Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika v reklamě

Etika v reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magda Nováková
Šetření:15. 08. 2013 - 25. 08. 2013
Počet respondentů:108
Počet otázek (max/průměr):36 / 29.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.17:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění dotazníku, který se zabývá etickou stránkou reklamy a zabere Vám jen pár minut.

Děkuji za Váš čas! 

Odpovědi respondentů

1. Jak byste charakterizovali obecně Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžuje mne, snažím se ji vyhnout, přepínám na jiné stanice.4238,89 %38,89 %  
Nevadí mi, vnímám ji jako nutnou součást dnešního mediálního světa.3835,19 %35,19 %  
Rád/a reklamy sleduji, baví mne, jsou-li kreativní, zajímavé.1715,74 %15,74 %  
Vtipné a nápadité mi nevadí, většinou je ale nesnáším. (Protože vtipné ani nápadité nejsou.)10,93 %0,93 %  
Jak kdy a jak která reklama. Některé reklamy jsou i vtipné.10,93 %0,93 %  
V rozumné míře mi nevadí, ale nesmí se to přehánět 10,93 %0,93 %  
Pokud je použita v rozumné míře tak mi nevadí.10,93 %0,93 %  
snáším ji, ale některé opravdu nevhodné přepínám10,93 %0,93 %  
Záleží na konkrétní reklamě, zajímavé reklamy si i ráda prohlédnu, ale někdy přepínám10,93 %0,93 %  
některé reklamy mě baví, zaleží i na situaci kdy danou reklamu vidím a jak mám čas10,93 %0,93 %  
TV reklamy mi nevadí, už jsem si na ně zvykla. Stejně tak billboardy, v tisku. Nově rozbujelé reklamy na internetu mi vadí hodně! Ale asi je to zase otázka času, než si na ně zvyknu. Na kreativní (hl. zahraniční) reklamy se i ráda podívám.10,93 %0,93 %  
některé mě baví, některé přepínám. Záleží na konkrétní reklamě10,93 %0,93 %  
je rozdíl jestli sledujete trapné nechutné reklamy, jsou totiž i reklamy, které jsou opravdu povedené, vtipné, vkusné10,93 %0,93 %  
záleží na konkrétní reklamě, některé baví, některé přepínám10,93 %0,93 %  

Graf

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při Vašem kupním rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5550,93 %50,93 %  
Spíše ano2926,85 %26,85 %  
Určitě ne1614,81 %14,81 %  
Určitě ano87,41 %7,41 %  

Graf

3. V případě, že Vás někdy při výběru produktu/služby ovlivnila reklama, bylo to z důvodu (možno více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Že Vás zaujal samotný produkt/služba9285,19 %85,19 %  
Že Vás zaujala daná reklama, jak byla zpracovaná2926,85 %26,85 %  
neovlivnila 32,78 %2,78 %  
výjimečně se mi stalo, že mě zaujal produkt nebo zpracování reklamy, ale můj rozhodovací proces to neovlivnilo10,93 %0,93 %  
Reklama mě neovlivňuje při nákupu10,93 %0,93 %  
Zajímavá reklama, která mě na produkt upozornila a přijatelná cena, kterou jsem zjistila v obchodě. 10,93 %0,93 %  
Reklama mne neovlivňuje ani v případě, že jistý produkt chci nebo musím koupit. Orientuji se podle vlastních kritérií.10,93 %0,93 %  
v reklamě jsem viděla nápad a po chvíli jsem se rozhodla, že produkt vlastně potřebuji10,93 %0,93 %  
že mě zaujala cena10,93 %0,93 %  
Dozvěděl jsem se o existenci daného produktu, o jeho koupi rozhodl další průzkum 10,93 %0,93 %  
reklamou se nenechávám ovlivnit10,93 %0,93 %  
záleží na konkrétní reklamě10,93 %0,93 %  
nenechám se reklamami ovlivnit10,93 %0,93 %  
Dobrá cena.10,93 %0,93 %  
když něco vidím v reklamě a líbí se mi to, hodně mě to ovlivní a hlavně když je ta reklama povedená10,93 %0,93 %  
ale reklamou se nenechávám příliš ovlivnit, beru ji spíše jen jako zdroj informací o novinkách10,93 %0,93 %  
reklama mě neivlivnuje10,93 %0,93 %  

Graf

4. Vnímáte etické aspekty reklamy? Je pro Vás etika v rámci reklamy důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4541,67 %41,67 %  
Určitě ano4339,81 %39,81 %  
Spíše ne1715,74 %15,74 %  
Určitě ne32,78 %2,78 %  

Graf

5. Jak byste svými slovy popsali, co podle Vás znamená neetická reklama:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-je v ní řečeno něco co uráží několik prudérních idiotů natolik že si musí stěžovat

bez slušnosti

diskriminace, vyuzivani zen

diskriminacni, nechutna

diskriminuje nějakou skupinu lidí nebo nám podává nepravdivé informace

Erotické

erotika a sex před 22 hod, zbraně

ff

hanlivá

jakákoli diskriminace rasy, pohlaví, vyznání a chodí mi přijdou také reklamy na nějaký produkt s tím produktem ani nesouvisejí. např.. reklama na záložnu kde je nahá žena nebo nějaké děcko.

je lživá a zavádějící; vzbuzující nenávist vůči někomu/něčemu

je to nechutné a sexistické

je to reklama která přesahuje míru slušnosti a vusu

Je to reklama, ve které jsou použita vulgární slova, pornografie a jiné nevhodné věci.

Je to relativní. Každý má vlastní hodnocení, co je podle nich etické a neetické. Jsem velmi liberální člověk, neetické se mi zdá například veřejné zesměšňování různých skupin (pohlaví, rasa). Člověk zde ale musí myslet trochu s citem a pochopit nadsázku, pokud to není přehnané.

Kde je urážene určitá sorta lidí

když si dělá legraci ze znevýhodněných lidí (senioři, postižení apod.), když je nepřiměřeně drastická, když propaguje nevhodné výrobky (návykové látky, rakve, sex, apod)

klamavá, která srovnává produkty, zesměšňuje staré lidi, znevažuje je

Klamavá, nemorální, vulgární, ta která pohoršuje

Ktera neuvadi pravdive info, pohorsuje

Ktera porusuje hranice slzsneho chovani

Která uvádí nepravdivé informace, je v rozporu s etickými (mravními) normami

lhaní o produktu, hanění konkurence utahování z určité skupiny

Lživá

Lživá či nějakým způsobem obtěžující reklama

Lživá reklama, nevkusná, nevhodná, která je nevhodná vůči společnosti

lživá, manipulativní, překrucující fakta, cílená na děti

Moc velké a výrazné využívání dětí, postižených apod. k propagaci nějakého výrobku, služby. vyjímkou je třeba pomoc takovým lidem prodejem této služby/výrobku. Nepravdivá prezentace určitých skupin - národy, nvěřící, postižení atd.

Nápis s vulgárními výrazy. Vědomě lže. Propaguje výrobek, resp. vlastnosti výrobku, neověřitelnými údaji. Záměrné zobrazení výrobku tak, aby se jevil o mnoho větší, menší, barevnější atd. (typicky reklamní fotografie bazénů s deseti koupajícími a spoustou volného místa mezi nimi). Zobrazení výrobku v situaci nebo prostředí v němž je jeho provoz zakázán (zákonem nebo návodem k použití). Pitvoření jména konkurence. Využívání ve společnosti špatně pochopených nebo často zaměňovaných termínů (např. průměr). Malý text "toto není," pod kterým je zvýrazněné "MÁSLO."

napr. Greenwashing

naprostý nesmysl

např. "házení špíny na konkurenci"

Např. děti v reklamě - netuší o čem mluví, přesto něco doporučují, pseudo-odborníci etc.

např. nepravdivá, nemorální, hanlivá

Neetická reklama je podle mého názoru reklama ,když bude například reklama na uzeninu,travní sekačku,střešní krytinu se sexuálními prvky.

