Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Emocionálne apely v reklame potravín
Emocionálne apely v reklame potravín
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ivana Viderňanová |
---|---|
Šetření: | 11. 03. 2013 - 17. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 45 |
Počet otázek (max/průměr): | 35 / 31.62 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.10:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený/á respondent/ka,
obraciam sa na Vás s prosbou o vyplnenie tohto dotazníka, ktorý je zameraný na využívanie emocionálnych apelov v reklame na trhu potravín. Jeho vyplnenie Vám zabere cca 15 minút.
Za Váš čas a ochotu Vám vopred ďakujem.
Odpovědi respondentů
1. Na základe akých kritérií sa riadite pri kúpe potravín? (Zoraďte podľa dôležitosti, pričom 1 – najviac dôležité, 8 – najmenej dôležité, pričom každému kritériu musí byť priradené iné čislo)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 3.356 | 3.74 |
obal | 5.911 | 3.281 |
vlastná skúsenosť | 2.422 | 2.911 |
odporúčanie od známeho | 4.622 | 2.28 |
značka | 4.822 | 3.168 |
reklama | 6.911 | 2.57 |
zloženie | 3.089 | 4.259 |
krajina pôvodu | 4.867 | 4.116 |
2. Ako často sa stretávate s reklamou potravín v jednotlivých médiách?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
3. Kupujete potraviny na základe reklám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
niekedy | 26 | 57,78 % | 57,78 % |
nie, nikdy | 19 | 42,22 % | 42,22 % |
4. Myslíte si, že reklama potravín pravdivo prezentuje vlastnosti potraviny (veľkosť, tvar, vzhľad, spôsob výroby, prínos pre výživu a zdravie spotrebiteľa,...)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr nie | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
nie | 16 | 35,56 % | 35,56 % |
skôr áno | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
5. Aké reklamy potravín preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
reklamy, ktoré upozorňujú na výhody produktu | 37 | 82,22 % | 82,22 % |
reklamy, ktoré vyvolávajú emócie | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
6. Stalo sa Vám aspoň raz v živote, že ste sa pri sledovaní reklamy potravín: (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozosmiali | 34 | 75,56 % | 75,56 % |
pohoršili | 23 | 51,11 % | 51,11 % |
potešili | 13 | 28,89 % | 28,89 % |
vystrašili | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
nič | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
rozplakali | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
znechutili (čokoláda Forte, tu bych si nedala) | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
7. Myslíte si že by sa mali emocionálne apely (humor, strach, sex/erotika, vrelosť,...) využívať v reklame potravín?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno, ale iba do istej miery | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
nie, ide o manipuláciu | 9 | 20 % | 20 % |
skôr nie, negatívne vplývajú na zákazníkov | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
áno, bez nich reklama nemôže fungovať | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
humor | 1.244 | 0.185 |
strach | 3.422 | 0.644 |
sex/erotika | 3.333 | 0.267 |
vrelosť (láska, priateľstvo,...) | 2 | 0.533 |
9. Kombináciu akých emocionálnych apelov by ste v reklame potravín neradi videli? (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
strach a sex/erotika | 35 | 77,78 % | 77,78 % |
strach a vrelosť | 23 | 51,11 % | 51,11 % |
sex/erotika a vrelosť | 16 | 35,56 % | 35,56 % |
humor a sex/erotika | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
humor a strach | 10 | 22,22 % | 22,22 % |
humor a vrelosť | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
10. Myslíte si, že využívanie jednotlivých emocionálnych apelov v reklame potravín môže ovplyvniť ich predajnosť?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
11. Humoru v reklame potravín by podľa Vás malo byť:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
viac | 24 | 53,33 % | 53,33 % |
rovnako | 21 | 46,67 % | 46,67 % |
12. Aký druh humoru v reklame potravín preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
komédia | 24 | 53,33 % | 53,33 % |
absurdný humor | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
irónia (výsmech, úmyselné použitie slov opačného významu) | 6 | 13,33 % | 13,33 % |
čierny humor | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
inteligentní humor, náznak, který je třeba domyslet | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
satira (ostrý, uštipačný, bezohľadný výsmech, posmech) | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
situačný | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
13. Stáva sa Vám, že si zapamätáte humornú reklamu, no neviete si s ňou spojiť produkt, ktorý má propagovať?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno, ale iba občas | 24 | 53,33 % | 53,33 % |
