Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Emocionálne apely v reklame potravín

Emocionálne apely v reklame potravín

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Viderňanová
Šetření:11. 03. 2013 - 17. 03. 2013
Počet respondentů:45
Počet otázek (max/průměr):35 / 31.62
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený/á respondent/ka,

obraciam sa na Vás s prosbou o vyplnenie tohto dotazníka, ktorý je zameraný na využívanie emocionálnych apelov v reklame na trhu potravín. Jeho vyplnenie Vám zabere cca 15 minút.

Za Váš čas a ochotu Vám vopred ďakujem.

Odpovědi respondentů

1. Na základe akých kritérií sa riadite pri kúpe potravín? (Zoraďte podľa dôležitosti, pričom 1 – najviac dôležité, 8 – najmenej dôležité, pričom každému kritériu musí byť priradené iné čislo)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena3.3563.74
obal5.9113.281
vlastná skúsenosť2.4222.911
odporúčanie od známeho4.6222.28
značka4.8223.168
reklama6.9112.57
zloženie3.0894.259
krajina pôvodu4.8674.116

Graf

2. Ako často sa stretávate s reklamou potravín v jednotlivých médiách?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

3. Kupujete potraviny na základe reklám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
niekedy2657,78 %57,78 %  
nie, nikdy1942,22 %42,22 %  

Graf

4. Myslíte si, že reklama potravín pravdivo prezentuje vlastnosti potraviny (veľkosť, tvar, vzhľad, spôsob výroby, prínos pre výživu a zdravie spotrebiteľa,...)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skôr nie2555,56 %55,56 %  
nie1635,56 %35,56 %  
skôr áno48,89 %8,89 %  

Graf

5. Aké reklamy potravín preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamy, ktoré upozorňujú na výhody produktu3782,22 %82,22 %  
reklamy, ktoré vyvolávajú emócie817,78 %17,78 %  

Graf

6. Stalo sa Vám aspoň raz v živote, že ste sa pri sledovaní reklamy potravín: (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozosmiali3475,56 %75,56 %  
pohoršili2351,11 %51,11 %  
potešili1328,89 %28,89 %  
vystrašili36,67 %6,67 %  
nič12,22 %2,22 %  
rozplakali12,22 %2,22 %  
znechutili (čokoláda Forte, tu bych si nedala)12,22 %2,22 %  

Graf

7. Myslíte si že by sa mali emocionálne apely (humor, strach, sex/erotika, vrelosť,...) využívať v reklame potravín?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno, ale iba do istej miery2555,56 %55,56 %  
nie, ide o manipuláciu920 %20 %  
skôr nie, negatívne vplývajú na zákazníkov817,78 %17,78 %  
áno, bez nich reklama nemôže fungovať36,67 %6,67 %  

Graf

8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
humor1.2440.185
strach3.4220.644
sex/erotika3.3330.267
vrelosť (láska, priateľstvo,...)20.533

Graf

9. Kombináciu akých emocionálnych apelov by ste v reklame potravín neradi videli? (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
strach a sex/erotika3577,78 %77,78 %  
strach a vrelosť2351,11 %51,11 %  
sex/erotika a vrelosť1635,56 %35,56 %  
humor a sex/erotika1431,11 %31,11 %  
humor a strach1022,22 %22,22 %  
humor a vrelosť12,22 %2,22 %  

Graf

10. Myslíte si, že využívanie jednotlivých emocionálnych apelov v reklame potravín môže ovplyvniť ich predajnosť?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Humoru v reklame potravín by podľa Vás malo byť:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
viac2453,33 %53,33 %  
rovnako2146,67 %46,67 %  

Graf

12. Aký druh humoru v reklame potravín preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komédia2453,33 %53,33 %  
absurdný humor817,78 %17,78 %  
irónia (výsmech, úmyselné použitie slov opačného významu)613,33 %13,33 %  
čierny humor48,89 %8,89 %  
inteligentní humor, náznak, který je třeba domyslet12,22 %2,22 %  
satira (ostrý, uštipačný, bezohľadný výsmech, posmech)12,22 %2,22 %  
situačný12,22 %2,22 %  

