Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost firem

Společenská odpovědnost firem

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Čermáková
Šetření:06. 03. 2013 - 26. 03. 2013
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

ráda bych Vás požádala o pomoc s vyplněnínim dotazníku pro mou bakalářskou práci.

Dotazník je zaměřen na společensky odpovědné podnikání, zejména na aktivity společností Telefónica, T-mobile a Vodafone.

 

Mnohokrát děkuji za Vaši pomoc

Michaela Čermáková

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou7765,81 %65,81 %  
Vysokoškolské3832,48 %32,48 %  
Základní21,71 %1,71 %  

Graf

2. Jste muž či žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6958,97 %58,97 %  
Muž4841,03 %41,03 %  

Graf

3. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 let9076,92 %76,92 %  
30-39 let1411,97 %11,97 %  
40-49 let108,55 %8,55 %  
Méně než 20 let32,56 %2,56 %  

Graf

4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8370,94 %70,94 %  
Ne3429,06 %29,06 %  

Graf

5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaškrtněte pro pokračování v dotazníku27100 %23,08 %  

Graf

6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7261,54 %61,54 %  
Vodafone97,69 %7,69 %  
ano32,56 %2,56 %  
T-mobile21,71 %1,71 %  
Ikea21,71 %1,71 %  
Tesco21,71 %1,71 %  
Linet, Unipetrol, Intercatering10,85 %0,85 %  
hlásí se k tomu skoro všechny10,85 %0,85 %  
Teléfonica10,85 %0,85 %  
Škoda - Auto10,85 %0,85 %  
Škoda auto10,85 %0,85 %  
Vodafone, ČEZ, T-mobile10,85 %0,85 %  
Delloite10,85 %0,85 %  
T-mobile, TPCA10,85 %0,85 %  
Hapag and Lloyd10,85 %0,85 %  
DHL Solution10,85 %0,85 %  
Lidl, ČEZ, ...10,85 %0,85 %  
Kooperativa, Albert?10,85 %0,85 %  
MC Donalds10,85 %0,85 %  
abb10,85 %0,85 %  
Ano, Česká pojišťovna a.s.10,85 %0,85 %  
HM, Ikea10,85 %0,85 %  
Pilsner Urquell10,85 %0,85 %  
ano znám10,85 %0,85 %  
HM10,85 %0,85 %  
ČEZ, O210,85 %0,85 %  
OZO10,85 %0,85 %  
Měla by to být každá firma, která vznikla, vzniká či vznikat bude.10,85 %0,85 %  
E.ON10,85 %0,85 %  
ČSOB10,85 %0,85 %  
LR Healt and Beauty System10,85 %0,85 %  
ahold, čez, vodafone, pilsner10,85 %0,85 %  
Coca Cola HBC10,85 %0,85 %  

Graf

7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Získání pozitivního obrazu v očích veřejnosti9984,62 %84,62 %  
Jde o dobrou reklamu6858,12 %58,12 %  
Odlišení od konkurence5042,74 %42,74 %  
Zvýšení loajality zákazníků a zaměstnanců4740,17 %40,17 %  
Jde o „módní“ záležitost4235,9 %35,9 %  
Snaha zlepšit životní prostředí, pomoci lidem3731,62 %31,62 %  
Odstraňování negativních důsledků fungování dané organizace2723,08 %23,08 %  
Zlepšení vztahů s veřejnou správou1714,53 %14,53 %  

Graf

8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím5446,15 %46,15 %  
Vodafone3227,35 %27,35 %  
Telefónica1714,53 %14,53 %  
T-mobile1411,97 %11,97 %  

Graf

9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10791,45 %91,45 %  
think big32,56 %2,56 %  
podpora výstavby hřišť, parků10,85 %0,85 %  
02 výhody10,85 %0,85 %  
sponzorství10,85 %0,85 %  
banany do afriky10,85 %0,85 %  
Thing Big10,85 %0,85 %  
O2 Think Big10,85 %0,85 %  
projekt Think Big10,85 %0,85 %  

Graf

10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10892,31 %92,31 %  
výměna práce na jeden den10,85 %0,85 %  
sponzorství10,85 %0,85 %  
vstřícné jednání se zákazníky10,85 %0,85 %  
snižování tepla vycházejícího z počítačů10,85 %0,85 %  
led do antarktidy10,85 %0,85 %  
sfsdfsdf10,85 %0,85 %  
pravidelné zážitkové akce10,85 %0,85 %  
dobré vztahy se zákazníky - internet v mobilu zdarma10,85 %0,85 %  
podpora dobročinných projektů10,85 %0,85 %  

