Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost firem

Společenská odpovědnost firem

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Vítková
Šetření:20. 02. 2014 - 06. 03. 2014
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):22 / 12.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit názor respondentů na společenskou odpovědnost firem a jakou roli hraje tato společenská odpovědnost v rámci zákaznického rozhodování.

Výsledky dotazníkového šetření budou využity jako součást mé diplomové práce, která se zabývá právě tématem společenské odpovědnosti.

 

Odpovědi respondentů

Oznámkujte 1-5 (1- nejvíce, 5- nejméně)

1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
známost výrobce2.3191.254
značka produktu2.3411.069
skutečnost, zda je firma společensky odpovědná3.3261.494
cena výrobku2.3041.456
funkční parametry (vzhled, chuť)1.81.286
módnost3.0521.264
doporučení prodejce3.5411.167
reklama a komunikace produktu3.61.099
jiné3.9851.896

Graf

2. Pokud jiné parametry, prosím, uveďte je zde...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

design

dobrá zkušenost

doporučení přátel

Doporučení známých, recenze na internetu

důležité je pro mě složení výrobku (často výrobci uvádějí složení výrobku malými písmeny, aby si spotřebitel nemohl přečíst, jaké látky výrobek obsahuje). Nekupuji výrobky z E, konzervanty, umělými barvivy a od firem, od kterých vím, že zneužívají práce dětí či jiné pracovní síly.

jsem na výrobek zvyklá, mám s ním dobrou zkušenost

Kvalita produktu

podľa odporúčania známych

podpora regionálního výrobce

potřebnost a využitelnost produktu

praktičnost

reference známých, recenze v médiích

u jídla - složení

uplatnění výrobky v praxi

x

Zdali výrobek nebo služba odpovídá mé představě, tomu, co potřebuji a hledám.

země původu, kde byl výrobek vyroben

3. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost (CSR)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9167,41 %67,41 %  
ne4432,59 %32,59 %  

Graf

Oznámkujte 1-5 (1- nejvíce, 5- nejméně)

4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
poskytování kvalitních produktů/služeb2.1521.803
etické chování1.4891.076
dobré vztahy se zaměstnanci a péče o ně1.9011.21
firemní dárcovství a dobrovolnictví2.2391.378
marketingová a reklamní etika2.2861.589
péče o životní prostředí1.8461.273
dodržování legislativy2.0221.692
poskytování pravdivých finančních informací1.9781.428
dobrá komunikace2.4291.322
sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí3.0882.08
charita2.111.373

Graf

5. Případně jaké další parametry považujete za projev společenské odpovědnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

férové jednání mezi mangementem a řadovými zaměstnanci i na nejnižších pozicích

fétovost, transparentnost jednání

kvality výrobku na lidské zdraví

netestování na zvířatech

Rozvoj okolí, podpora vzdělání, výchova zaměstnanců, stáže studentů, podpora recyklace,úklidová eko firma, pracovní prostředí, nízkoenergetické budovy,

To, jestli je firma prospěšná pro českou ekonomiku, zemědělství aj, jestli je přínosná více či méně.

vytváření nedotovaného zisku jakožto kvantitativního ukazatele efektivity uspokojování potřeb zákazníků

zajišŤuje průběžné vzdělávání zaměstnancům

žádné

6. Zajímáte se aktivně o to, zda firmy či značky (pro vás důležité) podnikají společensky odpovědným způsobem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy4549,45 %33,33 %  
ne3740,66 %27,41 %  
ano99,89 %6,67 %  

Graf

7. Myslíte si, že společensky odpovědné chování zlepšuje image firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8189,01 %60 %  
nevím77,69 %5,19 %  
ne33,3 %2,22 %  

Graf

8. Jsou pro vás lehce dostupné informace o tom, jaká firma je společensky odpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím - nezjišťoval(-a) jsem3841,76 %28,15 %  
ne3538,46 %25,93 %  
ano1819,78 %13,33 %  

Graf

9. Jste si vědom(-a) toho, že by firmy informovaly o svých CSR aktivitách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3639,56 %26,67 %  
nevím - nezjišťoval (-a) jsem3235,16 %23,7 %  
ne2325,27 %17,04 %  

Graf

10. Když nakupujete zboží, poznáte, jaké výrobky jsou od společensky odpovědné firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 13, nezjišťuji tootázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4852,75 %35,56 %  
nezjišťuji to3336,26 %24,44 %  
ano1010,99 %7,41 %  

