Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o pomoc s vyplněnínim dotazníku pro mou bakalářskou práci.
Dotazník je zaměřen na společensky odpovědné podnikání, zejména na aktivity společností Telefónica, T-mobile a Vodafone.
Mnohokrát děkuji za Vaši pomoc
Michaela Čermáková
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
77
65,81 %
65,81 %
Vysokoškolské
38
32,48 %
32,48 %
Základní
2
1,71 %
1,71 %
2. Jste muž či žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
69
58,97 %
58,97 %
Muž
48
41,03 %
41,03 %
3. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20-29 let
90
76,92 %
76,92 %
30-39 let
14
11,97 %
11,97 %
40-49 let
10
8,55 %
8,55 %
Méně než 20 let
3
2,56 %
2,56 %
4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
83
70,94 %
70,94 %
Ne
34
29,06 %
29,06 %
5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaškrtněte pro pokračování v dotazníku
27
100 %
23,08 %
6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
72
61,54 %
61,54 %
Vodafone
9
7,69 %
7,69 %
ano
3
2,56 %
2,56 %
T-mobile
2
1,71 %
1,71 %
Ikea
2
1,71 %
1,71 %
Tesco
2
1,71 %
1,71 %
Linet, Unipetrol, Intercatering
1
0,85 %
0,85 %
hlásí se k tomu skoro všechny
1
0,85 %
0,85 %
Teléfonica
1
0,85 %
0,85 %
Škoda - Auto
1
0,85 %
0,85 %
Škoda auto
1
0,85 %
0,85 %
Vodafone, ČEZ, T-mobile
1
0,85 %
0,85 %
Delloite
1
0,85 %
0,85 %
T-mobile, TPCA
1
0,85 %
0,85 %
Hapag and Lloyd
1
0,85 %
0,85 %
DHL Solution
1
0,85 %
0,85 %
Lidl, ČEZ, ...
1
0,85 %
0,85 %
Kooperativa, Albert?
1
0,85 %
0,85 %
MC Donalds
1
0,85 %
0,85 %
abb
1
0,85 %
0,85 %
Ano, Česká pojišťovna a.s.
1
0,85 %
0,85 %
HM, Ikea
1
0,85 %
0,85 %
Pilsner Urquell
1
0,85 %
0,85 %
ano znám
1
0,85 %
0,85 %
HM
1
0,85 %
0,85 %
ČEZ, O2
1
0,85 %
0,85 %
OZO
1
0,85 %
0,85 %
Měla by to být každá firma, která vznikla, vzniká či vznikat bude.
1
0,85 %
0,85 %
E.ON
1
0,85 %
0,85 %
ČSOB
1
0,85 %
0,85 %
LR Healt and Beauty System
1
0,85 %
0,85 %
ahold, čez, vodafone, pilsner
1
0,85 %
0,85 %
Coca Cola HBC
1
0,85 %
0,85 %
7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Získání pozitivního obrazu v očích veřejnosti
99
84,62 %
84,62 %
Jde o dobrou reklamu
68
58,12 %
58,12 %
Odlišení od konkurence
50
42,74 %
42,74 %
Zvýšení loajality zákazníků a zaměstnanců
47
40,17 %
40,17 %
Jde o „módní“ záležitost
42
35,9 %
35,9 %
Snaha zlepšit životní prostředí, pomoci lidem
37
31,62 %
31,62 %
Odstraňování negativních důsledků fungování dané organizace
27
23,08 %
23,08 %
Zlepšení vztahů s veřejnou správou
17
14,53 %
14,53 %
8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
54
46,15 %
46,15 %
Vodafone
32
27,35 %
27,35 %
Telefónica
17
14,53 %
14,53 %
T-mobile
14
11,97 %
11,97 %
9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
107
91,45 %
91,45 %
think big
3
2,56 %
2,56 %
podpora výstavby hřišť, parků
1
0,85 %
0,85 %
02 výhody
1
0,85 %
0,85 %
sponzorství
1
0,85 %
0,85 %
banany do afriky
1
0,85 %
0,85 %
Thing Big
1
0,85 %
0,85 %
O2 Think Big
1
0,85 %
0,85 %
projekt Think Big
1
0,85 %
0,85 %
10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
108
92,31 %
92,31 %
výměna práce na jeden den
1
0,85 %
0,85 %
sponzorství
1
0,85 %
0,85 %
vstřícné jednání se zákazníky
1
0,85 %
0,85 %
snižování tepla vycházejícího z počítačů
1
0,85 %
0,85 %
led do antarktidy
1
0,85 %
0,85 %
sfsdfsdf
1
0,85 %
0,85 %
pravidelné zážitkové akce
1
0,85 %
0,85 %
dobré vztahy se zákazníky - internet v mobilu zdarma
1
0,85 %
0,85 %
podpora dobročinných projektů
1
0,85 %
0,85 %
11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
96
82,05 %
82,05 %
nadace vodafone
3
2,56 %
2,56 %
odebirani starych mobilnich telefonu
1
0,85 %
0,85 %
férová reklama
1
0,85 %
0,85 %
Den volna pro zaměstnance, fond, nadace, den volna na vypomání s postiženými, darování krve
1
0,85 %
0,85 %
rokjinak.cz
1
0,85 %
0,85 %
sponzorství, ochrana životního prostředí
1
0,85 %
0,85 %
Zelená síť, dárcovství krve, nadace Vodafone
1
0,85 %
0,85 %
nepamatuji si, ale viděla jsem na internetu video z náboru a tam jich bylo spoustu.
