Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Verbální a neverbální komunikace ve vztahu učitele a studenta SŠ

Verbální a neverbální komunikace ve vztahu učitele a studenta SŠ

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Moravcová
Šetření:23. 10. 2013 - 20. 11. 2013
Počet respondentů:228
Počet otázek (max/průměr):15 / 10.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení studenti, prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který se vztahuje k problematice komunikace mezi učiteli a studenty. Vaše odpovědi využiji v praktické části své bakalářské práce. Dotazník je zcela anonymní, tudíž se nemusíte obávat žádného zneužití. Děkuji za Vás čas a odpovědi, Markéta Moravcová

 

Prosím, aby dotazník vyplňovali pouze studenti SŠ!

Odpovědi respondentů

1. Jste student SŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15668,42 %68,42 %  
Ne7231,58 %31,58 %  

Graf

2. Využívá učitel gesta k vysvětlení, či konkretizaci jeho verbálního (slovního) výkladu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13887,9 %60,53 %  
Ne1912,1 %8,33 %  

Graf

3. Jste schopni poznat z učitelova výrazu jakou má v ten den náladu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14995,51 %65,35 %  
Ne74,49 %3,07 %  

Graf

4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Považuje vás za méněcenného7346,79 %32,02 %  
Stydí se2616,67 %11,4 %  
Nemluví pravdu2012,82 %8,77 %  
Nestalo se mi to21,28 %0,88 %  
nevím21,28 %0,88 %  
nebaví ho to, nemá na to náladu10,64 %0,44 %  
Jiný důvod (napište)…10,64 %0,44 %  
neřeším to10,64 %0,44 %  
Je nervózní.10,64 %0,44 %  
Je zabrán do svého výkladu a při vystupování před lidmi nerad navazuje oční kontakt10,64 %0,44 %  
nechce říct něco přímo10,64 %0,44 %  
neznám odpoved10,64 %0,44 %  
Spousta lidí to nemá ve zvyku, aniž by si uvědomovali důvod.10,64 %0,44 %  
má moc úkolů10,64 %0,44 %  
je nervózní, nevěnuje mi pozornost10,64 %0,44 %  
S tím se moc nesetkávám.10,64 %0,44 %  
To se mi ještě nestalo10,64 %0,44 %  
nemá svůj den10,64 %0,44 %  
Všichni se vždy do očí dívají.10,64 %0,44 %  
učitel se mohl zmýlit a snaží se svou chybu nějak zakrýt nebo ji obejít10,64 %0,44 %  
V tu chvíli je to asi to poslední, čím by se měl zajímat...10,64 %0,44 %  
nevšiml jsem si že by se dívali jinam než na mě při komunikaci- je to slušnost10,64 %0,44 %  
je divnej vole10,64 %0,44 %  
vlastně ho to ani moc nezajímá10,64 %0,44 %  
nudí se10,64 %0,44 %  
vždy se mi do očí dívají10,64 %0,44 %  
Dívá se na jiné studenty10,64 %0,44 %  
Nepříde mu to přirozené10,64 %0,44 %  
jak kdo10,64 %0,44 %  
nemá to žádný důvod10,64 %0,44 %  
relaxuje a snaží se nabrat síly pro další minuty10,64 %0,44 %  
nedává pozor10,64 %0,44 %  
asi pro nej taky neni uplne nejprijemnejsi zkouset zaka a uvedomuje si zodpovednost - urcita nejistota10,64 %0,44 %  
ve třídě je více žáků10,64 %0,44 %  
nemá zvláštní důvod10,64 %0,44 %  
přemýšlí nad tím co řekne10,64 %0,44 %  
Koukání pořád do očí někomu se považuje za neslušné. Pokud nekouká vůbec, zvolil by jsem třetí volbu (Považuje nás za méněcenného)10,64 %0,44 %  
má problém10,64 %0,44 %  

Graf

5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znervózňuje mě to8252,56 %35,96 %  
Ne, nevadí4226,92 %18,42 %  
Mám obavy, že mě vyvolá2314,74 %10,09 %  
záleží na tom, který vyučující :) ale u většiny mě to znervózňuje10,64 %0,44 %  
nervozita, chvílema nejistota, strach z vyvoláni, pocit že vyrušuju i když nic nedělám...10,64 %0,44 %  
Nevadí, snad dává i najevo, že je ve mě věří (a že mě to zajímá)10,64 %0,44 %  
mam pocit, ze delam neco spatne10,64 %0,44 %  
podle toho jaký mám den, a jsem na den předmětu připravena..10,64 %0,44 %  
projev agrese a exibice nadřazenosti10,64 %0,44 %  
viz bod 410,64 %0,44 %  
Vadí - Upřené dívání do očí mi příjde spíše vhodné pro milence než pr vztah učitele a studenta10,64 %0,44 %  
Mám potřebu se smát10,64 %0,44 %  