Neeticka reklama je pro me ta, ktera je lziva, nebo v ni neni recena cela pravda, dale reklama, ktera je urazliva pro nektere skupiny lidi

neetická reklama, je taková reklama, která porušuje určitá společenská pravidla slušného chování, které uznává určitá společnost

nemorální

nemorální

nepravdivá, urážlivá, navádějící, zaměřená na děti

nepříjemná, hrubá, urážející, sexistická

nevhodná

nevhodná až vulgární

Nevhodná témata, případně zpracování. Např. využívání sexuálního podtextu.

nevhodná, která diskriminuje, je vulgární

Nevhodná, lživá

nevhodné chování v reklamě ..sprostá slova, snaha vytáhnout svůj produkt/službu na úkor druhých či konkurence...bez ponižování,zesměšnování

Nevhodné použití stereotipů.

nevim

nevím

nevím

nevím jak to popsat

Nevkusná reklama, která porušuje hranice etiky - sprostá, vulgární, násilná, sexistická, urážlivá

nnfg

pohoršující

Pokud někoho nebo něco zesměšňuje nebo má nějaký skrytý podtext či význam nebo diskriminuje jedince či skupiny.

Pokud se tam vyskytuje násilí, dvojsmyslná hesla a jiné nevhodné věci, které by mohly ovlivnit zejména děti

pokud vyuziva citliva temata a nebo sexisticke prvky

ponižující někoho, nabádání k nějaké nemorální činnosti (trestný čin, pití alkoholu)

Ponižující, násilnická nebo fekalistická.

porušuje etické zásady, např. manipulativní, agresivní... záleží případ od případu

porušuje etiku a morálku, tedy správné chování

porušuje morální hodnoty, uvádí klamavé informace, je urážlivá, sprostá, sexuální

Propagování výrobku nemorálním způsobem.

příliš sexuálních naráže, oslavující špatné chování (viz stará reklama na fidorku), apod.

přílišná nahota, ovlivňování malých dětí, drogy v reklamě, poškozování jiné značky, ukazovaní eticky nepřípustných věcí (sex nezletilých, vztah učitel-žák, ...)

rasikstický podtext apod

rasistická, ponižující

rasistický podtext, urážení určité skupiny lidí (důchodci, děti, cikáni)

Reklama hloupá, nevhodná k dané cílové skupině. Reklama záměrně parazitující na neštěstí jednotlivců či určité skupiny. Reklama lživá. Reklama upozorňující na nedostatky konkurenta, kdy jsou tyto nedostatky vytrženy z kontextu.

reklama která pohoršuje, neukazuje spotřebitelům pravdivé informace, překračuje hranici vkusu

Reklama ktera porusuje eticke hodnoty,nabada k nemravnimu chovani,zobrazuje vulgaritu,nasili,,sexisticka,urazi

reklama lživá, příliš drastická, která ukazuje něco co nás spotřebitele může pohoršit

reklama na oreo a jí podobné

Reklama, jež porušuje nějaké morální hodnoty.

reklama, která je vulgární, propaguje nesprávné či nezákonné formy chování

Reklama, která nějakým způsobem překračuje hranici toho, co je pro naší společnost vhodné.Závisí také samozřejmě, kde je reklama uvedena, kdo ji všechno může vidět a komu je hlavně určena, koho má oslovit

Reklama, která odporuje dobrým mravům, otevřeně haní konkurenci, klame spotřebitele apod.

Reklama, která pobuřuje lidi.

reklama, která pohoršuje, je nevhodná pro děti, zobrazuje nahé ženy, klame spotřebitele

Reklama, která porušuje morální a etické zásady

Reklama, která používá k propagaci výrobku něco, co není společensky přijatelné - násilí, zbytečnou nahotu, snižování důstojnosti..

reklama, která se snaží zastrašit potencionálního kupce, že pokud nezačne užívat daný výrobek, ohrozí tím své zdraví, svoji rodinu, ...

Reklama, která zobrazuje nahé nebo polonahé lidi (např. dívky v bikinách stojící u auta), zobrazuje násilí, které by v TV bylo vysíláno po 22. hodině (kampaň Nemyslíš - zaplatíš), využívá sexuální podtext (polosvlečení dívka říká "Udělal mi to nejlíp" = reklama na montáže schodů), psychické vydírání ("správná máma kupuje dětem...", mluvčí navíc položí důraz na "správná"), prvoplánově útočí na city (Nemyslíš - zaplatíš).

reklamy na vlozky

Sprosťárny, rasimus, nadávky

taková reklama, která je nevkusná, klamavá

taková reklama, která překračuje určité zažité normy slušnosti dané společnosti

Taková, která je v rozpory s etickými pravidly a morálkou

Taková, která klame spotřebitele nebo poškozuje konkurenci. Např. zavádějící srovnávání s konkurenčním produktem.

urážející, vyvolávací strach, sexistická, klamavé informace

Urážlivá pro některé osoby (např. rasistická, zesměšňující určité menšiny nebo hodnoty).

urážlivá, hanlivá, ať už jakýmkoli způsobem.. nepřiměřené motivy (příliš tvrdý humor, hororové scénáře, násilí), erotika (obzvláště dívají se děti), klamání spotřebitele

urážlivá, neestetická, lživá, zesměšňující

Uvadi klamave informace, diskriminuje urcitou skupinu, je sprosta a vulgarnj

vetsina reklam

Vtíravá, sexistická, nalhávající, afektovaná, bezohledná, schválně příliš hlasitá...

vulgární

Vulgární, nevýchovná, mělo by se vždy dbát na to, že na Tv koukají i děti.

vulgarni, primitivni

vulgární, sprostá, lživá

vulgární, urážlivá, nevhodná pro děti

vulgární; někoho ponižující

Vzbuzuje strach, podává klamavé informace

za hranicemi slušného chování

Zastrašuje, lže a srovnává

Žádná reklama pro mě není dost neetická. Oceňuji vtipnost a nápaditost, tudíž nějaká etika je to poslední, co mě v takovém případě zajímá.

6. Níž jsou uvedeny vybrané etické aspekty reklamy. Ohodnoťte, jak vnímáte, že jednotlivé aspekty v reklamě ovlivňují její etiku (1= reklama je etická, 5= reklama je neetická). Např. reklama obsahuje motiv smrti, je pro mne vysoce neetická - 5 ; reklamu, která; něco zesměšňuje, považuji za etickou - 1

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Motiv strachu, smrti3.7241.914
Navádění k nelegálnímu chování4.1141.492
Snižování lidské důstojnosti4.3141.111
Diskriminace určitých skupin (ženy, senioři, náboženské skupiny...)4.3811.322
Násilí3.8951.256
Zesměšňování3.4951.583
Sexistické prvky3.611.857
Vulgarita3.6381.621
Klamavé informace4.4761.202
Propagování alkoholu, tabákových výrobků2.7051.884
Znevažování znaků, symbolů a zvyků obvyklých pro ČR3.4671.83

Graf

7. Myslíte si, že by etická strana reklamy měla být regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO7670,37 %70,37 %  
NE1917,59 %17,59 %  
asi ano, když by to k něčemu bylo10,93 %0,93 %  
Z principu souhlasím, ale nevěřím, že lze vytvořit všeobecně platný posuzovací systém.10,93 %0,93 %  
záleží na tom, o co by se v reklamě jednalo, nepovažuji všechny výše uvedené aspekty za neetické10,93 %0,93 %  
bojkutuji koupi toho výrobku10,93 %0,93 %  
Těžko odpovědět, protože za neetické může být považováno téměř cokoliv a nesouhlasím s návratem k cenzuře.10,93 %0,93 %  
Každá reklama by měla být zvlášť posuzována. Záleží na výběru slov a tématu reklamy10,93 %0,93 %  
pokud je reklama etická, není zapotřebí ji regulovat10,93 %0,93 %  
nedovedu si představit kdo by to a jak reguloval10,93 %0,93 %  
regulována již je10,93 %0,93 %  
Měla by mít pravidla a kdokoliv by ji měl možnost žalovat. Soud by měl posuzovat míru zavinění.10,93 %0,93 %  
asi ano10,93 %0,93 %  
Obecně ano. Ale pokud je "neetický" námět reklamy jejím posláním (jako fotky Toscaniho anorektických modelek atd.), pak je to v pořádku. 10,93 %0,93 %  
určitě nějakým způsobem ano, jinak by si tvůrci reklam mohli dělat co chtějí10,93 %0,93 %  

Graf

8. Slyšeli jste někdy o tom, že by byla reklama v České republice z hlediska etiky nějak regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 10, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6459,26 %59,26 %  
ANO4440,74 %40,74 %  