1
0,85 %
0,85 %
Chlubí se, že jsou první zelenou sítí
1
0,85 %
0,85 %
Ekologické obaly MT
1
0,85 %
0,85 %
elektrika do humpolce
1
0,85 %
0,85 %
sázení stromků, neviditelné BTS
1
0,85 %
0,85 %
darování krve, obnovitelné zdroje..
1
0,85 %
0,85 %
první zelená síť, podpora cyklistiky
1
0,85 %
0,85 %
dobrý vztah se zákazníky - volání do sítě vodafone zdarma
1
0,85 %
0,85 %
odmena za zaslani starych mobilu
1
0,85 %
0,85 %
darování krve
1
0,85 %
0,85 %
Rok jinak
1
0,85 %
0,85 %
vysazování stromků
1
0,85 %
0,85 %
12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na internetu
41
35,04 %
35,04 %
Reklama v televizi, novinách, na billbaordech
26
22,22 %
22,22 %
ve škole
8
6,84 %
6,84 %
nikde
5
4,27 %
4,27 %
nedozvěděla
4
3,42 %
3,42 %
V prodejně dané společnosti
3
2,56 %
2,56 %
nedozvěděl
3
2,56 %
2,56 %
nevím
2
1,71 %
1,71 %
ne
1
0,85 %
0,85 %
z proklamací jejich marketingových šéfů
1
0,85 %
0,85 %
od Míšy Čermákové
1
0,85 %
0,85 %
Nevím, že by se tímto dané firmy zabývaly. Tudíž jsem se o tom, zřejmě, dozvěděla z tohoto dotazníku:-))
1
0,85 %
0,85 %
ve škole, při přednáškách
1
0,85 %
0,85 %
Propagační materiály
1
0,85 %
0,85 %
odborná přednáška
1
0,85 %
0,85 %
přednáška min. rok Týden teorie a praxe
1
0,85 %
0,85 %
Obaly výrobku
1
0,85 %
0,85 %
v dire od granatu
1
0,85 %
0,85 %
-
1
0,85 %
0,85 %
Nevzpomínám si
1
0,85 %
0,85 %
nevím o společensky odpovědném chování těchto firem
1
0,85 %
0,85 %
nevím o jejich aktivitách
1
0,85 %
0,85 %
ve skole
1
0,85 %
0,85 %
Až zde
1
0,85 %
0,85 %
Vím o přijemcích "dotací" od Nadace
1
0,85 %
0,85 %
nic
1
0,85 %
0,85 %
nevím, nedozvěděla jsem se
1
0,85 %
0,85 %
v práci
1
0,85 %
0,85 %
v tomto dotazníku:-)
1
0,85 %
0,85 %
přednáška na vysoké škole
1
0,85 %
0,85 %
pracující kamarádi
1
0,85 %
0,85 %
od známého
1
0,85 %
0,85 %
v tomto dotazníku
1
0,85 %
0,85 %
nevím o tom
1
0,85 %
0,85 %
nevím o to nic
1
0,85 %
0,85 %
z časopisu firmy LR
1
0,85 %
0,85 %
obecne povedomi
1
0,85 %
0,85 %
na vysoké škole v předmětu podniková kultura
1
0,85 %
0,85 %
škola
1
0,85 %
0,85 %
od rodiny
1
0,85 %
0,85 %
VŠ
1
0,85 %
0,85 %
Nevěděla jsem o tom
1
0,85 %
0,85 %
při telemarketingu - nabídka ze strany vodafone ve spolupráci s nějakou bankou
1
0,85 %
0,85 %
13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jde o dobrovolnou aktivitu firem nad rámec jejich zákonných povinností
85
72,65 %
72,65 %
Ochrana životního prostředí
52
44,44 %
44,44 %
Transparentní a etické chování
51
43,59 %
43,59 %
Odstraňování škod vzniklých fungováním firmy
37
31,62 %
31,62 %
Reklamní nástroj
34
29,06 %
29,06 %
Dlouhodobá péče o komunitu, v níž firma působí
33
28,21 %
28,21 %
Snaha uspokojit zákaznické potřeby a udržet si loajální zákazníky
31
26,5 %
26,5 %
Péče o zaměstnance
30
25,64 %
25,64 %
Poskytování finančních prostředků neziskovým organizacím a nadacím
23
19,66 %
19,66 %
Dodržování zákonů
12
10,26 %
10,26 %
Krátkodobý projekt s určitým zaměřením
6
5,13 %
5,13 %
nemůžu si vybrat, zda zaškrtávat definici nebo realitu
1
0,85 %
0,85 %
14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sociální (zavedení etického kodexu, péče o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin; podpora okolí firmy – podpora neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury)
Ekonomickou (transparentní dosahování zisků, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery)
18
15,38 %
15,38 %
Nevím
1
0,85 %
0,85 %
15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ekonomickou
58
49,57 %
49,57 %
Sociální
32
27,35 %
27,35 %
Environmentální
17
14,53 %
14,53 %
Nevím
10
8,55 %
8,55 %
16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Environmentální
55
47,01 %
47,01 %
Sociální
49
41,88 %
41,88 %
Nevím
7
5,98 %
5,98 %
Ekonomickou
6
5,13 %
5,13 %
17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
60
51,28 %
51,28 %
Ano
33
28,21 %
28,21 %
Nevím
24
20,51 %
20,51 %
18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
55
47,01 %
47,01 %
Ne
37
31,62 %
31,62 %
Nevím
25
21,37 %
21,37 %
19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
