Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vánoční dárky

Vánoční dárky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Mesárošová
Šetření:31. 10. 2013 - 14. 11. 2013
Počet respondentů:511
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

cílem tohoto dotazníku je zjistit, kolik lidí se letos chystá nakoupit své vánoční dárky přes internet, jaké jsou důvody.

Petra

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena37773,78 %73,78 %  
Muž13426,22 %26,22 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 2530058,71 %58,71 %  
26 – 3511823,09 %23,09 %  
Do 18469 %9 %  
36 – 45336,46 %6,46 %  
Nad 4681,57 %1,57 %  
18 – 2540,78 %0,78 %  
35 – 4510,2 %0,2 %  
25 – 3510,2 %0,2 %  

Graf

3. Kde nakupujete vánoční dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinu v kamenných obchodech19638,36 %38,36 %  
Polovinu na internetu, polovinu v kamenných obchodech17233,66 %33,66 %  
Většinu přes internet a zbytek v kamenných obchodech9418,4 %18,4 %  
Jen v kamenných obchodech356,85 %6,85 %  
Jen na internetu142,74 %2,74 %  

Graf

4. Z jakých důvodů jste se rozhodli koupit dárek/ky přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lepší cena zboží17133,46 %33,46 %  
Širší výběr zboží9819,18 %19,18 %  
Pohodlí nákupu9718,98 %18,98 %  
Úspora času7414,48 %14,48 %  
Využití dárkových certifikátů152,94 %2,94 %  
nenakupuji přes internet30,59 %0,59 %  
Nekupuji30,59 %0,59 %  
-20,39 %0,39 %  
nakupuji jen v kamenných obchodech20,39 %0,39 %  
x20,39 %0,39 %  
nic20,39 %0,39 %  
širší výběr zboží na jednom místě10,2 %0,2 %  
Nedostupnost vybraného zboží v mé lokalitě10,2 %0,2 %  
úspora času, pohodlí, mnohem větší výběr, výrazně nižší ceny10,2 %0,2 %  
specifické zboží, které v kamenném obchodě neseženu10,2 %0,2 %  
v kamenných obchodech jsem nesehanal, co jsem potřebovala10,2 %0,2 %  
nerozhodl10,2 %0,2 %  
nesehnala jsem požadovanou věc v kamenném obchodě10,2 %0,2 %  
Všechny uvedené aspekty.10,2 %0,2 %  
Důvodů, proč občas dárky na internetu kupuji, je hned několik. První je ten, že snadno naleznu to, na co například v kamenném obchodě nenarazím (nevím, kde bych přesně hledala). Nakupování na internetu je pro mě pohodlné, často jsou produkty levnější.10,2 %0,2 %  
Specifický výběr dárku10,2 %0,2 %  
kombinace lepší ceny a širšího výběru10,2 %0,2 %  
Lepší výběr v kamenných obchodech10,2 %0,2 %  
?10,2 %0,2 %  
nekupuji dárky přes internet10,2 %0,2 %  
nerozhodla10,2 %0,2 %  
Nelze to sehnat v kamenném obchodě.10,2 %0,2 %  
vše výše uvedené10,2 %0,2 %  
viz. 3 otázka10,2 %0,2 %  
Slevové portály a pohodlí10,2 %0,2 %  
pohodlí, úspora, čas10,2 %0,2 %  
ne10,2 %0,2 %  
přes internet nenakupuji10,2 %0,2 %  
utajení - nechodí mi domů poštou10,2 %0,2 %  
zajímavé nápady10,2 %0,2 %  
Pohodli,lepsi cena, vetsi vyber10,2 %0,2 %  
nenakupuji dárky přes internet10,2 %0,2 %  
nenakupuji na internetu10,2 %0,2 %  
je to levné, ale i úsporné a mpohu vybírat z většího množství druhů 10,2 %0,2 %  
nekupuji dárky na internetu10,2 %0,2 %  
V obchodě to neseženu.10,2 %0,2 %  
všechny nabízené důvody10,2 %0,2 %  
...10,2 %0,2 %  
kupuju na poslední chvíli10,2 %0,2 %  
spíše obchody10,2 %0,2 %  
snažší shánění konkrétního výrobku10,2 %0,2 %  
Když nic nepotkám10,2 %0,2 %  
všechny odpovědi10,2 %0,2 %  
nenakupuju na internetu10,2 %0,2 %  
nekupuji přes internet, protože nevěřím v bezpečnost transakcí10,2 %0,2 %  
nn10,2 %0,2 %  
nedostatek času10,2 %0,2 %  
nakupuju na poslední chvíli10,2 %0,2 %  

Graf

5. Přibližně jaké procento dárků chystáte nakoupit přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30% – 70%21542,07 %42,07 %  
Do 30%18636,4 %36,4 %  
Žádné %5711,15 %11,15 %  
Nad 70%5310,37 %10,37 %  

Graf

6. Kolik zaplatíte za dárky na Vánoce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 4 000 korun33866,14 %66,14 %  
Do 8 000 korun13326,03 %26,03 %  
Od 10 000 do 15 000 korun275,28 %5,28 %  
Více než 15 000 korun132,54 %2,54 %  

Graf

7. V jakém předstihu před Vánocemi budete dárky objednávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 – 4 týdny24547,95 %47,95 %  
Víc jak 4 týdny17233,66 %33,66 %  
1 – 2 týdny9418,4 %18,4 %  

