nabádání

náhá žena

nahá žena nijak nesouvisí s nožířstvím a v přeneseném smyslu mi to připadá vulgární

nahá žena, sexuální podtext

Nahe teli

Nahé ženě jde od zadku kouř že si prdla...

nahota, dvojsmysl

násilné, erotický podtext

násilnický kontext

násilný podtext. Reklama může být vnímána jako "náš nůž přeřízne klidně i lidské tělo"

Neetické vůči ženám

Nehodící se obrázek. Nelíbí se mi

Nechápu smysl této reklamy, na broušení nožů a podobně by se dala využít jiná reklama. Osobně bych si tam nože nenechala nabrousi!

Někdo by mohl mít problém s nahotou.

nelíbí se mi spojení nože a nahého těla

Nemám ráda sexuální podtexty - především- dle mého názoru- takto ubohé. Navíc mě, jako ženu to uráží.

nemám ráda slovo "přeřízne", které v sobě skrývá dvojsmysl

nemám ráda takovéto erotické narážky

Nemyslím si, že "přeřízne vše" společně s nahou ženou, která má jasně zvýrazněné intimní partie, působí eticky.

Nesouhlasím s druhy reklam, kde se objevují nahé ženy zejména s vulgárním podtextem.Ještě na ulici, kde se procházejí děti či důchodci.

Nevadí mi erotický motiv, ale vražedný motiv ano

Nevhodná dvojsmyslnost sloganu vzhledem k obrázku reklamy

nevhodné je když musí být v reklamě za každou cenu nahota či erotika, aniž by to bylo související s tématem, například zde proč nahá žena, když se jedná o broušení nožů? Jedná-li se o dvojsmysl či sexuální narážku je to velice levný způsob, jak zapůsobit. Bohužel tento jev se objevuje v mnoha reklamách

nevhodné pre deti

Nevhodné vůči dětem, které procházejí okolo. A ani já sama se nemusim koukat na nahou ženskou povalující se na ulici.

nevhodné vyobrazení nahoty

Nevhodné zobrazení

nevhodné, zavádějící použití slova přeříznout ve smyslu sexuálního aktu

nevhodný slogan

nevím

nevkusne. Intimita patri do soukromi.

Nic dobrého pro malé děti.

nůž + žena + hodně nízká úroveň naráýky na sex. podtext

nůž a nahé tělo?

obnažená žena

obrázek zobrazuje nahotu, která nemá nic společného s produktem (nože) a za druhé obsahuje dvojsmysl. Je venku, takže ji mohou vidět i děti a celkově je nevhodné, aby se takhle nahatý obrázek ukazoval volně přístupně - když už někdo potřebuje nahotinky, tak ví, kde je má hledat, ne?

podtext

Pokud pominu jakýsi zjevný erotický podtext, může působit i jako navádějící k násilí.

Považuji ji za vulgární

Prco by mel prerezavat nozem zenu???

Protože je tam tělo ženy použito zcela bez kontextu snad jen s dvousmyslem, že nůž broušený tam a ta "přeřízne vše".

protože je tam žena jen jako kus masa

Protože se poprvé člověk zasměje, ale ten kdo ji má denně na očích, tak tomu musí spíše už lézt krkem! a To z toho důvodů nevhodný obrázek při nabízení takové služby jako je nožířství

Protože se to i dotýká dětí a teenegerů a působí to na ně nemorálně.

protože to vidí děti

protože uráží ženy

Protože ženu staví do pozice sexuálního objektu a hlavně erotický motiv nemá nic společného s předmětem podnikání. Tvůrce jej zřejmě záměrně použil pouze na přilákání pozornosti a využil velmi nevhodný až urážející slogan.

přeřízne vše a podtím nahá žena? mno navádí to minimálně k 2 věcem... nepřijde mi to zrovna etické...

přeříznout je pro mě vulgární v tomto spojení

Přijde mi nevhodné ,aby na veřejném místě ,kde se pohybují i děti, byla reklama takového typu.Mě osobně nevadí ,ale nemyslím si , že by to byl dobrý příklad pro děti.

Příliš vulgární

reklama je na veřejném místě, kde ji mohou vidět děti, není to tudíž podle mě příliš vhodné. kdyby se tato reklama vysílala v televizi po 22. hodině bylo by to v pořádku.

reklama je zbytečně sexistická, aspoň kalhotky mohla mít, ale nahá baba vždy přitáhne pozornost a o tom je reklama

Reklama působí vulgárně/nevhodně.

