Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro výzkum v mé diplomové práci na téma Vývoj reklamy v audiovizuálních médiích. Budu ráda, když mi s tímto výzkumem pomůžete i Vy.
Dotazník je určen všem, kteří jsou ve věku nad 60 let.
Předem velice děkuji za Vaše odpovědi.
Kateřina Lustigová
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Muž
93
52,84 %
52,84 %
Žena
83
47,16 %
47,16 %
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Méně než 60 let → konec dotazníku, Více než 60 let → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více než 60 let
102
57,95 %
57,95 %
Méně než 60 let
74
42,05 %
42,05 %
3. Jak často sledujete televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3 hodiny denně
39
38,24 %
22,16 %
Více než 3 hodiny denně
24
23,53 %
13,64 %
1 hodinu denně
18
17,65 %
10,23 %
Několikrát do týdne
11
10,78 %
6,25 %
Méně než 1 hodinu denně
6
5,88 %
3,41 %
Několikrát do měsíce
3
2,94 %
1,7 %
Nesleduji ji vůbec
1
0,98 %
0,57 %
4. Vadí Vám množství reklam v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vadí → otázka č. 5, Ne, nevadí → otázka č. 6, Nevnímám ji → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, vadí
64
62,75 %
36,36 %
Ne, nevadí
22
21,57 %
12,5 %
Nevnímám ji
16
15,69 %
9,09 %
5. Pokud ano, z jakého důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vadí mi, že přerušují televizní program
46
71,88 %
26,14 %
Jsou moc dlouhé
40
62,5 %
22,73 %
Je jich čím dál tím více
27
42,19 %
15,34 %
Nejsou zábavné, zajímavé
17
26,56 %
9,66 %
Jiný důvod
3
4,69 %
1,7 %
6. Přepínáte televizní program, když v něm začnou reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas ano
44
43,14 %
25 %
Ano, přepínám
27
26,47 %
15,34 %
Ne, nepřepínám
16
15,69 %
9,09 %
Ne, ale ztlumím zvuk
15
14,71 %
8,52 %
7. Jaká televizní reklama Vám nejvíce utkvěla v paměti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mattoni
11
10,78 %
6,25 %
Bóbika
7
6,86 %
3,98 %
kofola
6
5,88 %
3,41 %
AirBank
4
3,92 %
2,27 %
T-Mobile
3
2,94 %
1,7 %
XXX Lutz
3
2,94 %
1,7 %
žádná
2
1,96 %
1,14 %
nevím
2
1,96 %
1,14 %
Hornbach - s námi to zvládnete
2
1,96 %
1,14 %
XXX Lutz tatatata
2
1,96 %
1,14 %
ostatní odpovědi
Hornbach Na vyhledávač Centrum - Bobik Manga oreo, sušenky mlékem milované To byla ale husa, díky za pozvání ... asi 10 let stará reklama na prostředek na mytí nádobí, známá je i Bóbika Vizír sekačka Mauntfield nepamatuji si reklama na novou Škodu Rapid Ježkovy voči ( Pavlásek a spol) Ale já už ho vidím .... T mobile s Kotkem..... na kofolu, vánoční s holčičkou a tatínkem jak řezají stromeček Reklama na Kit Kat – dej si pauzu v rákosí a reklama na zeleninu Bonduelle (levá, pravá, seno .... Vánoční Kofola Postaráte se o našeho bobika mimina v aute,reklama na nejakou znacku auta nesleduji reklamy vysavač automat activia XXX Lutz s otravnou písničkou reklama na activii reklama na zmrzlinu Míša na pastu Sensodyne coca cola vanocni Reklama na Kofolu - "A bude mít ty žahnutý žuby nahoju..?" Amundsen vodka 6x destilovaná Kolo štěstí - Mountfield vyhýbám se jim co možná nejvíce na jogurty hjgh Bobika centrum Oreo Vodafone Air Bank - i banku můžete mít rádi Fio banka Vodka 6x destilovaná Prostenal Snickers O2 Oscilococsinum Koko, Margot, Banani, Pomi Reklama na Magnesii - Český lev Orion - moje čokoládová hvězda Seznam - bóbika Magnesia - síla přírodního hořčíku Alza.cz Mattoni - už není Miluju bublinky - Aero Moutfield kološtěstí Clavin; clavin Old Spice Kofola - holčička Magnesia - lev Urinal Jihlavanka Skitles Orion - vaše čokoládová hvězda
60
58,82 %
34,09 %
8. Jaká televizní reklama se Vám nejvíce líbila?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bóbika
12
11,76 %
6,82 %
kofola
10
9,8 %
5,68 %
žádná
7
6,86 %
3,98 %
Mattoni
6
5,88 %
3,41 %
T-mobile
5
4,9 %
2,84 %
Clavin
3
2,94 %
1,7 %
Bobika centrum
2
1,96 %
1,14 %
Škoda Rapid
2
1,96 %
1,14 %
Nátěrová barva xxxx - Muž hovoří směrem k tchýni: "Až to budu natírat příště, to Vy tady, maminko, už nebudete!"
