Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování na internetu

Nakupování na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Brzobohatá
Šetření:09. 03. 2013 - 17. 03. 2013
Počet respondentů:165
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

jsem studentkou 3. ročníku vysoké školy. Prosím Vás o vyplnění mého dotazníku, který se týká nakupování na internetu. Výsledky tohoto dotazníku budou součástí mé zápočtové práce na předmět Základy sociologie. 

 

Děkuji za Váš čas :-).

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13078,79 %78,79 %  
muž3521,21 %21,21 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let11770,91 %70,91 %  
do 20 let2414,55 %14,55 %  
31 - 40 let2213,33 %13,33 %  
41 - 50 let21,21 %1,21 %  

Graf

3. Nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, občas12575,76 %75,76 %  
ano, velmi často3923,64 %23,64 %  
ne, nikdy10,61 %0,61 %  

Graf

4. Přes internet nakupuji nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika8350,3 %50,3 %  
oblečení8249,7 %49,7 %  
knihy5432,73 %32,73 %  
kosmetika3621,82 %21,82 %  
vybavení domácnosti3320 %20 %  
léky53,03 %3,03 %  
hračky31,82 %1,82 %  
potraviny21,21 %1,21 %  
věci na koně21,21 %1,21 %  
vouchery na slevových portálech10,61 %0,61 %  
káva10,61 %0,61 %  
Zážitky10,61 %0,61 %  
chovatelske potreby (granule, BARF)10,61 %0,61 %  
jezdecké potřeby10,61 %0,61 %  
jízdenky10,61 %0,61 %  
potraviny pro děti (sušené mléko,kaše..)10,61 %0,61 %  
raději nic10,61 %0,61 %  
letenky10,61 %0,61 %  
kontaktní čočky10,61 %0,61 %  
jízdenky, vstupenky10,61 %0,61 %  
sportovní pomůcky10,61 %0,61 %  
dárky10,61 %0,61 %  
maso pro psa10,61 %0,61 %  
čočky, věci ke koním10,61 %0,61 %  
náhradní díly10,61 %0,61 %  
vše10,61 %0,61 %  
dekorace, sberatelske predmety10,61 %0,61 %  
paruky, šperky, kabelky, kreslířské potřeby10,61 %0,61 %  
jakožto hokejový fanda také nakupuji příslušné fandící potřeby, které v kamenných obchodehc k dostání nejsou10,61 %0,61 %  
potřeby pro domácí zvířata (krmivo,...)10,61 %0,61 %  
zazitky10,61 %0,61 %  
vstupenky na kulturní akce10,61 %0,61 %  
potřeby pro miminko10,61 %0,61 %  
dárky různého typu10,61 %0,61 %  
náhradní díly k automobilu10,61 %0,61 %  
CD10,61 %0,61 %  
pro zvíře10,61 %0,61 %  
sport, kadernictvi10,61 %0,61 %  
cestování, poukazy10,61 %0,61 %  
dárky, které jinde neseženu: hodinky, erotické pomůcky, hry, bižuterii, vtipné hlouposti10,61 %0,61 %  
šperky, hodinky10,61 %0,61 %  
obecně dárky všeho druhu10,61 %0,61 %  

Graf

5. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát za rok11066,67 %66,67 %  
několikrát do měsíce4426,67 %26,67 %  
méně než 1x za rok74,24 %4,24 %  
několikrát do týdne42,42 %2,42 %  

Graf

6. Proč nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
můžu si vybrat zboží za výhodnější cenu než v kamenném obchodě8450,91 %50,91 %  
objednání zboží z pohodlí domova a dodání až do domu4829,09 %29,09 %  
větší výběr než v kamenných obchodech3320 %20 %  

Graf

7. Za největší nevýhodu nákupu přes internet považuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží si nemůžu vyzkoušet11871,52 %71,52 %  
neznám kvalitu objednaného zboží3219,39 %19,39 %  
nemám záruku, že zboží dorazí159,09 %9,09 %  