Reklama ukazuje tělo ženy, které ale nemá s nabízeným produktem nic společného. Je sexisticky zaměřená vůči ženám a tudíž neetická

Reklamu by šlo zpracovat mnoha jinými a vtipnějšími způsoby. Uchýlení se k tomuto je nízké.

Rozhodně se mi nelíbí a nevím jak bych jí vysvětlovala dětem

samo o sobě jméno podnikatele je reklama, naprosto nevhodně použil sexuálního podtextu

sexismus

sexismus urážející nejen ženy

sexismus, vliv na děti asociaovné otázky

sexistická nevkusná hloupá primitivní málo související s produktem

sexistické

sexistické, ponižující, drastické.

sexuální narážka mě uráží

sexuální podtext

sexuální podtext

Sexuální podtext reklamy není vhodný pro každého kolemjdoucího (děti atp.)

Skryté prasácké dvojsmysly "přeřízne", zjevná pozice nože nad bezbranným tělem utočící na válečnické pudy samců "a poteče kreeeev", tělo je ženské (uráží ženy). Naopak za vtipnou a eticku lze považovat asi 10 let starou reklamu společnosti boje proti zabíjení kožešinových zvířat, kde se nechala vyfotogravovat manželka italského poslance zpříma, nahá s mohutným pubickým ochlupením s textem "unique pellico.." jediný kožich, který nosím. Přirozené, oslovující, příkladné i pro ostatní ženy, že nemusejí kupovat kožichy z ubohých zvířat.

slogan "přeřízne vše" zřejmě poukazuje na nahou ženu, to mi přijde, velmi sexuálně laděné, až agresivní. Myslím, že pro děti to musí být naprosto nepochopitelné!

slogan je dvousmyslný a trochu primitivní

slogan je podle mě vulgární a urážející

Slogan mi přijde zavádějí a působí to hrubě díky slečně co leží pod sloganem

snadné zneužití plochy, slogan založen na vulgárním slangu.

Sprostá.

ta nahá žena se k reklamě na nože prostě vůbec nehodí, je to zbytečně trapné

Takováto reklama v blízkosti školy, školky je VELICE nevhodná a děti by se s ní setkávat vůbec neměly.

úchylná

Urážející, ženy nejsou kus hadru! Z reklamy to na mne bohužel tak působí.

uznávám je to zvláštní, ale nijak mě to nepobuřuje

už mě prostě nebaví neskrývané sexuální podtexty u všech reklam. Je mi jasné, že to nejspíše prodává, ale myslím si, že je toho už všude tolik, že už to nikoho ani nemůže zaujmout tak jako před x lety. Navíc ve většině případů ani nevíte k čemu vlastně ta reklama je. Viz tomuto baneru jsem se uchechtl a řekl jsem hovada, je pravda, že vidíte první nahotu (dnes už nic extra - žádné zakázané ovoce, něco vzrušujícího, je toho všude tolik, že to stratilo svoje kouzlo) a pak nože... a dál už mě reklama nezajímala.

vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy

vadí mi ta nahá žena, kdyby dělala reklamu na spodní prádlo, sex. pomůcky, tak mi to nevadí. ale ona nemá nic společného s broušením nožů

vidia ju deti, je pre nich nevhodna

Vidím v tom smrt, mord.

Vůči reklamám jsem velmi tolerantní,ale nedávno se mi dostal do ruky leták,že kdo nevolí určitého kandidáta na prezidenta není Čech a to mi už přišlo trochu přes čáru

vulgární podtext je zřejmý na první pohled

Vulgární.

Výchova dětí... Vhodné do televize v určitou dobu, ale na ulici?