Graf

9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3757,81 %34,26 %  
Určitě ne1117,19 %10,19 %  
Spíše ano1015,63 %9,26 %  
Určitě ano34,69 %2,78 %  
Spíše asi ne, nevěřím, že by se člověk někam dovolal11,56 %0,93 %  
u nás nemá smysl si na něco stěžovat11,56 %0,93 %  
pokud se dany problem dotykal me nebo mych blizkych,tak spise ano11,56 %0,93 %  
kdyby melo cenu,ze se tim bude nekdo zabyvat tak mozna ano,ale o tom pochybuji11,56 %0,93 %  
to by muselo už být hodně mimo, zatím jsem na žádnou takovou nenarazila11,56 %0,93 %  
byla by to opravdu reklama, která by hrubě porušovala nějaká pravidla, pak ano11,56 %0,93 %  

Graf

10. Ano, etická strana reklamy je v ČR regulována Radou pro reklamu. Myslíte se, že možnost stěžovat si na neetickou reklamu má:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kdokoliv3988,64 %36,11 %  
Jen subjekty z reklamního průmyslu511,36 %4,63 %  

Graf

11. Využili byste té možnosti stěžovat si na konkrétní reklamu u příslušné organizace (Rada pro reklamu) a požadovali byste určitá nápravná opatření?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Spíše anootázka č. 12, Určitě anootázka č. 12, Spíše neotázka č. 14, Určitě neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2659,09 %24,07 %  
Spíše ano818,18 %7,41 %  
Určitě ne818,18 %7,41 %  
Určitě ano24,55 %1,85 %  

Graf

12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 13, NEotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE11100 %10,19 %  

Graf

13. Jaké reklamy se tato stížnost týkala? A jak byla stížnost vyřízena?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

žádné odpovědi

14. Porušuje-li podle Vás reklama etické hranice, znamená to pro Vás: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nekoupím si propagovaný produkt/službu1.9630.85
Zanevřu na celou značku/firmu2.1761.015
Můj vztah to k danému produktu/službě/značce/firmě neovlivní2.9171.41

Graf

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás někdy pohoršila a dala by se podle Vás označit za neetickou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Nevímotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6459,26 %59,26 %  
Ano4440,74 %40,74 %  

Graf

16. O jakou reklamu se jedná:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- jakákoli na půjčování peněz se skrytými podmínkami - reklamy na obchodní retězce

Besip, kdy malé dítě skončí na předním skle

bilboardy proti potratum a na banku pro bohaté

co takhle reklamy na dámské hygienické potřeby

Dobra voda

Docela mě pohoršila kampaň BESIP, hlavně ta s malým miminkem byla dost drsná a dle mého ne úplně vhodná

jakákoliv reklama na dámské vložky, půjčky peněz (Provident)

jakákoliv reklama na půjčky od nebankovních subjektů atd

Kanalizační služby

konkrétně si nevzpomínám

na masti a tablety proti plesnivy vagine, na vlozky proti smradu z vaginy, kde si ocuchavaj genitalie

na ŠKODOVKU - výměna staré za novou

nahotiny na billboardech

napriklad reklama na provident

např.různé prací prostředky ve skutečnosti vůbec nefungují tak, jak je uváděno v reklamě...

Obecně asi reklamy, kde figurují politické osobnosti (prezident)

Obecně všechny reklamy, ve kterých se využívá ženské nahoty k propagaci zcela nesouvisejících produktů.

papež Jan Pavel II. a sexuální téma

Paradontax

paradontax zubní pasta

Penzijní fond České pojišťovny

politické reklamy, reklamy na tabákové výrobky

Provident

Provident

Př. : sportka-naklonte si štěstí/ frajer tam je v bouráku a vedle sebe más upe rmodelku- to je štěstí? pokud si tohle lidé myslí, tak je to spíš smutné. Až moc se propaguje pomocí sexuality atd. dokonce jsem i viděla reklamy, kde se naráží na něveru

Reklam na alkohol Fernet

REKLAMA BESIP - bezpečnost při jízdě s miminkem

Reklama na AXE sprej, kdy plavčík zachrání topící se ženu z moře, ale ona ucítí AXE, plavčíka bez poděkování odhodí a běží za kosmonautem.

Reklama na barvy laky - Naše štetky vás uspokojí... firmu si už nepamatuji.

Reklama na cokoliv, kde se říká cena již od

reklama na el.cigaretu se Zemanem

Reklama na Fidorku - kdy si malá holčička jako andílek ukradla sušenku

Reklama na Marlboro, KFC, McDonald...

reklama na oreo + reklamy na viagru přes den, kdy to sledují děti

Reklama na penzijní připojištění s partičkou (+ zahraniční reklamy - na kondomy (dítě řvoucí v obchodě) a na skittles - ejakulace ženicha po sexu s nevěstou)

Reklama na Provident

reklama na ŠKODA auto, kdy manžel lehce vymění "starou" za "novou", reklama na Kofolu kdy žák líbá svou učitelku

reklamo od always

reklamy na automobily nebo takzvané banky bez poplatků

Reklamy na automobily, kdy je uváděna cena, za kterou si nikdy auto nekoupíte

Reklamy na půjčky

reklamy na vlozky,na pripravky proti mykoze pro zeny,

Sexuální billboardy, Fidorka s holčičkou

Sproste billboardy

tampax

TV reklama na Old Spice - parafrázováno "Každá žena chce za muže mě, ale když už nemůže žít se mnou, ať je mi ten její aspoň co nejpodobnější".

17. Uveďte z jakého důvodu, byla pro Vás daná reklama neetická:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-půjčování peněz, nabádá na lehké nabytí bez přemýšlení, jak to splatit, - na obchodní retězce- např. Lidl, stále si pamatuju, jak před pár lety pokáceli chráněné stromy i přes zákaz v 16 městech....náhoda. jak mám věřit takové společnosti, že se bude chovat férově k zákazníkům s produktama?

. : sportka-naklonte si štěstí/ frajer tam je v bouráku a vedle sebe más upe rmodelku- to je štěstí? pokud si tohle lidé myslí, tak je to spíš smutné. Až moc se propaguje pomocí sexuality atd. dokonce jsem i viděla reklamy, kde se naráží na něveru

Byla hodně drastická, vím, že tím měla zaujmout a v tom byla její síla ale přeci jen tohle na mne bylo jako na matku moc

dělá si srandu ze stáří a zesměšňuje staré lidi

dívka ani nepoděkuje

Greenwashing- ekologicka, balena voda ekologicka neni

Hrali tam moc mlade holky, jako ze alkohol je auper

je to nechutné

je z toho cloveku na blití

Když musíš tak musíš - jako že si dítě má ukrást něco, když to opravdu chce?! To snad ne

Když někdo o sobě tvrdí, že je důvěryhodný, zcela jistě není

klamání spotřebitele

Klamavá, propagující jedy a jiné nezdravé látky, podbízivá, cílená na slabší cíle - děti, apod.

Lživé informace

nabádá k půjčkách, aby se lidi zadlužili a označuje to za etické

nabádá lidi aby se zadlužovali a ještě to podávají tak, že je to naprosto v pořádku a lidi díky tomu budou šťastní

nabádá lidi k půjčování peněz, které je výhodné...dostane to lidi akorát do problému. Tyto reklamy by měly být zakázané. Finančně negramotní lidi se nechájí zlákat a dostanou se akorát do problémů

Nahe zeny

Navození strachu, nechutné, krev se zubem v umyvadlo

naznačuje, že výměna manželky je jednoduchá jako vyměnit auto, znevažuje ženy...to samé na fernet, jak ženu sroloval jako nafukovací pannu

nechutná a byla v ní krev

nechutné, reklama na Provident mi přijde vrchol

neustale zduraznovan intimni zapach

neuvádí pravdivé informace, láká ke koupi za nereálnou cenu

podporování obmedzencov a urážení lidí s nižším příjmem

politika

Prezentuje hodnotu muže (hodnotu člověka) jako čistě fyzickou záležitost - uspět může jen nejkrásnější, nejsvalnatější, nejvoňavější alfa samec. Ostatní, pokud nesplňují ani první dvě kritéria, by měli co nejrychleji usilovat alespoň o třetí, jinak nebudou žádoucí pro ženu (tedy reklama stanovuje i vztah žen k mužům, opět na čistě fyzickém základě).

