Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování při nákupu VÍNA

Spotřební chování při nákupu VÍNA

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Kotálová
Šetření:17. 03. 2014 - 24. 03. 2014
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):24 / 22.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku pro mou diplomovou práci, která se týká tématu chování spotřebitele při výběru vína. 

 

Předem moc děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7768,75 %68,75 %  
muž3531,25 %31,25 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-255549,11 %49,11 %  
56 – 651816,07 %16,07 %  
26-35 let1715,18 %15,18 %  
36-45 let119,82 %9,82 %  
66 a více65,36 %5,36 %  
46 -5554,46 %4,46 %  

Graf

3. Jaký je Váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 – 20 000 Kč4540,18 %40,18 %  
0 – 10 000 Kč4439,29 %39,29 %  
20 001 – 35 000 Kč1916,96 %16,96 %  
35 001 a více Kč43,57 %3,57 %  

Graf

4. Z jakého kraje jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha4237,5 %37,5 %  
Středočeský kraj2118,75 %18,75 %  
Severomoravský kraj119,82 %9,82 %  
Jihomoravský kraj108,93 %8,93 %  
Jihočeský kraj98,04 %8,04 %  
Severočeský kraj76,25 %6,25 %  
Východočeský kraj65,36 %5,36 %  
Západočeský kraj65,36 %5,36 %  

Graf

5. Jak často konzumujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 krát týdně3833,93 %33,93 %  
méně než jednou za měsíc3228,57 %28,57 %  
1 – 2 krát za měsíc3228,57 %28,57 %  
denně108,93 %8,93 %  

Graf

6. Upřednostňujete vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílá6053,57 %53,57 %  
červená4338,39 %38,39 %  
růžová98,04 %8,04 %  

Graf

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro běžnou konzumaci5549,11 %49,11 %  
ke zvláštním příležitostem (oslavy, návštěvy)5246,43 %46,43 %  
jako dar54,46 %4,46 %  

Graf

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60 – 994035,71 %35,71 %  
100 – 1493934,82 %34,82 %  
150 – 1992320,54 %20,54 %  
do 59 Kč65,36 %5,36 %  
200 – 29932,68 %2,68 %  
300 a více10,89 %0,89 %  

Graf

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200 – 399 Kč4338,39 %38,39 %  
400 – 599 Kč2522,32 %22,32 %  
100 – 199 Kč2421,43 %21,43 %  
600 a více1614,29 %14,29 %  
do 99 Kč43,57 %3,57 %  

Graf

10. K jaké příležitosti to bylo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jako dar5650 %50 %  
ke zvláštní příležitosti (oslava, návštěva)4641,07 %41,07 %  
pro běžnou konzumaci108,93 %8,93 %  

Graf

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vinotéka5448,21 %48,21 %  
supermarket/hypermarket5145,54 %45,54 %  
přímo od soukromého vinaře76,25 %6,25 %  

Graf

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahvové9282,14 %82,14 %  
stáčené1816,07 %16,07 %  
V kuoloárním demižónu 10,89 %0,89 %  
plastové10,89 %0,89 %  

Graf

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť5347,32 %47,32 %  
kvalita3733,04 %33,04 %  
původ1210,71 %10,71 %  
cena98,04 %8,04 %  
jiné (vypsat)10,89 %0,89 %  

Graf

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
polosuchá3632,14 %32,14 %  
suchá3632,14 %32,14 %  
polosladká3026,79 %26,79 %  
sladká108,93 %8,93 %  

Graf

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9282,14 %82,14 %  
ne2017,86 %17,86 %  

Graf

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [tuzemskáotázka č. 17, zahraničníotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tuzemská6772,04 %59,82 %  
zahraniční2627,96 %23,21 %  

Graf

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezáleží mi na tom1928,36 %16,96 %  
velkopavlovická1928,36 %16,96 %  
mikulovská1319,4 %11,61 %  
znojemská1116,42 %9,82 %  
slovácká45,97 %3,57 %  
litoměřická11,49 %0,89 %  

Graf

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Stolníotázka č. 20, Jakostní vínaotázka č. 20, Jakostní vína s přívlastkemotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jakostní vína5448,65 %48,21 %  
Jakostní vína s přívlastkem3027,03 %26,79 %  
Stolní2724,32 %24,11 %  

