Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociologický průzkum

Sociologický průzkum

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Fara
Šetření:19. 04. 2013 - 20. 04. 2013
Počet respondentů:14
Počet otázek (max/průměr):21 / 21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího dotazníku.

Dotazník použiji pro semestrální práci ze sociologie.
Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jste žena nebo muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1285,71 %85,71 %  
Muž214,29 %14,29 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26964,29 %64,29 %  
27-55535,71 %35,71 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou857,14 %57,14 %  
642,86 %42,86 %  

Graf

4. Kdo na Vás měl ve Vašem životě největší vliv?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ježíš Kristus

maminka

Matka

přátelé

rodiče

rodiče

rodiče

rodiče

rodiče

rodiče

rodiče, kamarádi

rodiče, otec

rodina

rodina

5. Vyjmenujte 3 nejdůležitější hodnoty ve Vašem životě:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- svoboda/nezávislost - mezilidské vztahy - dobrodružství

důstojnost, rodina, vzdělání,

láska, přátelství, spokojená rodina

pravda, láska, logika

rodina, zdraví, láska

rodina, zdraví, láska

rozum pravda porozumění

Víra v Boha, rodina, zdraví

zdraví, láska, rodina

zdraví, rodina, láska

zdraví, rodina, peníze

zdraví, rodina, sociální spravedlnost

zdraví, svoboda, rodina

zdraví, vzdělání, rodina

6. Jaké role v současnosti zastáváte? (student, důchodce, manželka, vnuk)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dcera, sestra, student vš, přítelkyně, kamaradka

kolegyně, dcera, sestra, kamarádka

matka

nestudent, nedůchodce, nemanželka, už ani nevnuk

student

student

student, dcera, kamarádka, přítelkyně, žena, sestra, vnučka, neteř, sestřenice, spolužačka, známá

student, dítě, vnučka, pravnučka, kamarádka, neteř, sestřenice

student, zaměstnanec, dítě

studentka, dcera, vnučka, sestra, partnerka, kamarádka

studentka, manželka, dcera, vnučka, sestra, snacha, zaměstnanec

studentka, osobní asistentka, kamarádka, dcera

zaměstnanec

zaměstnanec, matka

7. Jaké plány máte na dalších deset let?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

děti, najít si práci, oprava domu, stavba garáže, najít si dobrou práci, zhubnout

dobře vychovat své dítě, neztratit práci

dokončit vzdělání mgr, najít zaměstnání a založit rodinu

dostudovat, najít si partnera, založit rodinu

Chtěla bych toho hodně zažít a být neustále překvapována. Ráda bych cestovala a našla si stálého partnera. Chtěla bych se přestěhovat a žít v zahraničí, nejlépe někde ve Skandinávii. Chtěla bych zůstat naivní holkou se spoustou snů, jakou jsem teď, a neztratit své ideály a sny. Chtěla bych mít zajímavou práci, ale netrávit v ní tolik času. Chtěla bych mít čas pro sebe a pro své záliby a přátele.

nemám plány

neplánuji tak daleko

odcestovat, naučit se jazyk a dostavět dům

studium, práce (kariéra)

studium, rodina, kariéra

vychovávat děti

vystudovat magisterské studium, najít si práci, která mě bude bavit a bude dobře placená, založit rodinu, koupit si dům a užívat si život naplno

založit rodinu a sehnat vlastní bydlení

žiju hlavně současností, a proto nemám žádné plány na deset let; plánuju vždy jen dny maximálně měsíce dopředu

8. Zvýšila se za posledních 20 let životní úroveň?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano535,71 %35,71 %  
nevím535,71 %35,71 %  
ne428,57 %28,57 %  

Graf

9. Jsme společnost ve které každý dosáhne postavení, které si zaslouží podle svých výkonů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1392,86 %92,86 %  
ano17,14 %7,14 %  

Graf

10. Jaké problémy považuje naše společnost za zásadní?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ekonomické, hospodářské, sociální, politické

finanční

Chybí motivace. Bohužel každý člověk je nahraditelný a neni chut pracovat, snažit se...

korupce, pozdní odchod do důchodu, otevřené dveře pro cizince, nezájem o absolventy, nulová podpora mladých rodin,...