Výskyt nahoty a sexuální podtext, který absolutně nekoresponduje s tím, na co je reklama dělaná

Z obrazku nejde urcit jestli je to reklama na nože nebo na erotiku

Zavádějící, antifeministické, urážlivé, sobecké a nechutné

Zbraň a bezbranné tělo a dvojsmyslná narážka, pozice nože nad tělem. Fotografie ladného ležícího těla by mohla být na jiné slušné reklamě. Jméno pana Tupého by mohlo být vtipně použito k reklamě na jeho nožířství. Reklama ničí dětem vnímání světa a názory na vztahy mezi lidmi, má skrytý význam divných pudů tvůrce v násilném vztahu k ženám. Zakázat. Nejsem pro cenzuru, ale každý má mít svou slušnost. Od autora plakátu, textaře, grafika, zadavatele a samotného majitele nožířství. I žena by se, ač není vidět její tvář, mohla zamyslet, čemu fotka slouží, ale za prachy...?

zobrazuje nahotu bez vztahu k predmetu reklamy

Žena by neměla být podávána jako objekt k přeříznutí.

ženské tělo ve spojení s bruskou je fakt hustý

10. Domníváte se, že může reklama, kterou považujete za neetickou, případně tzv. hraniční ovlivnit více Vaše spotřebitelské rozhodnutí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano12234,17 %34,17 %  
ano12033,61 %33,61 %  
spíše ne7922,13 %22,13 %  
ne3610,08 %10,08 %  

Graf

11. Je pro Vás reklama přitažlivější, když je na hranici etických norem, ať již kodifikovaných či dle Vašeho osobního cítění (vkusu, názoru, přesvědčení)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne12334,45 %34,45 %  
spíše ano9927,73 %27,73 %  
ne8323,25 %23,25 %  
ano5214,57 %14,57 %  

Graf

12. Uveďte příklad v dnešní době podle Vašeho názoru neetické reklamy- uvést můžete jak reklamu v televizi tak v rádiu, periodickém tisku, internetu.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

akékolvek násilie

ani v jednom z těchto médií nesleduji reklamu.

Billboard - reklama na dřevěnou podlahu na níž je půlka ženského těla - nahého, spodního. Nevkusné a urážející.

bohužel si nevzpomínám

celá kampaň Miloše Zemana

Clavin Strong, vložky Always a podobné typy...:)

Dementní reklama na zůbní lepidlo "Kde je můj smíšek?"

Domnívám se, že je téměř nemožné najít nějakou eticky nezávadnou reklamu, která by nereprodukovala stereotypy a neponižoval ať už jedno, či druhé pohlaví.

Důchodové spoření České spořitelny s interprety "Partičky".

fotokiosek (venkovní reklama): "Udělej si to sama!" Alza.cz (sponzoringový vstup na ČT): "A teď to máš rozbitý" Fidorka (dřívější televizní reklama) - kabriolet a dítě s panenkou obecně erotické reklamy na internetu na neerotických portálech

jakákoli reklama na pánský parfém – ponižují ženy, které jsou v nich ukazovány jako sexuální objekty, nebo reklamy na podpoření sexuálního vzrušení

k bodu 10. Zboží nebo cokoliv nabízeného neetickou reklamou nekoupím už prostě z principu. Včetně blbých a chlípných reklam na Kofolu, která bývala v 70 a 80 letech kultovní pití (a dobré). k bodu 12: To to sami nevidíte, že se ptáte? Jsou i vtipné reklamy, jako kdysi na Jar "to byla ale husa, díky za pozvání...." nebo "Bóbika" i když už nikdo neví, na co byla. A hezká je i celá reklama na "ete destilere, ete destilere" a nádherná je i na Tulamore Dew i s písničkou a detektivem. Hloupé reklamy jsou na máslo, když mají děti opatlanou pusu od krému, jakoby neuměly jíst. Špatné reklamy jsou, když děti dělají něco špatného a maminka jim pak jakoby odpoustí rozpustilost a krádež pamlsku (pingue). Nejhnusnější byla "když musíš tak musíš" s holčičkou a panenkou která rafinovaně ukradla Fidorku. Ale na Miňonky byla roztomilá reklama s matkou a dcerou. A také asi 5 let stará ta zcela původní reklama na Hera je pečení, hera je radost. A reklama na dlouhotrvající barvu na plot "až se bude znovu natírat, už tu nebudete..." Stačí?

Kampaně proti potratům vystavující realistické fotografie mrtvých embrií na veřejných, hodně frekventovaných místech. Reklamy využívající (polo)nahé ženské tělo bez jakékoli souvislosti s propagovaným produktem - často hlavně nevkusné (vrcholem byla asi reklama, kde nahá dívka vylizovala kelímek s nějakým jogurtem, nebo co to bylo, v pozici na čtyřech).

