Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Guerilla marketing

Guerilla marketing

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Kvěchová
Šetření:11. 02. 2013 - 18. 02. 2013
Počet respondentů:139
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den všem,

 

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který se zaměřuje na povědomí české společnosti o Guerilla marketingu. Tím, že tento dotazník vyplníte, mi moc pomůžete v dalším boji s praktickou částí mé diplomové práce.

 

Předem Vám všem moc děkuji a mějte se moc fajn.

Zdraví,

 

Lucie Kvěchová

Odpovědi respondentů

1. Jak na Vás působí reklama obecně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi pozitivněotázka č. 3, spíše pozitivněotázka č. 3, spíše negativněotázka č. 2, velmi negativněotázka č. 2, neutrálněotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše negativně5640,29 %40,29 %  
spíše pozitivně3827,34 %27,34 %  
neutrálně3122,3 %22,3 %  
velmi negativně128,63 %8,63 %  
velmi pozitivně21,44 %1,44 %  

Graf

2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přímý marketing (telefon, e-mail, pošta)6084,51 %43,17 %  
televizní spot4461,97 %31,65 %  
billboardy2332,39 %16,55 %  
internetová reklama2028,17 %14,39 %  
rozhlasový spot1825,35 %12,95 %  
jiný34,23 %2,16 %  
reklama v časopisech34,23 %2,16 %  

Graf

3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
věrohodnost5251,49 %37,41 %  
nevtíravost4443,56 %31,65 %  
originalita4140,59 %29,5 %  
vtip3635,64 %25,9 %  
kreativita3433,66 %24,46 %  
jiné43,96 %2,88 %  

Graf

4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8763,97 %62,59 %  
ne4936,03 %35,25 %  

Graf

5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
netradiční, originální, překvapivá reklama4146,59 %29,5 %  
kontroverzní, provokativní, mnohdy neetická reklama2326,14 %16,55 %  
nízkorozpočtová reklama2123,86 %15,11 %  
jiné22,27 %1,44 %  
nelegální reklama11,14 %0,72 %  

Graf

6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9771,85 %69,78 %  
nevím2216,3 %15,83 %  
ne1611,85 %11,51 %  

Graf

7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
líbí se mi, je to originální10074,07 %71,94 %  
nemám vyhraněný názor1611,85 %11,51 %  
nelíbí se mi, je to neetické139,63 %9,35 %  
jiné64,44 %4,32 %  

Graf

8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9469,63 %67,63 %  
ano4130,37 %29,5 %  

Graf

9. Jakého produktu či služby se Guerilla kampaň týkala?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím28 %1,44 %  
Seriál True Blood 14 %0,72 %  
Volba prezidenta14 %0,72 %  
hudba, vegeterianství, umění obecně14 %0,72 %  
Vodafone - jsme posedlí pokrytím14 %0,72 %  
server volný14 %0,72 %  
Vodafone, sobí rohy na telef.budkách14 %0,72 %  
alkoholu14 %0,72 %  
Vodafone a sobí rohy na tel. budkách14 %0,72 %  
slevové servery14 %0,72 %  
ostatní odpovědi tarif pro mladé od O2
už nevím
elektro
nevím, nezajímá mne
Vodafone
Dexter
škoda yeti
mléko
pojištění, mobilní operátor
propagace školního projektu Busfest - křídou pomalované chodníky města ZLÍN
V podstatě každá druhá reklama je Guerilla
nivea stress test, ledova koule v milovicich.
hudebního festivalu
netusim
1456 %10,07 % 

Graf

10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9570,37 %68,35 %  
nevím2417,78 %17,27 %  
ne1611,85 %11,51 %  

Graf

11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6548,15 %46,76 %  
je mi to jedno4835,56 %34,53 %  
ne2216,3 %15,83 %  

Graf

12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9973,33 %71,22 %  
nevím3022,22 %21,58 %  
ne64,44 %4,32 %  

Graf

13. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8965,93 %64,03 %  
muž4634,07 %33,09 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 257555,56 %53,96 %  
26 - 343626,67 %25,9 %  
35 - 451511,11 %10,79 %  
46 - 5475,19 %5,04 %  
55 – více21,48 %1,44 %  

Graf

15. V jak velkém městě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 000+ obyvatel8462,22 %60,43 %  
0 – 9 999 obyvatel2317,04 %16,55 %  
10 000 – 49 999 obyvatel1712,59 %12,23 %  
50 000 – 99 999 obyvatel118,15 %7,91 %  

Graf

16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské8361,48 %59,71 %  
střední s maturitou4734,81 %33,81 %  
základní42,96 %2,88 %  
střední bez maturity10,74 %0,72 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?

  • odpověď přímý marketing (telefon, e-mail, pošta):
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi negativně na otázku 1. Jak na Vás působí reklama obecně?

4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kontroverzní, provokativní, mnohdy neetická reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nízkorozpočtová reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi netradiční, originální, překvapivá reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak na Vás působí reklama obecně?

2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?

3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?

4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?

5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?

6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?

7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?

8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?

10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?

11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?

12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?

13. Jste muž nebo žena?

14. Jaký je Váš věk?

15. V jak velkém městě žijete?

16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak na Vás působí reklama obecně?

2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?

3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?

4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?

5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?

6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?

7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?

8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?

10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?

11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?

12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?

13. Jste muž nebo žena?

14. Jaký je Váš věk?

15. V jak velkém městě žijete?

16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kvěchová, L.Guerilla marketing (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27910.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.