Korupce, zmanipulovatelnost politiků, špatný sociální systém

naše společnost považuje za zásadní především peníze (a to za jakoukoliv cenu), ale měla by řešit především nemravnost politiků, rozkrádání státního majetku, neúcta a ubližování slabým (především dětem, seniorům a postiženým), měly by se řešit na prvním míst sociální problémy, aby běžným lidem v našem státě bylo dobře....

nedostatečná rodinná politika státu chudoba dluhová past exekuce zvyšující se agresivita

nedostatek peněz

Nemohu mluvit za společnost. Osobně považuji za zásadní problémy chudobu, sociální vyloučení, diskriminaci, rasismus, nerovnost v přístupu ke zdrojům v různých částech světa.

nevím, ale osobně si myslím, že korupce

nezaměstnanost

nezaměstnanost, sociální nespravedlnost, nemožnost domoci se práva

slabá morálka, nedostatek smyslu pro spravedlnost, přemíra oportunismu

sociální systém státu

11. Jaké spíše za okrajové?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

amorální chování

ekologické,

národnostní menšiny

nerovnost žen a mužů

nevím

nevím

nevím, ale osobně si myslím, že rasismus

Rozvody, mimomanželský sex,

stárnutí populace

takové co se nás osobně nedotýkají např.: krvavé povstání v Asii

to, co jsem napsala výše, že by mělo být prioritní, ale je jen okrajové, tj.sociální problémy většiny národa; neúcta k slabým, neřešení problémů se sociálně nepřizpůsobivými atd.

To, že neustále žijeme ve společnosti práce a nepřichází proklamovaná společnost volného času. To je podle mě obrovský problém, který však společnost vůbec neřeší.

všechny ostatní než výše uvedené

životní prostředí..na to se zapomíná nejvíc

12. Jak se Vás osobně či Vaší rodiny tyto problémy týkají?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

důsledky jsou příliš komplexní , nelze je tak jednoduše vypsat

finanční nouze a v jejím důsledku nemožnost dobrého zdravotního stavu a rovněž jsou důsledkem toho problematické až rozpadající se rodinné vztahy

hodně, nedostatečná prorodiná politika dělá rodinám s dětmi život o dost těžší; zaměstnavatelé nejsou motivováni podporovat zaměstnance s dětmi

Mně osobně se tyto problémy příliš nedotýkají, ale neustále se s nimi setkávám zprostředkovaně, tím, že je vidím všude kolem sebe. Vyvolává to ve mně touhu změnit svět k lepšímu.

naštěstí ne nijak výrazně

nedotýkají

nepřímo

nevím

nezájem o absolventy, nulová podpora mladých rodin...žádná, práce, žádné peníze a žádná možnost založit vlastní rodinu

Nijak

nijak

sociální politika zatěžuje rodinný rozpočet

stejně jako všech

stresují nás, a nutí k zamyšlení a dobrovolné činnosti, také skrze daně

13. Máte osobní či rodinné zkušenosti s nezaměstnaností?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano964,29 %64,29 %  
ne535,71 %35,71 %  

Graf

14. Jaké byly Vaše preference při přímé volbě prezidenta

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jeho názory, slušnost a minulost17,14 %7,14 %  
byla jsem jen v 1.kole, v 2. kole mi byli oba kandidáti natolik odporní, že jsem nešla již volit nešla...17,14 %7,14 %  
K. Swarzenberg17,14 %7,14 %  
nevolil jsem17,14 %7,14 %  
změna17,14 %7,14 %  
Aby mi z co největší možné části vyhovovalo to co chce v naší republice zařídit. co prosazuje a s čím se ztotožňuje17,14 %7,14 %  
čestnost, ale nedalo se věřit nikomu17,14 %7,14 %  
levicové17,14 %7,14 %  
Schvarzenberg17,14 %7,14 %  
Zeman, prezident má být hlavně reprezentativní17,14 %7,14 %  
žádné preference jsem neměla, k volbám jsem nešla. Pochybuji o tom, že volby mohou cokoliv změnit, kdyby mohly, už dávno by je zakázali. Nejsympatičtějšími kandidáty pro mě byli paní Fisherová a pan Dienstbier.17,14 %7,14 %  
v prvním kole jsem se nerozhodla, v druhém jsem volila Schwarzenberga17,14 %7,14 %  
dojem17,14 %7,14 %  
jiné než většiny občanů17,14 %7,14 %  