1
0,98 %
0,57 %
Mazda
1
0,98 %
0,57 %
ostatní odpovědi
dva kluci chroupají u televize nějaké pálivé křupavé lupínky a legračně je komentují (pálí, pálí, přihraj... atd.) Nissan Juke O2 volání přírody Oscar Blondak Staropramen Ježkovy voči ( Pavlásek a spol) Ale já už ho vidím .... Asi ta na T mobil , bylo jich víc a byly vtipné na kofolu, vánoční s holčičkou a tatínkem jak řezají stromeček Většina reklam na pivo Staroprament Vánoční Kofola T-Mobile, lyžařský výcvik s Jakubem Kohákem Postaráte se o našeho bobika neco se sobem nesleduji nevěsta s bonboniérou Škoda Rapid Spaceback reklama na nutelu reklama na džusy Relax reklama s kockou g money bank Reklama na Kofolu - "A bude mít ty žahnutý žuby nahoju..?" Magda, jak se Vám líbí, prací prášek Ariec, a podobné další od agentury Česká Soda kofola s divokým prasetem na jorurt Muleer Mix hdmhdh Coca-cola T-mobile - Kotek Kofola vánoční Bobika - centrum Samsung Hornbach Reklama na automobil Hyundai Miluju bublinky Aero Deodorant Axe Magnesia - Český lev Reklama na Magnesii - Český lev Kofola na Vánoce Seznam - bóbika Mattoni - modelka v šatech z vody Magnesia - lev Mattoni už není Mattoni - už není Kofola zahnutý zuby Kofola - vánoční Proenzi Proenzi 110 Mattoni - šaty z vody Kofola - vánoce GS Condro Mattoni - ta s tou vodní sukní Kofola holčička ta na Orion - miluju bublinky AirBank
53
51,96 %
30,11 %
9. Jaká televizní reklama Vám nejvíce vadila?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Xxx lutz
16
15,69 %
9,09 %
Perwoll
15
14,71 %
8,52 %
Alza.cz
6
5,88 %
3,41 %
xxxlutz
3
2,94 %
1,7 %
Snickers
2
1,96 %
1,14 %
všechny
2
1,96 %
1,14 %
nevím
2
1,96 %
1,14 %
Vložky always
2
1,96 %
1,14 %
Paradontax
2
1,96 %
1,14 %
Perwol
2
1,96 %
1,14 %
ostatní odpovědi
Clavin veškeré politické - jde pouze o sliby Tampony oreo, sušenky mlékem milované Nátěrová hmota Hammerit (babičce ne nátěr nelíbí a říká, že příště by měl být jiný, ale mladej jí říká "to vy už tu nebudete!), další hnus byl s Fidorkou a holčičkou házející panenku na auto a kradoucí Fidorku (když musíš tak musíš) a slizké jsou i na Kof na vložky na půjčky jakékoliv ženské věci žádná Hlasitá !!!!!!!! Hlasitá nepamatuji si na nábytek KIKA Ta ta ta ta ta..... reklama na zubní pastu, kdy plive do umyvadla krev šéfkuchaři vaří polívky ze sáčku napul svlecene slecny k nejakemu vyrobku nesleduji XXX Lutz s otravnou písničkou reklama na Always nevzpomínám si na leky vsechny XXXLutz - "Ta ta ta ta" na zubní pastu - krvácení dásní Téměř všechny XXX LUTZ tatatata jakákoli zaměřená jakkoli na děti sexistická hgedjdgtj Prací prostředky - Perwoll Paradontax - plivání krve Vložky Prací prostředky - např. Bonux Tesco volá kupte si rybu Prací prášky Tena lady a vložky Reklama na prací prostředek Perwol Reklama na Old Spice Paradontax - krev Old Spice deodorant jakákoli na vložky Alza.cz - sto tabletů týdně Proenzi 110 turbo Dreft clain Vložky dámské Bonux Alza.cz - tablety rozdáváme Always - vložky
50
49,02 %
28,41 %
10. Koupil/a jste si někdy něco na základě televizní reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, někdy mě něco zaujme
45
44,12 %
25,57 %
Myslím, že ne
36
35,29 %
20,45 %
Ne
13
12,75 %
7,39 %
Ano, nakupuji tak často
8
7,84 %
4,55 %
11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je humorná
67
65,69 %
38,07 %
Je originální
63
61,76 %
35,8 %
Účinkují v ní známé osobnosti
30
29,41 %
17,05 %
Je dojemná
21
20,59 %
11,93 %
Účinkují v ní zvířata
20
19,61 %
11,36 %
Je drastická
19
18,63 %
10,8 %
Účinkují v ní děti
15
14,71 %
8,52 %
Jiné
11
10,78 %
6,25 %
12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, mám → otázka č. 13, Ne, nemám → otázka č. 14].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, nemám
71
69,61 %
40,34 %
Ano, mám
31
30,39 %
17,61 %
13. Pokud ano, jakou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kofola - vánoční
3
9,68 %
1,7 %
Vánoční Kofola
2
6,45 %
1,14 %
Kofola
2
6,45 %
1,14 %
Kofola vánoční
2
6,45 %
1,14 %
Nátěrová barva xxxx - Muž hovoří směrem k tchýni: "Až to budu natírat příště, to Vy tady, maminko, už nebudete!"
