Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní zvyklosti

Nákupní zvyklosti

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Jurgová
Šetření:07. 01. 2014 - 20. 01. 2014
Počet respondentů:297
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jedná se o školní dotazník v rámci předmětu Marketing. 

Odpovědi respondentů

1. Jsem...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22475,42 %75,42 %  
muž7324,58 %24,58 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let21171,04 %71,04 %  
27 až 39 let5518,52 %18,52 %  
40 až 59 let289,43 %9,43 %  
59 a výš31,01 %1,01 %  

Graf

3. Jsem...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student16254,55 %54,55 %  
pracující10635,69 %35,69 %  
nezaměstnaný268,75 %8,75 %  
důchodce31,01 %1,01 %  

Graf

4. Za co utrácíte nejvíce peněz v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
za jídlo a nealkoholické nápoje20067,34 %67,34 %  
jiné5618,86 %18,86 %  
za kosmetiku237,74 %7,74 %  
za alkoholické nápoje nebo tabákové výrobky165,39 %5,39 %  
za šperky20,67 %0,67 %  

Graf

5. Kde nakupujete raději jídlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve velkých supermarketech22977,1 %77,1 %  
u maloobchodníků6822,9 %22,9 %  

Graf

6. Jakým stylem nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
častěji v menším množství21472,05 %72,05 %  
méně často ve větším množství8327,95 %27,95 %  

Graf

7. Jak daleko od Vašeho bydliště nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v místě bydliště15351,52 %51,52 %  
1-5 km daleko8428,28 %28,28 %  
5-10 km daleko3110,44 %10,44 %  
10 km a dál299,76 %9,76 %  

Graf

8. Jak se dopravujete na nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pěšky12943,43 %43,43 %  
autem12140,74 %40,74 %  
hromadnou dopravou4214,14 %14,14 %  
jinak51,68 %1,68 %  

Graf

9. Jak často nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně12040,4 %40,4 %  
1x za půl roku11037,04 %37,04 %  
častěji než 1x měsíčně3913,13 %13,13 %  
1x ročně206,73 %6,73 %  
méně než 1x ročně82,69 %2,69 %  

Graf

10. Máte rádi velká nákupní centra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14548,82 %48,82 %  
je mi to jedno8327,95 %27,95 %  
ne6923,23 %23,23 %  

Graf

11. Kolik je ve Vaší obci nákupních center?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 a více14849,83 %49,83 %  
09331,31 %31,31 %  
1-25618,86 %18,86 %  

Graf

12. Kolik peněz utratíte za Vánoční dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001-3000 Kč12843,1 %43,1 %  
0-1000 Kč6421,55 %21,55 %  
3001-5000 Kč6220,88 %20,88 %  
5001 a více4314,48 %14,48 %  

Graf

13. Spoříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17960,27 %60,27 %  
Ne, nezbývají peníze8428,28 %28,28 %  
Ne, nechce se mi3411,45 %11,45 %  

Graf

14. Jaké preferujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dražší oblečení vyšší kvality15953,54 %53,54 %  
levnější oblečení nižší kvality13846,46 %46,46 %  

Graf

15. Baví Vás nakupování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18060,61 %60,61 %  
ne11739,39 %39,39 %  

Graf

16. Líbil se Vám tento dotazník?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21171,04 %71,04 %  
ne8628,96 %28,96 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

15. Baví Vás nakupování?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi častěji než 1x měsíčně na otázku 9. Jak často nakupujete oblečení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem...

2. Věk

3. Jsem...

4. Za co utrácíte nejvíce peněz v obchodech?

5. Kde nakupujete raději jídlo?

6. Jakým stylem nakupujete potraviny?

7. Jak daleko od Vašeho bydliště nakupujete potraviny?

8. Jak se dopravujete na nákupy?

9. Jak často nakupujete oblečení?

10. Máte rádi velká nákupní centra?

11. Kolik je ve Vaší obci nákupních center?

12. Kolik peněz utratíte za Vánoční dárky?

13. Spoříte?

14. Jaké preferujete oblečení?

15. Baví Vás nakupování?

16. Líbil se Vám tento dotazník?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem...

2. Věk

3. Jsem...

4. Za co utrácíte nejvíce peněz v obchodech?

5. Kde nakupujete raději jídlo?

6. Jakým stylem nakupujete potraviny?

7. Jak daleko od Vašeho bydliště nakupujete potraviny?

8. Jak se dopravujete na nákupy?

9. Jak často nakupujete oblečení?

10. Máte rádi velká nákupní centra?

11. Kolik je ve Vaší obci nákupních center?

12. Kolik peněz utratíte za Vánoční dárky?

13. Spoříte?

14. Jaké preferujete oblečení?

15. Baví Vás nakupování?

16. Líbil se Vám tento dotazník?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jurgová, B.Nákupní zvyklosti (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://35961.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.