Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rekvalifikace

Rekvalifikace

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Vlčková
Šetření:21. 12. 2013 - 20. 01. 2014
Počet respondentů:218
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkuji předem za vyplnění tohoto krátkého anonymního dotazníku, ve kterém se zabývám postojem veřejnosti k rekvalifikačním kurzům.

Lenka Vlčková

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11954,59 %54,59 %  
muž9945,41 %45,41 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let9443,12 %43,12 %  
26 - 35 let6931,65 %31,65 %  
35 - 50 let4118,81 %18,81 %  
50 a více let146,42 %6,42 %  

Graf

3. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úplné středoškolské s maturitou10548,17 %48,17 %  
Vysokoškolské8137,16 %37,16 %  
Vyšší odborné146,42 %6,42 %  
Vyučení94,13 %4,13 %  
Základní94,13 %4,13 %  

Graf

4. Pracujete v oboru, který jste vystudoval/la?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10648,62 %48,62 %  
studuji2210,09 %10,09 %  
nepracuji104,59 %4,59 %  
stále studuji52,29 %2,29 %  
pracuji v jiném oboru41,83 %1,83 %  
jiný důvod31,38 %1,38 %  
student20,92 %0,92 %  
invalidita10,46 %0,46 %  
oboru se nevěnuji10,46 %0,46 %  
vystudovala jsem jiný, ale pak jsem se vyučila a to je obor, ve kterém jsem celý život pracovala. Nyní jsem již v důchodu10,46 %0,46 %  
nezaměstnaný invalida 3.stupně10,46 %0,46 %  
pracuji v jiných oborech10,46 %0,46 %  
jsem na mateřské10,46 %0,46 %  
prostě jsem chtěla práci10,46 %0,46 %  
Nezajímá mne10,46 %0,46 %  
Soukromé podnikání 10,46 %0,46 %  
nechci tuto práci vykonávat10,46 %0,46 %  
nepracuji v oboru10,46 %0,46 %  
Nenašla jsem uplatnění ve svém oboru10,46 %0,46 %  
nezaměstnaná10,46 %0,46 %  
všeobecné vzdělání - stále studuji10,46 %0,46 %  
ve svém oboru jsem nenašla uplatnění10,46 %0,46 %  
důchodce10,46 %0,46 %  
studuji, nepracuji10,46 %0,46 %  
pracuji mimo obor10,46 %0,46 %  
nepracuji v oboru, který jsem vystudovala. 10,46 %0,46 %  
no coment10,46 %0,46 %  
up10,46 %0,46 %  
stále studuji vš10,46 %0,46 %  
???10,46 %0,46 %  
studuji ČVUT10,46 %0,46 %  
obtížně se hledalo uplatnění10,46 %0,46 %  
studujem odbor pocitacove systemy10,46 %0,46 %  
samostudiem jsem se preskolil10,46 %0,46 %  
v mé lokalitě nebylo uplatnění10,46 %0,46 %  
ještě studuji, občas si přivydělávám10,46 %0,46 %  
měl bych velkou zodpovědnost10,46 %0,46 %  
studium gymnázia10,46 %0,46 %  
nedostudoval jsem IT vysokou presto pracuju v IT10,46 %0,46 %  
v důchodu10,46 %0,46 %  
jiný důvod - nebyla práce10,46 %0,46 %  
Pracuji v jiném oboru.10,46 %0,46 %  
Dělám v IT10,46 %0,46 %  
tč. ztráta zaměstnání - úřad práce10,46 %0,46 %  
nepracuji - důchodce10,46 %0,46 %  
prošla jsem rekvalifikací a pracuji v novém oboru10,46 %0,46 %  
ne10,46 %0,46 %  
neustále na sobě pracuji, vyvíjím se, vzdělávám se10,46 %0,46 %  
Zjistil jsem že obor který jsem studoval na střední škole mě přestal bavit už během studií10,46 %0,46 %  
pracuji v příbuzném oboru10,46 %0,46 %  
prostě pracuji v oboru jiném10,46 %0,46 %  
pracujem v uplne inom odbore ktory neznasam10,46 %0,46 %  
nebaví mě to10,46 %0,46 %  
pracovala jsem 25 let, pak doly zavřely. 10,46 %0,46 %  
MD10,46 %0,46 %  
úřad práce10,46 %0,46 %  
stále studuji a pracuji v jiném oboru10,46 %0,46 %  
protože jsem neabsolvovala maturitu - ze zdr. důvodů10,46 %0,46 %  
Nenašel jsem práci v oboru10,46 %0,46 %  
můj obor z ČR zmizel10,46 %0,46 %  
nepracuji,nemohu najít práci10,46 %0,46 %  
pracuji v jiném oboru, než jsem vystudovala - v okolí je málo příležitostí10,46 %0,46 %  
jiny obor10,46 %0,46 %  
rekvalifikuji se10,46 %0,46 %  
není uplatnění10,46 %0,46 %  
ne studuji u toho další školu10,46 %0,46 %  
zdravotní10,46 %0,46 %  
ekonomika10,46 %0,46 %  
nenašla jsem ve svém oboru práci10,46 %0,46 %  
Stále studuji, na částečný úvazek však pracuji v oboru, který studuji.10,46 %0,46 %  
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat. Quis aute iure reprehenderit 10,46 %0,46 %  
mateřská dovolená10,46 %0,46 %  
nemám praxi10,46 %0,46 %  