1
3,23 %
0,57 %
asi 15 let starou na prostředek proti padání vlasů, "když uslyšíte ... plesk plesk na holou lebku, je už pozdě!
1
3,23 %
0,57 %
Škoda Rapid
1
3,23 %
0,57 %
Ježkovy voči ( Pavlásek a spol)
1
3,23 %
0,57 %
Postaráte se o našeho bobika
1
3,23 %
0,57 %
falešní sobi
1
3,23 %
0,57 %
ostatní odpovědi
Kofola a zahnutý zuby nahoru Hornbach ghdfgh Coca-cola T-mobile - pojď mi hop Bobika - centrum Reklama na bonbony Skittles Aero bublinky Magnesia - Český lev Mattoni Magnesia - lev Mattoni - už není Bóbika Mounfield kolo štěsti Clavin Orion - miluju bublinky
16
51,61 %
9,09 %
14. Znáte nějakého reklamního režiséra?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, znám → otázka č. 15, Ne, neznám → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, neznám
81
79,41 %
46,02 %
Ano, znám
21
20,59 %
11,93 %
15. Pokud ano, jakého?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kohák
8
38,1 %
4,55 %
Renč
7
33,33 %
3,98 %
Svěrák
2
9,52 %
1,14 %
Jakub Kohák
1
4,76 %
0,57 %
Kohák, Renč
1
4,76 %
0,57 %
Renč, Svěrák, Kohák
1
4,76 %
0,57 %
Filip Renč
1
4,76 %
0,57 %
16. Jaká reklama podle Vás nejvíce člověka ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama v televizi
63
61,76 %
35,8 %
Venkovní reklama
14
13,73 %
7,95 %
Reklama na internetu
12
11,76 %
6,82 %
Reklama v časopisech
7
6,86 %
3,98 %
Reklama v místě prodeje
2
1,96 %
1,14 %
Reklama v novinách
2
1,96 %
1,14 %
Reklama v rozhlasu
2
1,96 %
1,14 %
17. Dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Střední s maturitou
45
44,12 %
25,57 %
Vysokoškolské
26
25,49 %
14,77 %
Vyšší odborné
15
14,71 %
8,52 %
Základní
7
6,86 %
3,98 %
Střední bez maturity
5
4,9 %
2,84 %
Bakalářské
4
3,92 %
2,27 %
18. Kraj:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
26
25,49 %
14,77 %
Karlovarský
9
8,82 %
5,11 %
Jihomoravský
9
8,82 %
5,11 %
Královehradecký
8
7,84 %
4,55 %
Pardubický
8
7,84 %
4,55 %
Olomoucký
6
5,88 %
3,41 %
Ústecký
6
5,88 %
3,41 %
Moravskoslezský
6
5,88 %
3,41 %
Plzeňský
5
4,9 %
2,84 %
Liberecký
5
4,9 %
2,84 %
Středočeský
4
3,92 %
2,27 %
Jihočeský
4
3,92 %
2,27 %
Zlínský
3
2,94 %
1,7 %
Vysočina
3
2,94 %
1,7 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné na otázku 11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyšší odborné na otázku 17. Dosažené vzdělání:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Účinkují v ní děti na otázku 11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na internetu na otázku 16. Jaká reklama podle Vás nejvíce člověka ovlivňuje?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát do týdne na otázku 3. Jak často sledujete televizi?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je dojemná na otázku 11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví:
2. Věk:
3. Jak často sledujete televizi?
4. Vadí Vám množství reklam v televizi?
5. Pokud ano, z jakého důvodu?
6. Přepínáte televizní program, když v něm začnou reklamy?
7. Jaká televizní reklama Vám nejvíce utkvěla v paměti?
8. Jaká televizní reklama se Vám nejvíce líbila?
9. Jaká televizní reklama Vám nejvíce vadila?
10. Koupil/a jste si někdy něco na základě televizní reklamy?
11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?
14. Znáte nějakého reklamního režiséra?
16. Jaká reklama podle Vás nejvíce člověka ovlivňuje?
17. Dosažené vzdělání:
18. Kraj:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví:
2. Věk:
3. Jak často sledujete televizi?
4. Vadí Vám množství reklam v televizi?
5. Pokud ano, z jakého důvodu?
6. Přepínáte televizní program, když v něm začnou reklamy?
7. Jaká televizní reklama Vám nejvíce utkvěla v paměti?
8. Jaká televizní reklama se Vám nejvíce líbila?
9. Jaká televizní reklama Vám nejvíce vadila?
10. Koupil/a jste si někdy něco na základě televizní reklamy?
11. Pokud se Vám nějaká televizní reklama líbí, čím Vás zaujme?
12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?
14. Znáte nějakého reklamního režiséra?
16. Jaká reklama podle Vás nejvíce člověka ovlivňuje?
17. Dosažené vzdělání:
18. Kraj:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Lustigová, K. – Vliv televizní reklamy na člověka (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://36092.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.