Graf

11. Jestliže ano, jak jsou v prodejně odlišeny výrobky společensky odpovědné firmy od ostatních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
o skutečnost, že se jedná o společensky odpovědnou firmu, je uvedena na výrobku660 %4,44 %  
o musím znát společensky odpovědné firmy a podle toho vybírat660 %4,44 %  
o prodejna má speciální regál s výrobky od společensky odpovědných firem440 %2,96 %  
nijak110 %0,74 %  

Graf

12. Když nakupujete, koupíte si spíše výrobek od firmy, která je společensky odpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano880 %5,93 %  
nezáleží mi na tom220 %1,48 %  

Graf

13. Koupili jste si někdy výrobek jen pro to, že byl vyroben společensky odpovědnou firmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6268,13 %45,93 %  
ano2931,87 %21,48 %  

Graf

(Pokud si nemůžete vzpomenout, prosím, uveďte to.

14. O jaký výrobek a jakou firmu se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fair trade310,34 %2,22 %  
fair trade káva26,9 %1,48 %  
výrobky z fair trade obchodu13,45 %0,74 %  
Bio výrobky, fair trade13,45 %0,74 %  
fair trade cokolada13,45 %0,74 %  
yves rocher - proč: ochrana životního prostředí, rostlinný původ13,45 %0,74 %  
Kofola13,45 %0,74 %  
kupuji výrobky chráněných dílen, ti nepotřebují reklamu na prospěšnost jejich práce-oni ji dělají13,45 %0,74 %  
firma Modrý klíč, vánoční přání13,45 %0,74 %  
fisher price,vibracni lehatko13,45 %0,74 %  
ostatní odpovědi StarBucks - čokoláda
Nokia
fairtrade
fair trade výrobky, kosmetické výrobky , panenka Unesco
fair trade coffee
různé fair trade výrobky
fair trade výrobek, unicef tričko
ekologický prací prášek
kosmetika - testování na zvířatech
čokoláda - při sběru kakaových bobů nejsou zaměstnáni děti
eko hračky pro děti
fair trade výrobek
výrobky z dílen pro handicapované
panenka Unesco
vejce z humanitního chovu
Tatra
1655,17 %11,85 % 

Graf

15. Jak často se jako zákazník rozhodujete na základě toho, že firma (značka) je společensky odpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečně3639,56 %26,67 %  
občas (někdy ano, někdy ne)3437,36 %25,19 %  
nikdy1920,88 %14,07 %  
často22,2 %1,48 %  

Graf

16. V jakých konkrétních případech může být důležité, zda je firma společensky odpovědná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- když tak ovlivní zákazníky - přiměje je ke koupi - ovlivní se celkové chování spotřebitelů

bio výrobek , fair trade

Dbá na bezpečnost a kvalitu svých produktů a služeb. Používá recyklované a recyklovatelné materiály.

ekologie

eliminace poškození životního prostředí

energetický priemysel, farmaceutika,...

kosmetické výrobky

kosmetika

kosmetika

lehčí komunikace během vyřizování reklamací (tyto firmy nedělají problémy)

na vnitřní naladěnosti

např. reklamace

nekorektní jednání se zaměstnanci

nevím

nevím

nevím

nikdo ji nemůže kopírovat

nikdy

nikdy

pokud prodává produkt, který může negativně ovlivňovat životní prostředí

Potraviny a zboží přímo ovlivňující životy lidí - např. letecký business, automotive, atd...

prodej potravinářských (využívání kavlitních surovin), kosmetických výrobků (testování na zvířatech)

při reklamaci

reklamace

rozvoj či úpadek města (např. lázně Kyselka)

ŠKOLA, stát - by měl jít příkladem, zvýhodňování těchto firem-daně apod. Velké firmy ovlivňující stovky zaměstnanců,

třídění odpadů chování šéfů vůči zaměstnancům ekologická auta ve firmě ( na plyn )

u potravin a chemikálií včetně barviv a barev

v marketingu

v otázce zaměstnávání lidí, v kvalitě výrobků

V reklamaci

Vadilo by mi, pokud by se firma chovala neeticky k životnímu prostředí, zaměstnancům