Reklama na elektrické cigarety se Zemanem, reklama na Kamikatze se spícím Schwrzenbergem...i když to může být vtipné nebo pravdivé, přijde mi to nevhodné zobrazovat v takovýchto situacích pol.osobnosti. Reklamy v rámci politické kampaně - Kdo nevolí Zemana, není Čech

Sexismus

Sexistické prvky na veřejných místech, které můžou vidět i děti Fidorka - nabádá děti, že si mohou vzít co chtějí, kdy chtějí

sexistický obsah

sexuální prvky, sprosté

Surová, drsná, bez servítek, na druhou stranu si člověk uvědomí, že je třeba se v autě poutat

To co je nabízeno v reklamě člověk nikdy nedostane za uvedenou cenu.

u ŠKODY jasná evokace, že manžel vymění manželku za jinou - přijde mi vulgární a vůbec ne vtipné. U kofoly zobrazuje vztah žák-učitelka a že je to naprosto v pořádku?

uboha a trapna. Dela z zen blbky co resi jen menzes.

ukazuje rodinu s detmi a nabada si brat pujcku na zbytecnosti, s tim ze budi dojem, ze se pote zbavi vsech problemu

urazliva

urážka seniorů; sexuální podtexty

Uvádí jak je to etická firma, která myslí na dobro ostatních, jak má strašně dlouhou praxi a uvádí, že si půjčit peníze za mega úroky je vlastně strašně fajn

V9m že to bylo vysíláno až v určitou hodinu, ale bylo to dost drsné, co kdyby to viděli děti. Asi na to byly stížnosti, protože pak jestli se nepletu nebyl poslední záběr vidět ale byl přes něj nápis

Vulgarita

zesměšňovala

Zneuctění prezidenta republiky...i když ho nemám ráda, tohle by se v reklamách objevovat nemělo

znevažování náboženských hodnot

18. Sdílíte názor, že neetická reklama svou kontroverzností může více zaujmout spotřebitele.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano4238,89 %38,89 %  
Spíše ano3936,11 %36,11 %  
Spíše ne1110,19 %10,19 %  
Určitě ne54,63 %4,63 %  
záleží na konkrétním případě10,93 %0,93 %  
reklama ktera pohorsuje muze zaujmout a vice utkvi v hlavach spotrebitelu,protoze se o ni mluvi i kdyz treba v negat.smyslu10,93 %0,93 %  
člověk si ji asi více zapamatuje10,93 %0,93 %  
Nevím10,93 %0,93 %  
každá reklama je reklama, za čas každý zapomene, zda to byla špatná či dobrá reklama10,93 %0,93 %  
neetická reklama spíše ovlivní, ale myslím tím v negativním smyslu. Hodně lidí může na danou značku/firmu/produkt zanevřít a firma nebude mít odbyt-prodeje-tržby-zisk. Opak tohoto je "fakt blbá" reklama, která v hlavě zůstane, ale neprodej to neovlivni 10,93 %0,93 %  
ano, ale ne v vzdy v tom pozitivnim smyslu10,93 %0,93 %  
je otázka, jestli víc lidí zaujme než znechutí10,93 %0,93 %  
Určitě ano, viz ten BESIP, všude se o tom mluvilo jak je to drsný a to byl účel celé kampaně10,93 %0,93 %  
více se o nich mluví, takže mají lepší účinnost10,93 %0,93 %  
asi ano, lidi si je i více pamatují10,93 %0,93 %  

Graf

Následující otázky se týkají konkrétních ukázek reklam.

19. Považujete uvedenou reklamní kampaň Komerční banky za neetickou?

   

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO5651,85 %51,85 %  
NE5248,15 %48,15 %  

Graf

20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Originální1.9721.194
Vkusná3.3610.749
Pohoršující2.2041.088
Vzhledem k cílové skupině (studenti SŠ a VŠ) vhodná2.3151.253
Nevhodné využití sexuálních prvků2.1670.806

Graf

21. Jak hodnotíte z hlediska etiky reklamy tohoto typu? Porušují podle Vás hranice slušnosti a etiky?

 

  

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 22, NEotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO8074,07 %74,07 %  
NE2825,93 %25,93 %  

Graf

22. V čem je podle Vás u zobrazených reklam problém?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

až moc sexistické a tudíž už nevkusné

balamuti kozama a nic z toho

Celá reklama působí velmi nevkusně. Snaží se vnutit erotiku tam, kde je její použití zbytečné.

Cpou polonahe ci uplne nahe zeny tam, kde by byt vubec nemusely

Člověk přehlédne skutečný význam

Diskriminace žen

dvojsmysly

dvojsmysly,

Erotika,je jí všude moc

Hraničí s vulgaritou, nahota nesouvisí s produktem či službou

Jak už jsem psala nahotiny na billboardech, sprosté, znevažuje ženské tělo

Je to sprosté zobrazení nahých žen

je to totálně mimo produkty na které je reklama, kdyby to byla reklama na bordel nebo šlapky při cestě, ci sexshop by to bylo vystihující, ale takto je to nechutné. Oslovit to může jen úchylných starých dědečkův a mentálně zaostalých mužů.

je to vulgární a sprostě použít takto ženské tělo. NAvíc to mohou vidět i děti

Jedná se hlavně o poslední reklamu. Proč zmiňovat "píchání" u půjček? Jak to souvisí? Přijde mi to již zbytečně přehnané a nahota je zde využita i za cenu, že to již vtipné a vkusné není.

Jsou dvojsmyslné. V případě, že by pracovník firmy pronesl některou z těchto vět při nabízení produktu/služby, mohl by být obviněn ze sexuálního obtěžování. Mě osobně přijdou tyto reklamy trapné a slizské.

Jsou trapné a vulgární

Když nevíš jak prodat produkt, nalep na reklamu ženskou ... Nápad není originální, je nudný a vůbec nesouvisí s prodávaným zboží.

laciný stereotyp - ženské tělo prostě funguje a prodává, ale pokud není jasná nadsázka je to laciné a sprosté

moc erotické

Mohou to vidět i děti...samé nahotiny a proč? Ještě ke všemu s dvojsmysluplnými slogany

Na jednom obrázku je už moc odhalené tělo, i když není nic vidět. U silnice by to být nemělo, některé lidi to rozptyluje.

Nahe polonahe zeny a slogany

Nahe zeny,mohou videt deti, zeny jen jako maso nedohvisi s produktem. Sproste

Nahé ženy, které nesouvisí s propagovaným produktem...pouze se využívá jejich nahé tělo, aby zaujalo. Hnusné, vulgární, mohou vidět děti a ty vůbec nepochopí o co jde

Nahé ženy, nevkusné, zneužití ženských těl

Nahé ženy, vulgární, využití ženského těla k propagaci

nahota

nahota

nahota - vidí to i malé děti

Nahota vulgarita

Narozdíl od KB je přímo erotická stránka vidět, je zjevná, jasná, tudíž ovlivňuje i děti.. U reklamy na KB nemusí děti pochopit sexuální narážku, proto není tak nevhodná jako tyto..

nehodí se k danému produktu.

nejsou vtipné, např. reklamy na AXE jsou vtipné, na kondomy.... vtipné a originální nahota v reklamě, ano, ale musí to být vtipné, tvůrčí, originální a smysluplné

není třeba tolik nahoty a zdůrazňování ženských partií

Nepřijde mi vhodné ukazovat ženy, když s propagovanými produkty vůbec nesouvisí

nevkusné, laciné, využití ženského těla

Nezakrytý sexuální podtext, chybí nápaditost.

Nikdy jsem to nevnímal a neřešil, ale v souvisloti s tímto dotazníkem a se zamyšlením nad etikou je zobrazování nahých žen na billboardech nevkusné, hlavně v souvislosti s produkty, které se ženami nemají co společného, naopak jde o produkty většinou pro muže, tak chtějí nahotinami upoutat jejich pozornost

obrázky absolutně nesouvisejí s nabízeným zbožím/službou

polonahe a nahe zenske... ne kazdemu je to prijemhy pohled

Polonahé/nahé slečny nemají v produktem nic společného. Reklama je zavádějící a ponižující.

Proč tam musí být nahé ženy? Sexistické, nevhodné

příliš důraz na dvojsmyslnost, tam kde se to nehodí

příliš erotické

příliš erotiky

Přílišná sexualita, zesměšnění ženy, nevhodnost, nevkus, pohoršující veřejnost, negativní vliv na děti a mládež, nesouvisí s produktem/službou

Působí lacině a sexisticky

samé ženské jsou už dnes všude žena má mít hrdost

sexisticke

sexistické

Sexuální narážky využívají momentu zaujetí, aby propagovaly produkt, který se sexem nijak nesouvisí. Štve mě to, nelíbí se mi to, ale vyloženě "neetické" to asi nebude. Slušné to nicméně není.

sexuální podtext

sexuální podtext

Stupidní. Nápad roven inteligenci houpacího koně.