Každá reklama na prací prášky, čistící prostředky a podobně, kde dělají z chlapů blbečky dementně se usmívající a kývající na vše. A navíc u toho jsou většinou děti, které to vnímají jako psinu.

Kdysi byla nevhodná (byť vtipná) reklama na nátěry Hammerite: syn při natírání odpovídá své mamince na její požadavek že příště to má natřít jinou barvou - "až to budu natírat příště, vy už tady nebudete"

Komerční banka - G2 studentské konto http://www.youtube.com/watch?v=wSNU-L-SAGQ

kondomy

letáky zemanových příznivců, které dostávaly některé domovy důchodců

levný reklamní erotický humor, zesměšňování stáří, lži volebních reklam + útočné reklamy

Moc hezké reklamy má například Coca-cola. Originální, člověku nevadí vidět ji víckrát.

Muž držící polonahou ženu na prsou v kombinaci se sloganem: "U nás držíme pevně ceny."

na konkrétní si nevzpomínám, ale v podstatě všechny s dětmi na sladkosti a jiné potraviny

například reklama na homeopatika, která neobsahují ani jedinou molekulu účinné látky, přesto jsou vydávána za léčivo, to je nejen nevhodné a neetické, ale i nebezpečné

Neetická je hlasitost jakékoli reklamy v tv.

negativní politické reklamy

Není to vyloženě neetické, ale hodně mi vadí děti v reklamách, zejména když je to reklama na něco, ce se ani dětí netýká. Např. jak tam ta holčička říká, že uzavřít půjčku u té banky je tak jednoduché, že to vládne i ona.

Nevhodná mi přijde reklama na lepidlo na zubní náhradu - Corega.Ukazovat staré lidi ,jak se mohou opět jakože smát - to mi přijde na hranici primitivnosti.Snad každý člověk ,který zubní náhradu potřebuje ví, jakou má použít.Poradí mu jeho lékař apod.Není tak podle mého názoru nutné ,takto primitivně upoutávat na produkt. Další druh reklamy ,který mi vadí je - když se v ní jedna informace opakuje například 2 i vícekrát.Uráží mě to.Sačí mi slyšet jen jednou ,že banány stojí jen 39 , nepotřebuji to slyšet stokrát.

Nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím z paměti

neznám takovou

neznám, nepamatuji se

penzička - dělat si legraci z důchodců je ubohé. homecredit - pujčky, kde nejsou uvedené potřebné údaje (RPSN), nebo jen maličkým písmem

Pila Pasák - spoře oděné dívky (Dřevo v pokušení nebo Přeřízneme, ohneme všechno dle vašeho přání atd atd)

Pila Pasák Planá nad Lužnicí

Pojištění (či co to vlastně propagují), které propagují herci Partičky, přijde mi urážlivé vůči starším osobám.

přes den reklamy na kondomy a na erekci

Reklama aktérů z Partičky na Penzičku. Napodobování důchodců, jak jim padají vlasy, nemají zuby a ztrácí paměť mi nepřijde ani trochu vtipná, spíše uboze trapná a neuctivá vůči starším lidem.

Reklama na Arginmax - na erekci, nebo na Clavin - rudý ďábel - obé by měly být reklamy uváděné až po 22. hodině, vzhledem k tomu, že se na televizi dívají i malé děti a mě se pořád nechce vysvětlovat 5letému dítěti, co je to ta erekce, apod.

reklama na Erectan. Rozhodně jí nedávají po 22. hodině

reklama na lak na vlasy, kde chlap ženu popadne za vlasy (skrytý význam), lascivní reklamy na spodní prádlo nebo kde se modelky na pokyn fotografa tvářejí jakoby svůdně. Tyto reklamy odrazují, zásadně výrobek nekoupit (viz bod 10). Dvojsmyslené reklamy na kofolu (kromě "a bude mít ty dlouhé zahnuté zuby?") a další podobné.

