Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie Reklamy

Psychologie Reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Morteth Hastur
Šetření:20. 01. 2014 - 27. 01. 2014
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím, odpovídejte pravdivě a nad otázkami přemýšlejte.

Dotazník je určen všem osobám nad 12 let. Cílem je ověřit si funkčnost reklamy.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5162,2 %62,2 %  
Muž3137,8 %37,8 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-183643,9 %43,9 %  
19-242834,15 %34,15 %  
25 a více1720,73 %20,73 %  
12-1411,22 %1,22 %  

Graf

3. Když se spustí reklamní blok v rádiu, tak...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
...vnímám jen reklamy, které mě zaujaly2834,15 %34,15 %  
Neposlouchám rádio2328,05 %28,05 %  
...ho nevnímám2125,61 %25,61 %  
...přepnu na jinou stanici1012,2 %12,2 %  

Graf

4. Když se spustí reklamní blok v televizi, tak...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
...přepnu na jinou stanici3340,24 %40,24 %  
...vnímám jen reklamy, které mě zaujaly2631,71 %31,71 %  
Nedívám se na televizi1113,41 %13,41 %  
...ho nevnímám1012,2 %12,2 %  
...bedlivě pozoruji22,44 %2,44 %  

Graf

5. "Postaráte se mi o Bobíka?" "Bóbika..." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4959,76 %59,76 %  
Nevzpomínám si ani na reklamu samotnou56,1 %6,1 %  
centrum.cz56,1 %6,1 %  
Vodafone56,1 %6,1 %  
seznam.cz44,88 %4,88 %  
centrum22,44 %2,44 %  
telefonní poskytovatel11,22 %1,22 %  
seznam11,22 %1,22 %  
Hornbach chamajajaa jupujupi jeeej11,22 %1,22 %  
Nebojte se, že Vám nebudeme rozumět / Vodafone11,22 %1,22 %  
netuším,ale reklama byla perfektní,zaujala11,22 %1,22 %  
seznam?11,22 %1,22 %  
Komerční banka 11,22 %1,22 %  
Ano,ale nepamatuji si na produkt!!!!Kde je tato možnost?11,22 %1,22 %  
internetový vyhledávač11,22 %1,22 %  
hamé11,22 %1,22 %  
asi banka11,22 %1,22 %  
nějaká banka11,22 %1,22 %  

Graf

6. "Nene, já nemusím, já už ho vidím." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola6984,15 %84,15 %  
Ne44,88 %4,88 %  
Kofola :D11,22 %1,22 %  
nevim11,22 %1,22 %  
Kofola/Kofola11,22 %1,22 %  
Nápoj, další rok to byl jejich vánoční nápoj tuším / Kofola11,22 %1,22 %  
Kofola.11,22 %1,22 %  
to stejné jako předchozí reklama11,22 %1,22 %  
kofola?11,22 %1,22 %  
Nevzpomínám si ani na reklamu samotnou11,22 %1,22 %  
vodafone11,22 %1,22 %  

Graf

7. Doplňte slogan: "Když ji miluješ..."

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
"...není co řešit"7692,68 %92,68 %  
"...jdi se oběsit"33,66 %3,66 %  
Nevím22,44 %2,44 %  
"...koukej to řešit"11,22 %1,22 %  

Graf

8. Doplňte slogan: "Seznam, ..."

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
"...najdu tam, co neznám."6275,61 %75,61 %  
"...najdu tam, co hledám."1619,51 %19,51 %  
Nevím44,88 %4,88 %  

Graf

9. Doplňte slogan: "Večer chutná..."

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím4959,76 %59,76 %  
"...ráno pomáhá."2530,49 %30,49 %  
"...ráno vítá."56,1 %6,1 %  
"...ráno seznamuje."33,66 %3,66 %  

Graf

10. Věnujete pozornost billboardům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen pokud mě zaujmou5567,07 %67,07 %  
Ne2024,39 %24,39 %  
Ano78,54 %8,54 %  

Graf

11. Alpy. Se kterou značkou se vám pojí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
milka2631,71 %31,71 %  
nevim1113,41 %13,41 %  
Alpine Pro78,54 %8,54 %  
AlpinePro33,66 %3,66 %  
Tatranky33,66 %3,66 %  
Alpa22,44 %2,44 %  
Nestlé22,44 %2,44 %  
s žádnou22,44 %2,44 %  
Alpin Pro22,44 %2,44 %  
žádná11,22 %1,22 %  
ostatní odpovědi toblerone
Land rover
alpinpro
s žádnou, nevím
No idea
Elan
Evian, Amundsen
Lyže
Atomic
netuším
nic
Milka, značky lyží
hudy sport
Direct alpine
s ničím
Milka fialová
bonbóny Rýkoláááá?
Nějaká značky lyžařského oblečení
Winterfresh
s zadnou
žádnou
Horalky
nic mě nenapadá
2328,05 %28,05 % 

Graf

12. Itálie. Se kterou značkou se vám pojí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevim1518,29 %18,29 %  
Ferrari1214,63 %14,63 %  
panzani67,32 %7,32 %  
s žádnou56,1 %6,1 %  
Fiat33,66 %3,66 %  
Ristorante33,66 %3,66 %  
Lamborghini22,44 %2,44 %  
giuseppe22,44 %2,44 %  
Pizza22,44 %2,44 %  
lamborghiny11,22 %1,22 %  
ostatní odpovědi Moschino
Ferrari, Maserati, Lamborghini, Pagani, Fiat Panda
riomare
žádnou
No idea
nepojí
Pizza di mamma
Cestovka
nenapada me
pizza Ristorante
mozzarela galbani
se žádnou
netuším
nic
pizza, ale nevím která -.... ristorante?
s žádnou konkrétní
s zadnou
pizza italiano
La Sportiva
Alfa Romeo
D&G
Ristorante - Dr. Oetker
Lidl
??
Gucci
Salomon
Vespa
těstoviny Panzani
Džusepe a ristorante pizzu?
Dolce
ristorante - pizza
3137,8 %37,8 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. "Postaráte se mi o Bobíka?" "Bóbika..." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevim na otázku 12. Itálie. Se kterou značkou se vám pojí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevim na otázku 11. Alpy. Se kterou značkou se vám pojí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Když se spustí reklamní blok v rádiu, tak...

4. Když se spustí reklamní blok v televizi, tak...

5. "Postaráte se mi o Bobíka?" "Bóbika..." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

6. "Nene, já nemusím, já už ho vidím." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

7. Doplňte slogan: "Když ji miluješ..."

8. Doplňte slogan: "Seznam, ..."

9. Doplňte slogan: "Večer chutná..."

10. Věnujete pozornost billboardům?

11. Alpy. Se kterou značkou se vám pojí?

12. Itálie. Se kterou značkou se vám pojí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Když se spustí reklamní blok v rádiu, tak...

4. Když se spustí reklamní blok v televizi, tak...

5. "Postaráte se mi o Bobíka?" "Bóbika..." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

6. "Nene, já nemusím, já už ho vidím." Vzpomenete si, na co tato reklama byla?

7. Doplňte slogan: "Když ji miluješ..."

8. Doplňte slogan: "Seznam, ..."

9. Doplňte slogan: "Večer chutná..."

10. Věnujete pozornost billboardům?

11. Alpy. Se kterou značkou se vám pojí?

12. Itálie. Se kterou značkou se vám pojí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hastur, M.Psychologie Reklamy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://36286.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.