Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociologický průzkum
Sociologický průzkum
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martin Fara |
---|---|
Šetření: | 19. 04. 2013 - 20. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 14 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího dotazníku.
Dotazník použiji pro semestrální práci ze sociologie.
Děkuji
Odpovědi respondentů
1. Jste žena nebo muž?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 12 | 85,71 % | 85,71 % |
Muž | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-26 | 9 | 64,29 % | 64,29 % |
27-55 | 5 | 35,71 % | 35,71 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ s maturitou | 8 | 57,14 % | 57,14 % |
VŠ | 6 | 42,86 % | 42,86 % |
4. Kdo na Vás měl ve Vašem životě největší vliv?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ježíš Kristus
maminka
Matka
přátelé
rodiče
rodiče
rodiče
rodiče
rodiče
rodiče
rodiče, kamarádi
rodiče, otec
rodina
rodina
5. Vyjmenujte 3 nejdůležitější hodnoty ve Vašem životě:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- svoboda/nezávislost - mezilidské vztahy - dobrodružství
důstojnost, rodina, vzdělání,
láska, přátelství, spokojená rodina
pravda, láska, logika
rodina, zdraví, láska
rodina, zdraví, láska
rozum pravda porozumění
Víra v Boha, rodina, zdraví
zdraví, láska, rodina
zdraví, rodina, láska
zdraví, rodina, peníze
zdraví, rodina, sociální spravedlnost
zdraví, svoboda, rodina
zdraví, vzdělání, rodina
6. Jaké role v současnosti zastáváte? (student, důchodce, manželka, vnuk)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
dcera, sestra, student vš, přítelkyně, kamaradka
kolegyně, dcera, sestra, kamarádka
matka
nestudent, nedůchodce, nemanželka, už ani nevnuk
student
student
student, dcera, kamarádka, přítelkyně, žena, sestra, vnučka, neteř, sestřenice, spolužačka, známá
student, dítě, vnučka, pravnučka, kamarádka, neteř, sestřenice
student, zaměstnanec, dítě
studentka, dcera, vnučka, sestra, partnerka, kamarádka
studentka, manželka, dcera, vnučka, sestra, snacha, zaměstnanec
studentka, osobní asistentka, kamarádka, dcera
zaměstnanec
zaměstnanec, matka
7. Jaké plány máte na dalších deset let?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
děti, najít si práci, oprava domu, stavba garáže, najít si dobrou práci, zhubnout
dobře vychovat své dítě, neztratit práci
dokončit vzdělání mgr, najít zaměstnání a založit rodinu
dostudovat, najít si partnera, založit rodinu
Chtěla bych toho hodně zažít a být neustále překvapována. Ráda bych cestovala a našla si stálého partnera. Chtěla bych se přestěhovat a žít v zahraničí, nejlépe někde ve Skandinávii. Chtěla bych zůstat naivní holkou se spoustou snů, jakou jsem teď, a neztratit své ideály a sny. Chtěla bych mít zajímavou práci, ale netrávit v ní tolik času. Chtěla bych mít čas pro sebe a pro své záliby a přátele.
nemám plány
neplánuji tak daleko
odcestovat, naučit se jazyk a dostavět dům
studium, práce (kariéra)
studium, rodina, kariéra
vychovávat děti
vystudovat magisterské studium, najít si práci, která mě bude bavit a bude dobře placená, založit rodinu, koupit si dům a užívat si život naplno
založit rodinu a sehnat vlastní bydlení
žiju hlavně současností, a proto nemám žádné plány na deset let; plánuju vždy jen dny maximálně měsíce dopředu
8. Zvýšila se za posledních 20 let životní úroveň?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 5 | 35,71 % | 35,71 % |
nevím | 5 | 35,71 % | 35,71 % |
ne | 4 | 28,57 % | 28,57 % |
9. Jsme společnost ve které každý dosáhne postavení, které si zaslouží podle svých výkonů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 13 | 92,86 % | 92,86 % |
ano | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
10. Jaké problémy považuje naše společnost za zásadní?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ekonomické, hospodářské, sociální, politické
finanční
Chybí motivace. Bohužel každý člověk je nahraditelný a neni chut pracovat, snažit se...
korupce, pozdní odchod do důchodu, otevřené dveře pro cizince, nezájem o absolventy, nulová podpora mladých rodin,...
