Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > SEX A EROTIKA V REKLAMĚ
SEX A EROTIKA V REKLAMĚ
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Bártová |
---|---|
Šetření: | 10. 04. 2013 - 14. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 250 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 9.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 79,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:47 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Jsem studentkou posledního ročníku Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ráda bych Vás poprosila o spolupráci při vyplňování dotazníku, jehož výsledky budu prezentovat v mé diplomové práce na téma „Sex a erotika v reklamě“. Dotazník je anonymní a zabere jen pár minut.
Děkuji a přeji příjemný den
S pozdravem
Klára
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Děkuji za váš čas.
Klára
Odpovědi respondentů
1. S jakou reklamou se nejčastěji setkáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internetová (bannery, články...) | 192 | 76,8 % | 76,8 % |
televizní (reklamy...) | 179 | 71,6 % | 71,6 % |
venkovní (billboardy, plakáty...) | 91 | 36,4 % | 36,4 % |
tištěná (inzerce...) | 70 | 28 % | 28 % |
radio | 70 | 28 % | 28 % |
2. Která forma reklamy vás osobně nejvíce ovlivnuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jakákoliv, která je zajímavě zpracovaná | 98 | 39,2 % | 39,2 % |
tematicky mi blízká | 81 | 32,4 % | 32,4 % |
televizní | 72 | 28,8 % | 28,8 % |
internetová | 64 | 25,6 % | 25,6 % |
tištěná | 16 | 6,4 % | 6,4 % |
3. Sex a erotika v reklamě – je toho víc než bývalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozhodně o mnoho více | 136 | 54,4 % | 54,4 % |
nevím, nevnímám to | 50 | 20 % | 20 % |
stále stejně, co si pamatuju | 47 | 18,8 % | 18,8 % |
méně než bývalo | 17 | 6,8 % | 6,8 % |
4. Vadí vám sex a erotika v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je mi to jedno | 126 | 50,4 % | 50,4 % |
ne, je to příjemné zpestření | 71 | 28,4 % | 28,4 % |
vadí mi to | 53 | 21,2 % | 21,2 % |
5. Jsou sexuální a erotické prvky příčinou toho, že si reklamu zapamatujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, rozhodně to není rozhodující faktor, zda si reklamu zapamatuji | 127 | 50,8 % | 50,8 % |
Ano, ale nevybavím si už produkt | 70 | 28 % | 28 % |
Ano a pamatuji si i produkt, na který reklama je | 53 | 21,2 % | 21,2 % |
6. Omezili byste sexuální a erotické prvky v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
částečně ano | 107 | 42,8 % | 42,8 % |
ne | 95 | 38 % | 38 % |
rozhodně hodně, je to nemorální | 48 | 19,2 % | 19,2 % |
7. Jsou, podle vás, produkty, ke kterým erotika a sex k propagaci patří? Jaké a proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
?
.
.
..
...
...
..určitě sex a erotika některým produktům "sluší".. teď nedovedu ale konkrétně uvést kterým..
Ano
ano
Ano - produkty na erekci
Ano jsou např. kondomy
Ano jsou. Podpurne preparaty na erekci a zvyseni sexualniho apetitu.
Ano produkty spjené se sexem. Ako erotické pomůcky, ochrana k sexu
Ano, ale podle mě to patří pouze k erotickým klubům, obchodům atd. vše co je spojeno s erotikou a sexem, k ničemu jinému mě taková reklama nenapadá.
Ano, erotické pomůcky
ano, erotika se používá skoro všude...od aut až po víno nebo čokoládu
ano, např. kondomy, vakcíny proti rakovině děložního čípku apod.
Ano, oblečení, protože je to potom lákavější.
Ano, protože to upoutává velkou spoustu lidí, je dobře zapamatovatelná at uz negativne, nebo pozitivne. Co se tyka otazky jake zaradila bych sex. pomucky - kondomy apod. a dale obleceni, kosmeticke vyrobky.