Graf

8. Kupujete bazarové zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy9255,76 %55,76 %  
ano, občas6438,79 %38,79 %  
ano, často95,45 %5,45 %  

Graf

9. Jaké máte zkušenosti s nákupem přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobré, zboží vždy dorazilo včas a v pořádku14990,3 %90,3 %  
špatné, zboží nedorazilo včas nebo vůbec53,03 %3,03 %  
špatné, zaslali mi jiné zboží nebo bylo poškozené21,21 %1,21 %  
nakupuji u takových dodavatelů a takové zboží, na které nelze výše uvedené možnosti uplatnit10,61 %0,61 %  
Různé, ale většinou dorazilo vše v pořádku.10,61 %0,61 %  
preferuji osobní odběr zboží10,61 %0,61 %  
víceméně dobré10,61 %0,61 %  
to záleží na tom jestli nakupuji od již odzkoušeného prodejce nebo třeba zabloudím na ebay a zboží mi sem letí od někud z Číny, Koree, Argentiny10,61 %0,61 %  
mám dobré zkušenosti, ovšem když jsem jednou vracelo zboží ve lhůtě zpět, balík nebyl převzat a vrácení jako takové nebylo uznáno (přestože to bylo ve 14-ti denní lhůtě)10,61 %0,61 %  
dobré, ale zboří ne vždy dorazilo včas a v pořádku10,61 %0,61 %  
zboží dorazilo včas a v pořádku, ale kvalita byla zklamáním- rozměry, materiál10,61 %0,61 %  
mám dobré zkušenosti, jen jedna špatná, přes 2 měsíce čekáme na rybářské křeslo, prodejce už se ani neozývá10,61 %0,61 %  

Graf

10. Porovnáváte cenu zboží na jednotlivých e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, vždy10362,42 %62,42 %  
záleží na druhu zboží5533,33 %33,33 %  
ne, nikdy74,24 %4,24 %  

Graf

11. Jaký druh platby preferujete při nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka7143,03 %43,03 %  
převodem5835,15 %35,15 %  
hotově (při osobním převzetí)3621,82 %21,82 %  

Graf

12. Jaký způsob dodání preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta9960 %60 %  
ostatní přepravní společnosti (PPL, DHL,...)6640 %40 %  

Graf

13. Proč preferujete právě tuto přepravní společnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
větší spolehlivost7143,03 %43,03 %  
nižší cena3823,03 %23,03 %  
kratší dodací lhůta1911,52 %11,52 %  
nevím31,82 %1,82 %  
zvyk31,82 %1,82 %  
niší cena21,21 %1,21 %  
dobré zkušenosti10,61 %0,61 %  
při nepřítomnosti, lze vyzvednout později na místní poště10,61 %0,61 %  
snadné řešení reklamací10,61 %0,61 %  
nemusim si brat dovolenou pro vyzvednuti ppl, ale vyzvednu na poste jak mi to vyhovuje10,61 %0,61 %  
domluva na termínu převzetí10,61 %0,61 %  
Možnost vyzvednutí, kdy se to hodí mě10,61 %0,61 %  
vždy se rozhoduji podle konkrétních podmínek10,61 %0,61 %  
nižší cena, větší spolehlivost, kratší dodací lhůta, dohoda času dodání10,61 %0,61 %  
Nepreferuji ani jedno, ale zde tato možnost10,61 %0,61 %  
možnost uložení zásilky na Poště při dodání během nepřítomnosti10,61 %0,61 %  
Možnost vyzvednutí na poště10,61 %0,61 %  
min otázka: preferuji osobní vyzvednutí. V případě přerpavní spol. si radši zajdu na poštu kdy vyhovuje mně.10,61 %0,61 %  
Preferuji osobní odběr. Pokud není, volím českou poštu - balík na poštu. Nechci se nahánět s přepravcem. Jsem rád, že balík někam dorazí a je na mě, kdy si ho vyzvednu.10,61 %0,61 %  
ne vždy jsem doma k zastižení10,61 %0,61 %  
bez specialniho duvodu10,61 %0,61 %  
preferuji osobní odběr, ale tato možnost tam není10,61 %0,61 %  
celková spokojenost, ochota místního pošťáka10,61 %0,61 %  
možnost uložení na pobočce při nevyzvednutí10,61 %0,61 %  
poštu mám před barákem, takže když náhodou nejsem doma, tak vím, kde ten balíček pak najdu a zároven se nemusím někam trajdat10,61 %0,61 %  
Nejlepší dostupnost v místě bydliště.10,61 %0,61 %  
když nejsem doma, nechají to na poště a nenahánějí mě jako PPL10,61 %0,61 %  
zboží si vyzvednu na poště a nemusím čekat půl dne doma kvůli kurýrovi10,61 %0,61 %  
mohu zboží vyzvednout dle mého času10,61 %0,61 %  
možnost osobního vyzvednutí, když nejsem zastižena zásilkou10,61 %0,61 %  
preferuji pouze osobní odběr10,61 %0,61 %  
větší spolehlivost+ narozdíl od soukromých dopravců nemusím na zboží čekat doma10,61 %0,61 %  
ani nevím10,61 %0,61 %  
možnost uložení zásilky při nemožnosti vyzvednutí10,61 %0,61 %  
možnost uložení balíku na poště10,61 %0,61 %  