To je sprosté

Trapné použité dvojsmislů společně s obrázkem. S firmou to nemá nic společného.

ty fotky žen...a k tomu orpavdu nevhodná slova.."zasunout, píchnout, nepostavíte" až moc okatě se to dá brát jako sexuální narážku...

v dvojsmyslnosti užitých výrazů

v sexuálním podtextu, který se k daným službám nehodí

vidí ji děti

vizuál nesouvisí s propagovaným předmětem / službou

vulgarita, nevhodné sexuální prvky

vulgarni az trapne narazky, silne pod urovni, az primitivni reklama

Vyuziti zen k propagaci, diskriminace

Využívají ženskou nahotu k propagaci zcela nesouvisejících produktů.

Využívání žen jako sexuálního objektu

zneužití žen

Znevažují ženy, diskriminují je, laciné lákání můžu

zobrazení nahých žen na billboardech, které jsou vidět všude a mohou je vidět i děti. Je to laciný tahák pro může, který nejspíš zabírá. Přijde mi to ale jako znevažování ženského těla, jsou tam jen jako "figurky"

Zobrazeni skoro nahych zen

Zobrazování nahého těla ženy pro reklamní účely.

Zobrazují nahé ženy a jednozačně erotický podtext (což by v TV smělo být po 22. hodině a na internetu by mělo být kryto prohlášením o věku uživatele). Snaží se přitáhnout ne odkazem na užitečnost nebo kvalitu služby, ale prvoplánovým útokem a pudy.

Zobrazují nahé ženy v kombinaci s produkty, které s nahým tělem nemají vůbec nic společného. Tělo zde slouží jen jako lákadlo - předmět. Znevažuje to ženy, je to trapné, sprosté, vulgární

zobrazují ženu pouze jako sexuální symbol

zobrazují ženy jako kus masa, přičemž ženské tělo vůbec nesouvisí s propagovaným produktem

Že je můžou vidět malé děti nebo školáci, kteří už umí číst, ale nechápou význam.

23. Myslíte si, že je vhodné ukazovat ženské tělo ve spojitosti s takovým druhem reklamy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ani ne tak vhodne, jako spise vtipne

ano

Asi to není úplně nejvhodnější, ale v reklamě ženské tělo prostě působí dobře

je to celkem trapné, ale proč ne, je to vizitka zadavatele

je zde vidět nadsázka, je to vtipné

jo je to ok a hlavně to funguje

Když je to pěkná ženská tak proč ne.

když není celá nahá tak mi to nevadí

může být

Myslím, že to není nevhodné, ty řeči jsou trapný, ale když si myslejí, že jim to pomůže, proč ne.

ne

ne

ne, protože přebije samotné reklamní sdělení

ne, přímo mě to nepohoršuje, spíš mi to přijde divné

Ne. Nicméně mi to moc nevadí.

není to problém

není to vhodné, ale děje se to

Nepohoršuje mě to ale je to trapné a laciné.

Nevadí mi to, pokud to funguje, pak je to vhodné, jen ta poslední reklama mi připadá přehnaná

nevadí mi, rád se kouknu na pěkné ženské tělo; pokud to teda není přímo ukazování pohlavních orgánů; špatné jsou takovéto reklamy u silnice, kdy to může ovlivnit soustředení na řízení

Nevidím na tom nic špatného

Pokud je to vtipné, jako výše uvedené reklamy, tak mi to nevadí. Problém je spíše v tom, že se takto ukazují mnohem více ženy než muži, což je sexistické. Víc reklam s polonahými muži by nevadilo.

Pokud se zadavateli taková reklama vyplatí, znamená to že existuje skupina obyvatel u které je úspěšná. Tudíž to vhodné rozhodně je. Pokud chcete poroučet kdo si co má myslet a cenzurovat kde co, můžete se s klidem přestěhovat do nějaké totalitní země.

prostě to funguje a tvůrci těchto reklam na to vsázejí

spise ne

Takovouto reklamu považuji za pokleslou a stal-li bych se zákazníkem společnosti s touto reklamou byl bych nucen toto chování také považovat za poklesek.

vhodné ne, pro někoho možná nevkusné, ale není to za hranicí etiky

vkusný to není, ale nezakazovala bych to

24. Měsíčník Krimi Revue při své kampani na billboardech použil titulní stránku vydání s fotografií zavražděné Aničky Janatové. co si o tom myslíte? (možno více odpovědí)

 

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama není v rozporu s etikou.4238,89 %38,89 %  
Reklama měla zaujmout právě touto smutnou kauzou, což je značně neetické!3936,11 %36,11 %  
Je poněkud nešťastné, že deník vybral právě tuto kauzu, vzhledem k rodičům atd, které mohou reklamu vidět. ale poukazuje to, že se deník zaobírá závažnými problémy a jistě danou kauzu zde neprobírá tak "nelidksy" jako ji propírali v TV. 10,93 %0,93 %  
je to neetické, ale z hlediska pozůstalých a úcty k oběti, ne proto, že tím měsíčník chtěl zaujmout, měsíčník chce zaujmout samými podobnými případy, na to je přece zaměřený10,93 %0,93 %  
Pokud to konzultovali s rodiči Aničky, a ti vyjádřili souhlas, potom to neetické není. 10,93 %0,93 %  
To mi přijde nevhodné a správně, neetické, těží z tragédie, kterou znala celá republika10,93 %0,93 %  
Nevím, na to nevidím nic špatného, normální rekalam na časopis, to co je na titulní straně asi není podstatné?10,93 %0,93 %  
Přijde mi to naprosto normální.10,93 %0,93 %  
jde o krimi časopis,myslím ,že to v tomto případě nevadí10,93 %0,93 %  
spoustu textu na letáku nepřečtu, tak nejsem schopná posoudit...ani popsat, ale trochu "neetiky" v tom cítím..nejsem schopná popsat proč:D10,93 %0,93 %  
je ješťastmé, že vybrali zrovna tuto kauzu, ale za neetické bych to neoznačil10,93 %0,93 %  
Pokud by byl tento billboard považován za neetický jenom kvůli této kauze na titulní straně, neetické by pak byly všechny tisky a zprávy o podobných případech. Tento případ byl v médiích hodně probíraný, nevidím důvod, proč by zrovna toto mělo někoho pobu10,93 %0,93 %  
Bohužel, tohle se stalo a ten případ okolí zajímal, takže ano, zaujem úryvek, také se koukám na titulní stránku. 10,93 %0,93 %  
u dětí je to vždy smutné a utočí to na city; v tomto případě se klaním k neetičnosti10,93 %0,93 %  
V této době již byla tvář Aničky mediálně známá, avšak pro rodinu Aničky šlo jistě o neetickou reklamu. Tyto situace je však velmi těžké posoudit a odlišit.10,93 %0,93 %  
Pokud šlo jen o kampň, tak mi to přijde nevhodné. Jinak jako titulní stránka mi tato propagace nevadí. 10,93 %0,93 %  
Tento případ byl silně medializován, což podle všecho etické je, tak proč by časopis zabývající se kriminalitou nemohl uvést obrázek, který souvisí s článkem. Kdyby tento případ nebyl vláčen bulvárem, nikdo by se nad tím nepozastavil.10,93 %0,93 %  
není to asi vhodné, ale nebyly použity žádné strašlivé fotografie ani články, takže vzhledem k žánru daného plátku asi v pořádku10,93 %0,93 %  
fotky a články s malou aničkou byly na všech serverech a magazínech, proč by tento měl být vyjímkou? i ostatní spíše udávali články kvůli prodejnosti. 10,93 %0,93 %  
je to obsah časopisu (kdyby reklamy z otázky č. 21 byly na porno atd, nebylo by to tak hrozné; proč na stavebniny sex???)10,93 %0,93 %  
nevím o jakou kauzu jde, ale není morální znovu obětem připomínat smutnou událost10,93 %0,93 %  
Upoutávka na články v časopisu mi nepřipadá neetická10,93 %0,93 %  
nevhodné 10,93 %0,93 %  
pro normalni verejnost budi pozornost, zajimavost, vyvolava zvedavost, ale pro cleny Anicciny rodiny muze byt velice neeticka10,93 %0,93 %  
vzhledem k tématu mi to nevhodné nepřijde, jde o krimi, tj. náplň časopisu10,93 %0,93 %  
Vzhledem k existenci pozůstalých je toto značně neetické.10,93 %0,93 %  
co jinýho mají mít na titulní stránce, když se tím zabývají10,93 %0,93 %  
Prostě titulní strana, co je na tom? 10,93 %0,93 %  
záleží na postoji a souhlasu příbuzných10,93 %0,93 %  
není to neetické, ale vzhledem k tragédii spíše nevhodné10,93 %0,93 %  
spíše je to nevhodné, ale z hlediska etiky to je asi v pořádku10,93 %0,93 %  
touto kauzou by raději neměli upotávat pozornost, jistě vyšlo mnoho jiných čísel10,93 %0,93 %  
sice jsem to neviděla, ale přijde mi to sutné, že použili v reklamě zrovna tuto titulní stranu10,93 %0,93 %  
Reklama mě osobně nezaujala, ale využití neštěstí pro bulvární, prodejní účely (a ještě u dítěte) mi přijde neetické.10,93 %0,93 %  
neoznačila bych to přímo za neetické, ale rozhodně nevhodné!10,93 %0,93 %  
byla to tragédie, kterou znala celá republika. Je to spíše nevhodné10,93 %0,93 %  
normální reklama10,93 %0,93 %  

Graf

25. V čekárnách očkovacích center Avenier probíhala následující reklamní kampaň na očkování proti rakovině děložního čípku. Považujete takovou reklamu za etickou?

