Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické bankovnictví

Elektronické bankovnictví

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Lucká
Šetření:21. 03. 2013 - 28. 03. 2013
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 


dovoluji si Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který se týká elektronického bankovnictví. Tento dotazník je anonymní a výsledky budou použity do mé diplomové práce na téma Elektronické bankovnictví.

 

Moc Vám děkuji za vyplnění.

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8574,56 %74,56 %  
muž2925,44 %25,44 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-264842,11 %42,11 %  
27-404035,09 %35,09 %  
41-552521,93 %21,93 %  
15-1810,88 %0,88 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou5750 %50 %  
vysokoškolské5346,49 %46,49 %  
vyučen/a21,75 %1,75 %  
základní21,75 %1,75 %  

Graf

4. Které banky jste klientem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna, a.s.4942,98 %42,98 %  
Komerční banka, a.s.2017,54 %17,54 %  
Československá obchodní banka, a.s.1815,79 %15,79 %  
GE Money Bank, a.s.76,14 %6,14 %  
MBank43,51 %3,51 %  
Raiffeisenbank a. s.32,63 %2,63 %  
Air Bank21,75 %1,75 %  
Equa banky10,88 %0,88 %  
mbank,fio10,88 %0,88 %  
ZUNO10,88 %0,88 %  
Slovenská sporiteľňa10,88 %0,88 %  
KB a MBank10,88 %0,88 %  
ERA10,88 %0,88 %  
více bank10,88 %0,88 %  
jina10,88 %0,88 %  
Česká spořitelna a GE Money Bank10,88 %0,88 %  
nemam10,88 %0,88 %  
Poštovní spořitelna10,88 %0,88 %  

Graf

5. Kterou z těchto forem elektronického bankovnictví využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové bankovnictví10692,98 %92,98 %  
Platební karta8171,05 %71,05 %  
Mobilní bankovnictví1614,04 %14,04 %  
Telefonní bankovnictví54,39 %4,39 %  
Homebanking21,75 %1,75 %  

Graf

6. Jakou službu elektronického bankovnictví nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zadání tuzemského příkazu k úhradě9684,21 %84,21 %  
zjištění zůstatku na účtu7969,3 %69,3 %  
výběr hotovosti z bankomatu6254,39 %54,39 %  
placení platební kartou6254,39 %54,39 %  
kontrola transakční historie6052,63 %52,63 %  
operace s trvalým2219,3 %19,3 %  
placení kreditní kartou2017,54 %17,54 %  
dobití kreditu1916,67 %16,67 %  
zadání zahraničního příkazu k úhradě32,63 %2,63 %  
export/import dat do účetnictví10,88 %0,88 %  
ne10,88 %0,88 %  
nepoužívám10,88 %0,88 %  

Graf

7. Jak často využíváte elektronické bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát za týden3328,95 %28,95 %  
jednou týdně2925,44 %25,44 %  
několikrát za měsíc2219,3 %19,3 %  
denně1815,79 %15,79 %  
jednou za měsíc108,77 %8,77 %  
méně21,75 %1,75 %  

Graf

8. Co Vás vede k využívání služeb elektronického bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlí9280,7 %80,7 %  
úspora času8372,81 %72,81 %  
nepřetržitý přístup k účtu7969,3 %69,3 %  
rychlost vyřízení požadavku6859,65 %59,65 %  
cena2723,68 %23,68 %  
:-) 10,88 %0,88 %  

Graf

9. Váš účel využívání elektronického bankovnictví je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soukromý10995,61 %95,61 %  
podnikatelský54,39 %4,39 %  

Graf

10. Preferujete určitou banku pro určitou službu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7666,67 %66,67 %  
ano3833,33 %33,33 %  

Graf

11. Jak jste spokojen(a) s využívanými službami elektronického bankovnictví?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný5245,61 %45,61 %  
výborný5144,74 %44,74 %  
dobrý76,14 %6,14 %  
dostatečný21,75 %1,75 %  
nedostatečný21,75 %1,75 %  

Graf

12. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nejvíce líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času9078,95 %78,95 %  
pohodlí8675,44 %75,44 %  
rychlost vyřízení požadavku7868,42 %68,42 %  
cena2320,18 %20,18 %  
sortiment služeb87,02 %7,02 %  
prehlednost10,88 %0,88 %  
nic10,88 %0,88 %  
nefunguje,pořád nějaké problémy10,88 %0,88 %  