vzhledem k zivotnimu prostředi

zajímá se o komunitu, ve které působí

Zatím nikdy

zbytečně předražuje výrobky

17. Zavrhli byste oblíbenou značku, pokud by se její mateřská firma chovala společensky neodpovědně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3336,26 %24,44 %  
ano2628,57 %19,26 %  
vztahu ke značce a míře neodpovědnosti11,1 %0,74 %  
opravdu nevím, kdybych to věděl, tak bych zavrhl většinu značek11,1 %0,74 %  
hrubé porušení etiky vůči lidem či životnímu prostředí11,1 %0,74 %  
kolaborace se státem, lobování pro dotace, smírování zákazníků, to jsou důvody proč mám některé firmy na blacklistu11,1 %0,74 %  
podle toho o co by šlo11,1 %0,74 %  
věci nezbytné potřeby koupím i přes to že je firma společensky neodpovědna11,1 %0,74 %  
nevím11,1 %0,74 %  
dětská práce, finanční podvody, vykořisťování zaměstnanců11,1 %0,74 %  
dětská práce, špatné pracovní podmínky, zneužívání pracovní síly, poškozování okolního prostředí11,1 %0,74 %  
jak konkrétně by se chovala neodpovědně11,1 %0,74 %  
Nevím, jestli bych ji zavrhla11,1 %0,74 %  
třeba uniky ropy-Shell, Philip Moris pralesy apod.11,1 %0,74 %  
závažnost konkrétního chování11,1 %0,74 %  
záleží, v čem by se chovala neodpovědně11,1 %0,74 %  
Pokud by působila neutrálně, tak ne, pokud vyloženě negativně, tak ano11,1 %0,74 %  
pokud by byl problem z reklamaci ci by vyrabeli vadne zbozi11,1 %0,74 %  
srovnání cen s konkurencí, dostupnost obdobných variant zboží11,1 %0,74 %  
o jaký produkt by se jednalo11,1 %0,74 %  
Pokud bych přišla o peníze, byly by problémy s komunikací, se zbožím, s penězi, falešná reklama11,1 %0,74 %  
špatné pracovní podmínky při výrobkě daných výrobků, dětská práce11,1 %0,74 %  
nakolik svým zacházením ovlivňuje životní prostředí, vykořisťování zaměstnanců11,1 %0,74 %  
záleželo by na tom, jaké etické zásady by porušovala11,1 %0,74 %  
etické důvody11,1 %0,74 %  
pokud bych se to dozvěděla11,1 %0,74 %  
špatné pracovní podmínky zaměstnanců dané firmy11,1 %0,74 %  
zaměstnávání dětí11,1 %0,74 %  
neetické chování k zaměstnancům11,1 %0,74 %  
například zneužívání práce dětí v Bangladeši11,1 %0,74 %  
kdyby jednala neeticky, kdyby lhala11,1 %0,74 %  
neeticky jednající firma11,1 %0,74 %  
ano, pokud by to nebyl výrobek, který neseženu ve stejné kvalitě od jiné značky11,1 %0,74 %  
ak by neexistoval substitút11,1 %0,74 %  

Graf

18. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7076,92 %51,85 %  
muž2123,08 %15,56 %  

Graf

19. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 29 let4448,35 %32,59 %  
41 - 50 let1920,88 %14,07 %  
30 - 40 let1314,29 %9,63 %  
51 - 60 let1213,19 %8,89 %  
61 a více let33,3 %2,22 %  

Graf

20. Vaše bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha5863,74 %42,96 %  
město 100 000 a více obyvatel1010,99 %7,41 %  
město pod 30 000 obyvatel99,89 %6,67 %  
město nad 30 - 100 000 obyvatel77,69 %5,19 %  
vesnice77,69 %5,19 %  

Graf

21. Vaše vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4752,22 %34,81 %  
středoškolské4044,44 %29,63 %  
základní22,22 %1,48 %  
učební obor11,11 %0,74 %  

Graf

22. Váš hrubý příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč měsičně2830,77 %20,74 %  
20 - 30 000 Kč2628,57 %19,26 %  
10 - 20 000 Kč1718,68 %12,59 %  
30 - 50 000 Kč1415,38 %10,37 %  
nad 50 000 Kč měsíčně66,59 %4,44 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?

  • odpověď funkční parametry (vzhled, chuť)=1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi skutečnost, zda je firma společensky odpovědná=1 na otázku 1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?
  • odpověď jiné=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 - 60 let na otázku 19. Váš věk
  • odpověď značka produktu=1:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi skutečnost, zda je firma společensky odpovědná=1 na otázku 1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?

4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?

  • odpověď etické chování=1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobré vztahy se zaměstnanci a péče o ně=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi marketingová a reklamní etika=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi péče o životní prostředí=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobrá komunikace=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
  • odpověď péče o životní prostředí=1:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?