Ano, těch, kterých se to týká.
ano, třeba reklama na prezervativy :-)
Ano, ty, ktere s erotikou primo (sexuální pomůcky a stimulanty, kondomy, gely) a neprimo souvisi (parfémy, spodni pradlo..)
ano, určitě kondomy, různé "hračičky"...atd.
Ano, všechny kde se to dá smysluplně použít.
Ano, zejména ty, které jsou bez sexu a erotiky obtížně propagovatelné. Typicky bilboardy na nátěrové barvy, těžební zařízení, výkopové práce, pracovní ochranné pomůcky apod. Tyto činnosti/produkty jsou totiž v drtivé většině případů absolutně neatraktivní a spotřebitel s nimi nemá, a ani nemůže mít, spojeno cokoliv pozitivního. Proto, v souvislosti s výše uvedenými produkty, považuji za ideální reklamu bilboard se spoře oděnou modelkou, vedle které je ledabyle umístěn produkt připravený k obarvování do středních a sytých odstínů v kolorovacích automatech na zkorodovaných podkladech.
ano,erotické pomůcky a stimulátory
Ano,jsou,např.sexuální pomůcky.
Ano. Podpora erekce - sex jako takový.
Ano. Reklama na prezervativy
Ano. Sex. Sex lze propagovat pouze sexem.
Ano. spodní prádlo, ochrana...
antikoncepce ochrana před pohlavními nemocemi
antikoncepce
asi ano, antikoncepce, luxusní spodní prádlo
asi jo ....
asi parfémy, oblečení, dovolená, auta,
auta
auta
auta, alkohol
automobily....slečny s nimi nemají nic společné na bilboardech,jsou to dva zcela odlišné faktory
bt
Cigarety a alkohol.
Da se obejit bez
Dámské prádlo,auta,šperky,pivo
drahé parfémy
ehm... Erotické pomůcky?
eoriticke prostredky, pomucky, doplnky stravy, leky
erotické linky
erotické pomůcky
Erotické pomůcky - bez komentáře :-)
erotické pomůcky, antikoncepce
erotické pomůcky, drogerie, spodní prádlo atd.
Erotické pomůcky, léky a kondomy.
erotické pomůcky, masáže, dovolené, postele
eroticke pomucky, ochranne prostredky
Erotické pomůcky, ochrany pro bezpečný sex
Erotické pomůcky, prezervativy, lubrikační gely, auta.
Eroticke pomucky;)
Erotické pomůcky.
Eroticke pradlo-protoze se tyka erotiky...Do ostatnich reklam nepatri!
erotické prádlo, prášky an potenci...
erotické prodejny, protože ony sex a erotiku mají jako hlavní obchodní činnost
erotické produkty, spodní prádlo
Erotické produkty.
erotické zboží
erotické zboží, filmy, oblečení, kosmetika, auta
erotické zboží, spodní prádlo, parfémy...
Erotika určitě, ale jen k produktům u kterých to neurazí...např. parfémy, čokoláda. Rozhodně mi erotika nepříjde na míste u reklamy na motorové pily, či dveřní systémy a pneumatiky :-)
Hot linky,ochrana pred pohl.chorobami
J
jedině tak přípravky na podporu erekce a sexuální pomůcky - jinak NE
jen přímo spojené s erotikou - erotické hračky, videa, cluby.
Jídlo, protože... to snad nemusím vysvětlovat :-)
Jsou, např.. tabletky na podporu erekce, spodní prádlo, atd.. Tématicky odpovídá produktu, dá se kreativně využít.
kary, devky, cary, kluby, leky na erekci
Když je cílovka tomu odpovídající - muži z nízké příjmové skupiny.
klidne ke vsem produktum, ale musi to byt vymyslene s nadhledem a vtipem
kodomy, lubrikacni gely, specificka kosmetika a vse co se toci kolem tela.
