Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza spotřebitelského chování u vybraných potravin

Analýza spotřebitelského chování u vybraných potravin

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Rybáčková
Šetření:06. 12. 2013 - 07. 12. 2013
Počet respondentů:30
Počet otázek (max/průměr):32 / 31.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studentky ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Chtěli bychom vás požádat o vyplnění dotazníku, který slouží k získání podkladů pro naší semestrální práci.

Vyplnění dotazníků je anonymní a zabere vám maximálně 5 minut.

Děkujeme za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Jaké jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1756,67 %56,67 %  
Muž1343,33 %43,33 %  

Graf

2. Konzumujete ovoce a zeleninu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30100 %100 %  

Graf

3. Ovlivňuje Vás při nákupu těchto potravin země původu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1756,67 %56,67 %  
ne1343,33 %43,33 %  

Graf

4. Upřednostňujete tuzemské výrobce od zahraničních dodavatelů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1240 %40 %  
Spíše ne930 %30 %  
Ano723,33 %23,33 %  
Ne26,67 %6,67 %  

Graf

5. Myslíte si, že je tuzemské ovoce a zelenina oproti zahraničnímu kvalitnější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1860 %60 %  
ne1240 %40 %  

Graf

6. Pokud upřednostňujete tuzemské výrobce, preferujete nákup v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hypermarkety, supermarkety1550 %50 %  
Prodejny ovoce a zeleniny930 %30 %  
Farmářské trhy620 %20 %  

Graf

7. Jaký druh ovoce kupujete nejčastěji? (max. 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Banány2480 %80 %  
Jabkla2170 %70 %  
Citrusové plody1653,33 %53,33 %  
Nektarinky, broskve1136,67 %36,67 %  
Hrušky516,67 %16,67 %  
Švestky310 %10 %  
Jiné310 %10 %  

Graf

8. Jaký druh zeleniny kupujete nejčastěji? (max. 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rajčata2686,67 %86,67 %  
Paprika2273,33 %73,33 %  
Mrkev1343,33 %43,33 %  
Okurka salátová1136,67 %36,67 %  
Salát723,33 %23,33 %  
Jiné413,33 %13,33 %  
Lilek, cuketa413,33 %13,33 %  

Graf

9. Ohodnoťte následující atributy podle toho, jak jsou pro Vás při nákupu ovoce a zeleniny důležité (5 – nejvíce, 1 – nejméně):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena3.71.677
Chuť4.0671.796
Kvalita3.8331.539
Země původu2.91.157
Bio kvalita2.9671.699

Graf

10. Jaký máte vztah k asijskému ovoci a zelenině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nenakupuji ji (z jakého důvodu) _________________________1550 %50 %  
Nakupuji ji1343,33 %43,33 %  
exotické ovoce z asie není problém, ale čínská zelenina ano.13,33 %3,33 %  
Jak které. Například datle jsou převážně z Asie (Irák, Izrael, Turecko). Zcela exotické ovoce nekupuji a to, které roste tady, radši zdejší.13,33 %3,33 %  

Graf

11. Jíte jogurty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2893,33 %93,33 %  
Ne26,67 %6,67 %  

Graf

12. Rozhoduje u Vás při koupi jogurtu země původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1139,29 %36,67 %  
Spíše ne621,43 %20 %  
Ne621,43 %20 %  
Ano517,86 %16,67 %  

Graf

13. Nakupujete raději jogurty původem z České republiky než ze zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1553,57 %50 %  
Ano621,43 %20 %  
Ne414,29 %13,33 %  
Spíše ne310,71 %10 %  

Graf

14. Ohodnoťte následující atributy podle toho, jak jsou pro Vás při nákupu jogurtu důležité (5 – nejvíce, 1 – nejméně):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena41.429
Chuť4.1071.953
Kvalita3.9641.677
Země původu3.0361.106
Bio kvalita2.8571.98

Graf

15. Sledujete, zda má produkt českou značku kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1760,71 %56,67 %  
ne1139,29 %36,67 %  