Graf

5. Myslíte, že po Vašem oboru je na trhu práce poptávka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13863,3 %63,3 %  
Ne4420,18 %20,18 %  
Nevím3616,51 %16,51 %  

Graf

6. Jaký je Váš postoj k rekvalifikacím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní15671,56 %71,56 %  
Negativní4018,35 %18,35 %  
neutrální73,21 %3,21 %  
Negativní, protože lidi jsou blbí a studijí nesmysly a pak se diví, že nemají práci, filozofůje potřeba hodně, že?10,46 %0,46 %  
Zatím žádný10,46 %0,46 %  
Negativní, stát se do těchto věcí nemá co míchat, nechci platit ze svých daní zbytečnosti. Ať si to platí případní zájemci sami ze svého.10,46 %0,46 %  
podle druhu rekvalifikace, některé jsou úplně špatně některé super10,46 %0,46 %  
dont care10,46 %0,46 %  
žádný10,46 %0,46 %  
záleží na způsobu "kurzu". Rekvalifikace ve stylu: "Elektrikářem za deset dní", případně Váš dotaz na rootu, smysl nemá. 10,46 %0,46 %  
v podobe ako to funguje v sucasnosti je moj postoj negativny10,46 %0,46 %  
nevím10,46 %0,46 %  
Záleží na konkrétním kurzu. Ze zedníka nikdy programátor nebude, stejně tak lékař z automechanika. Ale pečovatel nebo svářeč, proč ne.10,46 %0,46 %  
rekvalifikovaný člověk nikdy není rovnocenou náhradou člověka kvalifikovaného10,46 %0,46 %  
jsou k ničemu; měly by korespondovat s poptávkou trhu práce a téměř automaticky být předpokladem jistoty získání zaměstnání10,46 %0,46 %  
někdy to pomůže, ale povětšinou pochybuji10,46 %0,46 %  
rozpačitý (osobní zkušenost - ke kosmetičkám, masérkám a "nehtařkám" z rekval. nemají lidé důvěru, PC kurz byl celkem legrační)10,46 %0,46 %  
stejně je nic nenauci10,46 %0,46 %  

Graf

7. Máte zkušenost s rekvalifikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Znám někoho kdo rekvalifikací prošelotázka č. 8, Prošel/la jsem rekvalifikacíotázka č. 9, Nemám zkušenostotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zkušenost12255,96 %55,96 %  
Znám někoho kdo rekvalifikací prošel6027,52 %27,52 %  
Prošel/la jsem rekvalifikací3616,51 %16,51 %  

Graf

8. Našel/la díky rekvalifikaci zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3253,33 %14,68 %  
Ano2338,33 %10,55 %  
zatím ne11,67 %0,46 %  
skolil jsem rekvalifikace pro UP11,67 %0,46 %  
ano, ale vyhodili ho ve zkušební době pro neznalost11,67 %0,46 %  
Nemám vlastní zkušenost s rekvalifikací.11,67 %0,46 %  
právě jsem zařazena v kurzu11,67 %0,46 %  

Graf

9. Našel/la jste po rekvalifikaci uplatnění v novém oboru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2567,57 %11,47 %  
Ano1129,73 %5,05 %  
Uplatnění má jen v mém hobby - hackingu12,7 %0,46 %  

Graf

10. Jste ochoten/tna se v případě potřeby rekvalifikovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15182,97 %69,27 %  
Nevím189,89 %8,26 %  
Ne137,14 %5,96 %  

Graf

11. Zde můžete uvést Váš názor na rekvalifikace

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bylo mi 50 let a doufám, že díky rekvalifikaci najdu práci

Byly by podle mne nejlepší cestou jak zajistit lidem práci, ale za předpokladu ochoty lidí k tomu umět více oborů a přizpůsobovat se situaci. Sám bych si byl ochoten zaplatit rekvalifikaci, klidně i v nějaké fyzicky náročnější práci.