Graf

13. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nelíbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízká bezpečnost3026,32 %26,32 %  
potřeba technického vybavení2723,68 %23,68 %  
cena2118,42 %18,42 %  
nízká nabídka funkčností1614,04 %14,04 %  
nic108,77 %8,77 %  
složitá obsluha76,14 %6,14 %  
-21,75 %1,75 %  
nic mě nenapadá10,88 %0,88 %  
jsem spokojená, nic mi nevadí10,88 %0,88 %  
nic, vše v pořádku10,88 %0,88 %  
Líbí se mi vše10,88 %0,88 %  
že se maže po určitém čase historie (u KB)10,88 %0,88 %  
jsem spokojena10,88 %0,88 %  
xxx10,88 %0,88 %  
se vším spokojen10,88 %0,88 %  
ok10,88 %0,88 %  
nic mi extra nevadí10,88 %0,88 %  
zatím jsem se s většími problémy nesetkala10,88 %0,88 %  
snad jedině obavy o bezpečnost, ale výraz nízká bezpečnost je příliš silný.10,88 %0,88 %  
Zabezpečení - hesla, kódy, certifikáty (ale je samozřejmě nezbytné) 10,88 %0,88 %  
neni nic co se mi nelibi10,88 %0,88 %  
nic,nestěžuju si10,88 %0,88 %  
nepamatuju si své klientské číslo, pokaždé když se chci přihlásit, musím mít u sebe přihlašovací údaje10,88 %0,88 %  
:-) 10,88 %0,88 %  
Nutnost internetu10,88 %0,88 %  
nevím o ničem, co by se mi nelíbilo.10,88 %0,88 %  
Někdy pomalá odezva než se zašle potvrzovací SMS k autorizaci platby.10,88 %0,88 %  
složitost10,88 %0,88 %  

Graf

14. Myslíte si, že je Vaše elektronické bankovnictví dobře zabezpečeno?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9078,95 %78,95 %  
ne2421,05 %21,05 %  

Graf

15. Jakou formu výpisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronické9785,09 %85,09 %  
papírové1714,91 %14,91 %  

Graf

16. Z jakého důvodu tuto formu výpisů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rychlost doručení4942,98 %42,98 %  
cena4842,11 %42,11 %  
jedinečnost písemného dokladu1714,91 %14,91 %  

Graf

17. Jste spokojen(a) s výší bankovních poplatků za elektronické bankovnictví?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6052,63 %52,63 %  
ano5447,37 %47,37 %  