Kondom a ochrana partneru
Kondom, tablety na viagru, spodni oradlo, parfemy
kondomy
kondomy
kondomy
kondomy
Kondomy - prevence Alkohol - následek
kondomy - učí ochraně
Kondomy :-) alkohol,parfemy
kondomy a jiné sex shopy antikoncepce
kondomy- asi nemusím vysvětlovat, erotické pomůcky
Kondomy, protože se sexu přímo týkají.
Kondomy, spodni pradlo apod. V takovem pripade to je preci vzdy spojeno s erotikou,
Kondomy. Musí být jasný na co jsou....
kosmetické vyrobky
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika
kosmetika, oblečení
koupelna, kosmetika, spodní prádlo
krásné prádlo
Kromě erotických přípravků nejsou.
Leciva na potenci, kondomy
Léky na podporu erekce, erotické pomůcky, částečně i spodní prádlo.
luxusní parfémy, spodní prádlo, kondomy ....proč asi?
masaže
masáže, erotické potřeby, FUNKČNÍ tablety pro muže (i když viagra reklamu snad nemá a asi jako jediná funguje :-D)
maximalne adekvatni mi to prijde akorat u sperku nebo u parfemu. Zdurazneni zenskosti, vyrobky spojene a zamerene predevsim na zeny. Nechapu eroticke narazky a naznaky u zmrzlin, kecupu a podobnych vyrobku.
Maximálně produkty typu arginmax apod. podpůrné prostředky. Ke stavebnictví či oknám "za půlku" se to opravdu nehodí. Téma Vaší diplomové práce jste si vybrala opravdu zajímavé, přeji mnoho úspěchu.
Možná co se týče preparátů na zlepšení erekce, jinak mě nic nenapadá. Ale rozhodně nepatří na reklamy stavebním firmám, výrobců oken, apod.!!
napadá mě jen reklama na erekci a prostatu :(
Např. káva, nebo parfém, jsem nucena se dívat na roztouženou babu před sexem a to mě ale vůbec nezajímá.
Např.kondomy,lubrikační gely atd.
např.léky zlepšující sexuální život, sex a erotika k životu patří stejně jako potraviny, prací prostředky apod., proto je lze propagovat právě tímto způsobem
například přípravky na podporu sexu, ale rozhodně ne reklamy (např. bilboardy) na okna, kde je nahá ženská
Například reklamy na různá afrodiziaka.
Například voňavky, ptž přímo souvisí s "přilákáním" opačného pohlaví:)
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne nejsou
ne sex je osobní
Ne, zvláště ne takové, které mohou ohrožovat mravní vývoj dětí a mládeže a jsou veřejně dostupné.
Né,je to trápne kto robí takéto reklamy
nejsou produkty, kterépotřebují erotiku pro propagaci
Nejsou - erotika do reklamy nepatří stejně jako využívání dětí (proti rodičům)
nektere parfemy - treba podle nazvu auta - protoze to muzi maji radi
nemyslím si
nemyslim si, ze to k nejakym konkretnim produktum patri. Vnimam to jako jakekoliv jine tema zvolene k propagaci produktu.
Nerozumim zadani
netusim
nevim
nevim
nevím
nevím
Nevím úplně jestli přímo sex (ten snad jen k erotickým pomůckám), ale příjemná erotika určitě patří např. k plavkám a spodnímu prádlu, kosmetice, parfémům, do jisté míry i k módě jako takové.
nevím, neřeším to...
Nevím.
