Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Konzumace vína

Konzumace vína

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Velehradská
Šetření:05. 01. 2014 - 26. 01. 2014
Počet respondentů:384
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

DOTAZNÍK URČEN PRO KONZUMENTY VÍNA!

Předem všem velmi děkuji za vyplnění tohoto dotazníku, který poslouží k vypracování mé diplomové práce, jejímž tématem je Český trh s vínem v kontextu se světovým trhem.

Odpovědi respondentů

1. Kolik vína zhruba týdně vypijete (1 sklenička = 0,2l vína; 1 lahev = 0,7 l vína)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sotva 1 skleničku12632,81 %32,81 %  
Přibližně 4 skleničky10527,34 %27,34 %  
Přibližně 2 skleničky10326,82 %26,82 %  
2 – 3 lahve379,64 %9,64 %  
4 – 5 lahví92,34 %2,34 %  
více41,04 %1,04 %  

Graf

2. Pijete především bílé, červené nebo růžové víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bílé21154,95 %54,95 %  
Kombinuji7619,79 %19,79 %  
Červené5714,84 %14,84 %  
Růžové215,47 %5,47 %  
Nezáleží mi na tom194,95 %4,95 %  

Graf

3. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100,- Kč – 149,- Kč15540,36 %40,36 %  
70,- Kč – 99,- Kč8121,09 %21,09 %  
150,- Kč – 199,- Kč7619,79 %19,79 %  
200,- Kč – 299,- Kč4311,2 %11,2 %  
300,- Kč a více194,95 %4,95 %  
Maximálně 69,- Kč102,6 %2,6 %  

Graf

4. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v restauraci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
150,- Kč – 199,- Kč13434,9 %34,9 %  
200,- Kč – 249,- Kč9123,7 %23,7 %  
maximálně 149,- Kč6617,19 %17,19 %  
250,- Kč – 349,- Kč6316,41 %16,41 %  
350,- Kč a více307,81 %7,81 %  

Graf

5. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev přímo u vinaře?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100,- Kč – 149,- Kč10728,46 %27,86 %  
150,- Kč – 199,- Kč10527,93 %27,34 %  
200,- Kč – 299,- Kč6818,09 %17,71 %  
300,- Kč a více5213,83 %13,54 %  
70,- Kč – 99,- Kč3810,11 %9,9 %  
maximálně 69,- Kč61,6 %1,56 %  

Graf

6. Kde víno nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializovaný kamenný obchod (vinotéka)16643,23 %43,23 %  
Obchodní Centrum – supermarket, hypermarket14036,46 %36,46 %  
Přímo u vinaře5614,58 %14,58 %  
Jiný způsob164,17 %4,17 %  
E-shop51,3 %1,3 %  
E-shop konkrétního vinařství10,26 %0,26 %  

Graf

7. Jste ochotni si pro dobré víno k vinaři dojet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21054,69 %54,69 %  
ne9023,44 %23,44 %  
nevím8421,88 %21,88 %  

Graf

8. Kolik km jste ochotni věnovat cestě za vinařem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 50km27471,35 %71,35 %  
Do 100km4812,5 %12,5 %  
Do 150km3910,16 %10,16 %  
Klidně i do zahraničí235,99 %5,99 %  

Graf

9. Orientujete se při výběru vína podle dodavatele, tedy podle vinařství?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21856,77 %56,77 %  
ne12432,29 %32,29 %  
nevím4210,94 %10,94 %  

Graf

10. Konzumujete vína i od jiných vinařů nebo se zaměřujete pouze na nějaké konkrétní vinařství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád/a zkouším nová vinařství19651,04 %51,04 %  
Nezáleží mi na tom10026,04 %26,04 %  
Kupuji víno od maximálně 3 různých vinařů7619,79 %19,79 %  
Kupuji víno pouze od jednoho konkrétního vinaře123,13 %3,13 %  

Graf

11. Je pro Vás při výběru směrodatné, zda má láhev ocenění, tzn. nějakou medaily?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23260,42 %60,42 %  
ano10226,56 %26,56 %  
nevím5013,02 %13,02 %  

Graf

12. Ovlivnilo by Váš výběr vína to, zda bylo úspěšné na národních či mezinárodních veletrzích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16843,75 %43,75 %  
ano15941,41 %41,41 %  
nevím5714,84 %14,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev přímo u vinaře?

  • odpověď 300,- Kč a více:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 300,- Kč a více na otázku 3. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v obchodě?

7. Jste ochotni si pro dobré víno k vinaři dojet?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klidně i do zahraničí na otázku 8. Kolik km jste ochotni věnovat cestě za vinařem?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přímo u vinaře na otázku 6. Kde víno nejčastěji kupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik vína zhruba týdně vypijete (1 sklenička = 0,2l vína; 1 lahev = 0,7 l vína)?

2. Pijete především bílé, červené nebo růžové víno?

3. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v obchodě?

4. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v restauraci?

5. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev přímo u vinaře?

6. Kde víno nejčastěji kupujete?

7. Jste ochotni si pro dobré víno k vinaři dojet?

8. Kolik km jste ochotni věnovat cestě za vinařem?

9. Orientujete se při výběru vína podle dodavatele, tedy podle vinařství?

10. Konzumujete vína i od jiných vinařů nebo se zaměřujete pouze na nějaké konkrétní vinařství?

11. Je pro Vás při výběru směrodatné, zda má láhev ocenění, tzn. nějakou medaily?

12. Ovlivnilo by Váš výběr vína to, zda bylo úspěšné na národních či mezinárodních veletrzích?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik vína zhruba týdně vypijete (1 sklenička = 0,2l vína; 1 lahev = 0,7 l vína)?

2. Pijete především bílé, červené nebo růžové víno?

3. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v obchodě?

4. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev v restauraci?

5. Jakou částku jste ochotni zaplatit za 1 lahev přímo u vinaře?

6. Kde víno nejčastěji kupujete?

7. Jste ochotni si pro dobré víno k vinaři dojet?

8. Kolik km jste ochotni věnovat cestě za vinařem?

9. Orientujete se při výběru vína podle dodavatele, tedy podle vinařství?

10. Konzumujete vína i od jiných vinařů nebo se zaměřujete pouze na nějaké konkrétní vinařství?

11. Je pro Vás při výběru směrodatné, zda má láhev ocenění, tzn. nějakou medaily?

12. Ovlivnilo by Váš výběr vína to, zda bylo úspěšné na národních či mezinárodních veletrzích?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Velehradská, M.Konzumace vína (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://35824.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.