95
81,2 %
81,2 %
ano
3
2,56 %
2,56 %
Obtěžování nevyžádanými nabídkami od Telefoniky a T-Mobile, zkreslující informování o nabídkách
1
0,85 %
0,85 %
Ano u T-Mobile: agresivní prodejní praktiky-neustálé volání oudsorserů na zrušení předpl.karty a přechod na smlouvu
1
0,85 %
0,85 %
ano... stačilo by, aby se firmy chovaly fér ke stakeholderům, není třeba mávat termíny o sp. odp., Když jako zákazník jsem pro firmu povl, jehož reklamaci nemusí řešit, je mi jedno, zda dává peníze na charitu
1
0,85 %
0,85 %
Nezaznamenala jsem, že by se některá z těchto firem veřejně hlásila ke konceptu SOP!!
1
0,85 %
0,85 %
např. u O2 neupozorňují na zúčtovací období od osmého dne v měsíci do sedmého dne v měsíci
1
0,85 %
0,85 %
T- mobile
1
0,85 %
0,85 %
ne zcela pravdivé nabídky
1
0,85 %
0,85 %
jednou me pokousala pani od vodafone
1
0,85 %
0,85 %
Lživé odpovědi na jasně kladené otázky, snaha okrást zákazaníka
1
0,85 %
0,85 %
"Uvrtávání" starých lidí do dlouhodobých smluv s vysokými tarify.
1
0,85 %
0,85 %
nejsem si jistá
1
0,85 %
0,85 %
nesledovala jsem :(
1
0,85 %
0,85 %
nepamatuji se
1
0,85 %
0,85 %
ano Vodafone
1
0,85 %
0,85 %
ano, přítel pracoval v Telefonice a jednalo se tam o šikanu ze strany vedoucího pracovníka
1
0,85 %
0,85 %
ano-lhaní
1
0,85 %
0,85 %
Vodafon mě neupozornil včas, že mám něco platit a pak mi bez upozornění odpojil simkartu
1
0,85 %
0,85 %
ano, poskytovani kontaktu otravnym call centrum
1
0,85 %
0,85 %
Nevím, nezajímala jsem se o to
1
0,85 %
0,85 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?
odpověď Ne:
3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaškrtněte pro pokračování v dotazníku na otázku 5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaškrtněte pro pokračování v dotazníku na otázku 5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?
13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?
odpověď Transparentní a etické chování:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dodržování zákonů na otázku 13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
2. Jste muž či žena?
3. Jaký je Váš věk?
4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?
5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?
7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?
8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?
9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?
10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?
11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?
12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?
13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?
14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?
15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?
16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?
17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?
18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?
19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
2. Jste muž či žena?
3. Jaký je Váš věk?
4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?
5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?
7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?
8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?
9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?
10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?
11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?
12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?
13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?
14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?
15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?
16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?
17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?
18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?
19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Čermáková, M. – Společenská odpovědnost firem (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://28871.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.