Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama

Reklama

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Macháňová
Šetření:19. 10. 2013 - 26. 10. 2013
Počet respondentů:192
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

tento dotazník bude sloužit jako podklad k mé seminární práci. Jde o téma reklamy a reklamní psychologie, která je na veřejnost vyvíjena. 

Mnohokrát děkuji za vyplnění dotazníku. 

Kateřina Macháňová 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12866,67 %66,67 %  
muž6433,33 %33,33 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-25 let8745,31 %45,31 %  
26-35 let3920,31 %20,31 %  
15-18 let3417,71 %17,71 %  
36-50 let2311,98 %11,98 %  
více jak 50 let94,69 %4,69 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7941,15 %41,15 %  
7338,02 %38,02 %  
3417,71 %17,71 %  
SOU63,13 %3,13 %  

Graf

4. Jaký je Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální10856,25 %56,25 %  
Negativní5428,13 %28,13 %  
Pozitivní3015,63 %15,63 %  

Graf

5. Co je podle Vás hlavním úkolem reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přesvědčit veřejnost o zakoupení výrobku/služby.15178,65 %78,65 %  
Informovat veřejnost o výrobku/službě.2714,06 %14,06 %  
Podvádění a lhaní veřejnosti.115,73 %5,73 %  
Zmatení zákazníka.31,56 %1,56 %  

Graf

6. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíc ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet9448,96 %48,96 %  
Televize8946,35 %46,35 %  
Reklama mne nijak neovlivňuje.4322,4 %22,4 %  
Reklamní letáky3719,27 %19,27 %  
Venkovní reklama3317,19 %17,19 %  
Tisk (noviny, časopisy)2412,5 %12,5 %  

Graf

7. Myslíte si, že reklama dokáže s lidmi manipulovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18897,92 %97,92 %  
Ne42,08 %2,08 %  

Graf

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze někdy15982,81 %82,81 %  
Ano, vždy3216,67 %16,67 %  
Nikdy10,52 %0,52 %  

Graf

9. Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originálnost a nápaditost16485,42 %85,42 %  
Humor11760,94 %60,94 %  
Hudba4825 %25 %  
Slogan3618,75 %18,75 %  
Emotivnost (děti, zvířátka, ...)189,38 %9,38 %  
Reklama mě nikdy nezaujme.115,73 %5,73 %  
Sexuální podtext84,17 %4,17 %  

Graf

10. Co Vás nejvíc ovlivňuje při koupi produktu/služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita10152,6 %52,6 %  
Cena5327,6 %27,6 %  
Doporučení2714,06 %14,06 %  
Značka52,6 %2,6 %  
Vzhled produktu52,6 %2,6 %  
Reklama10,52 %0,52 %  

Graf

11. Máte svou oblíbenou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11861,46 %61,46 %  
Ano7438,54 %38,54 %  

Graf

12. Pokud ano, jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodafone 23,28 %1,04 %  
T-mobile23,28 %1,04 %  
Kofola 23,28 %1,04 %  
Apple, 1984 11,64 %0,52 %  
100 tabletů týdně :D11,64 %0,52 %  
Zadar, Vánoční coca-cola :-)11,64 %0,52 %  
Automobilové reklamy11,64 %0,52 %  
Užijte si rychlost až do konce - ÚAMK11,64 %0,52 %  
Kofola - prasátko a holčička11,64 %0,52 %  
milka11,64 %0,52 %  
ostatní odpovědi Reklama na John Jameson Whiskey
telvizní spoty na mobilního operátora Vodafone či novou banku Air Bank
T-mobile - Baňky
Na Coca-Colu: Kněz na pláži.
Kofola - vánoční s divočákem - nemusím, já už ho vidím
Mattoni, Heineken
kočka s padákem
Bobika
Kofola - vánoční reklama
Hodně. Studuji marketingovou komunikaci a tak se na ně hodně soustredim. Treba kofola prasatko, Audi unbox boxes, a tahle http://www.youtube.com/watch?v=2aBML1yTKzU ...Jsem v marketingovem klubu a mame skvelou skupinu- Pridej se jestli chces https://www.
Kofola - prasátko
Vodafone - Tydýt
reklamy, kde se objevují kočky, reklama T-mobilu (Zadar apod.)
Air bank
reklama na kofolu v období vánoc a momentálně reklama má pojištění auta od wustenrotu
vánoční reklama s holčičkou a prasátkem na cocacolu
Turkish airlines - Leo Messi a Kobe Bryant
http://www.youtube.com/watch?v=BT4A35zAumU
Všechny od T-mobile
coca-cola
Airbank
vánoční reklama na kofolu
Reklamy na Jameson
t mobile
Většinou vtipné reklamní slogany na mobilní operátory
Aktuální reklama k České spořitelně
Evian - kojenci na bruslích
na t-mobile o skokanech na lyžich a ty Županič :-D
na Mattoni
Coca Cola reason to believe
Česká spořitelna - rodina nás baví - fotbal
Mám to přepnout? (kuřata - Babiš - Jágr)
nemam
Kdysi dávno byla v televizi jedna na Lentilky, které prozářily černo-bílý svět
Mercedes: Sorry
na jogurt s "blbou" blondýnou - je to ňáký rozbitý
panda commercial
Tu s lenochodem, jak tancuje ^.^
Žvýkačky airwaves
ge money- s tou kockou :D a od cesky sporitelny s detma
Mám jich více
Vanoční na kofolu s divočákem :)
reklama na parfém Calvin Klein
Kofola - Vánoční prasátko
dirt devil
XXX Lutz ta ta ta ta :D
Česká spořitelná - půjčování nás baví
Mattoni
4878,69 %25 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaký je Váš vztah k reklamě?

  • odpověď Negativní:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podvádění a lhaní veřejnosti. na otázku 5. Co je podle Vás hlavním úkolem reklamy?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mě nikdy nezaujme. na otázku 9. Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

11. Máte svou oblíbenou reklamu?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mě nikdy nezaujme. na otázku 9. Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je Váš vztah k reklamě?

5. Co je podle Vás hlavním úkolem reklamy?

6. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíc ovlivňuje?

7. Myslíte si, že reklama dokáže s lidmi manipulovat?

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace?

9. Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

10. Co Vás nejvíc ovlivňuje při koupi produktu/služby?

11. Máte svou oblíbenou reklamu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký je Váš vztah k reklamě?

5. Co je podle Vás hlavním úkolem reklamy?

6. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíc ovlivňuje?

7. Myslíte si, že reklama dokáže s lidmi manipulovat?

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace?

9. Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

10. Co Vás nejvíc ovlivňuje při koupi produktu/služby?

11. Máte svou oblíbenou reklamu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Macháňová , K.Reklama (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://33405.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.