Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost firem (CSR) - L'Oréal
Společenská odpovědnost firem (CSR) - L'Oréal
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Václav Matějka |
---|---|
Šetření: | 17. 11. 2013 - 24. 11. 2013 |
Počet respondentů: | 70 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.10:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Společenská odpovědnost firem je v poslední době žhavým tématem jak z pohledu podniků, tak z pohledu zákazníků. Víte o ní něco? Je pro Vás důležitá? To se snaži zjistit tento dotazník, cílící na zákazníky/zákaznice firmy L'Oréal.
Odpovědi respondentů
1. Kupujete kosmetické produkty některé z následujících značek (všechny tyto skupiny značek spadají pod společnost L’Oréal)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Essie | 54 | 77,14 % | 77,14 % |
L’Oréal Professionnel, Kérastase, Redken, Matrix | 19 | 27,14 % | 27,14 % |
La Roche-Posay, Vichy, Innéov | 18 | 25,71 % | 25,71 % |
Lancome, Biotherm, Ralph Lauren, Diesel, Giorgio Armani Beauty | 16 | 22,86 % | 22,86 % |
The Body Shop | 13 | 18,57 % | 18,57 % |
2. Jak často nakupujete produkty výše zmíněných značek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x za 3měsíce a více | 32 | 45,71 % | 45,71 % |
1x měsíčně | 15 | 21,43 % | 21,43 % |
1x za 2 měsíce | 11 | 15,71 % | 15,71 % |
nikdy | 7 | 10 % | 10 % |
2x měsíčně a častěji | 5 | 7,14 % | 7,14 % |
3. Jaké jiné kosmetické značky používáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Alverde, Mixa, Bione C., Salerm, ...
Alverde, Nivea, essence
Avene, Bioderma
Avon
Avon, Alterna,
Balea (DM drogerie) Neutrogena
běžné
Bioderma, Benefit, Sephora, Rimmel, Eucerin
Bioderma, Rimmel, Dove, Syoss, Bourjois, Peggy Sage
Colgate, Signal, Vademecum, Listerine, Taft, Nivea, Adidas, Fa, Eucerin, Neutrogena a další.
Dermacol, Garnier
Dermacol,Max Factor,Oriflame,Avon
Dove
Dove
Eisenberg, Yves rocher, Nivea
Elseve
Gabriella Salvete, Dove, ...
Garnier
Giordany
Gliss kur, schauma
Jafra cosmetics, Alterna (vlasy)
la roche possay, bioderma, avene, lancome, ryor
Lavera, Yves Rocher, Garnier
LR, Just, Clinique, Dixi
lush, lili lolo, yves rocher, alverde
Lush, VO5, Locherber, Oriflame, John Frieda, ARAD, Nivea, Saloos, Manufaktura, Mia Flora, Syoss, Kneipp, Verbavera, Mary Kay, Aimé, Botanics (Boots), TRESemmé, Garnier, Bourjois Paris, Neal's Yard Remedies, Energy, Avon
Mary Kay
mary kay, avon
Mary Kay, Bioderma, Lee Stafford, Bourjois
Mary Kay, Bourjois, Max Factor
Mary key
Mixa
Mixa, Nivea, Fa, Adidas, Gliss Kur, Wellaflex...
Mixxa, Balea, Bioderma
mýdlo s jelenem
Neutrogena
nevim
nic
Nivea
Nivea
Nivea
Nivea, Astrid
Nivea, Balea
Nivea, DM label
nivea, dove
Nivea, Dove
Nivea, Garnier.
Nivea, Indulona
Nivea, Oriflame,
Nivea, Schwarzkopf, Syoss
Olay, Nivea, Mäc atd.