Graf

13. Stáva sa Vám, že si zapamätáte humornú reklamu, no neviete si s ňou spojiť produkt, ktorý má propagovať?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno, ale iba občas2453,33 %53,33 %  
áno, často1431,11 %31,11 %  
nie, nikdy715,56 %15,56 %  

Graf

14. Stalo sa Vám niekedy, že reklama, ktorú ste považovali spočiatku za vtipnú Vám časom začala liezť na nervy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno3475,56 %75,56 %  
nie1124,44 %24,44 %  

Graf

15. Myslíte si, že humor v reklame potravín môže znížiť jej dôveryhodnosť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skôr nie2555,56 %55,56 %  
nie817,78 %17,78 %  
skôr áno511,11 %11,11 %  
neviem511,11 %11,11 %  
áno24,44 %4,44 %  

Graf

16. Pre aký sortiment potravín by ste použili humor v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sladkosti4191,11 %91,11 %  
nealkoholické nápoje2760 %60 %  
slané pochutiny2453,33 %53,33 %  
káva, čaj1840 %40 %  
mlieko a mliečne výrobky1431,11 %31,11 %  
ovocie a zelenina1124,44 %24,44 %  
mäso a výrobky z mäsa817,78 %17,78 %  
instantné jedlá a polievky817,78 %17,78 %  
dochucovadlá715,56 %15,56 %  
pečivo511,11 %11,11 %  
použila bych ironii na výše uvedené, ale účinek reklamy by byl opačný :)12,22 %2,22 %  
pro zdravé potraviny, které je třeba více konzumovat12,22 %2,22 %  

Graf

17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie3475,56 %75,56 %  
áno1124,44 %24,44 %  

Graf

18. Aké riziko prezentované reklamou by Vás presvedčilo ku kúpe potraviny? (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fyzické riziko (riziko ublíženia na tele)2044,44 %44,44 %  
časové riziko (rizikom je čas vyplytvaný na nepríjemnosti, ktorý by mohol byť využitý lepšie)1635,56 %35,56 %  
finančné riziko (riziko finančnej straty)1533,33 %33,33 %  
riziko zníženej výkonnosti (používané v porovnávacích reklamách, kde je zdôraznené, že konkurenčná značka neposkytuje taký výkon ako propagovaná)920 %20 %  
spoločenské riziko (riziko vyradenia zo spoločnosti)715,56 %15,56 %  
riziko straty určitej príležitosti (riziko vzniká vtedy, ak sa zákazník nebude vhodne správať)36,67 %6,67 %  

Graf

19. Myslíte si že reklamy využívajúce motív strachu by mali byť zakázané?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno2862,22 %62,22 %  
nie1737,78 %37,78 %  

Graf

20. Pre aký sortiment potravín by ste využili strach v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužíval/a by som2862,22 %62,22 %  
mäso a výrobky z mäsa715,56 %15,56 %  
ovocie a zelenina613,33 %13,33 %  
dochucovadlá511,11 %11,11 %  
sladkosti511,11 %11,11 %  
mlieko a mliečne výrobky48,89 %8,89 %  
instantné jedlá a polievky36,67 %6,67 %  
slané pochutiny36,67 %6,67 %  
pečivo24,44 %4,44 %  
řekla bych lidem pravdu o těchto potravinách, pustila bych do televize videa, odkud toto jídlo pochází a co obsahuje12,22 %2,22 %  
nealkoholické nápoje12,22 %2,22 %  
Alkoholické nápoje12,22 %2,22 %  
káva, čaj12,22 %2,22 %  

Graf

21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie, ale nevadia mi1942,22 %42,22 %  
nie, takéto reklamy by mali byť zakázané1533,33 %33,33 %  
áno, ale iba ak sa hodia k propagovanej potravine1124,44 %24,44 %  

