Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který se zaměřuje na povědomí české společnosti o Guerilla marketingu. Tím, že tento dotazník vyplníte, mi moc pomůžete v dalším boji s praktickou částí mé diplomové práce.
Předem Vám všem moc děkuji a mějte se moc fajn.
Zdraví,
Lucie Kvěchová
Odpovědi respondentů
1. Jak na Vás působí reklama obecně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi pozitivně → otázka č. 3, spíše pozitivně → otázka č. 3, spíše negativně → otázka č. 2, velmi negativně → otázka č. 2, neutrálně → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše negativně
56
40,29 %
40,29 %
spíše pozitivně
38
27,34 %
27,34 %
neutrálně
31
22,3 %
22,3 %
velmi negativně
12
8,63 %
8,63 %
velmi pozitivně
2
1,44 %
1,44 %
2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přímý marketing (telefon, e-mail, pošta)
60
84,51 %
43,17 %
televizní spot
44
61,97 %
31,65 %
billboardy
23
32,39 %
16,55 %
internetová reklama
20
28,17 %
14,39 %
rozhlasový spot
18
25,35 %
12,95 %
jiný
3
4,23 %
2,16 %
reklama v časopisech
3
4,23 %
2,16 %
3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
věrohodnost
52
51,49 %
37,41 %
nevtíravost
44
43,56 %
31,65 %
originalita
41
40,59 %
29,5 %
vtip
36
35,64 %
25,9 %
kreativita
34
33,66 %
24,46 %
jiné
4
3,96 %
2,88 %
4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
87
63,97 %
62,59 %
ne
49
36,03 %
35,25 %
5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
netradiční, originální, překvapivá reklama
41
46,59 %
29,5 %
kontroverzní, provokativní, mnohdy neetická reklama
23
26,14 %
16,55 %
nízkorozpočtová reklama
21
23,86 %
15,11 %
jiné
2
2,27 %
1,44 %
nelegální reklama
1
1,14 %
0,72 %
6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
97
71,85 %
69,78 %
nevím
22
16,3 %
15,83 %
ne
16
11,85 %
11,51 %
7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
líbí se mi, je to originální
100
74,07 %
71,94 %
nemám vyhraněný názor
16
11,85 %
11,51 %
nelíbí se mi, je to neetické
13
9,63 %
9,35 %
jiné
6
4,44 %
4,32 %
8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
94
69,63 %
67,63 %
ano
41
30,37 %
29,5 %
9. Jakého produktu či služby se Guerilla kampaň týkala?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
2
8 %
1,44 %
Seriál True Blood
1
4 %
0,72 %
Volba prezidenta
1
4 %
0,72 %
hudba, vegeterianství, umění obecně
1
4 %
0,72 %
Vodafone - jsme posedlí pokrytím
1
4 %
0,72 %
server volný
1
4 %
0,72 %
Vodafone, sobí rohy na telef.budkách
1
4 %
0,72 %
alkoholu
1
4 %
0,72 %
Vodafone a sobí rohy na tel. budkách
1
4 %
0,72 %
slevové servery
1
4 %
0,72 %
ostatní odpovědi
tarif pro mladé od O2 už nevím elektro nevím, nezajímá mne Vodafone Dexter škoda yeti mléko pojištění, mobilní operátor propagace školního projektu Busfest - křídou pomalované chodníky města ZLÍN V podstatě každá druhá reklama je Guerilla nivea stress test, ledova koule v milovicich. hudebního festivalu netusim
14
56 %
10,07 %
10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
95
70,37 %
68,35 %
nevím
24
17,78 %
17,27 %
ne
16
11,85 %
11,51 %
11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
65
48,15 %
46,76 %
je mi to jedno
48
35,56 %
34,53 %
ne
22
16,3 %
15,83 %
12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
99
73,33 %
71,22 %
nevím
30
22,22 %
21,58 %
ne
6
4,44 %
4,32 %
13. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
89
65,93 %
64,03 %
muž
46
34,07 %
33,09 %
14. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 25
75
55,56 %
53,96 %
26 - 34
36
26,67 %
25,9 %
35 - 45
15
11,11 %
10,79 %
46 - 54
7
5,19 %
5,04 %
55 – více
2
1,48 %
1,44 %
15. V jak velkém městě žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
100 000+ obyvatel
84
62,22 %
60,43 %
0 – 9 999 obyvatel
23
17,04 %
16,55 %
10 000 – 49 999 obyvatel
17
12,59 %
12,23 %
50 000 – 99 999 obyvatel
11
8,15 %
7,91 %
16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
83
61,48 %
59,71 %
střední s maturitou
47
34,81 %
33,81 %
základní
4
2,96 %
2,88 %
střední bez maturity
1
0,74 %
0,72 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi negativně na otázku 1. Jak na Vás působí reklama obecně?
4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?
odpověď ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kontroverzní, provokativní, mnohdy neetická reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nízkorozpočtová reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi netradiční, originální, překvapivá reklama na otázku 5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak na Vás působí reklama obecně?
2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?
3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?
4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?
5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?
7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?
8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?
10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?
11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?
12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?
13. Jste muž nebo žena?
14. Jaký je Váš věk?
15. V jak velkém městě žijete?
16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak na Vás působí reklama obecně?
2. Jaký druh reklamy vnímáte negativně?
3. Schází Vám v současných reklamách některá z následujících vlastností? Označte ty, které vám schází?
4. Říká Vám něco pojem Guerilla marketing?
5. Co si pod pojmem Guerilla marketing představujete?
6. Společnost IES v roce 2010 využila tzv. guerilla kampaně k propagaci portálu skoly.cz. Dělníci v centru Prahy měli oblečená žlutá trika s výrazným nápisem „Měl jsem se líp učit“ a adresou portálu. Zaujala by Vás taková forma propagace?
7. V roce 2004 byl uveden do kin dokumentární film, o fiktivním hypermarketu, Český sen. Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň upozorňující na otevření neexistujícího obchodního centra a následné slavnostní otevření hypermarketu, kterého se zúčastnilo velké množství lidí. Ve skutečnosti se za slavnostní plentou skrývala pouze železná konstrukce a před ní se po jejím odhalení objevil rozzuřený dav. Dokument měl odhalit, jak reklamní kampaně manipulují lidmi. Co si o tomto projektu myslíte?
8. Setkal/a jste se někdy s takovou formou reklamy?
10. Získala by Vaši pozornost taková forma propagace, jako jsou výše zmíněné?
11. Uvítal/a byste v budoucnu větší výskyt guerilla kampaní?
12. Myslíte si, že je takový způsob propagace efektivní?
13. Jste muž nebo žena?
14. Jaký je Váš věk?
15. V jak velkém městě žijete?
16. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Kvěchová, L. – Guerilla marketing (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://27910.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.