Do vlastni firmy mi prislo na pohovor nekolik rekvalifikovanych programatoru. Jejich znalosti a to cim se prezentovali byly zalostne.

Fjfdbk

i když máte rekvalifikaci,práci neseženete,jelikož nemáte náležitou praxi,kterou po Vás vyžaduje zaměstnavatel - takže je to všechno vlastně začarovaný kruh :(

Já osobně práci v oboru po rekvalifikaci nenašla, ale můj manžel ano a velice mu pomohla při hledání nové práce. Našel ji po rekvalifikaci téměř okamžitě a to byl předtím dlouhodobě nezaměstnaný.

Je do způsob, jak vymámit peněží a přiživuje se na tom dosela dost lidí.

Je rekvalifikace a "rekvalifikace" V prvním případě je to přeškolení které může být až rovno novému výučnímu listu a to podle mne stojí za to, zato "rekvalifikace" za 20 dní nemá moc velký smysl - většinou je to jenom tahání peněz z EU fondů

Je to dobrá věc pro toho kdo vystuduje obor po kterém není poptávka na trhu práce ...pro toho co si vybral ve 14 letech školu a obor špatně a nebo mu ho vybrali rodiče

je to dobře že taková možnost je

je to především dobrý způsob jak získat peníze od státu pro pořadatele rekvalifikačních kurzů pochybné úrovně

Je to rozhodně lepší, než sedět doma a čekat na zázrak.

Je to velmi užitečná činnost jen pro rozšíření, doplnění, zaktualizování znalostí v oboru kde už člověk pracoval. Rekvalifikací nelze najít práci v novém oboru ( ani 6 měsíční rekvalifikace nepřipraví nikoho tak, aby mohl dělat novou práci, pro kterou je potřeba x-letá praxe, aby nový pracovník plnil dnešní vysoké normy výkonu ).

jsou důležité, mimo to je bezva se v životě dále vzdělávat

Jsou velmi dobré a vhodné, horší je to v dnešní době s výhledem na pracovní uplatnění

Kdyby se mě rekvalifikace týkala, tak určitě ano.

Když nejsou volná pracovní místa, tak ztrácejí smysl i rekvalifikace.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat. Quis aute iure reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint obcaecat cupiditat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

mam kladný názor

Mně se tento nápad líbí a sama bych se zúčastnila v případě potřeby. Avšak u lidí, které znám a kteří tím prošli, to bylo naprosto zbytečné. Je to samozřejmě i jejich přístupem, nebavilo je to, šli tam, že jim to ÚP nařídil. Neprojevovali žádnou snahu, prostě si to odsedět a domů. Práci nikdo z nich nesehnal (myslím si, že i ZL moc o tyto lidi nestojí, copak se dá v jednom pár hodinovém kurzu naučit, co se na učilišti učí tři roky?)

Můj taťka byl na rekvalifikaci svářeče, nevím proč ho tam poslali, když žádné uplatnění v kraji nenašel. Nyní jde znovu na vyšší stupeň svářeče a tipuji, že opět nedostane práci. Jak trapné.

Můžu. Je třeba přemýšlet, při volbě oboru, to lidi neumí - studují filozofii a další humanitní stračky, které uplatnění nemají. Pak se diví, že nemají práci nebo práci v oboru. Ano, svět se mění a některá místa již nejsou, ale kolik lidí se rekvalifikuje na nějakou jinou píčovinu (nehty a kosmetika) hned po škole?

Myslím si že rekvalifikace je určitě dobrá, ale spíše vázne uplatnění po rekvalifikaci.

