Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců

Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Vybíralová
Šetření:07. 05. 2013 - 08. 05. 2013
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:93,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je prozkoumat, v jakém množství lidé využívají nákupu e-jízdenek, nebo naopak proč výhodného nákupu na Internetu nevyužívají a také jak za jízdenky nejčastěji platí.

Odpovědi respondentů

1. Jak často cestuji vlakem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravidelně13256,41 %56,41 %  
nepravidelně10243,59 %43,59 %  

Graf

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
České dráhy19683,76 %83,76 %  
RegioJet3816,24 %16,24 %  

Graf

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u přepážky/ v pobočce dopravce16470,09 %70,09 %  
na Internetu5724,36 %24,36 %  
prostřednictvím mobilního telefonu135,56 %5,56 %  

Graf

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hotově13356,84 %56,84 %  
platební kartou7833,33 %33,33 %  
přednabitým kreditem208,55 %8,55 %  
platební branou PaySec20,85 %0,85 %  
mobilní aplikace10,43 %0,43 %  

Graf

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ze zvyku7431,62 %31,62 %  
nakupuji na Internetu, prostřednictvím mobilního telefonu6728,63 %28,63 %  
necestuji příliš daleko, a přijde mi zbytečné kupovat jízdenku přes Internet4519,23 %19,23 %  
nevím, že internetová jízdenka je levnější, zejména při delší cestě2611,11 %11,11 %  
běžně nenakupuji na Internetu198,12 %8,12 %  
nevím o možnosti nákupu na Internetu31,28 %1,28 %  

Graf

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupuji u přepážky/ v pobočce dopravce16269,23 %69,23 %  
pohodlnější způsob nákupu z různých míst3213,68 %13,68 %  
je to finančně výhodnější2410,26 %10,26 %  
využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky166,84 %6,84 %  

Graf

7. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13155,98 %55,98 %  
muž10344,02 %44,02 %  

Graf

8. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2511247,86 %47,86 %  
26-407632,48 %32,48 %  
41-603715,81 %15,81 %  
61-XXX93,85 %3,85 %  

Graf

9. Status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující12252,14 %52,14 %  
student9540,6 %40,6 %  
důchodce93,85 %3,85 %  
mateřská dovolená52,14 %2,14 %  
nezaměstnaný/á31,28 %1,28 %  

Graf

10. Bydliště (kraj):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Olomoucký6226,5 %26,5 %  
Moravskoslezský3514,96 %14,96 %  
Pardubický2510,68 %10,68 %  
Středočeský218,97 %8,97 %  
Zlínský166,84 %6,84 %  
Praha156,41 %6,41 %  
Plzeňský156,41 %6,41 %  
zahraničí125,13 %5,13 %  
Jihomoravský114,7 %4,7 %  
Jihočeský62,56 %2,56 %  
Ústecký52,14 %2,14 %  
Královéhradecký31,28 %1,28 %  
Liberecký31,28 %1,28 %  
Karlovarský31,28 %1,28 %  
Vysočina20,85 %0,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak často cestuji vlakem?

  • odpověď pravidelně:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středočeský na otázku 10. Bydliště (kraj):

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

  • odpověď RegioJet:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

  • odpověď na Internetu:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

  • odpověď přednabitým kreditem:
    • 11.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

  • odpověď nakupuji na Internetu, prostřednictvím mobilního telefonu:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostřednictvím mobilního telefonu na otázku 3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi je to finančně výhodnější na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi na Internetu na otázku 3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

8. Věková kategorie:

  • odpověď 15-25:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 9. Status:

9. Status:

  • odpověď pracující:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41-60 na otázku 8. Věková kategorie:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často cestuji vlakem?

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

7. Pohlaví:

8. Věková kategorie:

9. Status:

10. Bydliště (kraj):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často cestuji vlakem?

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

7. Pohlaví:

8. Věková kategorie:

9. Status:

10. Bydliště (kraj):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vybíralová, S.Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://31206.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.