Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování

Nákupní chování

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Hrabicová
Šetření:29. 11. 2013 - 05. 12. 2013
Počet respondentů:170
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku k seminární práci na téma nákupní chování.

Odpovědi respondentů

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete ve slevách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení9052,94 %52,94 %  
Potraviny6538,24 %38,24 %  
Elektroniku127,06 %7,06 %  
Služby31,76 %1,76 %  

Graf

2. Kupujete ve slevách věci, které byste si nekoupili za plnou cenu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13378,24 %78,24 %  
ne3721,76 %21,76 %  

Graf

3. Pokud byste procházeli kolem obchodu a uviděli např. ve výloze nápis „SLEVA až 70%", vešli byste dovnitř i když do daného obchodu běžně nechodíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8751,18 %51,18 %  
ano8348,82 %48,82 %  

Graf

4. Stalo se Vám, že jste si koupili věc ve slevě, kterou jste pak nevyužili?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8650,59 %50,59 %  
ne8449,41 %49,41 %  

Graf

5. Odložili jste někdy nákup určité věci s tím, „že si počkáte, až bude ve slevě?“

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13177,06 %77,06 %  
ne3922,94 %22,94 %  

Graf

6. Kupujete někdy větší množství zboží, které je zlevněné tzv. do zásoby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10964,12 %64,12 %  
ne6135,88 %35,88 %  

Graf

7. Pokud byste si koupili určitý výrobek a následující den by byl ve slevě, byly byste jej ochotni vrátit a koupit znovu se slevou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14786,47 %86,47 %  
ano2313,53 %13,53 %  

Graf

8. Jste ochotni si koupit i mírně poškozený výrobek pokud je zlevněný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8851,76 %51,76 %  
ne8248,24 %48,24 %  

Graf

9. Šetříte peníze na sezónní slevy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15188,82 %88,82 %  
ano1911,18 %11,18 %  

Graf

10. Využíváte věrnostních programů obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9757,06 %57,06 %  
ne7342,94 %42,94 %  

Graf

11. Prohlížíte si různé nabídky akčního zboží v letácích, které dostáváte buď v tištěné podobě, nebo online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10561,76 %61,76 %  
Ne6538,24 %38,24 %  

Graf

12. Jdete do daného obchodu za účelem koupit za výhodnou cenu výrobek, který jste viděli v letáku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8883,81 %51,76 %  
ne1716,19 %10 %  

Graf

13. Využíváte slevových portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10762,94 %62,94 %  
Ano6337,06 %37,06 %  

Graf

14. Ze slevových portálů nakupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jídlo v restauracíh2234,92 %12,94 %  
Jiné zboží1726,98 %10 %  
Pobyty1320,63 %7,65 %  
Péči o tělo a kosmetiku1117,46 %6,47 %  

Graf

15. Máte s nákupy na slevových portálech dobré zkušenosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6095,24 %35,29 %  
ne34,76 %1,76 %  

Graf

16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vás neláká jejich nabídka5652,34 %32,94 %  
Vám připadají zbytečně komplikované3633,64 %21,18 %  
neznáte slevové portály1514,02 %8,82 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12070,59 %70,59 %  
Muž5029,41 %29,41 %  

Graf

18. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-249958,24 %58,24 %  
25-304325,29 %25,29 %  
31-502715,88 %15,88 %  
51 a více10,59 %0,59 %  

Graf

19. Měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč8650,59 %50,59 %  
10 000 - 20 000 Kč5431,76 %31,76 %  
více než 20 000 Kč3017,65 %17,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Prohlížíte si různé nabídky akčního zboží v letácích, které dostáváte buď v tištěné podobě, nebo online?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Jdete do daného obchodu za účelem koupit za výhodnou cenu výrobek, který jste viděli v letáku?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Jdete do daného obchodu za účelem koupit za výhodnou cenu výrobek, který jste viděli v letáku?

13. Využíváte slevových portálů?

  • odpověď Ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jídlo v restauracíh na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné zboží na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Péči o tělo a kosmetiku na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobyty na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Máte s nákupy na slevových portálech dobré zkušenosti?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznáte slevové portály na otázku 16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vám připadají zbytečně komplikované na otázku 16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vás neláká jejich nabídka na otázku 16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:

15. Máte s nákupy na slevových portálech dobré zkušenosti?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné zboží na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Péči o tělo a kosmetiku na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobyty na otázku 14. Ze slevových portálů nakupujete:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Využíváte slevových portálů?

17. Jste:

  • odpověď Muž:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Elektroniku na otázku 1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete ve slevách?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete ve slevách?

2. Kupujete ve slevách věci, které byste si nekoupili za plnou cenu?

3. Pokud byste procházeli kolem obchodu a uviděli např. ve výloze nápis „SLEVA až 70%", vešli byste dovnitř i když do daného obchodu běžně nechodíte?

4. Stalo se Vám, že jste si koupili věc ve slevě, kterou jste pak nevyužili?

5. Odložili jste někdy nákup určité věci s tím, „že si počkáte, až bude ve slevě?“

6. Kupujete někdy větší množství zboží, které je zlevněné tzv. do zásoby?

7. Pokud byste si koupili určitý výrobek a následující den by byl ve slevě, byly byste jej ochotni vrátit a koupit znovu se slevou?

8. Jste ochotni si koupit i mírně poškozený výrobek pokud je zlevněný?

9. Šetříte peníze na sezónní slevy?

10. Využíváte věrnostních programů obchodních řetězců?

11. Prohlížíte si různé nabídky akčního zboží v letácích, které dostáváte buď v tištěné podobě, nebo online?

12. Jdete do daného obchodu za účelem koupit za výhodnou cenu výrobek, který jste viděli v letáku?

13. Využíváte slevových portálů?

14. Ze slevových portálů nakupujete:

15. Máte s nákupy na slevových portálech dobré zkušenosti?

16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:

17. Jste:

18. Věk:

19. Měsíční příjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete ve slevách?

2. Kupujete ve slevách věci, které byste si nekoupili za plnou cenu?

3. Pokud byste procházeli kolem obchodu a uviděli např. ve výloze nápis „SLEVA až 70%", vešli byste dovnitř i když do daného obchodu běžně nechodíte?

4. Stalo se Vám, že jste si koupili věc ve slevě, kterou jste pak nevyužili?

5. Odložili jste někdy nákup určité věci s tím, „že si počkáte, až bude ve slevě?“

6. Kupujete někdy větší množství zboží, které je zlevněné tzv. do zásoby?

7. Pokud byste si koupili určitý výrobek a následující den by byl ve slevě, byly byste jej ochotni vrátit a koupit znovu se slevou?

8. Jste ochotni si koupit i mírně poškozený výrobek pokud je zlevněný?

9. Šetříte peníze na sezónní slevy?

10. Využíváte věrnostních programů obchodních řetězců?

11. Prohlížíte si různé nabídky akčního zboží v letácích, které dostáváte buď v tištěné podobě, nebo online?

12. Jdete do daného obchodu za účelem koupit za výhodnou cenu výrobek, který jste viděli v letáku?

13. Využíváte slevových portálů?

14. Ze slevových portálů nakupujete:

15. Máte s nákupy na slevových portálech dobré zkušenosti?

16. Ze slevových portálů nenakupujete proto, že:

17. Jste:

18. Věk:

19. Měsíční příjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrabicová, K.Nákupní chování (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://34935.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.