Korupce, zmanipulovatelnost politiků, špatný sociální systém
naše společnost považuje za zásadní především peníze (a to za jakoukoliv cenu), ale měla by řešit především nemravnost politiků, rozkrádání státního majetku, neúcta a ubližování slabým (především dětem, seniorům a postiženým), měly by se řešit na prvním míst sociální problémy, aby běžným lidem v našem státě bylo dobře....
nedostatečná rodinná politika státu chudoba dluhová past exekuce zvyšující se agresivita
nedostatek peněz
Nemohu mluvit za společnost. Osobně považuji za zásadní problémy chudobu, sociální vyloučení, diskriminaci, rasismus, nerovnost v přístupu ke zdrojům v různých částech světa.
nevím, ale osobně si myslím, že korupce
nezaměstnanost
nezaměstnanost, sociální nespravedlnost, nemožnost domoci se práva
slabá morálka, nedostatek smyslu pro spravedlnost, přemíra oportunismu
sociální systém státu
11. Jaké spíše za okrajové?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
amorální chování
ekologické,
národnostní menšiny
nerovnost žen a mužů
nevím
nevím
nevím, ale osobně si myslím, že rasismus
Rozvody, mimomanželský sex,
stárnutí populace
takové co se nás osobně nedotýkají např.: krvavé povstání v Asii
to, co jsem napsala výše, že by mělo být prioritní, ale je jen okrajové, tj.sociální problémy většiny národa; neúcta k slabým, neřešení problémů se sociálně nepřizpůsobivými atd.
To, že neustále žijeme ve společnosti práce a nepřichází proklamovaná společnost volného času. To je podle mě obrovský problém, který však společnost vůbec neřeší.
všechny ostatní než výše uvedené
životní prostředí..na to se zapomíná nejvíc
12. Jak se Vás osobně či Vaší rodiny tyto problémy týkají?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
důsledky jsou příliš komplexní , nelze je tak jednoduše vypsat
finanční nouze a v jejím důsledku nemožnost dobrého zdravotního stavu a rovněž jsou důsledkem toho problematické až rozpadající se rodinné vztahy
hodně, nedostatečná prorodiná politika dělá rodinám s dětmi život o dost těžší; zaměstnavatelé nejsou motivováni podporovat zaměstnance s dětmi
Mně osobně se tyto problémy příliš nedotýkají, ale neustále se s nimi setkávám zprostředkovaně, tím, že je vidím všude kolem sebe. Vyvolává to ve mně touhu změnit svět k lepšímu.