Graf

6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 61 cm – 120 cm10466,67 %45,61 %  
121 cm a více3623,08 %15,79 %  
do 60 cm1610,26 %7,02 %  

Graf

7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zčásti10164,74 %44,3 %  
Ano3220,51 %14,04 %  
Ne2314,74 %10,09 %  

Graf

8. Vyhovuje vám, když učitel při výkladu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stojí7246,15 %31,58 %  
Prochází se5132,69 %22,37 %  
Sedí3321,15 %14,47 %  

Graf

9. Domníváte se, že vada řeči učitele má negativní vliv na efektivitu výuky? Pokud ano, tak proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejde mu rozumět6340,38 %27,63 %  
Působí to legračně4025,64 %17,54 %  
Ne3623,08 %15,79 %  
nemůžu se soustředit na dané téma a jen čekám na vadu, která se opakuje10,64 %0,44 %  
Trochu ano, člověk se pak spíš soustředí právě na vadu než na obsah výkladu10,64 %0,44 %  
záleží, jakou má vadu řeči - pokud jen vyslovuje některá písmena špatně, tak mi to nevadí, ale kdyby koktal nebo polykal konce slov, měla bych problém10,64 %0,44 %  
ano ale jen zanedbatelnou10,64 %0,44 %  
pokud je mírná, tak ne, pokud brání porozumění, ano10,64 %0,44 %  
Záleží na závažnosti vady a vyučovaném předmětu. Nemám problém s koktavým zeměpisářem, zato koktající učitel češtiny by mohl působit menší problémy při diktátech.10,64 %0,44 %  
pokud např. něco vysvětluje, nemusí to být srozumitelné ani u banálních věcí, natož pak u složitých záležitostí.10,64 %0,44 %  
působí to legračně, omezené možnosti výuky kvůli srozumitelnosti učitelova výkladu, omezená pozornost10,64 %0,44 %  
Někdy je to třeba lepší způsob zapamatování, prostě odlišný, záleží na vadě?!10,64 %0,44 %  
Soustředím se na jeho vadu více než na výklad učiva.10,64 %0,44 %  
nepozornost, mensi aktivita10,64 %0,44 %  
Myslím si že ano, protože to trochu ruší.10,64 %0,44 %  
záleží na typu a velikosti vady10,64 %0,44 %  
pokud je srozumitelná, je to osobité, nevadí, naopak10,64 %0,44 %  
Ano, může se tím snížit respekt ze strany studentů. Učitel by měl vyslovovat jasně a zřetelně tak,aby mu bylo rozumět. Záleží také na typu vady.10,64 %0,44 %  
Pokud má osoba velkou vadu není to dobré :)10,64 %0,44 %  
Pokud je šikovný, tak vada nehraje roli10,64 %0,44 %  

Graf

10. Domníváte se, že rychlost učitelovy řeči má vliv na pochopení a zapamatování si učiva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14291,03 %62,28 %  
Ne148,97 %6,14 %  