oriflame, d´oliva, eucerin
Oriflame, Nivea, Akuna
rimmel, astor, nivea
Různé
různě, nemám vyhraněnou vyloženě jednu značku
Saloos
sayoss,avon,
Sellective Bioderma Nivea
shauma
Schwarzkopf, MAC, NIVEA, Rimmel, Gliss Kur, Sephora
syoss
Urtekram, Adidas, Radox, Neutrogena, Nivea, Eucerin, Santé, Logona
Vichy, Oriflame
Wella, Head & Shoulders, Labello
Yves Rocher
Yves Rocher, Artistry, Mary Kay
Yves Rosches, Nivea
žádné jiné
4. Na kterých místech kosmetiku nejčastěji nakupujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
drogerie | 59 | 84,29 % | 84,29 % |
lékárna | 21 | 30 % | 30 % |
e-shopy | 18 | 25,71 % | 25,71 % |
dealer/kosmetická poradkyně | 13 | 18,57 % | 18,57 % |
parfumerie | 10 | 14,29 % | 14,29 % |
jiné | 9 | 12,86 % | 12,86 % |
5. Které z následujících kritérií jsou pro vás rozhodující při nákupu kosmetických produktů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita | 61 | 87,14 % | 87,14 % |
cena | 52 | 74,29 % | 74,29 % |
složení | 33 | 47,14 % | 47,14 % |
značka | 31 | 44,29 % | 44,29 % |
šetrnost k životnímu prostředí při výrobě | 15 | 21,43 % | 21,43 % |
design produktu | 10 | 14,29 % | 14,29 % |
jiné | 6 | 8,57 % | 8,57 % |
soutěže spojené s výrobkem | 1 | 1,43 % | 1,43 % |
6. Setkal jste se již s pojmem Společenská odpovědnost firem ( CSR - Corporate Social Responsibility)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 42 | 60 % | 60 % |
ne | 28 | 40 % | 40 % |
7. „Společenská odpovědnost firem“ znamená závazek firmy zahrnovat sociální a environmentální otázky do své firemní politiky. Jedná se například o výrobní procesy šetrné k životnímu prostředí, dodržování důstojných pracovních podmínek, zaměstnávání osob se zdravotním postižením atd. Dále sem patří zakládání firemních nadací, společensky prospěšné projekty, projekty na podporu zdraví apod.). Znáte nějaký konkrétní projekt/aktivitu, kterou v rámci „Společenské odpovědnosti firmy“ realizuje některá z kosmetiku vyrábějících společností?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Avon
Avon - aktivity proti rakovině prsu
Avon - běh proti rakovině.
Avon - charitativni projekty
Avon - pochod proti rakovině
Avon - pochod proti rakovině prsu
Avon - proti rakovině prsu
Avon - proti rakovine prsu
Avon pochod
Beiersdorf, Urtekram
bohuzial u kozmetickych spolocnosti neviem zatial o ziadnej CSR
Dove - ukazujici "realne" zeny
Dove beauty projekt
e e
kosmetika Lush, která je vyráběna tak, aby neškodila životnímu prostředí a nebyla testována na zvířatech, podporuje fairtrade
Lush (Fresh Handmade Cosmetics)- etický proces výroby, přírodní, organická a ručně vyráběná kosmetika, charitativní akce (tělové mléko 'Charity Pot' - 100% peněz jde na charitativní účely, boj proti testování na zvířatech, Vegan products, fond na pomoc dětem, které byly obětí Fukushimské katastrofy, environmentální politika Oriflame - přírodní švédská kosmetika; ekologická politika, charitativní akce, boj proti testování na zvířatech. The Body Shop - ve filozofii zakladatelky Anity Roddick - boj proti testování na zvířatech - petice na zákaz testování na zvířatech Evropské komisi, Fair Trade, kampaně na podporu záchrany planety (snížení CO2 emisí, odpadu a množství zužitkované vody) a lidských práv,
Lush je na to postavený od základu, jinak to nesleduju
Marks and Spencer (mají taktéž kosmetiku)
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
Ne, bohužel, nic konkrétního.
Ne.
Ne.
některé firmy se aktivně zapojují do hnutí proti testování na zvířatech
Nevím
Neznám
Neznám
Neznám, ale doporučil bych vám obrátit se na o.s. Rytmus, která Vám může pomoci zlepšit CSR skrze zaměstnávání lidí se zdravotním postižením. http://www.rytmus.org/podporovane_zamestnavani
nie
nie
ochrana zvierat, zdravia, boj proti rakovine prs
Oriflame - prodej nadačních předmětů, Avon - avon pochod boj proti rakovině..
projekt Avonu proti rakovině prsu
real beauty- dove
Upřimně se přiznám, že o obdobných projektech/aktivitách nemám větší povědomí a bohužel se nejedná o primární faktor, dle něhož se pro koupu produktu rozhoduji.