naštěstí ne nijak výrazně
nedotýkají
nepřímo
nevím
nezájem o absolventy, nulová podpora mladých rodin...žádná, práce, žádné peníze a žádná možnost založit vlastní rodinu
Nijak
nijak
sociální politika zatěžuje rodinný rozpočet
stejně jako všech
stresují nás, a nutí k zamyšlení a dobrovolné činnosti, také skrze daně
13. Máte osobní či rodinné zkušenosti s nezaměstnaností?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 64,29 % | 64,29 % |
ne | 5 | 35,71 % | 35,71 % |
14. Jaké byly Vaše preference při přímé volbě prezidenta
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jeho názory, slušnost a minulost | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
byla jsem jen v 1.kole, v 2. kole mi byli oba kandidáti natolik odporní, že jsem nešla již volit nešla... | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
K. Swarzenberg | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
nevolil jsem | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
změna | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Aby mi z co největší možné části vyhovovalo to co chce v naší republice zařídit. co prosazuje a s čím se ztotožňuje | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
čestnost, ale nedalo se věřit nikomu | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
levicové | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Schvarzenberg | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Zeman, prezident má být hlavně reprezentativní | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
žádné preference jsem neměla, k volbám jsem nešla. Pochybuji o tom, že volby mohou cokoliv změnit, kdyby mohly, už dávno by je zakázali. Nejsympatičtějšími kandidáty pro mě byli paní Fisherová a pan Dienstbier. | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
v prvním kole jsem se nerozhodla, v druhém jsem volila Schwarzenberga | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
dojem | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
jiné než většiny občanů | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
15. Do jaké sociálně profesní struktury patříte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ekonomika
nadefinujte "sociálně profesní", jsem student
nevím
nevím co je sociálně profesní struktura
nevím co si pod tímto pojmem představit
Nevím jestli správně chápu otázku ale jsem státní zaměstnanec v sociální sféře
nevím přesně, co se tím myslí,ale co se týče profese, vyučuji na univerzitě
sociální
sociální pracovnice
střední třída, momentálně matka na rd
student fakulty stavební
terciární sektor
THP
zaměstnanec
16. V jakém oboru pracujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
farmaceutický průmysl
jsem studentka
letectví
lingvistika
nepracuji
Pastorační pracovník
politická strana
sociální sféře
sociální služby
sociální služby - osobní asistence pro lidi s postižením
sš mám ekonomické lyceum, ale ješte studuji na vš, protože jsem nesehnala místo
student čvut
školství
žádném
17. Jak dlouho působí Vaše organizace na trhu? / Jak dlouho podnikáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
10 let
10 let
40 let
60 let
92 let
Církev je zde již přes 2000 let
jsem státním zaměstnancem
jsem student
nepodnikám
nepodnikam a tato otázka je nejasná
nepracuji
nepracuji
nevím
organizace u nás působí několik století :-)))
18. Co vede lidi k tomu, aby měli či neměli děti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aby meli děti: biologické hodiny, potřeba chtít rodinu Aby neměli děti: finance, touha po volosti, nechut starat se o někoho dalšího
daná rodinná situace, spojení dvou do rodiny, láska
finance, osobní motivace,
měli - zachování rodu, kulturní tlak, touha po dětech neměli - finance, neochota si snižovat standart, neochota se omezovat
měli děti - touha dát život, mateřský pud, starost o dítě, mít následovníka neměli děti - nezájem státu podporovat rodiny, usnadňovat matkám návrat po rodičovské dovolené /zkrácené, sdílené úvazky, možnost umístit bez problémů dítě do předškolního zařízení, delší provozní doba předškolního zařízení/
měli: přirozenost, touha po pokračování genů, touha po rodině coby obvyklé sociální formě soužití... neměli:absence výše zmíněné touhy, finance (ale osobně myslím, že tohleto zas tak velikou roli nehraje, snad jen u někoho), u některých snad i sobectví, určitě povaha práce a touiha věnovat se jen práci (např. věda, výzkum, velké cestování )
Musí zvažovat, jak se jim povede skloubit práci a rodinu. Přemýšlí o svých prioritách, protože skloubit tyto dvě oblasti nemusí být vždycky snadné. Také se musí rozhodovat mezi tím, jestli chtějí mít děti, nebo jestli je pro ně cennější hodnotou svoboda, kterou jim děti seberou.
nevím
přirozená touha mít potomky....a nemají je bud protože je vůbec nechtěji, a nebo na ně nemají peníze
pudy
společnost, jejich rodiny, kariéry a jejich tužby a plány do budoucna
to bude spíše psychická záležitost a později také "příroda volá"
touha k mateřství, či finanční stabilita rodiny
touha po dítěti, finanční zabezpečení, zázemí
19. Co víte o situaci v oblasti porodnosti v době vašeho narození?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
baby boom
byla jsem velmi silný ročník
byla spíše průměrná
jsem relativně silný ročník
Moc toho nevím, ale dítě mohl mít každy. Nezálaželo na tom, kdo kde pracoval a kolik vydělaval
nic
nic
nic
Nic, myslím, že byla asi vyšší než dnes.
patřím mezi populačně silné ročníky
porodnost byla o mnoho vyšší, a věk prvorodiček naopak nižší než dnes...