Graf

15. Do jaké sociálně profesní struktury patříte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ekonomika

nadefinujte "sociálně profesní", jsem student

nevím

nevím co je sociálně profesní struktura

nevím co si pod tímto pojmem představit

Nevím jestli správně chápu otázku ale jsem státní zaměstnanec v sociální sféře

nevím přesně, co se tím myslí,ale co se týče profese, vyučuji na univerzitě

sociální

sociální pracovnice

střední třída, momentálně matka na rd

student fakulty stavební

terciární sektor

THP

zaměstnanec

16. V jakém oboru pracujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

farmaceutický průmysl

jsem studentka

letectví

lingvistika

nepracuji

Pastorační pracovník

politická strana

sociální sféře

sociální služby

sociální služby - osobní asistence pro lidi s postižením

sš mám ekonomické lyceum, ale ješte studuji na vš, protože jsem nesehnala místo

student čvut

školství

žádném

17. Jak dlouho působí Vaše organizace na trhu? / Jak dlouho podnikáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

10 let

10 let

40 let

60 let

92 let

Církev je zde již přes 2000 let

jsem státním zaměstnancem

jsem student

nepodnikám

nepodnikam a tato otázka je nejasná

nepracuji

nepracuji

nevím

organizace u nás působí několik století :-)))

18. Co vede lidi k tomu, aby měli či neměli děti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aby meli děti: biologické hodiny, potřeba chtít rodinu Aby neměli děti: finance, touha po volosti, nechut starat se o někoho dalšího

daná rodinná situace, spojení dvou do rodiny, láska

finance, osobní motivace,

měli - zachování rodu, kulturní tlak, touha po dětech neměli - finance, neochota si snižovat standart, neochota se omezovat

měli děti - touha dát život, mateřský pud, starost o dítě, mít následovníka neměli děti - nezájem státu podporovat rodiny, usnadňovat matkám návrat po rodičovské dovolené /zkrácené, sdílené úvazky, možnost umístit bez problémů dítě do předškolního zařízení, delší provozní doba předškolního zařízení/

měli: přirozenost, touha po pokračování genů, touha po rodině coby obvyklé sociální formě soužití... neměli:absence výše zmíněné touhy, finance (ale osobně myslím, že tohleto zas tak velikou roli nehraje, snad jen u někoho), u některých snad i sobectví, určitě povaha práce a touiha věnovat se jen práci (např. věda, výzkum, velké cestování )

Musí zvažovat, jak se jim povede skloubit práci a rodinu. Přemýšlí o svých prioritách, protože skloubit tyto dvě oblasti nemusí být vždycky snadné. Také se musí rozhodovat mezi tím, jestli chtějí mít děti, nebo jestli je pro ně cennější hodnotou svoboda, kterou jim děti seberou.

nevím

přirozená touha mít potomky....a nemají je bud protože je vůbec nechtěji, a nebo na ně nemají peníze

pudy

společnost, jejich rodiny, kariéry a jejich tužby a plány do budoucna

to bude spíše psychická záležitost a později také "příroda volá"

touha k mateřství, či finanční stabilita rodiny

touha po dítěti, finanční zabezpečení, zázemí

19. Co víte o situaci v oblasti porodnosti v době vašeho narození?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

baby boom

byla jsem velmi silný ročník

byla spíše průměrná

jsem relativně silný ročník

Moc toho nevím, ale dítě mohl mít každy. Nezálaželo na tom, kdo kde pracoval a kolik vydělaval

nic

nic

nic

Nic, myslím, že byla asi vyšší než dnes.

patřím mezi populačně silné ročníky

porodnost byla o mnoho vyšší, a věk prvorodiček naopak nižší než dnes...

