Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost zákazníků v supermarketech

Spokojenost zákazníků v supermarketech

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Ulrich
Šetření:26. 11. 2013 - 13. 12. 2013
Počet respondentů:193
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Spokojenost zákazníku v supermarketech

Naším cílem je zjistit spokojenost zákazníků v supermarketech. Jejich připomínky, návrhy na zlepšení. Spokojenost se službami, které obchodní řetězce nabízejí. Dále zda zákazníci preferují větší supermarkety nebo jen menší obchody s menším sortimentem zboží. Jestli zákazníci upřednostňují kvalitní potraviny před těmi levnějšími a méně kvalitními a jaký vztah mají k biopotravinám. Očekáváme, že dotazující svými odpověďmi projeví svůj názor na spokojenost při nakupování a pomohou tak ke zlepšení služeb prodejců.

Naší cílovou skupinou jsou, všichni lidé bez ohledu na věk a pohlaví, kteří nakupují v supermarketech a využívají jejich služeb.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete v supermarketech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 -3 krát týdně8845,6 %45,6 %  
1 krát týdně8745,08 %45,08 %  
každý den189,33 %9,33 %  

Graf

2. Jaké kritérium je pro vás důležité při výběru supermarketu? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
dostupnost3.9272.129
velikost supermarketu2.7931.304
velký výběr zboží3.5391.43
cena3.6681.59
slevové akce3.3061.642
příjemný personál3.2591.581
čisté prostředí3.5961.857
kvalita zboží3.8862.008

Graf

3. Kolik času strávíte nakupováním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 hodiny16786,53 %86,53 %  
do 2 hodin2110,88 %10,88 %  
více52,59 %2,59 %  

Graf

4. Chodíte nakupovat podle slevových akcí v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6935,75 %35,75 %  
Ne6433,16 %33,16 %  
Je mi to jedno6031,09 %31,09 %  

Graf

5. Který z následujících atributů je pro vás při výběru zboží důležitý? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena3.7931.46
Kvalita4.0931.825
Značka2.7051.234

Graf

6. Jaké výrobce preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno10252,85 %52,85 %  
Domácí8745,08 %45,08 %  
Zahraniční42,07 %2,07 %  

Graf

7. Dáváte při nákupu potravin přednost biopotravinám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16384,46 %84,46 %  
Ano3015,54 %15,54 %  

Graf

8. Do kterého supermarketu nejčastěji chodíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kaufland3920,21 %20,21 %  
Albert3518,13 %18,13 %  
Tesco3417,62 %17,62 %  
Billa3116,06 %16,06 %  
Lidl189,33 %9,33 %  
Penny157,77 %7,77 %  
globus126,22 %6,22 %  
interspar31,55 %1,55 %  
Družba (řetězec Enapo)10,52 %0,52 %  
Kubík10,52 %0,52 %  
Albert, Billa, Lidl10,52 %0,52 %  
Quanto10,52 %0,52 %  
mix vyse ivedeny,alespon 2 moznosti...10,52 %0,52 %  
Interspar, Penny10,52 %0,52 %  

Graf

9. Používáte samoobslužné pokladny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas7538,86 %38,86 %  
Ne7337,82 %37,82 %  
Ano4523,32 %23,32 %  

Graf

10. Jste spokojeni se sortimentem, který vám supermarkety nabízí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13670,47 %70,47 %  
Ne5729,53 %29,53 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14474,61 %74,61 %  
Muž4925,39 %25,39 %  

Graf

12. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-3010353,37 %53,37 %  
15-203317,1 %17,1 %  
31-403216,58 %16,58 %  
41-50168,29 %8,29 %  
51-6073,63 %3,63 %  
61 a více21,04 %1,04 %  

Graf

13. V jak velkém velké obci žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 100 000 obyvatel8242,49 %42,49 %  
méně než 5000 obyvatel4422,8 %22,8 %  
50 000 až 100 000 obyvatel2211,4 %11,4 %  
10 000 až 30 000 obyvatel189,33 %9,33 %  
10 000 až 5000 obyvatel157,77 %7,77 %  
30 000 až 50 000 obyvatel126,22 %6,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Který z následujících atributů je pro vás při výběru zboží důležitý? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

  • odpověď Kvalita=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita zboží=5 na otázku 2. Jaké kritérium je pro vás důležité při výběru supermarketu? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete v supermarketech?

2. Jaké kritérium je pro vás důležité při výběru supermarketu? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

3. Kolik času strávíte nakupováním?

4. Chodíte nakupovat podle slevových akcí v obchodech?

5. Který z následujících atributů je pro vás při výběru zboží důležitý? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

6. Jaké výrobce preferujete?

7. Dáváte při nákupu potravin přednost biopotravinám?

8. Do kterého supermarketu nejčastěji chodíte?

9. Používáte samoobslužné pokladny?

10. Jste spokojeni se sortimentem, který vám supermarkety nabízí?

11. Pohlaví

12. Kolik je vám let?

13. V jak velkém velké obci žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete v supermarketech?

2. Jaké kritérium je pro vás důležité při výběru supermarketu? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

3. Kolik času strávíte nakupováním?

4. Chodíte nakupovat podle slevových akcí v obchodech?

5. Který z následujících atributů je pro vás při výběru zboží důležitý? (hodnoťte na stupnici 1-5, přičemž 5 je nejdůležitější)

6. Jaké výrobce preferujete?

7. Dáváte při nákupu potravin přednost biopotravinám?

8. Do kterého supermarketu nejčastěji chodíte?

9. Používáte samoobslužné pokladny?

10. Jste spokojeni se sortimentem, který vám supermarkety nabízí?

11. Pohlaví

12. Kolik je vám let?

13. V jak velkém velké obci žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Ulrich, M.Spokojenost zákazníků v supermarketech (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://34852.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.