Graf

8. Čeho se nejvíc obáváte při nákupu dárků přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poškozené zboží19638,36 %38,36 %  
Nedoručení včas19237,57 %37,57 %  
Problémy s platbou509,78 %9,78 %  
ničeho71,37 %1,37 %  
-30,59 %0,59 %  
neobávám20,39 %0,39 %  
Neobávám se20,39 %0,39 %  
nic20,39 %0,39 %  
špatná velikost20,39 %0,39 %  
nenakupuji20,39 %0,39 %  
Problémy s objednávkou a platbou obecně10,2 %0,2 %  
všechny možnosti10,2 %0,2 %  
že zboží nedorazí vůbec10,2 %0,2 %  
zboží nebude v reálu odpovídat tomu, co slibují obrázky/fotografie10,2 %0,2 %  
problémy s doručením10,2 %0,2 %  
Nedoručení včas, neodpovídající zboží.10,2 %0,2 %  
Zatím mám s objednávkami přes internet dobré zkušenosti a tedy se u mě nedostavily ani žádné výrazné obavy.10,2 %0,2 %  
problémy s pozdější reklamací10,2 %0,2 %  
problém s doručením10,2 %0,2 %  
všeho10,2 %0,2 %  
zboží, které mi nebude vyhovovat10,2 %0,2 %  
Zboží nebude mít představované parametry.10,2 %0,2 %  
Moc neobjednávám10,2 %0,2 %  
celkem niceho, nakupuju ve stejnych e-shopech10,2 %0,2 %  
nebojím10,2 %0,2 %  
že se mi nebude líbit, bude vypadat jinak10,2 %0,2 %  
rozdíl v popisu zboží a skutečnosti10,2 %0,2 %  
toho, že mi zboží nedoručí vůbec, či poškozené, či pozdě10,2 %0,2 %  
Rodiče by nesouhlasili10,2 %0,2 %  
Vše zmíněné + problémy s reklamací10,2 %0,2 %  
velikosti např. oblečení10,2 %0,2 %  
x10,2 %0,2 %  
dárek neodpovídá internetovému zobrazení10,2 %0,2 %  
kvality zboží10,2 %0,2 %  
neměla jsem zatím problémy, ničeho se nebojím10,2 %0,2 %  
nedoručení zásilky10,2 %0,2 %  
Nedoručení poštou a vrácení zásilky odesílateli kvůli neschopnosti a neznalosti doručovatelů - mám s tím pravidelné problémy10,2 %0,2 %  
ne10,2 %0,2 %  
Nedoručení zboží vůbec10,2 %0,2 %  
Zboží nebude odpovídat požadované kvalitě.10,2 %0,2 %  
nemůžu si zboží prohlédnout10,2 %0,2 %  
nenakupuji na internetu10,2 %0,2 %  
bojím se nedoručení ale i toho, aby to vypadalo stejně jako na obrázku a nebyl to jen nějaký podvod 10,2 %0,2 %  
zaslání špatného zboží10,2 %0,2 %  
nesoulad dodávky s obbjednávkou, nižší než očekávaná kvalita10,2 %0,2 %  
produkt neodpovídající popisu i fotce10,2 %0,2 %  
...10,2 %0,2 %  
nenakupuju10,2 %0,2 %  
spíše obchody10,2 %0,2 %  
kvalita zboží10,2 %0,2 %  
nevratnost10,2 %0,2 %  
nenakupuju na internetu10,2 %0,2 %  
jiný vzhled10,2 %0,2 %  
Obtěžují mě fronty na poště10,2 %0,2 %  
problém s reklamací10,2 %0,2 %  
problémy s dopravou10,2 %0,2 %  
podvodů všeho druhu10,2 %0,2 %  
následná reklamace zboží10,2 %0,2 %  
že zboží ve skutečnosti nebude odpovídat mojí představě vzniklé na základě informací udávaných prodejcem10,2 %0,2 %  
podvodu10,2 %0,2 %  
nn10,2 %0,2 %  
z důvodu časových nestíhám dodání 10,2 %0,2 %  
Zboží nebude odpovídat popisu na webových stránkách.10,2 %0,2 %  

Graf

9. Čtete reference na e-shopy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33665,75 %65,75 %  
Ne17534,25 %34,25 %  

Graf

10. Při ne/spokojenosti píšete reference na daný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne27854,4 %54,4 %  
Ano23345,6 %45,6 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Přibližně jaké procento dárků chystáte nakoupit přes internet?

  • odpověď Žádné %:
    • 8.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jen v kamenných obchodech na otázku 3. Kde nakupujete vánoční dárky?

10. Při ne/spokojenosti píšete reference na daný e-shop?

  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jen v kamenných obchodech na otázku 3. Kde nakupujete vánoční dárky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Kde nakupujete vánoční dárky?

4. Z jakých důvodů jste se rozhodli koupit dárek/ky přes internet?

5. Přibližně jaké procento dárků chystáte nakoupit přes internet?

6. Kolik zaplatíte za dárky na Vánoce?

7. V jakém předstihu před Vánocemi budete dárky objednávat?

8. Čeho se nejvíc obáváte při nákupu dárků přes internet?

9. Čtete reference na e-shopy?

10. Při ne/spokojenosti píšete reference na daný e-shop?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Kde nakupujete vánoční dárky?

4. Z jakých důvodů jste se rozhodli koupit dárek/ky přes internet?

5. Přibližně jaké procento dárků chystáte nakoupit přes internet?

6. Kolik zaplatíte za dárky na Vánoce?

7. V jakém předstihu před Vánocemi budete dárky objednávat?

8. Čeho se nejvíc obáváte při nákupu dárků přes internet?

9. Čtete reference na e-shopy?

10. Při ne/spokojenosti píšete reference na daný e-shop?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mesárošová, P.Vánoční dárky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://33679.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.