7. Myslíte si, že společensky odpovědné chování zlepšuje image firem?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dodržování legislativy=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi charita=3 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=3 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Když nakupujete zboží, poznáte, jaké výrobky jsou od společensky odpovědné firmy?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi péče o životní prostředí=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Jsou pro vás lehce dostupné informace o tom, jaká firma je společensky odpovědná?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi marketingová a reklamní etika=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Koupili jste si někdy výrobek jen pro to, že byl vyroben společensky odpovědnou firmou?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi někdy na otázku 6. Zajímáte se aktivně o to, zda firmy či značky (pro vás důležité) podnikají společensky odpovědným způsobem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní dárcovství a dobrovolnictví=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 - 29 let na otázku 19. Váš věk
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi poskytování pravdivých finančních informací=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi poskytování kvalitních produktů/služeb=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 - 50 let na otázku 19. Váš věk
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi charita=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi výjimečně na otázku 15. Jak často se jako zákazník rozhodujete na základě toho, že firma (značka) je společensky odpovědná?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 - 20 000 Kč na otázku 22. Váš hrubý příjem
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 10 000 Kč měsičně na otázku 22. Váš hrubý příjem
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi středoškolské na otázku 21. Vaše vzdělání
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 17. Zavrhli byste oblíbenou značku, pokud by se její mateřská firma chovala společensky neodpovědně?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dodržování legislativy=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobrá komunikace=1 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobré vztahy se zaměstnanci a péče o ně=3 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi etické chování=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Jste si vědom(-a) toho, že by firmy informovaly o svých CSR aktivitách?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Když nakupujete zboží, poznáte, jaké výrobky jsou od společensky odpovědné firmy?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobrá komunikace=2 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi firemní dárcovství a dobrovolnictví=3 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi občas (někdy ano, někdy ne) na otázku 15. Jak často se jako zákazník rozhodujete na základě toho, že firma (značka) je společensky odpovědná?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 17. Zavrhli byste oblíbenou značku, pokud by se její mateřská firma chovala společensky neodpovědně?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žena na otázku 18. Jste

13. Koupili jste si někdy výrobek jen pro to, že byl vyroben společensky odpovědnou firmou?

  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi město 100 000 a více obyvatel na otázku 20. Vaše bydliště

18. Jste

  • odpověď žena:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20 - 30 000 Kč na otázku 22. Váš hrubý příjem
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sponzorství kulturních, sportovních či společenských událostí=5 na otázku 4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím - nezjišťoval (-a) jsem na otázku 9. Jste si vědom(-a) toho, že by firmy informovaly o svých CSR aktivitách?

20. Vaše bydliště

  • odpověď Praha:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 - 60 let na otázku 19. Váš věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?

3. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost (CSR)?

4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?

6. Zajímáte se aktivně o to, zda firmy či značky (pro vás důležité) podnikají společensky odpovědným způsobem?

7. Myslíte si, že společensky odpovědné chování zlepšuje image firem?

8. Jsou pro vás lehce dostupné informace o tom, jaká firma je společensky odpovědná?

9. Jste si vědom(-a) toho, že by firmy informovaly o svých CSR aktivitách?

10. Když nakupujete zboží, poznáte, jaké výrobky jsou od společensky odpovědné firmy?

13. Koupili jste si někdy výrobek jen pro to, že byl vyroben společensky odpovědnou firmou?

15. Jak často se jako zákazník rozhodujete na základě toho, že firma (značka) je společensky odpovědná?

17. Zavrhli byste oblíbenou značku, pokud by se její mateřská firma chovala společensky neodpovědně?

18. Jste

19. Váš věk

20. Vaše bydliště

21. Vaše vzdělání

22. Váš hrubý příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké parametry berete v úvahu při nákupu zboží?

3. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost (CSR)?

4. Pokud ano, co je podle vás projevem společenské odpovědnosti firem?

6. Zajímáte se aktivně o to, zda firmy či značky (pro vás důležité) podnikají společensky odpovědným způsobem?

7. Myslíte si, že společensky odpovědné chování zlepšuje image firem?

8. Jsou pro vás lehce dostupné informace o tom, jaká firma je společensky odpovědná?

9. Jste si vědom(-a) toho, že by firmy informovaly o svých CSR aktivitách?

10. Když nakupujete zboží, poznáte, jaké výrobky jsou od společensky odpovědné firmy?

13. Koupili jste si někdy výrobek jen pro to, že byl vyroben společensky odpovědnou firmou?

15. Jak často se jako zákazník rozhodujete na základě toho, že firma (značka) je společensky odpovědná?

17. Zavrhli byste oblíbenou značku, pokud by se její mateřská firma chovala společensky neodpovědně?

18. Jste

19. Váš věk

20. Vaše bydliště

21. Vaše vzdělání

22. Váš hrubý příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vítková, M.Společenská odpovědnost firem (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://37521.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.