Graf

11. Všimli jste si u některých učitelů stále opakujících se tzv. parazitních slov? Pokud ano, kterých? (Prostě, vlastně, takže, že jo)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6843,87 %29,82 %  
ano63,87 %2,63 %  
Takže53,23 %2,19 %  
Vlastně, takže31,94 %1,32 %  
takže, vlastně21,29 %0,88 %  
prostě21,29 %0,88 %  
vlastně21,29 %0,88 %  
Takže. Hodně mi vadí, když dělají takovýto "ehm" přijde mi, že neví jak dál.10,65 %0,44 %  
Napište....10,65 %0,44 %  
tedy10,65 %0,44 %  
a sice10,65 %0,44 %  
fňo10,65 %0,44 %  
hm, tak, prostě10,65 %0,44 %  
teoreticky,ale i prakticky. :) 10,65 %0,44 %  
Ano:že,no10,65 %0,44 %  
takže, problematika, hovořili jsme10,65 %0,44 %  
že jo, prostě, vlastně, takže10,65 %0,44 %  
takže, že ano10,65 %0,44 %  
nevybavím si10,65 %0,44 %  
samozřejmě10,65 %0,44 %  
ehmmm10,65 %0,44 %  
TAkže, vlastně, ehm10,65 %0,44 %  
respektive, as tím že10,65 %0,44 %  
Již zmíněno v otázce.10,65 %0,44 %  
Nebo (Vyznění do prázdna na konci věty)10,65 %0,44 %  
urcite10,65 %0,44 %  
tak takže, prostě10,65 %0,44 %  
jakoby, svým způsobem, tedy10,65 %0,44 %  
tak10,65 %0,44 %  
jelikož10,65 %0,44 %  
vlastně, viďte, no10,65 %0,44 %  
jo, pozor10,65 %0,44 %  
Řekněme, jakoby, čili...10,65 %0,44 %  
Jeden využívá snad v každé větě slovo "že"10,65 %0,44 %  
ano, že, tak, v tento moment, tedy10,65 %0,44 %  
čili10,65 %0,44 %  
a10,65 %0,44 %  
apropo10,65 %0,44 %  
Všichni nějaké mají, stačí poslouchat.10,65 %0,44 %  
zvyk10,65 %0,44 %  
eventuelně, s tím, že ,10,65 %0,44 %  
hmmm10,65 %0,44 %  
takže, je to, to znamená...... 10,65 %0,44 %  
ano, všimla10,65 %0,44 %  
Prostě, vlastně, takže, že jo10,65 %0,44 %  
hmmmmmm10,65 %0,44 %  
ehmm, aaaa10,65 %0,44 %  
áno ?, typový, v podstate10,65 %0,44 %  
je to tak? 10,65 %0,44 %  
tak, takže, no10,65 %0,44 %  
Takže, ,že jo 10,65 %0,44 %  
kromě již uvedených i viď, 10,65 %0,44 %  
U jednoho učitele ano, především slovo kor10,65 %0,44 %  
že ano, vlastně,...10,65 %0,44 %  
že10,65 %0,44 %  
Ano všimla, ale nevím kterých.10,65 %0,44 %  
Rozumíme si? No, prostě, hele,...10,65 %0,44 %  
a sice, prosím pěkně10,65 %0,44 %  
souhlas10,65 %0,44 %  
že jo ne?, prostě, vlastně, ehm10,65 %0,44 %  
tekže, itřeba10,65 %0,44 %  
samozřejmě (je toho hodně)10,65 %0,44 %  
jakoby10,65 %0,44 %  
prosím vás, prostě, tedy10,65 %0,44 %  
čili, víte, ..10,65 %0,44 %  
ejhle,sympatická písemka10,65 %0,44 %  
čili, takže, já tu jsem až do 4 můžeme se tu v tu dobu sejít když nejste schopni držet jazyk za zuby10,65 %0,44 %  
jakoby,proste, cili10,65 %0,44 %  
že, ano, no10,65 %0,44 %  
"Já nevím"10,65 %0,44 %  
vlastně, jakoby, áno10,65 %0,44 %  
ano.. ale nevzpomenu si jaké10,65 %0,44 %  
Ju, takže, 10,65 %0,44 %  
přestože 10,65 %0,44 %  

Graf

12. Má dynamika (zesílení nebo zeslabení hlasitosti řeči) hlasu učitele vliv na vaši pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14995,51 %65,35 %  
Ne74,49 %3,07 %  

Graf

13. Všimli jste si u některých učitelů častých nepřesností v řeči? (přeříkávání, zakoktávání, nesprávná výslovnost…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10164,74 %44,3 %  
Ne5535,26 %24,12 %  

Graf

14. Kterou ze slovních metod používá učitel ve vyučování nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výklad10164,74 %44,3 %  
Přednáška3119,87 %13,6 %  
Metoda kladení otázek95,77 %3,95 %  
Vyprávění63,85 %2,63 %  
naucena nudna prednaska10,64 %0,44 %  
všechny10,64 %0,44 %  
jak který10,64 %0,44 %  
Záleží na předmětu. Učitel jazyka vyučuje jiným způsobem než zeměpisář nebo matikář.10,64 %0,44 %  
popisování dané látky, otázky ohledně látky a zda-li ji chápeme, uvádění příkladů....10,64 %0,44 %  
Popis10,64 %0,44 %  
názorný výklad s vysvětlivkami, příklady a ukázkami10,64 %0,44 %  
kombinace všeho10,64 %0,44 %  
zčásti výklad zčásti kladení otázek10,64 %0,44 %  

