Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
píši diplomovou práci na téma hodnocení ekonomické efektivnosti cyklostezek v Praze. Dotazník má odhalit, jak by se změnila poptávka po cyklistické dopravě se změnou určitých prvků cyklistické infrastruktury a cyklistické dopravy v Praze.
Vyplnění dotazníku nezabere více než pár minut.
Děkuji za pomoc!
Odpovědi respondentů
1. Typ zaměstnání z hlediska přesunů během dne
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
během průměrného pracovního dne se přesouvám v rámci Prahy více než jednou denně
116
49,57 %
49,57 %
většinu průměrného pracovního dne trávím na jednom místě (budova, areál, apod.)
80
34,19 %
34,19 %
během průměrného pracovního dne se přesouvám v rámci Prahy maximálně jednou denně
36
15,38 %
15,38 %
Nejsem v Praze, ale to bys mohla vědět, Pavlínko:)) (Jindříšek)
1
0,43 %
0,43 %
řidič MHD
1
0,43 %
0,43 %
2. Jezdíte na kole:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pouze rekreačně ve volném čase
143
61,11 %
61,11 %
kolo využívám k rekreaci i jako dopravní prostředek
49
20,94 %
20,94 %
na kole nejezdím vůbec
34
14,53 %
14,53 %
kolo využívám jako dopravní prostředek
6
2,56 %
2,56 %
jezdím 1-2x rocne
1
0,43 %
0,43 %
kolo využívám k rekreaci i jako dopravní prostředek - ale ne v Praze!
1
0,43 %
0,43 %
3. Vlastníte kolo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 5, NE → otázka č. 4, Mám možnost si ho půjčit (v rámci rodiny, přátel, apod.) → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO
184
78,63 %
78,63 %
NE
28
11,97 %
11,97 %
Mám možnost si ho půjčit (v rámci rodiny, přátel, apod.)
22
9,4 %
9,4 %
4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
12
42,86 %
5,13 %
nevím
10
35,71 %
4,27 %
ano
6
21,43 %
2,56 %
5. Pro jeden průměrný DEN uveďte celkový počet přesunů během dne (př.: cesta do práce, z práce, za kulturou, apod.):
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
3.57
Minimum:
0
Maximum:
10
Variační rozpětí:
10
Rozptyl:
4.15
Směrodatná odchylka:
2.04
Medián:
3
Modus:
2
14. Jaká může být maximální doba jízdy (nebo vzdálenost) na kole oproti jinému druhu dopravy, abyste byli ochotni cestovat na kole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1,5 x delší
78
33,33 %
33,33 %
stejná
60
25,64 %
25,64 %
musí být kratší
52
22,22 %
22,22 %
2 x delší
44
18,8 %
18,8 %
15. Jaká je maximální vzdálenost, kterou jste ochotni na kole do práce/školy denně dojíždět (v jednom směru)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0 - 5 km
91
38,89 %
38,89 %
10 km
73
31,2 %
31,2 %
15 km
29
12,39 %
12,39 %
5 km
18
7,69 %
7,69 %
20 km
15
6,41 %
6,41 %
více než 20 km
8
3,42 %
3,42 %
16. Ohodnoťte, prosím, následující faktory podle toho, jak by Vás ovlivnily (ovlivňují) při cestování na kole v Praze. Popř. zda souhlasíte s tvrzením.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
17. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
145
61,97 %
61,97 %
žena
89
38,03 %
38,03 %
18. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-35
212
90,6 %
90,6 %
36-50
19
8,12 %
8,12 %
51-65
1
0,43 %
0,43 %
65+
1
0,43 %
0,43 %
0-18
1
0,43 %
0,43 %
19. Průměrný hrubý měsíční příjem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0-10000 Kč
130
55,56 %
55,56 %
20001-30000 Kč
41
17,52 %
17,52 %
10001-20000 Kč
34
14,53 %
14,53 %
30001-40000 Kč
18
7,69 %
7,69 %
40000 a více Kč
11
4,7 %
4,7 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
3. Vlastníte kolo?
odpověď NE:
8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
8.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
7. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu pěšky:
odpověď < 0 - 1 >:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 0 - 1 > na otázku 6. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu pěšky (např. kolikrát během dne jdete pěšky do práce, na nákup apod.):
8. Kolikrát průměrně během jednoho MĚSÍCE v období duben – říjen vykonáváte cestu na kole:
odpověď < 0 - 1 >:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi na kole nejezdím vůbec na otázku 2. Jezdíte na kole:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 3. Vlastníte kolo?
10. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období duben – říjen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
odpověď ( 5 - 50 >:
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 50 > na otázku 11. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období listopad – březen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
odpověď < 0 - 1 >:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 0 - 1 > na otázku 11. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období listopad – březen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
11. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období listopad – březen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
odpověď < 0 - 1 >:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 0 - 1 > na otázku 10. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období duben – říjen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
12. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
odpověď ( 5 - 40 >:
6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 40 > na otázku 13. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
odpověď < 0 - 2 >:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 0 - 2 > na otázku 13. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
13. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
odpověď ( 5 - 40 >:
6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 5 - 40 > na otázku 12. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
17. Pohlaví
odpověď muž:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bezpečnost provozu=spíše ne na otázku 16. Ohodnoťte, prosím, následující faktory podle toho, jak by Vás ovlivnily (ovlivňují) při cestování na kole v Praze. Popř. zda souhlasíte s tvrzením.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Typ zaměstnání z hlediska přesunů během dne
2. Jezdíte na kole:
3. Vlastníte kolo?
4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
5. Pro jeden průměrný DEN uveďte celkový počet přesunů během dne (př.: cesta do práce, z práce, za kulturou, apod.):
6. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu pěšky (např. kolikrát během dne jdete pěšky do práce, na nákup apod.):
7. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu pěšky:
8. Kolikrát průměrně během jednoho MĚSÍCE v období duben – říjen vykonáváte cestu na kole:
9. Kolikrát průměrně během jednoho MĚSÍCE v období listopad – březen vykonáváte cestu na kole:
10. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období duben – říjen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
11. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období listopad – březen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
12. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
13. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
14. Jaká může být maximální doba jízdy (nebo vzdálenost) na kole oproti jinému druhu dopravy, abyste byli ochotni cestovat na kole?
15. Jaká je maximální vzdálenost, kterou jste ochotni na kole do práce/školy denně dojíždět (v jednom směru)?
16. Ohodnoťte, prosím, následující faktory podle toho, jak by Vás ovlivnily (ovlivňují) při cestování na kole v Praze. Popř. zda souhlasíte s tvrzením.
17. Pohlaví
18. Věk
19. Průměrný hrubý měsíční příjem
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Typ zaměstnání z hlediska přesunů během dne
2. Jezdíte na kole:
3. Vlastníte kolo?
4. Pořídili byste si kolo, kdyby byly podmínky pro cyklistickou dopravu v Praze příznivější?
5. Pro jeden průměrný DEN uveďte celkový počet přesunů během dne (př.: cesta do práce, z práce, za kulturou, apod.):
6. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu pěšky (např. kolikrát během dne jdete pěšky do práce, na nákup apod.):
7. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu pěšky:
8. Kolikrát průměrně během jednoho MĚSÍCE v období duben – říjen vykonáváte cestu na kole:
9. Kolikrát průměrně během jednoho MĚSÍCE v období listopad – březen vykonáváte cestu na kole:
10. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období duben – říjen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
11. Kolikrát průměrně během jednoho TÝDNE v období listopad – březen vykonáváte cestu automobilem/motocyklem:
12. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období duben – říjen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
13. Kolikrát průměrně během jednoho DNE v období listopad – březen vykonáváte cestu hromadnou dopravou:
14. Jaká může být maximální doba jízdy (nebo vzdálenost) na kole oproti jinému druhu dopravy, abyste byli ochotni cestovat na kole?
15. Jaká je maximální vzdálenost, kterou jste ochotni na kole do práce/školy denně dojíždět (v jednom směru)?
16. Ohodnoťte, prosím, následující faktory podle toho, jak by Vás ovlivnily (ovlivňují) při cestování na kole v Praze. Popř. zda souhlasíte s tvrzením.
17. Pohlaví
18. Věk
19. Průměrný hrubý měsíční příjem
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Havlíčková, P. – Cyklistická doprava v Praze (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://28787.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Ondřej: Škoda, že v otázce č. 15 není nabízena možnost 0 Km. Tím pádem nemám co vyplnit a bohužel musím smazat hodnoty a opustit dotazník. Škoda mého času a snahy pomoci s dotazníkovým průzkumem.