Graf

22. Erotiky a sexu v reklame potravín je podľa Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tak akurát1737,78 %37,78 %  
veľa1431,11 %31,11 %  
nepoznám takéto reklamy1022,22 %22,22 %  
málo48,89 %8,89 %  

Graf

23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parfumy2555,56 %55,56 %  
nevyužíval/a by som ich1737,78 %37,78 %  
alkoholické nápoje1431,11 %31,11 %  
kozmetika1431,11 %31,11 %  
automobily920 %20 %  
služby613,33 %13,33 %  
lieky511,11 %11,11 %  
elektronika36,67 %6,67 %  
nealkoholické nápoje24,44 %4,44 %  
pracie prostriedky24,44 %4,44 %  
potraviny12,22 %2,22 %  

Graf

24. Ak ste v otázke 23. zaškrtli potraviny, pre aký sortiment by ste použili sexuálne a erotické motívy v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sladkosti360 %6,67 %  
káva, čaj360 %6,67 %  
nezaškrtla jsem120 %2,22 %  
mlieko a mliečne výrobky120 %2,22 %  
pečivo120 %2,22 %  
ovocie a zelenina120 %2,22 %  

Graf

25. Ako vnímate reklamy potravín využívajúce motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
páčia sa mi2555,56 %55,56 %  
neviem1431,11 %31,11 %  
nepáčia sa mi613,33 %13,33 %  

Graf

26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sladkosti2555,56 %55,56 %  
ovocie a zelenina2555,56 %55,56 %  
káva, čaj2351,11 %51,11 %  
nealkoholické nápoje1942,22 %42,22 %  
mlieko a mliečne výrobky1840 %40 %  
pečivo1431,11 %31,11 %  
slané pochutiny1226,67 %26,67 %  
instantné jedlá a polievky715,56 %15,56 %  
dochucovadlá511,11 %11,11 %  
nevyužíval/a by som48,89 %8,89 %  
mäso a výrobky z mäsa48,89 %8,89 %  

Graf

27. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele humor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Centrum - Bobika

český Telecom - ZADARa

jupí štáva - reklama s pusinkami

kofola

Kofola, nie, nie, ja nemusím :)

minerálka

muller mix s blondýnou

na kofolu a zlaté prasatko

Na reklamy nekoukám, protože ovlivňují mysl, snaží se nás zmanipulovat. U otázky 18 jsem zaškrtla jen něco, protože by mě to nepustilo dále, nechtěla jsem odpovídat, žádná možnost se mi nelíbila.

Oskar (Vodafone), T-mobile

Reklama na Centrum.cz - Bóbika; reklama na Coca Colu - kněz

snickers

snickers-ked si hladný nie si to ty

t-mobile

T-Mobile - Pavlásek/Kotek

Teekane

tmobile

Tmobile - volej Zadara

Život je hořký, Bohu dík! -Radegast

28. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele strach?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

calgon, ak nebudem použávať calgon môžem svoju práčku vyhodiť.

Domestos WC čistič

Flora

kapky do nosu, reklamy na léky, na bolavé klouby atd.

KB - upír

klistata

margaríny flora

Nekoukám na reklamy.

nemyslíš, zaplatíš

nic

Orbit

orbit

Reklama na Parodontax

Reklama na pojišťovnu - Partners - cirkus

tic tac

žádná

žuvačky orbit, flora, actimel

žvýkačky

29. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele sex/erotika?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Axe

Cinzano, Campari

kinder bueno

kofola

mila

mrož, kofola

nechutná reklama na kečup s dvojzmyselnými hláškami, a reklamy na bomboniery kde sa polonahá žena rozplýva ako pri orgazme

nejaké bonbóny, konkrétnu značku si nepamätám

Nekoukám.

Old spice

Play boy - parfum

Playboy deodorant, AXE

Reklama na nějaký alkohol či parfém. Bohužel si již nepamatuji na který.

vonavky

zmrzlina Magnum

30. Aká konkrétna reklamná kampaň Vám napadla pri emocionálnom apele vrelosť (láska, priateľstvo,...)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Granko

Kinder bueno

Lenor

Mc donnals, kofola, toffife, sirup, ... je to často využívané

Mcdonald

merci

merci, milka, tofife

Mila - osudová přitažlivost

milka

Na Pyramidku koření Svíčková omáčka od Vitany.