Myslím si, že rekvalifikace je dobrý nástroj, pokud člověk nedokáže najít uplatnění ve svém oboru /z důvodu nedostatku volných míst/

Někdy to můýe pomoci, ale většina aktivních lidí si nějak pomůže.

některé rekvalifikační kurzy nejsou dostatečně kontrolovány z hlediska kvality a absolventi kurzů se toho mnohdy moc nenaučí

Není to žádný zázrak, ale přínosné jsou

nezaměstnaný by se měl rekvalifikovat v podobném oboru, který vystudoval a v kterém hledá práci. Udělat si rekvalifikaci na účetního a být vyučen malířem pokojů asi není smysluplné. Je jasné, že pokud se malíř pokojů bude zajímat o práci účetního na základě 14ti denní rekvalifikace, tak ho nikde nevezmou. Více možností rekvalifikačních kurzů prosím...

Podle mě jsou rekvalifikace často spojeny s nejzájmem o to vůbec něco studovat nebo se něčemu věnovat a následným tvrdým nárazem na realitu, kdy zjistí, že nikdo takové lidi nepotřebuje a jen s těží jim nabídne pracovní místo.

pochybuju, že někdo může nějakou rekvalifikací za 20 dní nahradit plnohodnotné studium např. na VŠ

pokud by to bylo v IT nevadilo by mi ani delat neco jineho, i presto ze mam rad svoji pracu

Pokud je dobře řízená (reaguje na potřeby pracovního trhu) v konkrétním regionu, je to výborné řešení.

Pokud se někdo rekvalifikuje z důvodu splnění osobních cílů, přijde mi to fajn. Pokud se ale musí rekvalifikovat, aby byl vůbec zaměstnán, je strašné.

pozitivní

Přijde mi to jako ztráta času. Od známých vím, že se většinou jede hrozně pomalu a probere se zbytečně hodně málo. Když si doma sednu, mohu se naučit to stejné v mnohem kratším čase.

Rekvalifikace by měly být dostupné pro všechny! I pro pracující, kteří se chtějí něco nového naučit, ne jen pro sociální skupiny, kteří jsou doma.

Rekvalifikace je dobrá pro lidi, kteří se chtějí sami vzdělávat v žádném kurzu nic nenaučí, když nechcete a je to tak i u rekvalifikací. Může to však být dobrý start - navedení určitým směrem.... Jinak rekvalifikace třeba na "sociálního pracovníka" jsou absolutně nanic, prošla si tim přítelkyně mamka a NIC z toho neumí, a 70% náplně kurzu jiz vedela z praxe, ale tohle MUSELA nuceně podstoupit, aby měla papír... takovéto rekvalifikace "pro papír" jsou též nanic... Zato třeba rekvalifikace na práce s PC atd se zakončením nějakou UZNAVANOU zkouškou beru všemi 10ti, to samé i ostatní, které jsou zakončené uznávaným papírem a né něčím co Franta vytiskl ...

Rekvalifikace je vhodná pro mladé lidi a ne pro lidi, kteří jdou za chvíli do důchodu.

Rekvalifikace jsou dle mě velice důležitou složkou vzdělávání. Spousta lidí nemá z různých důvodů dokončené středoškolské vzdělání. Rekvalifikace jim dává šanci sehnat práci a posunout se v životě o kus dál. Jen je škoda,že nabídky kurzů na ÚP jsou tak stručné a o dalších možnostech se člověk těžko dovídá. A to vůbec nemluvě o tom,že má člověk právo si těch kurzů udělat víc,ale nikdo mu to neřekne a když to zjistí,tak musí o to bojovat. Situace v naší zemi je po této stránce opravdu smutná.

Rekvalifikace v IT oborech jsou v mnoha ohledech pomerne dobra cinnost (predevsim zakladni pocitacova gramotnost) ale specializovane kurzy jsou vetsinou pomerne nizke kvality (z ruznych duvodu) a s dosti diskutabilnimi vysledky.

Rekvalifikace v řemesle nenahradí několik let učebního oboru. Současný systém rekvalifikací je pokřiven systémem dotací, kdy řada firem nabízí spoustu "nepotřebných" rekvalifikačních kurzů s cílem naplnit obsazenost a dostat dotace.

Rekvalifikací nedohoním odbornost ani praxi, většina lidí se po rekvalifikaci neuplatní. Jsou zde nastavené špatně parametry, spousta lidí si rekvalifikací zvyšuje příjem na Úřadu práce,aby prostě vyžil z minima. K tomuto tématu bych mohla napsat spoustu výhrad a připomínek.