Graf

11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9682,05 %82,05 %  
nadace vodafone32,56 %2,56 %  
odebirani starych mobilnich telefonu10,85 %0,85 %  
férová reklama10,85 %0,85 %  
Den volna pro zaměstnance, fond, nadace, den volna na vypomání s postiženými, darování krve10,85 %0,85 %  
rokjinak.cz10,85 %0,85 %  
sponzorství, ochrana životního prostředí10,85 %0,85 %  
Zelená síť, dárcovství krve, nadace Vodafone10,85 %0,85 %  
nepamatuji si, ale viděla jsem na internetu video z náboru a tam jich bylo spoustu.10,85 %0,85 %  
Chlubí se, že jsou první zelenou sítí10,85 %0,85 %  
Ekologické obaly MT10,85 %0,85 %  
elektrika do humpolce10,85 %0,85 %  
sázení stromků, neviditelné BTS10,85 %0,85 %  
darování krve, obnovitelné zdroje..10,85 %0,85 %  
první zelená síť, podpora cyklistiky10,85 %0,85 %  
dobrý vztah se zákazníky - volání do sítě vodafone zdarma10,85 %0,85 %  
odmena za zaslani starych mobilu10,85 %0,85 %  
darování krve10,85 %0,85 %  
Rok jinak10,85 %0,85 %  
vysazování stromků10,85 %0,85 %  

Graf

12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu4135,04 %35,04 %  
Reklama v televizi, novinách, na billbaordech2622,22 %22,22 %  
ve škole86,84 %6,84 %  
nikde54,27 %4,27 %  
nedozvěděla43,42 %3,42 %  
V prodejně dané společnosti32,56 %2,56 %  
nedozvěděl32,56 %2,56 %  
nevím21,71 %1,71 %  
ne10,85 %0,85 %  
z proklamací jejich marketingových šéfů10,85 %0,85 %  
od Míšy Čermákové10,85 %0,85 %  
Nevím, že by se tímto dané firmy zabývaly. Tudíž jsem se o tom, zřejmě, dozvěděla z tohoto dotazníku:-)) 10,85 %0,85 %  
ve škole, při přednáškách10,85 %0,85 %  
Propagační materiály10,85 %0,85 %  
odborná přednáška10,85 %0,85 %  
přednáška min. rok Týden teorie a praxe10,85 %0,85 %  
Obaly výrobku 10,85 %0,85 %  
v dire od granatu10,85 %0,85 %  
-10,85 %0,85 %  
Nevzpomínám si10,85 %0,85 %  
nevím o společensky odpovědném chování těchto firem10,85 %0,85 %  
nevím o jejich aktivitách10,85 %0,85 %  
ve skole10,85 %0,85 %  
Až zde10,85 %0,85 %  
Vím o přijemcích "dotací" od Nadace10,85 %0,85 %  
nic10,85 %0,85 %  
nevím, nedozvěděla jsem se10,85 %0,85 %  
v práci10,85 %0,85 %  
v tomto dotazníku:-)10,85 %0,85 %  
přednáška na vysoké škole10,85 %0,85 %  
pracující kamarádi10,85 %0,85 %  
od známého10,85 %0,85 %  
v tomto dotazníku10,85 %0,85 %  
nevím o tom10,85 %0,85 %  
nevím o to nic10,85 %0,85 %  
z časopisu firmy LR10,85 %0,85 %  
obecne povedomi10,85 %0,85 %  
na vysoké škole v předmětu podniková kultura10,85 %0,85 %  
škola10,85 %0,85 %  
od rodiny10,85 %0,85 %  
10,85 %0,85 %  
Nevěděla jsem o tom10,85 %0,85 %  
při telemarketingu - nabídka ze strany vodafone ve spolupráci s nějakou bankou10,85 %0,85 %  

Graf

13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jde o dobrovolnou aktivitu firem nad rámec jejich zákonných povinností8572,65 %72,65 %  
Ochrana životního prostředí5244,44 %44,44 %  
Transparentní a etické chování5143,59 %43,59 %  
Odstraňování škod vzniklých fungováním firmy3731,62 %31,62 %  
Reklamní nástroj3429,06 %29,06 %  
Dlouhodobá péče o komunitu, v níž firma působí3328,21 %28,21 %  
Snaha uspokojit zákaznické potřeby a udržet si loajální zákazníky3126,5 %26,5 %  
Péče o zaměstnance3025,64 %25,64 %  
Poskytování finančních prostředků neziskovým organizacím a nadacím2319,66 %19,66 %  
Dodržování zákonů1210,26 %10,26 %  
Krátkodobý projekt s určitým zaměřením65,13 %5,13 %  
nemůžu si vybrat, zda zaškrtávat definici nebo realitu10,85 %0,85 %  

Graf

14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální (zavedení etického kodexu, péče o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin; podpora okolí firmy – podpora neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury)5950,43 %50,43 %  
Environmentální (minimalizace možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů)3933,33 %33,33 %  
Ekonomickou (transparentní dosahování zisků, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery)1815,38 %15,38 %  
Nevím10,85 %0,85 %  

Graf

15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomickou5849,57 %49,57 %  
Sociální3227,35 %27,35 %  
Environmentální1714,53 %14,53 %  
Nevím108,55 %8,55 %  

Graf

16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Environmentální5547,01 %47,01 %  
Sociální4941,88 %41,88 %  
Nevím75,98 %5,98 %  
Ekonomickou65,13 %5,13 %  

Graf

17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6051,28 %51,28 %  
Ano3328,21 %28,21 %  
Nevím2420,51 %20,51 %  