Graf

15. Kterou z vyučovacích metod upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Metodu dialogickou (rozhovor, diskuse, konzultace – aktivní je učitel i žáci)11674,36 %50,88 %  
Metodu monologickou (vysvětlování, přednáška, vyprávění – aktivní pouze učitel)4025,64 %17,54 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Využívá učitel gesta k vysvětlení, či konkretizaci jeho verbálního (slovního) výkladu?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemluví pravdu na otázku 4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sedí na otázku 8. Vyhovuje vám, když učitel při výkladu:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 60 cm na otázku 6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stydí se na otázku 4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Všimli jste si u některých učitelů častých nepřesností v řeči? (přeříkávání, zakoktávání, nesprávná výslovnost…)

3. Jste schopni poznat z učitelova výrazu jakou má v ten den náladu?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stydí se na otázku 4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nevadí na otázku 5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 60 cm na otázku 6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přednáška na otázku 14. Kterou ze slovních metod používá učitel ve vyučování nejčastěji?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stojí na otázku 8. Vyhovuje vám, když učitel při výkladu:

10. Domníváte se, že rychlost učitelovy řeči má vliv na pochopení a zapamatování si učiva?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám obavy, že mě vyvolá na otázku 5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od 61 cm – 120 cm na otázku 6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výklad na otázku 14. Kterou ze slovních metod používá učitel ve vyučování nejčastěji?

12. Má dynamika (zesílení nebo zeslabení hlasitosti řeči) hlasu učitele vliv na vaši pozornost?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemluví pravdu na otázku 4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám obavy, že mě vyvolá na otázku 5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Všimli jste si u některých učitelů častých nepřesností v řeči? (přeříkávání, zakoktávání, nesprávná výslovnost…)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Metodu dialogickou (rozhovor, diskuse, konzultace – aktivní je učitel i žáci) na otázku 15. Kterou z vyučovacích metod upřednostňujete?

15. Kterou z vyučovacích metod upřednostňujete?

  • odpověď Metodu dialogickou (rozhovor, diskuse, konzultace – aktivní je učitel i žáci):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám obavy, že mě vyvolá na otázku 5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste student SŠ?

2. Využívá učitel gesta k vysvětlení, či konkretizaci jeho verbálního (slovního) výkladu?

3. Jste schopni poznat z učitelova výrazu jakou má v ten den náladu?

4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?

5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?

6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?

7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?

8. Vyhovuje vám, když učitel při výkladu:

9. Domníváte se, že vada řeči učitele má negativní vliv na efektivitu výuky? Pokud ano, tak proč?

10. Domníváte se, že rychlost učitelovy řeči má vliv na pochopení a zapamatování si učiva?

11. Všimli jste si u některých učitelů stále opakujících se tzv. parazitních slov? Pokud ano, kterých? (Prostě, vlastně, takže, že jo)

12. Má dynamika (zesílení nebo zeslabení hlasitosti řeči) hlasu učitele vliv na vaši pozornost?

13. Všimli jste si u některých učitelů častých nepřesností v řeči? (přeříkávání, zakoktávání, nesprávná výslovnost…)

14. Kterou ze slovních metod používá učitel ve vyučování nejčastěji?

15. Kterou z vyučovacích metod upřednostňujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste student SŠ?

2. Využívá učitel gesta k vysvětlení, či konkretizaci jeho verbálního (slovního) výkladu?

3. Jste schopni poznat z učitelova výrazu jakou má v ten den náladu?

4. Co myslíte, jaký je důvod, když se vám učitel při rozhovoru nedívá do očí?

5. Vadí vám, když se vám učitel upřeně dívá do očí? Pokud ano, tak proč?

6. Jak velkou vzdálenost preferujete při komunikaci s učitelem?

7. Je pro Vás důležitý vzhled učitele?

8. Vyhovuje vám, když učitel při výkladu:

9. Domníváte se, že vada řeči učitele má negativní vliv na efektivitu výuky? Pokud ano, tak proč?

10. Domníváte se, že rychlost učitelovy řeči má vliv na pochopení a zapamatování si učiva?

11. Všimli jste si u některých učitelů stále opakujících se tzv. parazitních slov? Pokud ano, kterých? (Prostě, vlastně, takže, že jo)

12. Má dynamika (zesílení nebo zeslabení hlasitosti řeči) hlasu učitele vliv na vaši pozornost?

13. Všimli jste si u některých učitelů častých nepřesností v řeči? (přeříkávání, zakoktávání, nesprávná výslovnost…)

14. Kterou ze slovních metod používá učitel ve vyučování nejčastěji?

15. Kterou z vyučovacích metod upřednostňujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Moravcová, M.Verbální a neverbální komunikace ve vztahu učitele a studenta SŠ (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://33522.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.