Rekvalifikacie, ktore dnes casto vydavat su kratke(casovo), na nizkej urovni a podla mna zbytocne. Mozno by bolo lepsie motivovat zamestnavatela aby si rekvalifikoval cloveka podla svojich potireb ako rekvalifikovat hromadne, bez predpokladu zamestnania sa.

rekvalifikační kurzy by měly být "cílené" i na počet osob, které po absolvování potřebnou práci dostanou. Aby během rekvalifikace věděli, do kterého podniku půjdou, mohli si zjistit o něm informace a připravili se na to.

rekvalifikaia pre mna nema vyznam, ale myslim si ze su ludia ktorym by kvalitna rekvalifikacia pomohla... pod kvalitnou rekvalifikaciou si nepredstavujem 9 dnovy rychlokurz zaplateny kamaratovej firme zo statnych penazi, ale 3 dni do tyzdna pocas 2-3 mesiacov pod dohladom odbornika

Smysluplná rekvalifikace - pro konkrétního zaměstnavatele

Stát se do těchto věcí nemá co míchat, nechci platit ze svých daní zbytečnosti. Ať si to platí případní zájemci sami ze svého.

stejně me nic nenaucili, musel jsem samostudovat sam

účinný prvek boje proti nezaměstnanosti

ÚP by měl nabízet rekvalifikace spolu s pracovním místem. Ne dělat rekvalifikaci jen proto, aby se nezaměstnaný nějak zabavil.

Určitě ano

Úroveň vyučovaného byla neuvěřitelně nízká.

Uveden v otázce 6.

V některých profesích to může mít smysl, avšak některé rekvalifikace mi připadají lehce zvláštní...

V rekvalifikacích vidím především šanci pro dlouhodobě nezaměstnané zapojit se opět aktivního života. Nejde jen o doplnění vzdělání, ale i obecné zapojení do společnosti. Získání určité sebedůvěry, pocitu potřebnosti, setkání se s novými lidmi atd.

Většina rekvalifikací vám neumožní jednodušší vstup do zaměstnání. Mnohé jsou zcela k ničemu a jsou bezúčelné. Jejich absolvování a získání certifikátu nemá téměř žádnou váhu.

Vhodně zvolená rekvalifikace může např. vyřešit problém s nezaměstnaností. Může také někomu splnit sen, dělat něco, co nevystudoval. Rozhodně mám na ní pozitivní názor!

Vítám možnost nového startu, bohužel mi zdravotní stav brání tuto možnost využít.

viz bod 6.

Vizážistka

Výborná záležitost, když ji umí člověk využít ve svůj osobní i profesní růst.

Vyhazování peněz

Vyhazovani penez

že "rekvalifikace" na něco, co se jiní učí (nejen studiem ale i sbíráním zkušeností) měsíce či spíše roky, jako například "programátor www aplikací", je blbost. Tedy za předpokladu, že se bavíme o aplikacích a ne o statických stránkách, které "spíchne" žák 8. třídy ZŠ.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věk:

  • odpověď do 26 let:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi studuji na otázku 4. Pracujete v oboru, který jste vystudoval/la?

7. Máte zkušenost s rekvalifikací?

  • odpověď Prošel/la jsem rekvalifikací:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Našel/la jste po rekvalifikaci uplatnění v novém oboru?
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Našel/la jste po rekvalifikaci uplatnění v novém oboru?
  • odpověď Znám někoho kdo rekvalifikací prošel:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Našel/la díky rekvalifikaci zaměstnání?
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 8. Našel/la díky rekvalifikaci zaměstnání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Pracujete v oboru, který jste vystudoval/la?

5. Myslíte, že po Vašem oboru je na trhu práce poptávka?

6. Jaký je Váš postoj k rekvalifikacím?

7. Máte zkušenost s rekvalifikací?

8. Našel/la díky rekvalifikaci zaměstnání?

9. Našel/la jste po rekvalifikaci uplatnění v novém oboru?

10. Jste ochoten/tna se v případě potřeby rekvalifikovat?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Věk:

3. Vzdělání:

4. Pracujete v oboru, který jste vystudoval/la?

5. Myslíte, že po Vašem oboru je na trhu práce poptávka?

6. Jaký je Váš postoj k rekvalifikacím?

7. Máte zkušenost s rekvalifikací?

8. Našel/la díky rekvalifikaci zaměstnání?

9. Našel/la jste po rekvalifikaci uplatnění v novém oboru?

10. Jste ochoten/tna se v případě potřeby rekvalifikovat?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vlčková, L.Rekvalifikace (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://35587.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.