áno, často | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
nie, nikdy | 7 | 15,56 % | 15,56 % |
14. Stalo sa Vám niekedy, že reklama, ktorú ste považovali spočiatku za vtipnú Vám časom začala liezť na nervy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 34 | 75,56 % | 75,56 % |
nie | 11 | 24,44 % | 24,44 % |
15. Myslíte si, že humor v reklame potravín môže znížiť jej dôveryhodnosť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr nie | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
nie | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
skôr áno | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
neviem | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
áno | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
16. Pre aký sortiment potravín by ste použili humor v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sladkosti | 41 | 91,11 % | 91,11 % |
nealkoholické nápoje | 27 | 60 % | 60 % |
slané pochutiny | 24 | 53,33 % | 53,33 % |
káva, čaj | 18 | 40 % | 40 % |
mlieko a mliečne výrobky | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
ovocie a zelenina | 11 | 24,44 % | 24,44 % |
mäso a výrobky z mäsa | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
instantné jedlá a polievky | 8 | 17,78 % | 17,78 % |
dochucovadlá | 7 | 15,56 % | 15,56 % |
pečivo | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
použila bych ironii na výše uvedené, ale účinek reklamy by byl opačný :) | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
pro zdravé potraviny, které je třeba více konzumovat | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 34 | 75,56 % | 75,56 % |
áno | 11 | 24,44 % | 24,44 % |
18. Aké riziko prezentované reklamou by Vás presvedčilo ku kúpe potraviny? (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
fyzické riziko (riziko ublíženia na tele) | 20 | 44,44 % | 44,44 % |
časové riziko (rizikom je čas vyplytvaný na nepríjemnosti, ktorý by mohol byť využitý lepšie) | 16 | 35,56 % | 35,56 % |
finančné riziko (riziko finančnej straty) | 15 | 33,33 % | 33,33 % |
riziko zníženej výkonnosti (používané v porovnávacích reklamách, kde je zdôraznené, že konkurenčná značka neposkytuje taký výkon ako propagovaná) | 9 | 20 % | 20 % |
spoločenské riziko (riziko vyradenia zo spoločnosti) | 7 | 15,56 % | 15,56 % |
riziko straty určitej príležitosti (riziko vzniká vtedy, ak sa zákazník nebude vhodne správať) | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
19. Myslíte si že reklamy využívajúce motív strachu by mali byť zakázané?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 28 | 62,22 % | 62,22 % |
nie | 17 | 37,78 % | 37,78 % |
20. Pre aký sortiment potravín by ste využili strach v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevyužíval/a by som | 28 | 62,22 % | 62,22 % |
mäso a výrobky z mäsa | 7 | 15,56 % | 15,56 % |
ovocie a zelenina | 6 | 13,33 % | 13,33 % |
dochucovadlá | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
sladkosti | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
mlieko a mliečne výrobky | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
instantné jedlá a polievky | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
slané pochutiny | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
pečivo | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
řekla bych lidem pravdu o těchto potravinách, pustila bych do televize videa, odkud toto jídlo pochází a co obsahuje | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
nealkoholické nápoje | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
Alkoholické nápoje | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
káva, čaj | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie, ale nevadia mi | 19 | 42,22 % | 42,22 % |
nie, takéto reklamy by mali byť zakázané | 15 | 33,33 % | 33,33 % |
áno, ale iba ak sa hodia k propagovanej potravine | 11 | 24,44 % | 24,44 % |
22. Erotiky a sexu v reklame potravín je podľa Vás:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tak akurát | 17 | 37,78 % | 37,78 % |
veľa | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
nepoznám takéto reklamy | 10 | 22,22 % | 22,22 % |
málo | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
parfumy | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
nevyužíval/a by som ich | 17 | 37,78 % | 37,78 % |
alkoholické nápoje | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
kozmetika | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
automobily | 9 | 20 % | 20 % |
služby | 6 | 13,33 % | 13,33 % |
lieky | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
elektronika | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
nealkoholické nápoje | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