Graf

14. Podle čeho vybíráte vhodný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
recenze7344,24 %44,24 %  
nejnižší ceny5935,76 %35,76 %  
doporučení od přátel a známých1810,91 %10,91 %  
dle vlastního úsudku10,61 %0,61 %  
nejnižší cena a hodnocení10,61 %0,61 %  
serioznosti informací a vlastního šetření + reference přátel/ostatních kupujících10,61 %0,61 %  
jen osobně známé a prověřené firmy10,61 %0,61 %  
recenze + nejnižší cena10,61 %0,61 %  
podle nabídky zboží10,61 %0,61 %  
jen tak10,61 %0,61 %  
jiná země - nikdo tu oblečení nemá10,61 %0,61 %  
různě10,61 %0,61 %  
jednak recenze, ale i nízká cena10,61 %0,61 %  
velikost sortimentu10,61 %0,61 %  
vlastní zkušenost10,61 %0,61 %  
souhrn různých faktorů10,61 %0,61 %  
spolehlivost10,61 %0,61 %  
já nakupuji u alzy, mám s nimi skvělé zkušenosti, proto se nezajímám ani o jiné obchody10,61 %0,61 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Přes internet nakupuji nejčastěji:

  • odpověď elektronika:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 1. Pohlaví:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Nakupujete přes internet?

4. Přes internet nakupuji nejčastěji:

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Proč nakupujete přes internet?

7. Za největší nevýhodu nákupu přes internet považuji:

8. Kupujete bazarové zboží přes internet?

9. Jaké máte zkušenosti s nákupem přes internet?

10. Porovnáváte cenu zboží na jednotlivých e-shopech?

11. Jaký druh platby preferujete při nákupu přes internet?

12. Jaký způsob dodání preferujete?

13. Proč preferujete právě tuto přepravní společnost?

14. Podle čeho vybíráte vhodný e-shop?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Nakupujete přes internet?

4. Přes internet nakupuji nejčastěji:

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Proč nakupujete přes internet?

7. Za největší nevýhodu nákupu přes internet považuji:

8. Kupujete bazarové zboží přes internet?

9. Jaké máte zkušenosti s nákupem přes internet?

10. Porovnáváte cenu zboží na jednotlivých e-shopech?

11. Jaký druh platby preferujete při nákupu přes internet?

12. Jaký způsob dodání preferujete?

13. Proč preferujete právě tuto přepravní společnost?

14. Podle čeho vybíráte vhodný e-shop?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Brzobohatá, M.Nakupování na internetu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://28998.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.