Reklama na prášky Clavin na erekci.

reklama před Vánoci cílená na důchodce...půjčky

reklama, kdy malý klouček říká, že se o rodiče postará, až vyroste a bude vydělávat a poté z něho reklama udělá neschopného nešiku

Reklamní kampaň Ministerstva dopravy (Filip Renč)

reklamy na ,,výhodné" půjčky, jen manipulují lidi a ti se pak dostávají do ještě větších problémů,

reklamy na léky proti potížím s erekcí

reklamy na podporu erekce

reklamy na půjčky

Reklamy na viagru v tiskovinách.. nevhodné a neetické

reklamy přípravky na erekci je myslím v televizi určitě do 20. hodiny nevhodná

reklamy s hloupo blondýnou

Reklamy s nahými ženami - např. Fa. Reklamy s násilným podtextem - reklama na Fidorku (již stažena).

reklamy tzv. nahore bez ponizuji dustojnost zeny.

rklama na alkohol je mega. napriklat na fernet stok. "ty Zetkujes"? predstavim si ze chcel povedat: ty fetujes tiez? a podobne zlahcujuce reklamy je ich plny trh

Schwarzenberg s čírem - v médiích

stavebniny astra - "s námi to postavíte"

šňup a jsi v pohodě

ted nevím, na jakou značku to bylo, ale byla to reklama na láhev alkoholu a už ani nevím proč, takže ani nebyla učinná

Televizní reklama na Savo WC - muž jde v noci močit a močí mimo záchod, jeho žena ho shodí slovy "Na myslivce máš teda pěkně mizernou mušku."

Téměř všechny billboardy prezidentských kandidátů s jejich sliby, které jsou mnohdy nereálné z funkce prezidenta

Tvrdý alkohol - ať už je to vodka nebo jiný druh, stále se jedná o alkohol. Cigarety - každý by se měl rozhodnout sám, reklama ovlivňuje nejen dospělého, ale především dítě.

urážení menšin, využití násilí k propagaci

V rámci prezidentské kampaně Miloše Zemana se sloganem: Kdo nevolí Zemana, není Čech. Přijde mi to nevhodné. Především po zjištění, že o ní předem kandidát Zeman neměl ani tušení a všechny jeho reklamní letáky neprojdou jeho kontrolou.

v televizi: Až to budu maminko natírat příště, tak vy tady nebudete.

vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy žvýkačky, vložky, prací prostředky ......

Vložky always, jdou do kina, pozpěvují si

Volejte Zadara - není to zadara ale za 2,50 a jen na 3 měsíce

Všechny reklamy na hubnoucí protředky, které tvrdí, že: "zhubnu zcela bez práce."

Vzpomenu si na reklamu od KB na studentský účet s heslem "užijte si váš první bankovní styk. Ač jsem si původně u této společnosti chtěla účet zakládat, díky této reklamě jsem si ho založila v jiné společnosti.

zejména sexuální narážky, dvojsmyslné texty, nahota, někdy ty obrázky zavání až pornografií (např si vybavuju nějakou reklamu na kovy nebo tak něco, kde byla ženská, které stékalo mléko po obličeji a tvářila se u toho dost nadrženě...). Málokdo umí udělat vtipnou reklamu a schytrým humorem a nepoužívat laciné a lascivní výrazy. Druhá věc je, že reklama často prodává lež, ale s tím se u reklam počítá a já nejsem tak hloupá, abych tomu naletěla, co ostatní, to už je jejich věc.

13. Je vám známa existence etického Kodexu reklamy, ev. i jeho obsah?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Existence je mi známa obsah nikoli14941,74 %41,74 %  
Existence mi není známa13838,66 %38,66 %  
Existence je mi známa i obsah7019,61 %19,61 %  

Graf

14. Měla by být podle Vás reklama více regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano14239,78 %39,78 %  
ano12735,57 %35,57 %  
spíše ne6618,49 %18,49 %  
ne226,16 %6,16 %  

Graf

15. Porušuje podle Vás reklama etické normy dané společností našeho státu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano (občas)15844,26 %44,26 %  
spíše ne (zcela výjimečně)15543,42 %43,42 %  
ano (často)328,96 %8,96 %  
ne (nikdy)123,36 %3,36 %  