Oblečení, parfémy atd.
padlo
parfémy
Parfémy
parfemy
parfemy
parfemy
parfemy
parfémy - protože je to o přitažlivosti
Parfémy a kosmetika, např. ARMANI,AXE, PLAYBOY,... - reklama správně zacílená na segment mladých (zábavnost, hravost)
parfémy,
parfémy, modní značky
parfémy, oblečení a možná chlast - ale nedokážu říct proč, prostě mi to k nim nějak sedí. možná i proto, že se v reklamách na tyto produkty erotika už využívá:)
patří pro sex: vhodně nabízet ochranné prostředky ať už z pohledu ochrany zdraví (různé formy nákazy-aids, kapavka..), očkování nebo pro nechtěného otěhotnění - používání léků či jiné formy -info u lékaře ne pro erotiku:to mi do veřejně sdělované reklamy nesedí, z důvodu informace předškoláků případně i straších dětí tj. zatěžování je informacemi z této oblasti
patří určítě k přípravkám na viagru a může být u sprchových gelů, ale třeba reklama na kečup - u ní mi to přijde dost divné a nevhodné
pobyty pro páry- je to motivující udělat si společný víkend sexuální pomůcky- tam je to nezbytné
Podla mna by to mali byt k teme. Pokial produkt ma nieco spolocne so zmyselnostou, ako trebars parfem. Ludia si aj bez parfemu musia nejak "vonat" aby mohli nadviazat znamost. Skratka vtedy to postavit na sexe alebo erotike mi pride ok. Urcite tych produktov je vela, kde sa to da vyuzit a dava to celkom zmysel. Ale vadi mi ked sa to pouziva na nelogicky k tomu patriace veci, ako instalaterske prace, alebo vystavba domov, auto ... Myslim si, ze ludia si uz trochu zvykli na sex a erotiku volne dostupnu v mediach, ze sa nad tym uz tolko ludi nepozastavi a tudiz to ani moc nejak neohromi. Myslim, ze si ludia pamataju skor vtipne, alebo roztomile reklamy a este mohuzial strasne blbe reklamy ako XXXLuts na to tata.
Pokud je reklama inteligentně zpracovaná a humorná, tak k propagaci patřit může, konkrétní produkty mě teď nenapadají.
pokud je to dobre a vtipne zpracovano, tak skoro jakekoliv :)
pradlo
pradlo
pradlo
pradlo
pradlo
pradlo
prádlo, parfemy
Pradlo. Patri k tomu pekna tela a trocha smyslnosti.
prezervativy - vyplývá z toho, k čemu je výrobek určen
prezervativy .. bez erotiky v reklamě by to asi nešlo. :-D
prezervativy, alkohol, deodorenty a parfémy
prezervativy, přípravky na podporu erekce, noční kluby, sex shopy,
produkty s erotikou přímo spojené
Produkty, které jsou s erotikou a sexem spojené (tabletky zlepšující erekci atd.)
PROSTENAL :D
Při vhodném použití si ji dokáži představit u všech produktů, ne vždy musí působit prvoplánově s jasným sexuálním podtextem, ale možná i více funguje s prvky komickými či parodickými. Primárně ji mám spojenou s alkoholem nebo produkty se sexem přímo spojenými.
přípravky ke zkvalitnění erekce, spodní prádlo
Přípravky na podporu erekce, antikoncepce, pornoservery. Protože mi to přijde tématické.
Reklama na bordel, tam sex patří..
reklama na léky povzbuzující erekci,kondomy,
ruzne eroticke pomucky
Samozřejmě, že existují produkty, ke kterým sex a erotika patří. Erotický průmysl je jeden z nejvýdělečnějších vůbec :-)
sex, výstřihy u žen v poprsí
sexshop
sexshop
sexshop
sexshop
sexshops
Sexshopy
sexshopy
sexshopy
sexshopy
sexshopy
sexshopy
sexuální pomůcky
sexuální pomůcky a ochrana
sexuální pomůcky, alkoholické nápoje, spodní prádlo..a jiné
Sexuální pomůcky, erotické salony, tedy produkty s erotikou a sexem přímo spojené, i když si nemyslím, že by se měly široce veřejně propagovat.
sexuální pomůcky, kosmetika - líčidla, alkohol, parfémy!