Graf

18. Co byste změnil(a) v elektronickém bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic2521,93 %21,93 %  
cenu43,51 %3,51 %  
nevím43,51 %3,51 %  
lepší zabezpečení32,63 %2,63 %  
-32,63 %2,63 %  
poplatky32,63 %2,63 %  
snížení poplatků21,75 %1,75 %  
nic mne nenapadá21,75 %1,75 %  
nic mě nenapadá21,75 %1,75 %  
asi nic21,75 %1,75 %  
ostatní odpovědi bezpečnost
cena
snížila bych poplatky
nižší poplatky
PŘEHLEDNOST
zmenšit poplatky za vedení účtu a pohybech na účtu, trvalé příkazy ...
zrušila bych poplatky
výši poplatků
Snížila poplatky
zlevnil ceny
snížení ceny
bezpečnost, cenu
vyšší bezpečnost = provádění transakcí jen na PC v bance ( inspirace : AIR Banka )
zvýšení bezpečnosti
více služeb
Abych pravdu řekl, tak snad nic, možná jen ještě lepší zabezpečení proti hackrům
cenu za služby
nvím
abych nemusela několikrát za sebou zadávat heslo z SMS
elektronické bankovnictví mám nově, takže zatím nic
služby zdarma
nizsi cenu za sluzby
v globále: bezplatná služba součástí účtu
zrušit některé poplatky
vylepšit aplikaci v mobilu (více funkcí)
Nic bych neměnila.
aby byla dostupná historie všech transakcí a ne pouze za poslední 2 měsíce, lepší flexibilita při nastavování šablon
Nonstop vyřízení bankovních příkazů!
Přidala více funkcí
jsem spokojená
vyšší bezpečnost
pokud ještě není zdrama, tak aby zdarma bylo.
možnost ovládat více účtu u jedné banky přes jedno elektronické bankovnictví
xxx
aby byly nižší v celkovém součtu a více přehledné, ještě jsem nepochopila kolik vlastně platím za odchozí, příchozí a z vlastní či cizí banky - je to zmatené asi schválně nepřehledné, protože je to dohromady hodně
nevím/nic
Lepší bezpečnost.
ceny, stejně jako u ostatních služeb banky
uživatelsky zpřehlednila
Cenu.
Snad jedině cenu - banka s tím v podstatě nemá práci a z toho pohledu jsou poplatky za provedené transakce docela vysoké.
absurdní poplatky za příchozí platby a poplatek za příchozí platby z jiných bank
U nekterych bank je to neprehlednost a slozitost,ale ja osobne nemam problem a nemenila bych
technickou zátěž
momentálně nic, vše co potřebuji, tam mám
způsob přihlašování k účtu (zavedla bych např. ověřování pomocí kódu)
výši poplatků,tzn.snížení
Jsem se vsim spokojena
Nic.
nic konkrétního
Nič
Ceny
:-)
Jsem spokojena, nemenila bych nic
ZVÝŠIT ZABEZPEČENÍ OSOBNÍCH DAT
bezplatnost vedení účtu, stále je ještě hodně bank, kde vedení elektronického bankovnictví se platí...
Přepínání mezi účty ze kterých dělám platbu. nastavím jeden účet a ten by po odeslání příkazu měl zůstat zadaný a ne přeskočit na ten co mám na prvním místě v seznamu účtů.
Momentálně nic
Konkrétně u KB všechno! Nevim proč to mají tak složité a už jsem si to několikrát obnovovala a pořád nějaké problémy,jedině KB to má takhle složité,u všech ostatních bank se můžete připojit kdekoliv,KB to má tak zabezpečené,že se tam ani sami zákazníci ne
přehlednější, možnost vlastního nastavení
aby bylo jednodušší - nutnost mít neustále vše aktuální, stačí např. neaktuální verze JAVY a nefunguje to
Zpracování platby bez ohledu na otvírací dobu bank
6456,14 %56,14 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Jakou formu výpisů preferujete?

  • odpověď papírové:
    • 6.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jedinečnost písemného dokladu na otázku 16. Z jakého důvodu tuto formu výpisů preferujete?

16. Z jakého důvodu tuto formu výpisů preferujete?

  • odpověď jedinečnost písemného dokladu:
    • 6.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi papírové na otázku 15. Jakou formu výpisů preferujete?

17. Jste spokojen(a) s výší bankovních poplatků za elektronické bankovnictví?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 13. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nelíbí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Které banky jste klientem?

5. Kterou z těchto forem elektronického bankovnictví využíváte?

6. Jakou službu elektronického bankovnictví nejčastěji využíváte?

7. Jak často využíváte elektronické bankovnictví?

8. Co Vás vede k využívání služeb elektronického bankovnictví?

9. Váš účel využívání elektronického bankovnictví je?

10. Preferujete určitou banku pro určitou službu?

11. Jak jste spokojen(a) s využívanými službami elektronického bankovnictví?

12. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nejvíce líbí?

13. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nelíbí?

14. Myslíte si, že je Vaše elektronické bankovnictví dobře zabezpečeno?

15. Jakou formu výpisů preferujete?

16. Z jakého důvodu tuto formu výpisů preferujete?

17. Jste spokojen(a) s výší bankovních poplatků za elektronické bankovnictví?

18. Co byste změnil(a) v elektronickém bankovnictví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Které banky jste klientem?

5. Kterou z těchto forem elektronického bankovnictví využíváte?

6. Jakou službu elektronického bankovnictví nejčastěji využíváte?

7. Jak často využíváte elektronické bankovnictví?

8. Co Vás vede k využívání služeb elektronického bankovnictví?

9. Váš účel využívání elektronického bankovnictví je?

10. Preferujete určitou banku pro určitou službu?

11. Jak jste spokojen(a) s využívanými službami elektronického bankovnictví?

12. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nejvíce líbí?

13. Co se Vám na elektronickém bankovnictví nelíbí?

14. Myslíte si, že je Vaše elektronické bankovnictví dobře zabezpečeno?

15. Jakou formu výpisů preferujete?

16. Z jakého důvodu tuto formu výpisů preferujete?

17. Jste spokojen(a) s výší bankovních poplatků za elektronické bankovnictví?

18. Co byste změnil(a) v elektronickém bankovnictví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lucká, I.Elektronické bankovnictví (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://29488.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.