Graf

16. Pokud se setkáte podle Vašeho názoru s reklamou, která porušuje etiku je to protože:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lže či je klamavá nebo zavádějící; neobsahuje dostatečné údaje/informace o nabízeném produktu25170,51 %70,31 %  
využívá k zlákání pozornosti erotiky a sexu, aniž by tyto prvky/výrazové prostředky přímo souvisely s produktem.16446,07 %45,94 %  
nabízí podle Vás závadné produkty9827,53 %27,45 %  
snaží se změnit priority lidí9426,4 %26,33 %  
využívá motivu strachu7119,94 %19,89 %  
uráží seniory4913,76 %13,73 %  
nesetkal/a jsem se s reklamou která by porušovala etiku ( či etický kodex reklamy)226,18 %6,16 %  
apel na rodiče scénami s "citovým vydíráním" - viz očkování dětí, léky pro děti. Totéž farmacie pro lidi důchodového věku.10,28 %0,28 %  
Dělá většinou z manžela blbečka.10,28 %0,28 %  
zneužívá dětí10,28 %0,28 %  
vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy10,28 %0,28 %  
reklamy zaměřené na děti10,28 %0,28 %  
odvádí pozornost řidičů - u silnic zakázat!10,28 %0,28 %  
např kosmetika, řasy těch žen v reklamě jsou určitě takové právě kvuli řasence..10,28 %0,28 %  
eliminuji propagovaný výrobek ze svého zájmu10,28 %0,28 %  
?10,28 %0,28 %  
podněcuje k zadlužování10,28 %0,28 %  
Ne. Setkala jsem se tu jen s k smrti nudnou či stupidní reklamou.10,28 %0,28 %  
manipulace s dětmi v neprospěch rodičů (lživé i nformace např. u tabletů k nějakým jogurtům jsou jich tam ještě tisíce (a na obrazovce text, který děti moc nepřečtou - 100ks.))10,28 %0,28 %  

Graf

17. Měli by tvůrci reklam dodržovat nejen právní, ale i etické normy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24668,91 %68,91 %  
spíše ano9526,61 %26,61 %  
spíše ne113,08 %3,08 %  
ne51,4 %1,4 %  

Graf

18. Shledáváte tuto zahraniční reklamu jako (překlad textu: Podvádět svou přítelkyni, ne váš trénink.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neetickou22061,62 %61,62 %  
Etickou13738,38 %38,38 %  

Graf

19. pokud jste reklamu označil za neetickou proč ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nabádá k podvádění a nečestnosti12458,77 %34,73 %  
Protože uráží ženy6430,33 %17,93 %  
b2) nabádá k podvádění a nečestnosti20,95 %0,56 %  
nejsem zastánce nevěry10,47 %0,28 %  
hodně nepřímo nabádá k podvádění, protože můj názor je, že překlad zní spíše jako ,,podvádět svou přítelkyni, při tréninku ne (protože trenuji s reebokem tak na to nemám čas, ovšem po treninku už je to možné:))10,47 %0,28 %  
Hloupost10,47 %0,28 %  
slogan, který nejspíše zaujme jen opravdu ty mladé (náctileté), trošku mi vadí to odstrčení přítelkyně. Musí se to brát s nadhledem, ale i tak je mi to dost hloupé vůči ženám. Mě by se reklama mířená opačně také nelíbila10,47 %0,28 %  
Zcela popíírá věrnost mezi partnery. Mladí nemají příklad, zdá se jim nevěřa normální.10,47 %0,28 %  
Odpovídá to hodnotám v naší společnosti.(Bohužel)10,47 %0,28 %  
Nabádá lidi k sobeckosti, aniž by se za to měl člověk stydět a zamýšlet se nad svým konáním.10,47 %0,28 %  
vadí a obtěžují mne VŠECHNY reklamy10,47 %0,28 %  
Protoze urazi muze.10,47 %0,28 %  
podivné priority10,47 %0,28 %  
je to trapné, ale normální člověk to vezme jen jako nic neznamenající frázi10,47 %0,28 %  
Jak nabádá k podvádění, tak uráží ženské pohlaví10,47 %0,28 %  
uráží muže.10,47 %0,28 %  
Svým způsobem je úsměvná, dělaná pro zasmání... ale někdy se to opravdu nehodi, proto shledavam za neetickou:)10,47 %0,28 %  
bagatelizuje vcelku rozšířený problém dnešní společnosti- nevěru jako přípustnou10,47 %0,28 %  
oboje10,47 %0,28 %  
Pretoze znevazuje partnerske vztahy10,47 %0,28 %  
diskriminace, může platit i naopak10,47 %0,28 %  
Není vtipná, jen urážlivá.10,47 %0,28 %  
Je originální, svým způsobem i vtipná, ale představa člověka, který se řídí takovými hesly se mi hnusí.10,47 %0,28 %  
atakuje svědomí osoby.. 10,47 %0,28 %  