 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6762,04 %62,04 %  
ANO4137,96 %37,96 %  

Graf

26. Jaké charakteristiky byste této reklamě přiřadil/a (možno více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zavádějící - evokuje názor, že po očkování nemůžete onemocnět7266,67 %66,67 %  
Vzbuzující strach6661,11 %61,11 %  
Drsná5550,93 %50,93 %  
Manipulativní4238,89 %38,89 %  
Přijatelná2220,37 %20,37 %  
Lživá1816,67 %16,67 %  
Společensky neakceptovatelná1211,11 %11,11 %  
Možná až příliš, evokuje opravdu názor, že když nebudete očkovaná umřete. Ale zase upozorní na danou problematiku10,93 %0,93 %  
upozornuje na to co se může stát a že je možnost tomu v určité míře zabránit10,93 %0,93 %  
nepovedená reklama, dost drsně naznačuje co by se mohlo stát, kdybychom se nedali očkovat10,93 %0,93 %  
naprosto strašná!!!!!!!!!!!!!!10,93 %0,93 %  
Drsná, ale možná pravdivá10,93 %0,93 %  
sice drsná, ale velmi trefná10,93 %0,93 %  
co se týče zdraví, někteří jedinci spíše skutečnosti ignorují. pokud tato reklama donutila přemýšlet někoho o jejich zdraví a něco pro to udělat, měla by být akceptovatelná. 10,93 %0,93 %  
potřebná10,93 %0,93 %  
mírně zavádějící, ale lékař by vše měl uvést na pravou míru. Reklama se zřejmě objevila pouze na místě očkování a díky tomu to neberu jako neetické, ale jako upozorňující na možná nebezpečí rakoviny.10,93 %0,93 %  
vulgarni mladsi divky nemusivpochopit a muze to v nich vzvudit pocit,ze jinak zemrou10,93 %0,93 %  
vtipná10,93 %0,93 %  
nevkusná10,93 %0,93 %  
Přehnaná10,93 %0,93 %  

Graf

Následující otázky obsahují videoukázky.

27. Jaký je Váš názor na následující reklamu, na kterou Rada pro reklamu obdržela stížnost? Jedná se o reklamu na Penzijní fond České pojišťovny: Penzička, kde herci televizního pořadu Partička znázorňují seniory a jejich trápení se sklerózou či zuby.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z důvodu obsazení herců známých z televizního pořadu Partička, jde o jasnou nadsázku, kterou každý pochopí. Reklama je vtipná.6359,43 %58,33 %  
Jde sice o jasnou nadsázku, ale uvedená reklama mi přijde nevhodná. Skupinu seniorů může urazit.3432,08 %31,48 %  
Reklama zesměšňuje skupinu seniorů, uráží je.1413,21 %12,96 %  
je to trapné10,94 %0,93 %  
Nechápu, kdo si na to může stěžovat. Podle mě měli ještě přitvrdit.10,94 %0,93 %  
pokud mají senioři smysl pro humor, tak by je to pobuřovat nemělo10,94 %0,93 %  
nadsázka, kdyby ale tahle skupina měla reklamu pro ČP krásně a úhledně, bylo by to jako lísání politiků v klipech před volbami... proti srsti10,94 %0,93 %  
Jde o jasnou nadsázku, reklama je vtipná ale rozhodně bych kvůli tomu pojištění nezekládala!!! Divím se, že se herci pro takový produkt zaprodali. Škoda.10,94 %0,93 %  
ne kazdy je fanda particky a zejmena seniori tento porad ani znat nemuseji, tudis nemusi pochopit ani nadsazku z reklamy. 10,94 %0,93 %  
Je jasné, že jde o nadsázku, ale reklama je pro mě nudná a nezajímavá. Navíc je mi líto, že daní herci se tak lacino zaprodali pro pochybný produkt.10,94 %0,93 %  
Jde o jasnou nadsázku, kterou každý pochopí. Reklama není vtipná.10,94 %0,93 %  
Seniory, kteří se neumí povznést nad věc, může urazit. Takto ale může urazit každého jakákoliv reklama. Po více shlédnutí je spíše trapná. 10,94 %0,93 %  
mě to uráží10,94 %0,93 %  
nevadí mi10,94 %0,93 %  

Graf

28. Přijde Vám daná reklama z hlediska etiky v pořádku?

Jedná se o reklamu na kečup OTMA GURMÁN, kdy v monologu herečka zaměňuje kečup za svého přítele.

www.youtube.com/watch

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 29, NEotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO6661,11 %61,11 %  
NE4238,89 %38,89 %  

Graf

29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vtipná2.3521.654
Nevhodná2.9171.539
Sexistická3.3431.392
Trapná3.9351.69
Pohoršující2.6761.478
Je v pořádku2.5741.893
Provokativní2.8151.225

Graf

30. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně pivovaru Bernard. Jsou dle Vás kontroverzní, neetické?

 

 

 

 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 32, NEotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6963,89 %63,89 %  
ANO3936,11 %36,11 %  

Graf

31. Uveďte, se Vám na reklamních kampaních Bernarda libí, co oceňujete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

.

.

\viděla jsem i jiné billboardy z těchto kampaní a přijdou mi někdy vtipné, někdy drsné...ale v každém případě ukazují na to co se děje, a že to asi není úplně v pořádku. Třeba si to tak někteří lidé uvědomí

aktuální problémy

Aktuálnost

Alespoň upozorňují na některé společenské problémy

celkem nic moc, ale nepohoršuje

Hlavně reklama s naším bývalým panem prezidentem mi přišla velmi vtipná, ostatní beru neutrálně, i když nechápu, jak tyto situace souvisí zrovna s pivem, hlavně poslední reklama spíše bude spotřebitele odrazovat.

Jdou proti proudu

Jedná se o vyjádření názoru resp. občanského postoje, který reaguje na společenský problém

Jsou kontroverzní, ale nejsou neetické. Je to pravda

jsou ok a kolikrát jsou vtipné

jsou originalni,vtipne a pravdive

jsou v pořádku

jsou zajímavé, aktuální, k věci a vtipné

kreativita

líbí se mi

líbí se mi nápady, vždy použijí něco aktuálního ze světa a jakoby se tomu vymívají

líbí se mi, užívají situace z aktuálního dění

Libi se mi,ale na jednu stranu zobrazuji nasili,zbrane,dite se zbrani...to asi neni uplne ok

mají dobré nápady

Nadsázka,vtip

nápad

Napady

Ne, že by se mi kampaň přímo líbilo, ale ukazuje pravdu, čili mě nijak nepohoršuje.

Neetické podle mě nejsou, ale kolikrát zvolí ne zrovna úplně vhodné světové situace, a pak tato konkrétní reklama s etikou může hraničit

Nechápu co mají uvedené scény společného s pivem

nechápu je

Nechci říct, že se mi líbí, ale nepohoršuje mně, ani mi nepříjde nevhodná. Podobné obrázky vídávám denně na internetu.

nelíbí se mi, ale nejsou neetické

nelíbí se mi, ale nepohoršuje mě, nepřijde mi neetická, vlastně má celkem pravdu..

nelibi se mi, ale nepovazuji je za neeticke

nepamatuji si reklamu na Bernard, která by mě zaujala.

nic

nic, jsou trapné

oceňuji poukazování na společenské problémy

originalita

originalita, skvělý náhled na věc

originalitu

Originální, aktuální

originálnost

pichnuti do zhaveho

poukazování na denní události

poukazují na různé problémy se spojením sloganu "svět se zbláznil" mi to přijde naopak velmi dobré

Právě ta kontroverznost je na nich fajn....zaujmou, nikomu nic nevnucují

právě ta neotřelost a trocha kontroverze

realitu

Sice kontroverzní ale zaujme. Můj výběr produktu neovlivní. Jde spíše tak trochu o politiku.

skutečnost a pravdu která je z této reklamy zřejmá

těžko říct

Ukazují celosvětové problémy.

