Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické bankovnictví

Elektronické bankovnictví

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iva Černošková
Šetření:11. 03. 2013 - 30. 03. 2013
Počet respondentů:241
Počet otázek (max/průměr):19 / 12.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentkou 2. ročníku navazujícího studia oboru Bankovnictví na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné, Slezské univerzity v Opavě. Touto cestou Váš žádám o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká Elektronického bankovnictví. Výsledky šetření budou zpracovány v diplomové práci na téma Elektronické bankovnictví v praxi českých bank. Dotazník je zcela anonymní. Předem Vám děkuji za Váš čas a odpovědný přístup.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16468,05 %68,05 %  
muž7731,95 %31,95 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2617170,95 %70,95 %  
27 - 405020,75 %20,75 %  
41 - 55145,81 %5,81 %  
více62,49 %2,49 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské13656,43 %56,43 %  
střední (maturita)9238,17 %38,17 %  
střední (vyučen)135,39 %5,39 %  

Graf

4. Máte bankovní účet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23798,34 %98,34 %  
ne41,66 %1,66 %  

Graf

5. U jaké bankovní instituce máte zřízen účet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna8836,51 %36,51 %  
Komerční banka4418,26 %18,26 %  
ČSOB3313,69 %13,69 %  
GE Money Bank229,13 %9,13 %  
jiná229,13 %9,13 %  
mBank135,39 %5,39 %  
Poštovní spořitelna124,98 %4,98 %  
Raiffeisenbank72,9 %2,9 %  

Graf

6. Pokud jste u otázky číslo 5 zatrhli možnost ,,jiná", napiště jaká:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fio522,73 %2,07 %  
FIO banka313,64 %1,24 %  
žádná14,55 %0,41 %  
ČSOB14,55 %0,41 %  
a14,55 %0,41 %  
protože účet nemám.14,55 %0,41 %  
zadna14,55 %0,41 %  
nemám bankovní účet14,55 %0,41 %  
Více z uvedených bank; nadto upozorňuji, že Poštovní spořitelna je součást ČSOB rovněž uvedené v seznamu14,55 %0,41 %  
Fio banka, a. s. 14,55 %0,41 %  
ostatní odpovědi unicredit
Komerční banka, ČSOB, Poštovní spořitelna
Volksbank
Tatra banka
Airbank
komerční banka i česká spořitelna
627,27 %2,49 % 

Graf

7. Využíváte služeb elektronického bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22693,78 %93,78 %  
ne156,22 %6,22 %  

Graf

8. Co Vás vedlo k využívání služeb e-bankingu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlí14965,07 %61,83 %  
šetření času5925,76 %24,48 %  
cena125,24 %4,98 %  
jiné93,93 %3,73 %  

Graf

9. Pokud jste na otázku číslo 8 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím co.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Pro některé nákupy přes internet (převážně hry) jediná schůdná možnost.

a

cena, pohodlí a šetření času

dlouhodobý pobyt v zahraničí

možnost placení po internetu

přehlednost, rychlost a pohodlí

Služba zdarma, obsluha z domu, úspora času, rychlost

vše výše uvedené

10. Jak často využíváte služeb elektronického bankovnictví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát do měsíce13660,99 %56,43 %  
2x - 4x za týden5625,11 %23,24 %  
denně167,17 %6,64 %  
několikrát ročně156,73 %6,22 %  

Graf

11. Který typ elektronického bankovnictví využíváte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové bankovnictví21595,56 %89,21 %  
platební karty12656 %52,28 %  
telefonní bankovnictví114,89 %4,56 %  
jiné73,11 %2,9 %  
GSM banking73,11 %2,9 %  

Graf

12. Pokud jste u otázky číslo 11 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím jaké.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

aplikace pro smartphone

dobíjení tel. kreditu

Smartbanking

Smartbanking

smartbanking

zadne

13. Jaké služby nejčastěji využíváte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příkaz k úhradě17777,63 %73,44 %  
placení platební kartou16070,18 %66,39 %  
kontrola účtu a zůstatku15869,3 %65,56 %  
výběr z bankomatu12856,14 %53,11 %  
dobití kreditu5725 %23,65 %  
jiné62,63 %2,49 %  

Graf

14. Pokud jste u otázky číslo 13 zatrhli možnost ,,jiné", napište prosím, jaké?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

inkaso

komfortní vyúčtování O2

transakce na spořícím účtu

zadne

15. Jste spokojeni se službami e-bankingu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21795,59 %90,04 %  
ne104,41 %4,15 %  

Graf

16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času, pohodlí20891,63 %86,31 %  
rychlost16773,57 %69,29 %  
snadná obsluha kdykoliv a kdekoliv13961,23 %57,68 %  
cena5825,55 %24,07 %  
sortiment služeb219,25 %8,71 %  
jiné52,2 %2,07 %  

Graf

17. Pokud jste u otázky číslo 16 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím, jaké:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

bezpečnost dat

nevidím vždy aktuální zůstatek a o víkendech ani správný disponabilní. Bance vše dlouho trvá.

18. Napiště prosím, co se Vám případně nelíbí, a proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

cena

ceny

Častá nedostupnost a měnění prohlížečů.