Nekoukám.

oplatky opavia

Orion

reklamy na výrobky pro děti - sladkosti atd.

susenky

Toffife

31. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3373,33 %73,33 %  
muž1226,67 %26,67 %  

Graf

32. Vek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 24 rokov2044,44 %44,44 %  
25 – 34 rokov1635,56 %35,56 %  
35 – 44 rokov511,11 %11,11 %  
55 – 64 rokov24,44 %4,44 %  
65 a viac rokov12,22 %2,22 %  
45 – 54 rokov12,22 %2,22 %  

Graf

33. Vzdelanie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské2044,44 %44,44 %  
stredoškolské s maturitou1840 %40 %  
základné48,89 %8,89 %  
stredoškolské bez maturity36,67 %6,67 %  

Graf

34. Ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
študent2044,44 %44,44 %  
zamestnaný1737,78 %37,78 %  
nezamestnaný48,89 %8,89 %  
materská dovolenka24,44 %4,44 %  
dôchodca12,22 %2,22 %  
živnostník12,22 %2,22 %  

Graf

35. Bydlisko

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mesto3680 %80 %  
vidiek920 %20 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kupujete potraviny na základe reklám?

  • odpověď niekedy:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno na otázku 17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)

7. Myslíte si že by sa mali emocionálne apely (humor, strach, sex/erotika, vrelosť,...) využívať v reklame potravín?

  • odpověď áno, ale iba do istej miery:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno, ale iba ak sa hodia k propagovanej potravine na otázku 21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?

8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)

  • odpověď sex/erotika=3:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi strach=4 na otázku 8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)
  • odpověď sex/erotika=4:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi strach=3 na otázku 8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)

23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)

  • odpověď parfumy:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kozmetika na otázku 23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno, ale iba ak sa hodia k propagovanej potravine na otázku 21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?

25. Ako vnímate reklamy potravín využívajúce motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

  • odpověď páčia sa mi:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi áno na otázku 17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vrelosť (láska, priateľstvo,...)=áno na otázku 10. Myslíte si, že využívanie jednotlivých emocionálnych apelov v reklame potravín môže ovplyvniť ich predajnosť?

26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

  • odpověď ovocie a zelenina:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vonkajšia reklama=mesačne na otázku 2. Ako často sa stretávate s reklamou potravín v jednotlivých médiách?
  • odpověď sladkosti:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi slané pochutiny na otázku 26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na základe akých kritérií sa riadite pri kúpe potravín? (Zoraďte podľa dôležitosti, pričom 1 – najviac dôležité, 8 – najmenej dôležité, pričom každému kritériu musí byť priradené iné čislo)

2. Ako často sa stretávate s reklamou potravín v jednotlivých médiách?

3. Kupujete potraviny na základe reklám?

4. Myslíte si, že reklama potravín pravdivo prezentuje vlastnosti potraviny (veľkosť, tvar, vzhľad, spôsob výroby, prínos pre výživu a zdravie spotrebiteľa,...)?

5. Aké reklamy potravín preferujete?

6. Stalo sa Vám aspoň raz v živote, že ste sa pri sledovaní reklamy potravín: (môžete označiť viac odpovedí)

7. Myslíte si že by sa mali emocionálne apely (humor, strach, sex/erotika, vrelosť,...) využívať v reklame potravín?

8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)