Ukazují drsnou realitu, nevím proč by byly neetické, toto se děje kolem nás. Případné použití v reklamě je spekulativní, nicméně mně osobně nevadí.

Ukazují pravdu, ale neoceňuji je.

ukazují skutečnost...

ukazují to co se opravdu děje! Ať to každý vidí, že se svět zbláznil

Upozorňuje na skutečné současné problémy.

upozorňuje na to, co se děje ve světě

Upozorňují na aktuální kauzy/problémy

upřímnost

v pohode

všechny tři uvedené jsou pravdivé, takže mohou člověku i připomenout realitu. První uvedená je vtipná, klidně bych u kritiky politiky přitvrdila. Ostatní dvě jsou spíše smutné, ale pravdivé.

vtip

vtip

Vtip, nadsázka

Vtipně reflektující současné společenské problémy. Tedy možná až na tu poslední variantu.

vyjadřuje jasný názor na současná politická a jiná problematická témata, se kterým souhlasím

Zdůrazňuje aktuální problémy, jejich nesmyslnost.

32. Uveďte stručně, z jakého důvodu:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

děti a zbraně

deti se zbranemi, valky a boje by se nemeli vyuzivat pro reklamu nejakeho produktu, pokud tim zaroven nechteji upozornit na dany problem

dítě se samopalem v reklamě na pivo? nebo nejaká demonstrace....nepřijde mi to vhodné:)

jak už jsem psal výše - použití politické postavy mi nepřijde vhodné, není to dokonce zakázané. Bernard sice vyjadřuje svůj názor na amnestii, ale ještě ve spojení s karikaturou V.Klause není asi etické

Je to prostě divný, nelíbí se mi to.

jedná se o vážná témata

Jsou sice pravdivé a někdy i určitým způsobem přínosné, ale spojovat zvoleným způsoben nákup piva s těmito tématy je nevhodné a řekl bych, že spíše kontraproduktivní...

Kontroverzni a tim prave zaujmou, prijdou mi osklivve

Kontroverzní jsou všechny verze, neetická mi připadá jen třetí - první dvě mají i humornou stránku, ale děti jsou skupina zasluhující větší ochranu, navíc je silně nepravděpodobné, že by si to "bláznění" chlapec vymyslel sám.

maji politicky podtext jak si preje majitel pivovaru

Moc těmto kampaním nerozumím, konkrétně na těchto je vidět násilí a děti s pistolemi v ruce? To mi nepřijde vhodné

násilí

násílí u dětí

násilí, děti se zbraněmi

násilí, děti, zbraně

Nelíbí se mi, že děti drží zbraň

nemá to nic společného s produktem, hlavně to dítě se zbraní je zcela nevhodné a ještě to neschvaluji ani proto, že je to reklama na alkohol

Nepřijde mi vhodné zobrazovat takovéto věci na billboardech

Nerozumím důvodu zobrazení piva s těmito situacemi?

Nevnímám je jako porušení etických zásad, ale jednotlivé výjevy mi připadají nevhodné ve spojení s daným produktem, ne příliš srozumitelné a vyznění pak je spíš trapné než originální

obrázky absolutně nesouvisejí s pivem

obrazky vyvolavaji silne emoce

pochopín narázku na politiku u nás, ve vládě, ale válka-to už je moc

prezident

proto

první je OK, nápaditá a vtipná, ale další dvě využívají obrazy lidského utrpení, těžkooděnci proti demonstrantům, dítě s útočnou puškou v ruce, to nemá s marketingem nic společného, a rozhodně ne s pivem, naopak potom člověka chuť na nějaké pivo přejde, je spousta mnohem vhodnějších témat

první mi tolik nevadí, reflektuje českou politickou situaci, nejhorší je třetí ukázka

Reagují na události, jejiž přijímání ve společnosti je nejednoznačné.

Témata, která zobrazují (zvláště poslední obrázek) jsou dle mého názoru vážná a není vhodné je zobrazovat v nadsázce.

trpanö

Uvedené motivy nemají čím zaujmout, respektive nemají žádný vztah k produktu. Společnost z nedostatku kreativity zneužívá pro své reklamní účely kontroverzní společenská témata a problémy, které navíc nejsou černobílé a někoho by se mohly i dotknout.

Využívá k propagaci násilí (viz 3. obrázek), připadá mi to nevkusné.

zbraně, násilí

zbraně, vojáci a zesměšňování prezidenta jako karikatury

zbytečně ukazuje násili, často lidi páchají násilí posilněni alkoholem. Spíše odrazuje.

Zobrazeni deti se zbranemi, nasili

Zobrazují násilí, děti se zbraněmi...ale zase ukazují, co se ve světě děje a že to není asi úplně ok

Zobrazují násilí, děti se zbraněmi...zesměšňuje prezidenta

zobrazují násilí, zbraně, zesměšňují hlavu státu

33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

 

 

  

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápadité5954,63 %54,63 %  
Provokativní5954,63 %54,63 %  
Kreativní5349,07 %49,07 %  
Záslužné - upozorňují na celosvětové problémy4844,44 %44,44 %  
Nerozumím jaký je jejich smysl2422,22 %22,22 %  
Nechutné2321,3 %21,3 %  
Pohoršující1312,04 %12,04 %  
Vkusné1110,19 %10,19 %  
Urážlivé65,56 %5,56 %  
Měly by být zakázané54,63 %4,63 %  
Diskriminující32,78 %2,78 %  
Jsem z nich nadšená i když s oděvy od Benettonu tyto reklamy nemají nic společného10,93 %0,93 %  
jsou skvělé, originální a výmluvné, hlavně kampaň UNHATE byla naprosto skvělá10,93 %0,93 %  
Pro mnoho lidí jistě mohou být nechutné a pohoršující, pro mě jsou však nechutní právě tito lidé.10,93 %0,93 %  
zase..neco nepřečtu...smysl moc nevím..ale nepřijdou mi takhle neetické10,93 %0,93 %  
nejsem si jistá, zda jsou všechny vkusné, ale zaujmou, jsou kreativní a hodně nápadité, člověk se nad nimi pozastaví a popřemýšlí10,93 %0,93 %  
Vkusně zobrazená témata, která pálí společnost.10,93 %0,93 %  
první sada obrázků mi přijde ještě OK, sada obrázků s líbáním hrůza10,93 %0,93 %  
neprijdou mi urazlive, protoze ukazuji, ze kazdy jsme jiny a tudiz firma v reklame ukazuje, ze je tu pro kazdeho10,93 %0,93 %  
Pokud Beneton též něco proti též zobrazené chudobě a rasovým předsudkům dělá u na jiných polích potom jsou absolutně v pořádku.10,93 %0,93 %  
K zamyšlení, založené na základě odlišností10,93 %0,93 %  
dvě z nich nechápu :(10,93 %0,93 %  
každá si zaslouží svoji odpověď10,93 %0,93 %  
jsou báječné, miluji tyhle reklamy, chtějí svět změnit10,93 %0,93 %  
co mají společného s oblečením beneton?10,93 %0,93 %  
Víc takových!10,93 %0,93 %  
ty mám ráda10,93 %0,93 %  
unhate je super10,93 %0,93 %  
unhate je nechutne10,93 %0,93 %  

Graf

34. Jaké je Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7367,59 %67,59 %  
Muž3532,41 %32,41 %  

Graf

35. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-254743,52 %43,52 %  
26-353431,48 %31,48 %  
36-501412,96 %12,96 %  
nad 50 let1312,04 %12,04 %  

Graf

36. Jaké je nejvyšší Vaše dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské4642,59 %42,59 %  
Středoškolské s maturitou3835,19 %35,19 %  
Vyšší odborné1110,19 %10,19 %  
Středoškolské bez maturity76,48 %6,48 %  
Základní65,56 %5,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Slyšeli jste někdy o tom, že by byla reklama v České republice z hlediska etiky nějak regulována?