částé změny vzhledu internetových stránek

Často dochází ke konfliktu mezi zabezpečením elektronického bankovnictví a uživatelským komfortem. (hesla, certifikáty, potvrzovací sms versus jednoduchá obsluha). Rychlost zpracování mezibankovních plateb, tedy T+1 den.

Dlouhá doba příchodu platby z jiné banky a naopak

Dlouho trvá než peníze přejdou z jednoho účtu do druhého

evidím vždy aktuální zůstatek a o víkendech ani správný disponabilní.Zdlouhavá doba než banka provede platební příkaz, peníze jsou dlouhou dobu v blokacích. Neustále mi volají z banky abych jim slíbila že si nastavím trvalý příkaz/inkaso, nechtějí si nechat vysvětlit, že je pro mně zatím pohodlnější zadávat platbu až když si zkontroluji fakturu.

Jsem spokojená se vším.

KB má elektronické bankovnictví zbytečně složité

Líbí se mi vše, jsem spokojený

mam strach ze to nekdo zneuzije

možnost zneužití cizí osobou přes internet

nedůvěra v bezpečnost operací nutnost mít technické vybavení

Neduvěra, nájezdy hackerů.

nelíbí se mi vzhled internetového bankovnictví

nemám výhrady

nesmyslné poplatky - za položky, poplatky za příchozí platby

nic

nic

Nic mě nenapadá.

Nutnost uložení certifikátu do PC, aktualizace zabezpečení pC

občasné údržby systému - nehlášeně...někdy i během dne

Občasné výpadky, zdržuje to.

poplatky

poplatky za služby

poplatky za vše

předchozí verze stránek byla uživatelsky příjemnější

U ČSOB se mi nelíbí nepřehlednost internetového bankovnictví, zbytečná komplikovanost a nevydařená grafika. Mám účet také u GE Money a tam je internetové bankovnictví mnohem lepší, co do jednoduchosti a přehlednosti.

Umístění bankomatů mBank v mém okolí.

V případě internetového bankovnictví KB se mi nelíbí neustálá nutnost aktualizací Javy. Okrádá mě to o můj čas a nervy...

Vysoké a nesmyslné poplatky

Vysoke poplatky na internet bance.

Vzrůstající ceny za běžné poplatky účtu.

zdlouhavé připojení k e-banking

zdržuje mě potvrzení plateb nebo přihlašování přes potvrzovací sms nadruhou stranu ale chápu, že to je z hlediska bezpečnosti nutné

zpoplatnění přihlašovací a autorizační SMS

Zpožděné zaúčtovávání plateb - blokované transakce. Pohyby na účtu by se měly na disponibilním zůstatku odrážet ještě v rámci téhož dne.

že mě to nutíš vyplňovat ! :-D

že musím několikrát za sebou zadávat heslo z SMS

19. Existuje v současné nabídce služeb elektronického bankovnictví něco, co Vám schází?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a

Ano

Asi ne

bezplatnost

Komplexní placení přes mobil(NFC) napříč bankami i operátory

Momentálně mi neschází nic.

možnost zadávat trvalé příkazy přes mobilní banku

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

neexistuje banka v ČR, která řeší mikroplatby se zahraničí...obrovský handicap.

nejde dobíjet kredit

Některá nastavení v internet bance nemoho udělat z domova, ale musím na pobočku.

NEVÍM

Nic mě nenapadá.

Nic mě nenapadá.

O ničem nevím.

Po zmene internetoveho bankovnictvi, ktere probehlo pred nekolika mesici, jsem spokojena

snadná a přehledná nápověda

Teď mě nic nenapadá

u mbank možnost dobití telefonu

Výpis zdarma

zatím ne

zatím ne


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jak často využíváte služeb elektronického bankovnictví?

  • odpověď několikrát do měsíce:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poštovní spořitelna na otázku 5. U jaké bankovní instituce máte zřízen účet?

16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?

  • odpověď snadná obsluha kdykoliv a kdekoliv:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sortiment služeb na otázku 16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Máte bankovní účet?

5. U jaké bankovní instituce máte zřízen účet?

7. Využíváte služeb elektronického bankovnictví?

8. Co Vás vedlo k využívání služeb e-bankingu?

10. Jak často využíváte služeb elektronického bankovnictví?

11. Který typ elektronického bankovnictví využíváte?

13. Jaké služby nejčastěji využíváte?

15. Jste spokojeni se službami e-bankingu?

16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?

19. Existuje v současné nabídce služeb elektronického bankovnictví něco, co Vám schází?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Máte bankovní účet?

5. U jaké bankovní instituce máte zřízen účet?

7. Využíváte služeb elektronického bankovnictví?

8. Co Vás vedlo k využívání služeb e-bankingu?

10. Jak často využíváte služeb elektronického bankovnictví?

11. Který typ elektronického bankovnictví využíváte?

13. Jaké služby nejčastěji využíváte?

15. Jste spokojeni se službami e-bankingu?

16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?

19. Existuje v současné nabídce služeb elektronického bankovnictví něco, co Vám schází?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černošková, I.Elektronické bankovnictví (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://28867.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.