9. Kombináciu akých emocionálnych apelov by ste v reklame potravín neradi videli? (môžete označiť viac odpovedí)

10. Myslíte si, že využívanie jednotlivých emocionálnych apelov v reklame potravín môže ovplyvniť ich predajnosť?

11. Humoru v reklame potravín by podľa Vás malo byť:

12. Aký druh humoru v reklame potravín preferujete?

13. Stáva sa Vám, že si zapamätáte humornú reklamu, no neviete si s ňou spojiť produkt, ktorý má propagovať?

14. Stalo sa Vám niekedy, že reklama, ktorú ste považovali spočiatku za vtipnú Vám časom začala liezť na nervy?

15. Myslíte si, že humor v reklame potravín môže znížiť jej dôveryhodnosť?

16. Pre aký sortiment potravín by ste použili humor v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)

18. Aké riziko prezentované reklamou by Vás presvedčilo ku kúpe potraviny? (môžete označiť viac odpovedí)

19. Myslíte si že reklamy využívajúce motív strachu by mali byť zakázané?

20. Pre aký sortiment potravín by ste využili strach v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?

22. Erotiky a sexu v reklame potravín je podľa Vás:

23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)

25. Ako vnímate reklamy potravín využívajúce motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

31. Pohlavie

32. Vek

33. Vzdelanie

34. Ekonomická aktivita

35. Bydlisko

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na základe akých kritérií sa riadite pri kúpe potravín? (Zoraďte podľa dôležitosti, pričom 1 – najviac dôležité, 8 – najmenej dôležité, pričom každému kritériu musí byť priradené iné čislo)

2. Ako často sa stretávate s reklamou potravín v jednotlivých médiách?

3. Kupujete potraviny na základe reklám?

4. Myslíte si, že reklama potravín pravdivo prezentuje vlastnosti potraviny (veľkosť, tvar, vzhľad, spôsob výroby, prínos pre výživu a zdravie spotrebiteľa,...)?

5. Aké reklamy potravín preferujete?

6. Stalo sa Vám aspoň raz v živote, že ste sa pri sledovaní reklamy potravín: (môžete označiť viac odpovedí)

7. Myslíte si že by sa mali emocionálne apely (humor, strach, sex/erotika, vrelosť,...) využívať v reklame potravín?

8. Ktoré z nasledujúcich apelov sú podľa Vás najvhodnejšie pre reklamu potravín? (1 – najviac vhodné, 4 – najmenej vhodné, pričom každý apel musí mať priradené iné číslo)

9. Kombináciu akých emocionálnych apelov by ste v reklame potravín neradi videli? (môžete označiť viac odpovedí)

10. Myslíte si, že využívanie jednotlivých emocionálnych apelov v reklame potravín môže ovplyvniť ich predajnosť?

11. Humoru v reklame potravín by podľa Vás malo byť:

12. Aký druh humoru v reklame potravín preferujete?

13. Stáva sa Vám, že si zapamätáte humornú reklamu, no neviete si s ňou spojiť produkt, ktorý má propagovať?

14. Stalo sa Vám niekedy, že reklama, ktorú ste považovali spočiatku za vtipnú Vám časom začala liezť na nervy?

15. Myslíte si, že humor v reklame potravín môže znížiť jej dôveryhodnosť?

16. Pre aký sortiment potravín by ste použili humor v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

17. Kúpili ste si niekedy potraviny pretože reklama vo Vás vyvolala strach? (napr. strach zo zubného kazu v reklame na žuvačky)

18. Aké riziko prezentované reklamou by Vás presvedčilo ku kúpe potraviny? (môžete označiť viac odpovedí)

19. Myslíte si že reklamy využívajúce motív strachu by mali byť zakázané?

20. Pre aký sortiment potravín by ste využili strach v reklame? (môžete označiť viac odpovedí)

21. Páčia sa Vám reklamy potravín využívajúce erotické a sexuálne motívy?

22. Erotiky a sexu v reklame potravín je podľa Vás:

23. V reklame akých produktov by ste využili sexuálne a erotické motívy? (môžete označiť viac odpovedí)

25. Ako vnímate reklamy potravín využívajúce motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

26. Pre aký sortiment potravín by ste v reklame využili motív vrelosti (láska, priateľstvo,...?

31. Pohlavie

32. Vek

33. Vzdelanie

34. Ekonomická aktivita

35. Bydlisko

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Viderňanová, I.Emocionálne apely v reklame potravín (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://29055.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.