  • odpověď ANO:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kdokoliv na otázku 10. Ano, etická strana reklamy je v ČR regulována Radou pro reklamu. Myslíte se, že možnost stěžovat si na neetickou reklamu má:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 11. Využili byste té možnosti stěžovat si na konkrétní reklamu u příslušné organizace (Rada pro reklamu) a požadovali byste určitá nápravná opatření?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?
  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě ne na otázku 9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?

10. Ano, etická strana reklamy je v ČR regulována Radou pro reklamu. Myslíte se, že možnost stěžovat si na neetickou reklamu má:

  • odpověď Kdokoliv:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás někdy pohoršila a dala by se podle Vás označit za neetickou?

  • odpověď Nevím:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě ne na otázku 9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?

19. Považujete uvedenou reklamní kampaň Komerční banky za neetickou?

  • odpověď ANO:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhledem k cílové skupině (studenti SŠ a VŠ) vhodná=4 na otázku 20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je v pořádku=1 na otázku 29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce
  • odpověď NE:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevhodné využití sexuálních prvků=3 na otázku 20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

  • odpověď Nevhodné využití sexuálních prvků=2:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pohoršující=2 na otázku 20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne
  • odpověď Vkusná=4:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhledem k cílové skupině (studenti SŠ a VŠ) vhodná=4 na otázku 20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

26. Jaké charakteristiky byste této reklamě přiřadil/a (možno více odpovědí):

  • odpověď Zavádějící - evokuje názor, že po očkování nemůžete onemocnět:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vkusné na otázku 33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

27. Jaký je Váš názor na následující reklamu, na kterou Rada pro reklamu obdržela stížnost? Jedná se o reklamu na Penzijní fond České pojišťovny: Penzička, kde herci televizního pořadu Partička znázorňují seniory a jejich trápení se sklerózou či zuby.

  • odpověď Z důvodu obsazení herců známých z televizního pořadu Partička, jde o jasnou nadsázku, kterou každý pochopí. Reklama je vtipná.:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je v pořádku=5 na otázku 29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevhodné využití sexuálních prvků=4 na otázku 20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce

  • odpověď Je v pořádku=1:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevhodná=5 na otázku 29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce

33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

  • odpověď Kreativní:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vkusné na otázku 33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)
  • odpověď Nápadité:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je v pořádku=4 na otázku 29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vkusné na otázku 33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)
  • odpověď Záslužné - upozorňují na celosvětové problémy:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vkusné na otázku 33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak byste charakterizovali obecně Váš vztah k reklamě?

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při Vašem kupním rozhodování?

3. V případě, že Vás někdy při výběru produktu/služby ovlivnila reklama, bylo to z důvodu (možno více odpovědí):

4. Vnímáte etické aspekty reklamy? Je pro Vás etika v rámci reklamy důležitá?

6. Níž jsou uvedeny vybrané etické aspekty reklamy. Ohodnoťte, jak vnímáte, že jednotlivé aspekty v reklamě ovlivňují její etiku (1= reklama je etická, 5= reklama je neetická). Např. reklama obsahuje motiv smrti, je pro mne vysoce neetická - 5 ; reklamu, která; něco zesměšňuje, považuji za etickou - 1

7. Myslíte si, že by etická strana reklamy měla být regulována?

8. Slyšeli jste někdy o tom, že by byla reklama v České republice z hlediska etiky nějak regulována?

9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?

10. Ano, etická strana reklamy je v ČR regulována Radou pro reklamu. Myslíte se, že možnost stěžovat si na neetickou reklamu má:

11. Využili byste té možnosti stěžovat si na konkrétní reklamu u příslušné organizace (Rada pro reklamu) a požadovali byste určitá nápravná opatření?

12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?

14. Porušuje-li podle Vás reklama etické hranice, znamená to pro Vás: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás někdy pohoršila a dala by se podle Vás označit za neetickou?

18. Sdílíte názor, že neetická reklama svou kontroverzností může více zaujmout spotřebitele.

19. Považujete uvedenou reklamní kampaň Komerční banky za neetickou?

20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

21. Jak hodnotíte z hlediska etiky reklamy tohoto typu? Porušují podle Vás hranice slušnosti a etiky?

24. Měsíčník Krimi Revue při své kampani na billboardech použil titulní stránku vydání s fotografií zavražděné Aničky Janatové. co si o tom myslíte? (možno více odpovědí)

25. V čekárnách očkovacích center Avenier probíhala následující reklamní kampaň na očkování proti rakovině děložního čípku. Považujete takovou reklamu za etickou?

26. Jaké charakteristiky byste této reklamě přiřadil/a (možno více odpovědí):

27. Jaký je Váš názor na následující reklamu, na kterou Rada pro reklamu obdržela stížnost? Jedná se o reklamu na Penzijní fond České pojišťovny: Penzička, kde herci televizního pořadu Partička znázorňují seniory a jejich trápení se sklerózou či zuby.

28. Přijde Vám daná reklama z hlediska etiky v pořádku?

29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce

30. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně pivovaru Bernard. Jsou dle Vás kontroverzní, neetické?

33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

34. Jaké je Vaše pohlaví:

35. Váš věk:

36. Jaké je nejvyšší Vaše dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak byste charakterizovali obecně Váš vztah k reklamě?

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje při Vašem kupním rozhodování?

3. V případě, že Vás někdy při výběru produktu/služby ovlivnila reklama, bylo to z důvodu (možno více odpovědí):

4. Vnímáte etické aspekty reklamy? Je pro Vás etika v rámci reklamy důležitá?

6. Níž jsou uvedeny vybrané etické aspekty reklamy. Ohodnoťte, jak vnímáte, že jednotlivé aspekty v reklamě ovlivňují její etiku (1= reklama je etická, 5= reklama je neetická). Např. reklama obsahuje motiv smrti, je pro mne vysoce neetická - 5 ; reklamu, která; něco zesměšňuje, považuji za etickou - 1

7. Myslíte si, že by etická strana reklamy měla být regulována?

8. Slyšeli jste někdy o tom, že by byla reklama v České republice z hlediska etiky nějak regulována?

9. Etická strana reklamy je v ČR regulována nestátní organizací Radou pro reklamu. Využil/a byste možnosti stěžovat si na neetickou reklamu u této organizace a žádal/a byste určitá nápravná opatření?

10. Ano, etická strana reklamy je v ČR regulována Radou pro reklamu. Myslíte se, že možnost stěžovat si na neetickou reklamu má:

11. Využili byste té možnosti stěžovat si na konkrétní reklamu u příslušné organizace (Rada pro reklamu) a požadovali byste určitá nápravná opatření?

12. Podal/a jste někdy takovou stížnost?

14. Porušuje-li podle Vás reklama etické hranice, znamená to pro Vás: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

15. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás někdy pohoršila a dala by se podle Vás označit za neetickou?

18. Sdílíte názor, že neetická reklama svou kontroverzností může více zaujmout spotřebitele.

19. Považujete uvedenou reklamní kampaň Komerční banky za neetickou?

20. Jak byste tuto reklamu Komerční banky ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik: 1- spíše ano, 2- určitě ano, 3- spíše ne, 4- určitě ne

21. Jak hodnotíte z hlediska etiky reklamy tohoto typu? Porušují podle Vás hranice slušnosti a etiky?

24. Měsíčník Krimi Revue při své kampani na billboardech použil titulní stránku vydání s fotografií zavražděné Aničky Janatové. co si o tom myslíte? (možno více odpovědí)

25. V čekárnách očkovacích center Avenier probíhala následující reklamní kampaň na očkování proti rakovině děložního čípku. Považujete takovou reklamu za etickou?

26. Jaké charakteristiky byste této reklamě přiřadil/a (možno více odpovědí):

27. Jaký je Váš názor na následující reklamu, na kterou Rada pro reklamu obdržela stížnost? Jedná se o reklamu na Penzijní fond České pojišťovny: Penzička, kde herci televizního pořadu Partička znázorňují seniory a jejich trápení se sklerózou či zuby.

28. Přijde Vám daná reklama z hlediska etiky v pořádku?

29. Jak byste danou reklamu ohodnotili z hlediska uvedených charakteristik. Hodnocení 1- nejméně, 5 - nejvíce

30. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně pivovaru Bernard. Jsou dle Vás kontroverzní, neetické?

33. Jaký je Váš názor na reklamní kampaně společnosti Benetton, pod kterými je podepsán slavný italský fotograf Oliviero Toscani? (možno více odpovědí)

34. Jaké je Vaše pohlaví:

35. Váš věk:

36. Jaké je nejvyšší Vaše dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nováková, M.Etika v reklamě (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://32369.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.