viceméně nic

vysoká porodnost

začínala se lehce snižovat

20. Jaké problémy jsou spojeny s vysokou a nízkou porodností?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-v dnesni dobe je hodne duchodcu, kteri pobiraji duchod, proto je tezke je "zivit" a porodnost je nizka+nezamestnanost, takze je malo penez. -stat nepomaha mladym rodinam, ale zaroven Romove si krasne ziji na soc. davkach. Je to diskriminace

finance

finanční, daně, důchody, vysokou porodnost mají hlavně některé skupiny obyvatelstva (u křesťanů,zejména katolíků to nevadí, ti se většinou hodně snaží sami a nejsou tedy zátěží pro stát, jiná otázka z pohledu sociálních dávek je vysoká porodnost u Romů...)

nevím

nízká - málo lidí, málo peněz do státní kasy, nebude na důchody, zavírají se školy, školky vysoká - není místo ve školkách

nízká - stárnutí populace, vysoká - nedostatek škol, školek

Nízká porodnost - přibývá starých lidí v poměru k ekonomicky aktivním lidem. Vysoká - přelidnění.

nízká porodnost-stárnutí obyvatelstva, méně dětí např ve školách, tím nižší potřeba učitelů, tím vyšší nezaměstnanost vysoká porodnost - přelidnění planety, vyčerpávání přírodních zdrojů

pak může být moc důchodců, málo aktivně pracujících

především špatné demografické rozložení společnosti

velké požadavky na vzdělání...ženy do 26studují, pak rok hledají práci, pak pár let pracují aby něco našetřily měly rodičovské příspěvky, a po 30 si teprve můžou dovolit mít dítě, a z finančních důvodů často jen jedno,...dříve v tomto věku měla žena už i tři děti...

vysoká - obtížnější uplatnění pro děti (málo MŠ, ZŠ, SŠ) nízká - nutnost uzavírat školy a později samozřejmě problémy s nutností zabezpečit funkce státu

vysoká porodnost: hodně matek na rd /nutnost více výdajů státu/, potřeba více míst v předškolních zařízeních a následně školách nízká porodnost: nutnost uzavřít či jinak zužitkovat předškolní zařízení, školy; nižší počet budoucích daňových poplatníků

žádné, neoznačoval bych to jako problémy, rození dětí je přece normální. Při extrémní porodnosti samozřejmě není časem co jíst.

21. Jaký vliv na společnost má zvyšování střední délky života?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

a je vyšší délka středního života opravdu podmíněna společností? Nesouvisí to s obecným zvyšováním délky života v posledních několika desetiletích?

delší profesní život, více zajištěné sociální služby pro seniory

důkaz dobré zdravotní péče, nutnost více lidí a zařízení pro pomoc straším

hodně obyvatel

lidé vše odsouvají na stáří

možnost uplatnění lidí i v pozdějším věku

nevím

nevím

po provedení několika výzkumů bych snad byl schopen odpovědět

Pozitivni v tom, ze zijime dele a negativni v tom, ze je hodne duchodcu, kteri musi dostavat duchod

Přibývá ekonomicky neaktivních v poměru k ekonomicky aktivním. Populace stárne, což je problém pro zdravotnictví a důchodový systém.

větší výdaje na léčbu u starých lidí, zase ale třeba déle pracují

vyšší počet důchodců, méně lidí v produktivním věku; více výdajů ve zdravotnictví, celkově vyšší náklady

vzhledem ke zvrácené morálce soudobé společnosti - příšerné chování společnosti k důchodcům v nejrůznějších oblastech jejich života -se domnívám, že společnost (tj politici a ekonomové) by si velmi přála, aby se délka života spíš zkracovala a dělá vše potřebné pro to - např. ve zdravotnictví a sociálních službách, špatnými zákony umožňuje zvýšenou kriminalitu právě vůči seniorům, též přemýšlením o uzákonění eutanazie, která samozřejmě bude výborný ekonomický nástroj, pokud bude uzákoněna....

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Fara, M.Sociologický průzkum (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://30775.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.