Graf

16. Upřednostňujete nákup jogurtů v hypermarketech nebo ve specializovaných prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hypermarkety2589,29 %83,33 %  
Specializované prodejny310,71 %10 %  

Graf

Přiřaďte zemi původu k následujícím značkám

17. Hollandia (Bio selský jogurt)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká republika2175 %70 %  
Německo517,86 %16,67 %  
Poslko27,14 %6,67 %  

Graf

18. Zoot (bílý jogurt)

OdpověďPočetLokálně %Globálně %AkceNěmecko1553,57 %50 %   Česká republika828,57 %26,67 %   Polsko517,86 %16,67 %  

Graf

19. Tesco (bílý jogurt)

OdpověďPočetLokálně %Globálně %AkceČeská republika1553,57 %50 %   Německo725 %23,33 %   Polsko621,43 %20 %  

Graf

20. Olma (bílý jogurt)

OdpověďPočetLokálně %Globálně %AkceČeská republika2589,29 %83,33 %   Německo27,14 %6,67 %   Polsko13,57 %3,33 %  

Graf

21. Danone

OdpověďPočetLokálně %Globálně %AkceČeská republika1450 %46,67 %   Německo932,14 %30 %   Polsko517,86 %16,67 %  

Graf

22. Nakupujete masné výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 23, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano30100 %100 %  

Graf

23. Je pro Vás při nákupu důležitá země původu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2273,33 %73,33 %  
ne826,67 %26,67 %  

Graf

24. Myslíte si, že tuzemské maso je kvalitnější než zahraniční?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1653,33 %53,33 %  
Ano1033,33 %33,33 %  
Spíše ne310 %10 %  
Ne13,33 %3,33 %  

Graf

25. Kde nakupujete maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řeznictví1550 %50 %  
Hypermarkety, supermarkety1550 %50 %  

Graf

26. Upřednostňujete maso v bio kvalitě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1963,33 %63,33 %  
ano1136,67 %36,67 %  

Graf

27. Zajímáte se o obsah masa? (např.u mletých výrobků)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2996,67 %96,67 %  
ne13,33 %3,33 %  

Graf

28. Která země podle Vás produkuje nejkvalitnější maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Německo1756,67 %56,67 %  
Francie620 %20 %  
ČR516,67 %16,67 %  
USA26,67 %6,67 %  

Graf

29. Ovlivnily Vás nějakým způsobem kauzy týkající se masných produktů z Polska? (zakázaná antibiotika v mase, posypová sůl v uzeninách atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2686,67 %86,67 %  
Ne413,33 %13,33 %  

Graf

30. Jakým způsobem Vás tyto kauzy ovlivnily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sleduji původ masa1550 %50 %  
Polské maso již nekupuji1550 %50 %  
Sleduji složení1446,67 %46,67 %  
Jiné723,33 %23,33 %  

Graf

31. Ohodnoťte následující atributy podle toho, jak jsou pro Vás při nákupu masa důležité (5 – nejvíce, 1 – nejméně):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena3.6671.556
Kvalita4.0671.996
Země původu3.4671.449
Značka2.9331.329
Bio kvalita3.1331.582

Graf

32. Kterou značku masa při nákupu upřednostňujete? (max. 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodňanské kuře1446,67 %46,67 %  
Chodura1240 %40 %  
Neupřednostňuji žádnou značku930 %30 %  
Zlaté kuře723,33 %23,33 %  
Váhala620 %20 %  
Globus516,67 %16,67 %  
Řeznický pult (Albert)26,67 %6,67 %  
U řeznického mistra (Interspar)26,67 %6,67 %  
Vocílka (Billa)26,67 %6,67 %  
Čerstvé maso (Lidl)26,67 %6,67 %  
Makro26,67 %6,67 %  
Moje maso (Tesco)13,33 %3,33 %  
Dobré maso (Penny)13,33 %3,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rybáčková, V.Analýza spotřebitelského chování u vybraných potravin (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://35244.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.