Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Specifické poruchy učení u žáků na 2.stupni ZŠ
Specifické poruchy učení u žáků na 2.stupni ZŠ
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Janečková |
---|---|
Šetření: | 11. 11. 2013 - 23. 11. 2013 |
Počet respondentů: | 50 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 11.5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsem student pedagogické fakulty v Libereci a prosím Vás o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci.
Tento průzkum bude základem pro praktickou část bakalářské práce. Mým cílem tohoto výzkumu je zjistit komunikativní činnost žáků na 2. stupni ZŠ se specifickými poruchami učení.
Ráda bych Vás poprosila, zda byste byli tak ochotní a vyplnili mi dotazník dvakrát. Jednou za chlapce a podruhé za dívku. Mnohokrát děkuji.
Předem děkuji za Váš čas a pravdivé vyplnění dotazníku.
Michaela Janečková
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví žáka
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 25 | 50 % | 50 % |
Žena | 25 | 50 % | 50 % |
2. Má dítě diagnostikovanou poruchu učení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 25 | 50 % | 50 % |
Ne | 25 | 50 % | 50 % |
3. Jaká specifická porucha učení byla dítěti diagnostikovaná?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ADHD | 14 | 56 % | 28 % |
Dysgrafie | 13 | 52 % | 26 % |
Dyslexie | 11 | 44 % | 22 % |
Dyskalkulie | 6 | 24 % | 12 % |
Dysortografie | 6 | 24 % | 12 % |
ADD | 3 | 12 % | 6 % |
4. Jak obvykle dítě získává vaši pozornost, když jste něčím zaneprázdněni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádá přiměřeně a zdvořile o vaši pozornost | 13 | 26 % | 26 % |
pokřikuje přes místnost | 13 | 26 % | 26 % |
jiná možnost | 8 | 16 % | 16 % |
dělá něco, co bylo řečeno, aby nedělalo (pere se, tluče do něčeho) | 6 | 12 % | 12 % |
stále opakuje vaše jméno | 6 | 12 % | 12 % |
něco vám přinese | 2 | 4 % | 4 % |
strká do vás, obtěžuje vás | 2 | 4 % | 4 % |
5. Jestliže dítě potřebuje s něčím, co dělá pomoci, jak vám to dá najevo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
požádá o pomoc a vysvětlí, co potřebuje | 14 | 28 % | 28 % |
křičí (volá) | 12 | 24 % | 24 % |
pasivně čeká | 9 | 18 % | 18 % |
požádá o pomoc, ale problém nevysvětlí | 7 | 14 % | 14 % |
je nazlobené a stresované, ale pomoc nežádá | 6 | 12 % | 12 % |
jiná možnost | 2 | 4 % | 4 % |
6. Jestliže dítě vidí nebo slyší něco, čemu nerozumí (např. v TV nebo knize), jak se na to ptá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dává hodně otázek | 25 | 50 % | 50 % |
do hloubky se nevyptává | 16 | 32 % | 32 % |
neptá se | 5 | 10 % | 10 % |
jiná možnost | 4 | 8 % | 8 % |
7. Jestliže někdo, koho dítě dobře nezná, přijde k vám (do třídy), jak ho dítě pozdraví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
řekne: „dobrý den“ | 22 | 44 % | 44 % |
bezprostředně se příchozího začne na něco ptát | 12 | 24 % | 24 % |
musíte mu říct, aby řeklo: „Dobrý den“ | 7 | 14 % | 14 % |
kouká, ale nic neřekne | 6 | 12 % | 12 % |
jiná možnost | 3 | 6 % | 6 % |
8. Jesliže dítě požádáte, aby pojmenovalo nějaký obrázek nebo věc, jak obvykle reaguje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pojmenovává snadno | 17 | 34 % | 34 % |
snaží se, ale často dává špatné označení | 10 | 20 % | 20 % |
vyhne se tomu | 6 | 12 % | 12 % |
řekne „já nevím“ | 5 | 10 % | 10 % |
opíše to (popíše, vysvětlí) | 5 | 10 % | 10 % |
požádá vás, aby jste to řekli | 3 | 6 % | 6 % |
pojmenuje to jako "však víte" | 2 | 4 % | 4 % |
jiná možnost | 2 | 4 % | 4 % |
9. Když vám dítě povídá o něčem, co se mu stalo o prázdninách nebo doma, jak to dělá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pouze odpovídá několika slovy na otázky | 12 | 24 % | 24 % |
mluví o tom příliš dlouho | 9 | 18 % | 18 % |
neposkytne dostatek informací k tomu, abyste pochopili, co se stalo | 7 | 14 % | 14 % |
podá soudržnou verzi příběhu | 6 | 12 % | 12 % |
mluví detailně a lehce se sleduje | 6 | 12 % | 12 % |
uvede části děje, ale příběh jako celek se nadá sledovat | 6 | 12 % | 12 % |
jasně popisuje | 4 | 8 % | 8 % |
10. Jaký druh vtipů dítě říká?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevtipkuje | 16 | 32 % | 32 % |
dobré vtipy | 12 | 24 % | 24 % |
sprosté vtipy | 6 | 12 % | 12 % |
vtipy, které nedávají smysl | 5 | 10 % | 10 % |
jiná možnost | 4 | 8 % | 8 % |
vtipy, kde ostatní nepochopí pointu | 3 | 6 % | 6 % |
nevhodné vtipy | 2 | 4 % | 4 % |
hloupé veršíky | 2 | 4 % | 4 % |
11. Jestliže je dítě raněno nebo něčím rozzlobeno, jak vám to dá najevo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přímo vám to řekne | 15 | 30 % | 30 % |
vypadá zamračeně a rozmrzele a vy se musíte zeptat co se děje zlého | 13 | 26 % | 26 % |
vypadá zamračeně, zvadle, netečně | 7 | 14 % | 14 % |
jiná možnost | 5 | 10 % | 10 % |
propukne v pláč bez očividného důvodu | 5 | 10 % | 10 % |
řekne o tom, ale neřekne, že bylo rozzlobeno | 5 | 10 % | 10 % |
12. Když je dítě s ostatními dětmi, jak sám sebe prosazuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obvykle dělá to, co ostatní chtějí | 13 | 26 % | 26 % |
je raději vedoucí a dominantní | 12 | 24 % | 24 % |
jiná možnost | 6 | 12 % | 12 % |
rozdává rány | 5 | 10 % | 10 % |
pokud jsou zde problémy, řekne dospělému | 5 | 10 % | 10 % |
říká "ne, já nechci" | 4 | 8 % | 8 % |
pokud zjistí, že je pro něj obtížné odolávat ostatním, rozčílí se, brečí, je smutný | 2 | 4 % | 4 % |
bude zastrašovat ostatní děti | 2 | 4 % | 4 % |
je trápeno nebo terorizováno | 1 | 2 % | 2 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.