Graf

18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5547,01 %47,01 %  
Ne3731,62 %31,62 %  
Nevím2521,37 %21,37 %  

Graf

19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9581,2 %81,2 %  
ano32,56 %2,56 %  
Obtěžování nevyžádanými nabídkami od Telefoniky a T-Mobile, zkreslující informování o nabídkách10,85 %0,85 %  
Ano u T-Mobile: agresivní prodejní praktiky-neustálé volání oudsorserů na zrušení předpl.karty a přechod na smlouvu10,85 %0,85 %  
ano... stačilo by, aby se firmy chovaly fér ke stakeholderům, není třeba mávat termíny o sp. odp., Když jako zákazník jsem pro firmu povl, jehož reklamaci nemusí řešit, je mi jedno, zda dává peníze na charitu10,85 %0,85 %  
Nezaznamenala jsem, že by se některá z těchto firem veřejně hlásila ke konceptu SOP!!10,85 %0,85 %  
např. u O2 neupozorňují na zúčtovací období od osmého dne v měsíci do sedmého dne v měsíci10,85 %0,85 %  
T- mobile 10,85 %0,85 %  
ne zcela pravdivé nabídky10,85 %0,85 %  
jednou me pokousala pani od vodafone10,85 %0,85 %  
Lživé odpovědi na jasně kladené otázky, snaha okrást zákazaníka10,85 %0,85 %  
"Uvrtávání" starých lidí do dlouhodobých smluv s vysokými tarify.10,85 %0,85 %  
nejsem si jistá10,85 %0,85 %  
nesledovala jsem :(10,85 %0,85 %  
nepamatuji se10,85 %0,85 %  
ano Vodafone10,85 %0,85 %  
ano, přítel pracoval v Telefonice a jednalo se tam o šikanu ze strany vedoucího pracovníka10,85 %0,85 %  
ano-lhaní10,85 %0,85 %  
Vodafon mě neupozornil včas, že mám něco platit a pak mi bez upozornění odpojil simkartu10,85 %0,85 %  
ano, poskytovani kontaktu otravnym call centrum10,85 %0,85 %  
Nevím, nezajímala jsem se o to10,85 %0,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?

  • odpověď Ne:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaškrtněte pro pokračování v dotazníku na otázku 5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.

6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaškrtněte pro pokračování v dotazníku na otázku 5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?

13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?

  • odpověď Transparentní a etické chování:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dodržování zákonů na otázku 13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

2. Jste muž či žena?

3. Jaký je Váš věk?

4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?

5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.

6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?

7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?

8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?

9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?

10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?

11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?

12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?

13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?

14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?

15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?

16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?

17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?

18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?

19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

2. Jste muž či žena?

3. Jaký je Váš věk?

4. Slyšel(a) jste někdy pojem společenská odpovědnost firem?

5. Jestliže odpověď na otázku č. 4 byla ne, tak společensky odpovědné podnikání lze definovat jako: „Dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají.“ Společensky odpovědné firmy se tedy nezaměřují pouze na zisk, ale i na aktivity v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Ekonomická oblast zahrnuje např. transparentní dosahování zisku, budování pozitivních vztahů se zákazníky, investory, dodavateli a dalšími obchodními partnery… Sociální oblast zahrnuje zavedení etického kodexu, péči o zaměstnance – jejich vzdělávání a rozvoj, rovné příležitosti pro všechny, zaměstnávání znevýhodněných skupin, dále podporu okolí firmy – podporu neziskových organizací, investice např. do rozvoje infrastruktury… Environmentální oblast se zaměřuje na minimalizaci možných škod vzniklých působením firmy, snižování spotřeby energií, třídění odpadů.

6. Znáte nějakou konkrétní společnost, která se hlásí ke konceptu společensky odpovědného podnikání?

7. Jaké motivy mají firmy dle Vašeho názoru ke společensky odpovědnému podnikání?

8. Která z těchto tří společností podle Vašeho názoru podniká nejvíce aktivit v rámci společensky odpovědného chování?

9. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Telefónica?

10. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti T-mobile?

11. Vzpomněl(a) byste si alespoň na jednu ze společensky odpovědných aktivit společnosti Vodafone?

12. Kde jste se dozvěděl(a) o společensky odpovědném chování těchto firem?

13. Jak byste charakterizoval(a) společensky odpovědné podnikání?

14. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání považujete za nejpřínosnější (nejdůležitější)?

15. Kterou oblast společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce zabývají?

16. Kterou oblastí společensky odpovědného podnikání se podle Vás firmy nejvíce prezentují navenek?

17. Představte si, že se rozhodujete o výběru mobilního operátora, budete nějak zohledňovat společensky odpovědné chování dané firmy?

18. Představte si, že se ucházíte o zaměstnání, bude na Vaše rozhodnutí mít vliv, zda se firma chová společensky odpovědně?

19. Zaznamenal(a) jste neetické jednání některé z těchto firem, které by bylo v rozporu s konceptem společensky odpovědného podnikání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čermáková, M.Společenská odpovědnost firem (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://28871.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.