Graf

19. Jaké víno s přívlatkem máte nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozdní sběr1550 %13,39 %  
výběr z hroznů723,33 %6,25 %  
výběr z bobulí413,33 %3,57 %  
ledové víno310 %2,68 %  
slámové víno13,33 %0,89 %  

Graf

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9383,78 %83,04 %  
ne1816,22 %16,07 %  

Graf

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
původ vína6873,12 %60,71 %  
odrůda vína5154,84 %45,54 %  
druh vína4750,54 %41,96 %  
oblast4043,01 %35,71 %  
rok sklizně4043,01 %35,71 %  
výrobce3638,71 %32,14 %  
cukernatost1212,9 %10,71 %  

Graf

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9081,82 %80,36 %  
ne2018,18 %17,86 %  

Graf

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7164,55 %63,39 %  
ne3935,45 %34,82 %  

Graf

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahev s vínem působí lacině6559,09 %58,04 %  
nevěnuji tomu pozornost2018,18 %17,86 %  
jedná se o nekvalitní víno1210,91 %10,71 %  
jedná se o kvalitní víno43,64 %3,57 %  
dříve působilo lacině, po debatě s vinařem se názor změnil k lepšímu10,91 %0,89 %  
nemám názor10,91 %0,89 %  
vhodne pro mlada svezi vina u kterych se nepredpoklada archivace10,91 %0,89 %  
ztrácí to kouzlo a je to nesympatické10,91 %0,89 %  
o kvalite vina nic nevypovida - vlastni zkusenost pri cestach po vinicich10,91 %0,89 %  
jedná se o jiné skladovací techniky10,91 %0,89 %  
nevšiml jsem si toho10,91 %0,89 %  
působí sice lacině, ale jde snadno otevřít i bez otvíráku10,91 %0,89 %  
plně mi vyhovuje, nemusím mít otvírák10,91 %0,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

  • odpověď 18-25:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Severomoravský kraj na otázku 4. Z jakého kraje jste?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

  • odpověď vinotéka:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi znojemská na otázku 17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

  • odpověď tuzemská:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mikulovská na otázku 17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezáleží mi na tom na otázku 17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi velkopavlovická na otázku 17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi znojemská na otázku 17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cukernatost na otázku 21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

  • odpověď Jakostní vína s přívlastkem:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi pozdní sběr na otázku 19. Jaké víno s přívlatkem máte nejraději?

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

  • odpověď původ vína:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zahraniční na otázku 16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaký je Váš měsíční příjem?

4. Z jakého kraje jste?

5. Jak často konzumujete víno?

6. Upřednostňujete vína?

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

10. K jaké příležitosti to bylo?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

19. Jaké víno s přívlatkem máte nejraději?

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste

2. Do jaké věkové kategorie spadáte?

3. Jaký je Váš měsíční příjem?

4. Z jakého kraje jste?

5. Jak často konzumujete víno?

6. Upřednostňujete vína?

7. K jakým příležitostem nejčastěji nakupujete víno?

8. V jakém cenovém rozmezí nejčastěji nakupujete víno? (myšleno za lahev)

9. Jaké nejdražší víno jste doposud zakoupil/a? (lahev)

10. K jaké příležitosti to bylo?

11. V jakých prodejnách nejčastěji inakupujete víno?

12. V jaké formě víno nejčastěji nakupujete?

13. Co Vás nejvíce zajímá při nákupu vína?

14. Jaká vína nejčastěji nakupujete?

15. Zajímáte se o původ vína při výběru vín?

16. Vína jakého původu nejčastěji nakupujete?

17. Z jaké oblasti nejčastěji nakupujete víno?

18. Jaký druh vín nejčastěji nakupujete?

19. Jaké víno s přívlatkem máte nejraději?

20. Čtete při nákupu vína etiketu a informujete se o původu a kvalitě vína?

21. Jaké informace z etikety Vás zajímají?

22. Jste ochotni si za kvalitní vína připlatit?

23. Věnujete pozornost jakým uzávěrem je láhev vína opatřena?

24. Jaký dojem máte z vína opatřeného šroubovacím uzávěrem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kotálová, I.Spotřební chování při nákupu VÍNA (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://38682.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.