shops
spodní prádlo erotické pomůcky
spodní prádlo
spodní prádlo
spodní prádlo
spodni pradlo
Spodni pradlo
spodni pradlo
spodni pradlo
spodní prádlo, kondomy apod., zkratka produkty, ktere s erotikou uzce souvisí, naopak nevidím důvod pro využívání erotiky na jiné produkty jako např. auta
spodní prádlo, kosmetika, sperky, vaření, dobrý alkohol, umění. podpora erotična, smyslnosti, jemnosti, kouzla osobnosti, napětí, vzrušení.
spodní prádlo, parfemy možná
Sprchove gely
Sprchový gel - nabízí se ukázat nahotu parfém - ke svádění slouží prostředky na podporu erekce
Tabletky na podporu erekce, eroticke pomucky
Tak určitě kondomy například. Je to se sexem úzce spojeno.
téměř jakékoli :-)
Treba kondomy:)
třeba Arginmax :-) ?
třeba reklama na kondomy nebo tak, to ano, ale cpát sex a erotiku do reklamy třeba na nové auto, mi přijde trapné
třeba: nahé tělo může být funkční v reklamě na sprchy, sprchové gely, parfémy i reklama na dovoleou u moře atd.
ůlj
umělý čůráci
Určitě ano. Když pominu erotické a sexuální pomůcky, určitě bych zde zařadil produkty jako parfém, cigarety, alkohol, spodní prádlo, kosmetiku. Může být i auto, moto...
Určitě patří, například reklamy na prezervativy by měly být více vidět, nebo třeba produkty jako například spodní prádlo, parfémy nebo různá kosmetika. Měly by tyto reklamy obsahovat erotiku, aby více přitáhly pozornost diváka nebo potencionálního zákazníka.
určitě ty, které vnímáme, že nějak patří k sexuálnímu životu - například spodní prádlo. ale co třeba taková čokoláda? také. staletí je vnímána jako afrodiziakum... proč to nevyužít reklamně?
V podstatě jakékoliv produkty, kde cílovou skupinou jsou muži nad 20 let.
Veškeré produkty pro cílovou skupinu, která na sexuální podněty kladně reaguje. Tkaže klidně i Pila Pasák a naopak i nevěstinec lez propagovat cudně.
Všechny produkty zaměřené na nemyslící, pudově jednající členy stáda.
vůně - erotický podtext reklamy zdůraznuje vůni - člověk ji přes TV nemůže cítit, ale představit si ji ano :)
Vždy je cesta, jak to udělat jinak.
X
za mne jednoznacne ano - napr. spodni pradlo, kosmetika, eroticky/sexualne zamerecne produkty, mozna vino, cokolada - je-li eroticky podtext vhodne zvolen, urcite vice zaujme
Zboží které s erotikou a sexem souvisí. Proto :-)
Zmrzlina (magnum), parfém, masážní salon, potravinové doplňky pro zvýšení erekce..
Zřejmě věci souvislé s erotikou. Sexshopy, erotické pomůcky, veletrhy. Zbytek trapně zkouší využít lidskou slabost a konvertovat jí na nákup zboží.
Zvláště produkty, k nimž se odpornosti tohoto druhu vztahují - spodní prádlo a podobně.
8. Uveďte, prosím, pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 163 | 65,2 % | 65,2 % |
muž | 87 | 34,8 % | 34,8 % |
9. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-26 | 109 | 43,6 % | 43,6 % |
27-35 | 88 | 35,2 % | 35,2 % |
36-50 | 31 | 12,4 % | 12,4 % |
15-19 | 12 | 4,8 % | 4,8 % |
51 a více | 10 | 4 % | 4 % |
10. Nejvyšší dosažené a ukončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 118 | 47,2 % | 47,2 % |
středoškolské s maturitou | 105 | 42 % | 42 % |
středoškolské bez maturity | 22 | 8,8 % | 8,8 % |
základní | 5 | 2 % | 2 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.