Graf

20. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena25270,59 %70,59 %  
Muž10529,41 %29,41 %  

Graf

21. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 20 do 3024969,75 %69,75 %  
Více než 307019,61 %19,61 %  
Do 203810,64 %10,64 %  

Graf

22. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské17649,3 %49,3 %  
vysokoškolské16044,82 %44,82 %  
základní215,88 %5,88 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

18. Shledáváte tuto zahraniční reklamu jako (překlad textu: Podvádět svou přítelkyni, ne váš trénink.)

  • odpověď Neetickou:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nabádá k podvádění a nečestnosti na otázku 19. pokud jste reklamu označil za neetickou proč ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Protože uráží ženy na otázku 19. pokud jste reklamu označil za neetickou proč ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamu

2. Kde nejvíce vnímáte reklamu?

3. Vadí vám reklama na:

4. Setkal/a jste se s reklamou, která by byla bezohledná (diskriminační, urážející, nevhodná) k:

5. Shledáváte označené výše:

6. Vadí Vám i (nevhodná) lokace/umístění některých reklam např. v blízkosti škol, dětských hřišť, kostelů, nemocnic (erotika+porno; použití náboženských symbolů; reklama na pohřební služby)

7. Je podle Vás vhodnější eroticky laděnou reklamu, nebo reklamu na alkohol vysílat až po 22., případně 23. hodině kvůli dětem?

8. Shledáváte tuto reklamu jako:

10. Domníváte se, že může reklama, kterou považujete za neetickou, případně tzv. hraniční ovlivnit více Vaše spotřebitelské rozhodnutí?

11. Je pro Vás reklama přitažlivější, když je na hranici etických norem, ať již kodifikovaných či dle Vašeho osobního cítění (vkusu, názoru, přesvědčení)?

13. Je vám známa existence etického Kodexu reklamy, ev. i jeho obsah?

14. Měla by být podle Vás reklama více regulována?

15. Porušuje podle Vás reklama etické normy dané společností našeho státu

16. Pokud se setkáte podle Vašeho názoru s reklamou, která porušuje etiku je to protože:

17. Měli by tvůrci reklam dodržovat nejen právní, ale i etické normy

18. Shledáváte tuto zahraniční reklamu jako (překlad textu: Podvádět svou přítelkyni, ne váš trénink.)

19. pokud jste reklamu označil za neetickou proč ?

20. Pohlaví

21. Věk

22. Vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamu

2. Kde nejvíce vnímáte reklamu?

3. Vadí vám reklama na:

4. Setkal/a jste se s reklamou, která by byla bezohledná (diskriminační, urážející, nevhodná) k:

5. Shledáváte označené výše:

6. Vadí Vám i (nevhodná) lokace/umístění některých reklam např. v blízkosti škol, dětských hřišť, kostelů, nemocnic (erotika+porno; použití náboženských symbolů; reklama na pohřební služby)

7. Je podle Vás vhodnější eroticky laděnou reklamu, nebo reklamu na alkohol vysílat až po 22., případně 23. hodině kvůli dětem?

8. Shledáváte tuto reklamu jako:

10. Domníváte se, že může reklama, kterou považujete za neetickou, případně tzv. hraniční ovlivnit více Vaše spotřebitelské rozhodnutí?

11. Je pro Vás reklama přitažlivější, když je na hranici etických norem, ať již kodifikovaných či dle Vašeho osobního cítění (vkusu, názoru, přesvědčení)?

13. Je vám známa existence etického Kodexu reklamy, ev. i jeho obsah?

14. Měla by být podle Vás reklama více regulována?

15. Porušuje podle Vás reklama etické normy dané společností našeho státu

16. Pokud se setkáte podle Vašeho názoru s reklamou, která porušuje etiku je to protože:

17. Měli by tvůrci reklam dodržovat nejen právní, ale i etické normy

18. Shledáváte tuto zahraniční reklamu jako (překlad textu: Podvádět svou přítelkyni, ne váš trénink.)

19. pokud jste reklamu označil za neetickou proč ?

20. Pohlaví

21. Věk

22. Vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dostálek, L.Etika reklamy (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27422.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.