pracie prostriedky | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
potraviny | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
24. Ak ste v otázke 23. zaškrtli potraviny, pre aký sortiment by ste použili sexuálne a erotické motívy v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sladkosti | 3 | 60 % | 6,67 % |
káva, čaj | 3 | 60 % | 6,67 % |
nezaškrtla jsem | 1 | 20 % | 2,22 % |
mlieko a mliečne výrobky | 1 | 20 % | 2,22 % |
pečivo | 1 | 20 % | 2,22 % |
ovocie a zelenina | 1 | 20 % | 2,22 % |
25. Ako vnímate reklamy potravín využívajúce motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
páčia sa mi | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
neviem | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
nepáčia sa mi | 6 | 13,33 % | 13,33 % |
26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sladkosti | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
ovocie a zelenina | 25 | 55,56 % | 55,56 % |
káva, čaj | 23 | 51,11 % | 51,11 % |
nealkoholické nápoje | 19 | 42,22 % | 42,22 % |
mlieko a mliečne výrobky | 18 | 40 % | 40 % |
pečivo | 14 | 31,11 % | 31,11 % |
slané pochutiny | 12 | 26,67 % | 26,67 % |
instantné jedlá a polievky | 7 | 15,56 % | 15,56 % |
dochucovadlá | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
nevyužíval/a by som | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
mäso a výrobky z mäsa | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
27. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele humor?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Centrum - Bobika
český Telecom - ZADARa
jupí štáva - reklama s pusinkami
kofola
Kofola, nie, nie, ja nemusím :)
minerálka
muller mix s blondýnou
na kofolu a zlaté prasatko
Na reklamy nekoukám, protože ovlivňují mysl, snaží se nás zmanipulovat. U otázky 18 jsem zaškrtla jen něco, protože by mě to nepustilo dále, nechtěla jsem odpovídat, žádná možnost se mi nelíbila.
Oskar (Vodafone), T-mobile
Reklama na Centrum.cz - Bóbika; reklama na Coca Colu - kněz
snickers
snickers-ked si hladný nie si to ty
t-mobile
T-Mobile - Pavlásek/Kotek
Teekane
tmobile
Tmobile - volej Zadara
Život je hořký, Bohu dík! -Radegast
28. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele strach?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
calgon, ak nebudem použávať calgon môžem svoju práčku vyhodiť.
Domestos WC čistič
Flora
kapky do nosu, reklamy na léky, na bolavé klouby atd.
KB - upír
klistata
margaríny flora
Nekoukám na reklamy.
nemyslíš, zaplatíš
nic
Orbit
orbit
Reklama na Parodontax
Reklama na pojišťovnu - Partners - cirkus
tic tac
žádná
žuvačky orbit, flora, actimel
žvýkačky
29. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele sex/erotika?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Axe
Cinzano, Campari
kinder bueno
kofola
mila
mrož, kofola
nechutná reklama na kečup s dvojzmyselnými hláškami, a reklamy na bomboniery kde sa polonahá žena rozplýva ako pri orgazme
nejaké bonbóny, konkrétnu značku si nepamätám
Nekoukám.
Old spice
Play boy - parfum
Playboy deodorant, AXE
Reklama na nějaký alkohol či parfém. Bohužel si již nepamatuji na který.
vonavky
zmrzlina Magnum
30. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele vrelosť (láska, priateľstvo,...)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Granko
Kinder bueno
Lenor
Mc donnals, kofola, toffife, sirup, ... je to často využívané
Mcdonald
merci
merci, milka, tofife
Mila - osudová přitažlivost
milka
Na Pyramidku koření Svíčková omáčka od Vitany.
Nekoukám.
oplatky opavia
Orion
reklamy na výrobky pro děti - sladkosti atd.
susenky
Toffife
31. Pohlavie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 33 | 73,33 % | 73,33 % |
muž | 12 | 26,67 % | 26,67 % |
32. Vek
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 – 24 rokov | 20 | 44,44 % | 44,44 % |
25 – 34 rokov | 16 | 35,56 % | 35,56 % |
35 – 44 rokov | 5 | 11,11 % | 11,11 % |
55 – 64 rokov | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
65 a viac rokov | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
45 – 54 rokov | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
33. Vzdelanie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 20 | 44,44 % | 44,44 % |
stredoškolské s maturitou | 18 | 40 % | 40 % |
základné | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
stredoškolské bez maturity | 3 | 6,67 % | 6,67 % |
34. Ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
študent | 20 | 44,44 % | 44,44 % |
zamestnaný | 17 | 37,78 % | 37,78 % |
nezamestnaný | 4 | 8,89 % | 8,89 % |
materská dovolenka | 2 | 4,44 % | 4,44 % |
dôchodca | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
živnostník | 1 | 2,22 % | 2,22 % |
35. Bydlisko
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mesto | 36 | 80 % | 80 % |
vidiek | 9 | 20 % | 20 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.