viceméně nic
vysoká porodnost
začínala se lehce snižovat
20. Jaké problémy jsou spojeny s vysokou a nízkou porodností?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-v dnesni dobe je hodne duchodcu, kteri pobiraji duchod, proto je tezke je "zivit" a porodnost je nizka+nezamestnanost, takze je malo penez. -stat nepomaha mladym rodinam, ale zaroven Romove si krasne ziji na soc. davkach. Je to diskriminace
finance
finanční, daně, důchody, vysokou porodnost mají hlavně některé skupiny obyvatelstva (u křesťanů,zejména katolíků to nevadí, ti se většinou hodně snaží sami a nejsou tedy zátěží pro stát, jiná otázka z pohledu sociálních dávek je vysoká porodnost u Romů...)
nevím
nízká - málo lidí, málo peněz do státní kasy, nebude na důchody, zavírají se školy, školky vysoká - není místo ve školkách
nízká - stárnutí populace, vysoká - nedostatek škol, školek
Nízká porodnost - přibývá starých lidí v poměru k ekonomicky aktivním lidem. Vysoká - přelidnění.
nízká porodnost-stárnutí obyvatelstva, méně dětí např ve školách, tím nižší potřeba učitelů, tím vyšší nezaměstnanost vysoká porodnost - přelidnění planety, vyčerpávání přírodních zdrojů
pak může být moc důchodců, málo aktivně pracujících
především špatné demografické rozložení společnosti
velké požadavky na vzdělání...ženy do 26studují, pak rok hledají práci, pak pár let pracují aby něco našetřily měly rodičovské příspěvky, a po 30 si teprve můžou dovolit mít dítě, a z finančních důvodů často jen jedno,...dříve v tomto věku měla žena už i tři děti...
vysoká - obtížnější uplatnění pro děti (málo MŠ, ZŠ, SŠ) nízká - nutnost uzavírat školy a později samozřejmě problémy s nutností zabezpečit funkce státu
vysoká porodnost: hodně matek na rd /nutnost více výdajů státu/, potřeba více míst v předškolních zařízeních a následně školách nízká porodnost: nutnost uzavřít či jinak zužitkovat předškolní zařízení, školy; nižší počet budoucích daňových poplatníků
žádné, neoznačoval bych to jako problémy, rození dětí je přece normální. Při extrémní porodnosti samozřejmě není časem co jíst.
21. Jaký vliv na společnost má zvyšování střední délky života?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
a je vyšší délka středního života opravdu podmíněna společností? Nesouvisí to s obecným zvyšováním délky života v posledních několika desetiletích?
delší profesní život, více zajištěné sociální služby pro seniory
důkaz dobré zdravotní péče, nutnost více lidí a zařízení pro pomoc straším
hodně obyvatel
lidé vše odsouvají na stáří
možnost uplatnění lidí i v pozdějším věku
nevím
nevím
po provedení několika výzkumů bych snad byl schopen odpovědět
Pozitivni v tom, ze zijime dele a negativni v tom, ze je hodne duchodcu, kteri musi dostavat duchod
Přibývá ekonomicky neaktivních v poměru k ekonomicky aktivním. Populace stárne, což je problém pro zdravotnictví a důchodový systém.
větší výdaje na léčbu u starých lidí, zase ale třeba déle pracují
vyšší počet důchodců, méně lidí v produktivním věku; více výdajů ve zdravotnictví, celkově vyšší náklady
vzhledem ke zvrácené morálce soudobé společnosti - příšerné chování společnosti k důchodcům v nejrůznějších oblastech jejich života -se domnívám, že společnost (tj politici a ekonomové) by si velmi přála, aby se délka života spíš zkracovala a dělá vše potřebné pro to - např. ve zdravotnictví a sociálních službách, špatnými zákony umožňuje zvýšenou kriminalitu právě vůči seniorům, též přemýšlením o uzákonění eutanazie, která samozřejmě bude výborný ekonomický nástroj, pokud bude uzákoněna....
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.