Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců

Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Vybíralová
Šetření:07. 05. 2013 - 08. 05. 2013
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:93,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je prozkoumat, v jakém množství lidé využívají nákupu e-jízdenek, nebo naopak proč výhodného nákupu na Internetu nevyužívají a také jak za jízdenky nejčastěji platí.

Odpovědi respondentů

1. Jak často cestuji vlakem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pravidelně13256,41 %56,41 %  
nepravidelně10243,59 %43,59 %  

Graf

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
České dráhy19683,76 %83,76 %  
RegioJet3816,24 %16,24 %  

Graf

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u přepážky/ v pobočce dopravce16470,09 %70,09 %  
na Internetu5724,36 %24,36 %  
prostřednictvím mobilního telefonu135,56 %5,56 %  

Graf

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hotově13356,84 %56,84 %  
platební kartou7833,33 %33,33 %  
přednabitým kreditem208,55 %8,55 %  
platební branou PaySec20,85 %0,85 %  
mobilní aplikace10,43 %0,43 %  

Graf

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ze zvyku7431,62 %31,62 %  
nakupuji na Internetu, prostřednictvím mobilního telefonu6728,63 %28,63 %  
necestuji příliš daleko, a přijde mi zbytečné kupovat jízdenku přes Internet4519,23 %19,23 %  
nevím, že internetová jízdenka je levnější, zejména při delší cestě2611,11 %11,11 %  
běžně nenakupuji na Internetu198,12 %8,12 %  
nevím o možnosti nákupu na Internetu31,28 %1,28 %  

Graf

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupuji u přepážky/ v pobočce dopravce16269,23 %69,23 %  
pohodlnější způsob nákupu z různých míst3213,68 %13,68 %  
je to finančně výhodnější2410,26 %10,26 %  
využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky166,84 %6,84 %  

Graf

7. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13155,98 %55,98 %  
muž10344,02 %44,02 %  

Graf

8. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2511247,86 %47,86 %  
26-407632,48 %32,48 %  
41-603715,81 %15,81 %  
61-XXX93,85 %3,85 %  

Graf

9. Status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující12252,14 %52,14 %  
student9540,6 %40,6 %  
důchodce93,85 %3,85 %  
mateřská dovolená52,14 %2,14 %  
nezaměstnaný/á31,28 %1,28 %  

Graf

10. Bydliště (kraj):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Olomoucký6226,5 %26,5 %  
Moravskoslezský3514,96 %14,96 %  
Pardubický2510,68 %10,68 %  
Středočeský218,97 %8,97 %  
Zlínský166,84 %6,84 %  
Praha156,41 %6,41 %  
Plzeňský156,41 %6,41 %  
zahraničí125,13 %5,13 %  
Jihomoravský114,7 %4,7 %  
Jihočeský62,56 %2,56 %  
Ústecký52,14 %2,14 %  
Královéhradecký31,28 %1,28 %  
Liberecký31,28 %1,28 %  
Karlovarský31,28 %1,28 %  
Vysočina20,85 %0,85 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak často cestuji vlakem?

  • odpověď pravidelně:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středočeský na otázku 10. Bydliště (kraj):

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

  • odpověď RegioJet:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

  • odpověď na Internetu:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

  • odpověď přednabitým kreditem:
    • 11.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

  • odpověď nakupuji na Internetu, prostřednictvím mobilního telefonu:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostřednictvím mobilního telefonu na otázku 3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednabitým kreditem na otázku 4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi využívám ještě levnější varianty v podobě kreditové jízdenky na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi je to finančně výhodnější na otázku 6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi na Internetu na otázku 3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

8. Věková kategorie:

  • odpověď 15-25:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 9. Status:

9. Status:

  • odpověď pracující:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41-60 na otázku 8. Věková kategorie:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často cestuji vlakem?

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

7. Pohlaví:

8. Věková kategorie:

9. Status:

10. Bydliště (kraj):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často cestuji vlakem?

2. Nejčastěji využívám dopravních služeb společnosti:

3. Jízdenku nejčastěji nakupuji:

4. Jak nejčastěji za jízdenku platím?

5. V případě, že nejčastěji nakupuji běžně u přepážky, co mě k tomu vede:

6. Na Internetu nebo prostřednictvím mobilního telefonu nakupuji, protože:

7. Pohlaví:

8. Věková kategorie:

9. Status:

10. Bydliště (kraj):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vybíralová, S.Nakupování jízdenek u českých vlakových dopravců (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://31206.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.