Vím, že to dělá IKEA, ale z kosmetických firem mi neutkvěla žádná
8. Kde jste se dozvěděli o projektech/aktivitách „společenské odpovědnosti firem“?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 36 | 51,43 % | 51,43 % |
doposud jsem o těchto aktivitách neslyšel/a | 22 | 31,43 % | 31,43 % |
přátelé a známí | 20 | 28,57 % | 28,57 % |
webové stránky firmy | 14 | 20 % | 20 % |
časopisy | 13 | 18,57 % | 18,57 % |
eventy, doprovodné akce | 9 | 12,86 % | 12,86 % |
prodejní místa (obchody, drogerie, obchodní centra,...) | 9 | 12,86 % | 12,86 % |
televize | 8 | 11,43 % | 11,43 % |
denní tisk | 3 | 4,29 % | 4,29 % |
9. Ovlivnil by vás při nákupu kosmetických produktů fakt, že daný výrobce podniká dle zásad společenské odpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 33 | 47,14 % | 47,14 % |
Ano | 11 | 15,71 % | 15,71 % |
Spíše ne | 10 | 14,29 % | 14,29 % |
Ne | 9 | 12,86 % | 12,86 % |
Nikdy jsem nad tím neuvažoval/a | 7 | 10 % | 10 % |
10. Ohodnoťte na stupnici 1-5, jak by vás následující informace ovlivnily při nákupu produktu? (1- produkt bych si určitě koupil, 2 - produkt bych si spíše koupil, 3 - tato informace mě při nákupu neovlivní, 4 - produkt bych si spíše nekoupil, 5 – produkt bych si určitě nekoupil):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Produkt byl testován na zvířatech. | 3.971 | 1.056 |
Pro výrobu produktu bylo využito dětské práce. | 4.386 | 0.837 |
Při výrobě produktu došlo k nadměrné spotřebě vody. | 3.457 | 0.677 |
Produkt je špatně biologicky odbouratelný. | 3.629 | 0.862 |
Svou výrobou významně přispívá k tvorbě skleníkového efektu. | 3.614 | 0.894 |
Složení produktu je převážně nerostlinného původu. (př. ropa) | 3.8 | 0.874 |
11. Myslíte si, že jste dostatečně informováni o způsobu výroby a dalších aktivitách společnosti, jejíž kosmetické výrobky si kupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 31 | 44,29 % | 44,29 % |
Ne | 28 | 40 % | 40 % |
Spíše ano | 8 | 11,43 % | 11,43 % |
Ano | 3 | 4,29 % | 4,29 % |
12. Jaký způsob prezentace společensky odpovědných aktivit kosmetických firem je dle vašeho názoru nejvhodnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obaly výrobků | 47 | 67,14 % | 67,14 % |
články v časopisech, novinách, magazínech | 41 | 58,57 % | 58,57 % |
internet | 41 | 58,57 % | 58,57 % |
informace na webových stránkách firmy | 40 | 57,14 % | 57,14 % |
televizní reklama | 24 | 34,29 % | 34,29 % |
eventy, doprovodné akce | 19 | 27,14 % | 27,14 % |
plakáty, billboardy | 14 | 20 % | 20 % |
reklama v tištěných médiích | 13 | 18,57 % | 18,57 % |
přednášky a semináře | 12 | 17,14 % | 17,14 % |
13. Myslíte si, že společnost L’Oréal dodržuje zásady CSR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 61,43 % | 61,43 % |
ne | 27 | 38,57 % | 38,57 % |
14. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 60 | 85,71 % | 85,71 % |
muž | 10 | 14,29 % | 14,29 % |
15. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 – 25 | 49 | 70 % | 70 % |
26 – 35 | 14 | 20 % | 20 % |
36 - 45 | 5 | 7,14 % | 7,14 % |
46 a více | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
16. Dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 41 | 58,57 % | 58,57 % |
SŠ s maturitou | 24 | 34,29 % | 34,29 % |
SŠ | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
ZŠ | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
VOŠ | 1 | 1,43 % | 1,43 % |
17. Jaké je Vaše zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 18 | 25,71 % | 25,71 % |
studentka | 3 | 4,29 % | 4,29 % |
právník | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
osvč | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
Poradce | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
audit | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
pracující student | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
Manažerka | 2 | 2,86 % | 2,86 % |
Marketing Executive | 1 | 1,43 % | 1,43 % |
Studuji tlumočnictví! :) | 1 | 1,43 % | 1,43 % |
ostatní odpovědi | 35 | 50 % | 50 % |
18. Váš měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 000 – 30 000 Kč | 18 | 25,71 % | 25,71 % |
do 5 000 Kč | 16 | 22,86 % | 22,86 % |
5 000 – 10 000 Kč | 15 | 21,43 % | 21,43 % |
10 000 – 20 000 Kč | 11 | 15,71 % | 15,71 % |
40 000 – 50 000 Kč | 10 | 14,29 % | 14,29 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.